//

Voor- en nadelen UPS/USPS

Voor- en nadelen UPS/USPS discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Desertman: Hoe is het afgelopen? Als zo'n verjaardagskaart echt helpt moet ik dat ook maar even navragen bij wat verkopers....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 28-02-08, 21:10
MacorgaZ MacorgaZ is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 50
Standaard

Desertman: Hoe is het afgelopen? Als zo'n verjaardagskaart echt helpt moet ik dat ook maar even navragen bij wat verkopers.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 03-03-08, 12:56
kinglexus kinglexus is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 4
Standaard

Bijgaand even mijn bestelling (doorlooptijd) via USPS
Zojuist afgeleverd door TNT. Moest nog wel even inklaring en BTW betalen. Maar daar had ik al rekening mee gehouden. dus in totaal incl. bestelling plaatsen 12 dagen (incl. weekend). Eigenlijk 10 dagen, maar zaterdag is de zaak gesloten. En dat had ik als afleveradre opgegeven.

Attempted Delivery Abroad, March 01, 2008, 7:21 am, NETHERLANDS
At Foreign Delivery Unit, February 29, 2008, 10:56 pm, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, February 29, 2008, 7:43 pm, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, February 25, 2008, 3:25 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, February 25, 2008, 3:25 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, February 22, 2008, 4:13 pm, NJI
Acceptance, February 20, 2008, 3:59 pm, ROCKPORT,MA
  #43  
Oud 03-03-08, 23:58
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kinglexus Bekijk bericht
Bijgaand even mijn bestelling (doorlooptijd) via USPS
Zojuist afgeleverd door TNT. Moest nog wel even inklaring en BTW betalen. Maar daar had ik al rekening mee gehouden. dus in totaal incl. bestelling plaatsen 12 dagen (incl. weekend). Eigenlijk 10 dagen, maar zaterdag is de zaak gesloten. En dat had ik als afleveradre opgegeven.
Hallo Kinglexus,

even een vraag aan jou (ik ben nieuw dus weet nog niet helemaal hoe alles werkt ).

Welke iPhone heb je ontvangen? En hoeveel BTW en invoerkosten heb je moeten afdragen?

Mijn tweede vraag mensen, wordt elke pakketje van UPS en USPS gecontroleerd of alleen van UPS?

Want ik snap de openingspost niet helemaal, daar zegt men dat UPS duurder is maar dat je bij USPS duurder uit bent

Mijn pakketje wordt waarschijnlijk via USPS gestuurd, en ik heb begrepen dat niet alle pakketjes van USPS gecontroleerd worden bij de douane, klopt dit?

En moet ik nog wat vermelden op me pakketje? Is het verstandig om bon/factuur in doos te doen?

Help
  #44  
Oud 04-03-08, 09:27
kinglexus kinglexus is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 4
Standaard

hoi En-Is,

er zit wel verschil tussen. USPS is vergelijkbaar aan TNT post in Nederland. zodra pakketten via USPS verstuurd worden, worden deze in NL in behandeling genomen door TNT. De NL overheid heeft TNT aangesteld om de inklaring van deze pakketten voor haar rekening te nemen.

UPS is net als FEDEX en DHL een pakkettendienst. Je betaald hier vaak iets meer, maar inklaring etc. doen ze zelf. Als je er GIFT of Garanty op hebt staan dan geloven ze dat ook (je tekent namelijk dat je de info naar waarheid hebt ingevuld)

Ik heb op mijn pakketje zichtbaar de waarde aangegeven (standaard document dat wordt opgemaakt door de pakketservice) aangezien ik de BTW kan aftrekken. Hierdoor zal de inklaring en afhandeling sneller verlopen. Als je geen waarde aangeeft, dan willen ze weten wat er in zit. En dan kan het wel lang duren voordat ze het afgehandelt hebben

Ik was aan kosten het volgende kwijt (in Euro's)

€ 265,- (iPhone - 8Gb)
€ 18,- (USPS)
€ 50,- BTW
€ 16,- Inklaringskosten
Totaal = € 349,-

omdat ik de BTW kan aftrekken, gekozen voor USPS. Omdat de verzendkosten slechts 18,- euro was vanuit Amerika. Uiteraard doen ze bij DHL, FedEx en UPS ook wel steekproeven. Echter kans is hier minimaal vergeleken bij TNT. Bij mijn weten controleerd TNT tegenwoordig alles wat binnenkomt
  #45  
Oud 04-03-08, 15:35
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Thumbs up

Hej Kinglexus,

bedankt voor je reactie en uitleg. Ben nu beter geinformeerd.

Maar hoe kan ik het beste op het pakket zetten wat de waarde is? Zet ik dan straks $499 dollar neer of een ander bedrag om niet zoveel BTW te betalen ? Ik heb van je begrepen dat dit gebeurt op een document die je bij USPS invult en die gebruikt de douane zeker?

Ik denk dat ik straks ongeveer 450euro kwijt ben, inclusief btw enzo. Beter dan de 600euro die hier men vraagt voor een 16gb.

Opnieuw bedankt voor je reactie.
  #46  
Oud 04-03-08, 17:23
cyrano cyrano is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 6
Standaard

Hallo,
Heb het forum gelezen en heb toch nog wat vragen. Ik heb 2 opties; 1. via Florida laten opsturen of 2. Via roemenie op de zwarte markt laten mee brengen. Nu even kiezend voor het eerste; via de VS.
Mijn vrienden daar gaan dus een iphone kopen(wat dus los te verkrijgen is), gaan deze op de post doen. Wat moeten ze als ze het op de post gaan doen vermelden? Moet het via USPS of UPS, FEDEX? Graag de beste optie. Met de huidige dollar koers, € 1.52, ben ik wel stuk voordeliger uit dan voorheen. Hopende op een snelle reactie,
Cyrano
  #47  
Oud 04-03-08, 18:50
G.Fawkes G.Fawkes is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 8
Standaard

Als je dit topic hebt doorgelezen hoeft de vraag USPS/UPS?Fedex niet beantwoord te worden denk ik.

Ik heb zelf ook een iPhone besteld. Hij is gister begonnen aan een international flight en ik dat ie gelijk richting NL komt. Ik laat hem bezorgen via USPS. Ik laat wel weten wat mijn ervaringen zijn.
  #48  
Oud 04-03-08, 19:50
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.Fawkes Bekijk bericht
Als je dit topic hebt doorgelezen hoeft de vraag USPS/UPS?Fedex niet beantwoord te worden denk ik.

Ik heb zelf ook een iPhone besteld. Hij is gister begonnen aan een international flight en ik dat ie gelijk richting NL komt. Ik laat hem bezorgen via USPS. Ik laat wel weten wat mijn ervaringen zijn.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen Wil em zelf ook via USPS laten versturen.

Maar welke iPhone heb je besteld en wat voor bedrag heb je op het pakket laten vermelden?
  #49  
Oud 05-03-08, 10:40
Vitamine Apple Vitamine Apple is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 19
Standaard

Ik wacht nu op mijn derde verzending via USPS. Dit duurt ondertussen 10 werkdagen. Erg lang in vergelijk met de 6 werkdagen van eerdere leveringen. Zeker gezien het feit dat er al 9 werkdagen staat 'Into Foreign Customs'.

Mochten ze eruit gehaald worden, hoe zit het dan met afrekenen van BTW en dergelijke??
  #50  
Oud 05-03-08, 11:19
kinglexus kinglexus is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 4
Standaard

BTW en dergelijk in geval van inklaring/douane

2 opties

A - het bedrag van aankoop (t.b.v. verzekering) staat vermeld op het pakket (document in plastic op de doos geplakt)

gevolg: Douane ziet het bedrag en kan meteen de BTW (19%) opmaken + inklaringskosten (€ 16,50 bij waarde boven de € 25,-).
Pakket blijft dus "kort" bij de douane vanwege de snelle afhandeling. BTW en inklaring dien je te betalen als TNT dit pakketje bij je afleverd. (Cash afrekenen).

B - Geen bedrag op het pakket vermeld. alleen Gift of iets dergelijks.

Gevolg: Kan er doorheenslippen bij de douane (echter tegenwoordig wordt volgens mij voor 99% gecontroleerd). Geen bedrag dan willen ze de waarde weten. Dit kan via een brief met het verzoek om een aankoopbewijs op te sturen. Of ze maken het pakket open om zelf een waardebepaling er aan te hangen.
Resultaat: Duurt veel langer (extra brieven, bewijs leveren, etc.) en uiteindelijk dien je alsnog de BTW en inklaring te betalen.
  #51  
Oud 05-03-08, 14:23
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kinglexus Bekijk bericht
BTW en dergelijk in geval van inklaring/douane

2 opties

A - het bedrag van aankoop (t.b.v. verzekering) staat vermeld op het pakket (document in plastic op de doos geplakt)

gevolg: Douane ziet het bedrag en kan meteen de BTW (19%) opmaken + inklaringskosten (€ 16,50 bij waarde boven de € 25,-).
Pakket blijft dus "kort" bij de douane vanwege de snelle afhandeling. BTW en inklaring dien je te betalen als TNT dit pakketje bij je afleverd. (Cash afrekenen).

B - Geen bedrag op het pakket vermeld. alleen Gift of iets dergelijks.

Gevolg: Kan er doorheenslippen bij de douane (echter tegenwoordig wordt volgens mij voor 99% gecontroleerd). Geen bedrag dan willen ze de waarde weten. Dit kan via een brief met het verzoek om een aankoopbewijs op te sturen. Of ze maken het pakket open om zelf een waardebepaling er aan te hangen.
Resultaat: Duurt veel langer (extra brieven, bewijs leveren, etc.) en uiteindelijk dien je alsnog de BTW en inklaring te betalen.
Hej man, je bent geweldig. Nu is het veel duidelijker

Dank je voor je reactie. Ik laat $399 euro op zetten ipv de aankoopprijs van $499. Dit om iets minder BTW te betalen maar me pakket wordt wel verzekerd toegestuurd.
  #52  
Oud 12-03-08, 14:28
Dalma Dalma is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 8
Standaard hoe komt men aan die prijzen voor de IPHONE

Hi,

hoe komt men hier aan die prijzen voor deIPhone

bijvoorbeeld:

kinglexus

265 euro voor de iphone. Dat zou betekenen 400$ voor de 8gb versie..
ik kom niet lager dan 475$.

EN IS:

die heeft het over een 16gb versie voor 499$

Ik hoor graag van jullie.
  #53  
Oud 12-03-08, 14:37
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dalma Bekijk bericht
Hi,

hoe komt men hier aan die prijzen voor deIPhone

bijvoorbeeld:

kinglexus

265 euro voor de iphone. Dat zou betekenen 400$ voor de 8gb versie..
ik kom niet lager dan 475$.

EN IS:

die heeft het over een 16gb versie voor 499$

Ik hoor graag van jullie.
Dat zijn de prijzen op de website van de apple site en store zijn vermeld. De 16gb kost op dit moment $499 dollar exclusief tax (btw) en de 8gb kost $399 dollar exclusief tax (btw)!

Dat deel je dus door 1.5 en dan heb je euros (16gb iPhone $499 / 1.5 = 333euro)
  #54  
Oud 12-03-08, 15:04
Dalma Dalma is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EN-IS Bekijk bericht
Dat zijn de prijzen op de website van de apple site en store zijn vermeld. De 16gb kost op dit moment $499 dollar exclusief tax (btw) en de 8gb kost $399 dollar exclusief tax (btw)!

Dat deel je dus door 1.5 en dan heb je euros (16gb iPhone $499 / 1.5 = 333euro)
maar hoe kan je die dan kopen..

want ik kijk namelijk naar de power sellers op ebay en die vragen voor een 8gb versie tussen de 475 en 550 dollar.

dat zou uitkomen op zo'n 310 a 350 euro
  #55  
Oud 12-03-08, 15:13
niels1981's schermafbeelding
niels1981 niels1981 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dronten,Flevoland
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dalma Bekijk bericht
maar hoe kan je die dan kopen..

want ik kijk namelijk naar de power sellers op ebay en die vragen voor een 8gb versie tussen de 475 en 550 dollar.

dat zou uitkomen op zo'n 310 a 350 euro
even het forum goed lezen,staat echt veel over geschreven!!

475 - 550 is mooie prijs op ebay.
ik heb besteld met mijn visa via apple.com maar betaal 499 + 50 dollar tax. dus hetzelfde als via ebay!
  #56  
Oud 12-03-08, 15:20
Dalma Dalma is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door niels1981 Bekijk bericht
even het forum goed lezen,staat echt veel over geschreven!!

475 - 550 is mooie prijs op ebay.
ik heb besteld met mijn visa via apple.com maar betaal 499 + 50 dollar tax. dus hetzelfde als via ebay!
heb je misschien een linkje voor me...

ik ben namelijk nieuw hier, en weet totaal niet welk van de subfora ik nodig heb..
  #57  
Oud 12-03-08, 15:33
niels1981's schermafbeelding
niels1981 niels1981 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dronten,Flevoland
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dalma Bekijk bericht
heb je misschien een linkje voor me...

ik ben namelijk nieuw hier, en weet totaal niet welk van de subfora ik nodig heb..
deze even doorspitten
https://forum.iculture.nl/f41/i...ebay-usps.html

kostje een klein half uur maar je weet alles!
  #58  
Oud 12-03-08, 22:25
schumeister schumeister is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 76
Standaard

Wat kunnen ze je dan vertellen bij TNT inklaring? Hoe lang het nog gaat duren en wat de kosten zijn? Wat voor info krijg je als je ze belt?
  #59  
Oud 12-03-08, 22:39
kinglexus kinglexus is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 4
Standaard

Klopt helemaal. Om exact te zijn kost de 8Gb versie $399 in Amerkia en de 16Gb $ 100 meer. Omgerekend met de huidige wisselkoers dus inderdaad maar 265,-
  #60  
Oud 16-03-08, 20:41
Chicco68 Chicco68 is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Het Zonnige Zuiden
Berichten: 173
Standaard

Ik ben benieuwd hoe het met mijn Iphone gaat welke ik in de US via Ebay heb gekocht.
Ik ging er van uit dat de verkoper er gewoon het in de US geldende bedrag op zou zetten, echter nu ik in PayPal kijk (wordt verzonden via USPS) zie ik dat hij er "used cell phone" heeft neergezet met een waarde van 40 Dollar en "gift".
Trouwens alles ZONDER mijn verzoek, had liever gehad dat hij er op had gezet dat het gewoon een phone was en de normale waarde.
Straks houdt de douane mijn Iphone weet-ik-hoe-lang bij zich omdat de gegevens welke er op staan foutief zijn
Ik heb een track & trace-nummer van hem gekregen (gekocht op 12/3/2008) doch op dit moment (16/3/2008) staat er nog steeds:

The U.S. Postal Service was electronically notified by the shipper on March 13, 2008 to expect your package for mailing. This does not indicate receipt by the USPS or the actual mailing date. Delivery status information will be provided if / when available. Information, if available, is updated every evening. Please check again later.

Ik laat jullie weten hoe het verder verloopt.

Ik weet trouwens niet of de mogelijkheid bestaat, maar kan er misschien een poll gemaakt worden waarop men kan aangeven EN via welke post men het heeft laten verzenden EN hoe lang het heeft geduurd?? Dan kunnen we er misschien achter komen welke aanbieder echt het snelste is ......

Gr,
Chicco

Laatst gewijzigd door Chicco68; 16-03-08 om 20:42. Reden: toevoeging
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: Itunes voor en nadelen xStephaaa iTunes 8 28-01-11 18:10
Voor en nadelen Jailbreak Durquia Archief 1 22-12-08 23:00
UPS : hoe lang voor het verlaten US ? Bartje Archief 5 31-07-08 14:33
iPhone US - Voor en Nadelen Yorick Archief 15 31-07-08 14:32
iPhone uit USA / FedEx, UPS of USPS Kure1980 Archief 7 21-11-07 13:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:20.