//

iphone 2g 8gb of iphone 3g?

iphone 2g 8gb of iphone 3g? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kan een iphone 2g overnemen van een bekende. Ik weet de prijs nog niet, maar zal redelijk zijn. Maar ik gebruik hem al een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-10-08, 18:20
josephusjg josephusjg is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 42
Standaard iphone 2g 8gb of iphone 3g?

Ik kan een iphone 2g overnemen van een bekende. Ik weet de prijs nog niet, maar zal redelijk zijn. Maar ik gebruik hem al een tijdje op proef en het bevalt erg goed. Zo goed dat ik ook wel een nieuwe uit België overweeg (wil geen tmobile). Zover ik weet zijn de enige verschillen, behalve enkele estetische wijzigingen, 3g ipv gprs en pgs. En een belangrijk verschil de nieuwe 3g geeft geen gedoe met updates. Ik kan niet zo goed beoordelen hoe belangrijk 3g voor me zal zijn of worden. Heb geen ervaring met internetten op mobiel en deze 2g bevalt me prima op Wi-Fi, maar je moet het ook niet overdrijven. Zo fijn is dat internetten niet op zo'n schermpje. Is 3g dan de moeite waard? GPS, ach, leuke gadget, maar noodzaak voor mij? Nee. En waarschijnlijk gaat de batterij van die 2g langer mee zonder 3g en gps.

Dus, ik kom er niet zo goed uit. Een nieuwe is haalbaar voor mij (btw terug, op de boekhouding), maar ik twijfel aan de voordelen t.o.v. de 2g die ik nu gebruik (met 2.1). Wie heeft een zinnige aanvulling op mijn overdenkingen? Vanaf welke prijs zouden jullie voor nieuw gaan? Overigens verwacht ik bij de gebruikte ook een bon te kunnen krijgen voor in de boekhouding.

groet,

Jos

Laatst gewijzigd door josephusjg; 03-10-08 om 18:21. Reden: iets vergeten
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-10-08, 19:03
Doblie's schermafbeelding
Doblie Doblie is offline
• iOS 9.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 580
Standaard

Ik kan hier ook niet over beslissen, volledig jouw eigen keuze. De meningen verschillen nogal over de 3G. Je kan ook een blik werpen in onze Wiki. Daar staat ook superveel informatie in.

Succes,
Doblie.
__________________
iPhone 3G firmware 4.1 (jailbreak)
  #3  
Oud 03-10-08, 19:19
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Ik denk dat je de komende dagen even goed moet nadenken wat je met de iPhone wilt gaan doen. Klinkt makkelijk...is 't niet. Zelf heb ik ook voor deze keuze gestaan. De doorslag gaf voor mij het feit dat ik grote documenten (PFD en Word) via mail krijg en dat ik wel 'ns gebruik kan gaan maken van Mobile Me. Bij beide is het prettig om 3G te hebben omdat GPRS wel erg langzaam is. Ook het internetten is gewoon veel fijner met een snelle dataverbinding...en onderschat dat scherm van de iPhone niet, het is erg prettig om mee te internetten (op een mobiel apparaat). Als je na een paar dagen nog steeds achter de tekst van jouw post staat zou ik volstaan met je huidige keuze.
  #4  
Oud 04-10-08, 16:27
Yasp0 Yasp0 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Emmen, Nederland
Berichten: 37
Standaard

Als je redelijk wat tijd doorbrengt op internet met de iPhone dan zou ik zeker voor de 3g kiezen...het verschil met gprs is echt groot. En helemaal als je 3g gewend bent .
  #5  
Oud 04-10-08, 16:59
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Zoals Celf ook al zegt, moet je de internet ervaring op de iPhone niet onderschatten. Ik raak mijn laptop amper nog aan, omdat in de meeste gevallen de iPhone volstaat om mee te browsen. Het is niet te vergelijken met welke andere mobiele telefoon dan ook.

Ik heb ook héél erg getwijfeld over 2G of 3G. Uiteindelijk is het de 3G geworden, omdat ik de 2G op dat moment niet kon krijgen voor een fatsoenlijke prijs. Nu de iPhone gekte een beetje over is, is denk ik een 2G weer veel betaalbaarder. Ik zou er niet meer dan 300 euro voor betalen. Persoonlijk vind ik de 2G ook mooier qua uiterlijk en hij ligt lekkerder in de hand. Dit is mijn persoonlijke mening, want velen vinden de 3G juist lekkerder in de hand liggen.

Echter ga je internetten buiten de deur, dus niet op werk en niet thuis (want daar heb je waarschijnlijk Wi-Fi en maakt het dus niet uit welke je hebt), maar wel onderweg in de file, in een restaurant, als je ergens op bezoek bent of in de trein, dan zou ik toch zeker de 3G overwegen. De snelheid van de 2G is zonder Wi-Fi namelijk enorm bedroevend, daar zul je zeker niet fijn mee kunnen internetten.

Alles valt of staat dus met je internetgebruik en het uiterlijk. En aan de hand daarvan zul je je keuze moeten maken.
  #6  
Oud 05-10-08, 11:28
josephusjg josephusjg is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 42
Standaard

dank voor jullie reactie. Uiteindelijk was mijn keuze makkelijk. De prijs die ik voor die 2g iphone moest betalen was zo gunstig dat ik niet langer nagedacht heb. Dit biedt me de gelegenheid tot het einde van mijn huidige contract (nog 1 jaar) met deze iphone te werken en eventueel daarna voor een dan up to date model te gaan.

Voorlopig voor mij dan alleen Wi-Fi, want ik ga niet 10 euro per maand betalen voor alleen maar gprs verbinding. Bovendien denk ik dat ik met gratis toegang tot fon en kpn hotspots best een eind kom.

Bedankt voor het meedenken.

Groeten,

Jos
  #7  
Oud 05-10-08, 12:00
OwBeeGee's schermafbeelding
OwBeeGee OwBeeGee is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 113
Stuur een bericht via MSN naar OwBeeGee
Standaard

Gewoon met de tijd mee gaan ^^ 3Goooo!
__________________
[ The dreams in which I'm iPhoning are the best I'd ever had! ]
  #8  
Oud 05-10-08, 13:35
klus klus is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Belgie, Limburg
Berichten: 39
Standaard

Als je goed gaat zoeken, vind je 3G (belgisch, officieel simlockvrij) voor 400-450 euro, maand of 2 oud , en nog met garantiebon!!!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:13.