iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iphone factuur gezocht (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/28467-iphone-factuur-gezocht.html)

ceesihc 13-01-09 18:15

iphone factuur gezocht
 
Ik zal het hier wel niet goed plaatsen maar wie kan me helpen?
Onze iphone is gestolen op de zaak en die zijn er voor verzekerd.
Echter hebben wij de aankoop factuur niet meer of nergens meer te vinden.
Wie heeft er toevallig een factuur van een g3 16mb en doet er niets meer mee.

je zou ons er een erg groot plezier mee doen

gr janet

King1987 13-01-09 18:17

Topic verplaats naar iPhone Koopadvies en ervaringen

Maaike_20 13-01-09 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ceesihc (Bericht 243445)
Ik zal het hier wel niet goed plaatsen maar wie kan me helpen?
Onze iphone is gestolen op de zaak en die zijn er voor verzekerd.
Echter hebben wij de aankoop factuur niet meer of nergens meer te vinden.
Wie heeft er toevallig een factuur van een g3 16mb en doet er niets meer mee.

je zou ons er een erg groot plezier mee doen

gr janet

Moet je dan een kopietje hebben?
Is een "digitale" versie ook goed voor de verzekering?

ceesihc 14-01-09 09:34

liefst een orginele maar alles is welkom dus ook digitaal.
Mochten ze dan moeilijk doen bij de verzekering kunnen we altijd nog zoeken naar een orginele.
ikbenopreis@hotmail.com

Maaike_20 14-01-09 09:37

Ik heb er nog geen hoor...met de nadruk op nog.
Bestel er deze week, vandaag, eentje, maar daar heb je waarschijnlijk niks aan.
Het is wel makkelijke info voor de mensen die wel een factuur hebben.

ViktorV 14-01-09 10:19

Sorry om de moraalridder uit te hangen, maar dit heeft m.i. iets weg van fraude..

ceesihc 14-01-09 10:27

Nou jou inzien is dus niet goed.
Afgelopen donderdag is mijn phone waarschijnlijk door de schoonmaak ploeg mee genomen dus oordeel niet als je het niet weet.
Mochten er nog meer mensen zich aan onze oproep storen mag je hem van ons verwijderen.
We baalen al genoeg dat we hem kwijt zijn en zitten niet op van die wijsneuzen te wachten.

gr Janet

Maaike_20 14-01-09 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViktorV (Bericht 243721)
Sorry om de moraalridder uit te hangen, maar dit heeft m.i. iets weg van fraude..

;)Moraalridder...nee hoor.
Ik begrijp je wel en dat gevoel heb ik zelf ook.
Zou zelf nooit zomaar mijn factuur aan een ander geven, of die persoon moet ik goed kennen, of iemand moet heel duidelijk kunnen maken wat er aan de hand is...

Daarnaast is dit tevens nog even een reactie op het oorspronkelijke bericht:
Je schrijft dat je wel een factuur hebt gehad.
Weet niet waar je hem vandaan hebt gehaald, maar als je dat even uitzoekt dan kun je daar altijd nog wel een kopie van de factuur opvragen...
Ervaring leert dat daar niet zo moeilijk over gedaan wordt, indien wel, maak er een mooi verhaal van ;)

ceesihc 14-01-09 10:34

als jullie even verder zoeken op het forum zie je dat onze iphone uit amerika kwam via ebay gekocht.

doe hier maar een slotje op of verwijder het maar hier zitten we niet op te wachten.

Maaike_20 14-01-09 10:42

Wel een beetje vreemd om nu zo te reageren?:confused:
Neem aan dat je ook wel begrijpt dat ik niet achter iedereen zijn kont aanloop om te kijken welke berichten hij heeft gepost en dat ik er ook zodoende achter kan komen waar en wanneer hij zijn Iphone heeft aangeschaft...

Ff ontopic verder:
Je hebt vast nog wel ergens de gegevens van de ebay verkoper...neem dan contact met hem of haar op en vraag om de factuur.

Wat je ook kunt doen:
Ga hierheen: https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do
Voer daarin het vakje je serienummer in (die zul je misschien wel ergens hebben, staat ook op het doosje volgens mij).
Vervolgens zul je denk ik United States moeten selecteren omdat ie daar vandaan kwam.
Wanneer alles wordt geaccepteerd dan krijg je een schermpje met wat verschillende data's waarop ie o.a. is aangeschaft, denk dat je dit misschien ook kunt gebruiken als een soort van "bewijsje".

ViktorV 14-01-09 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ceesihc (Bericht 243726)
Nou jou inzien is dus niet goed.
Afgelopen donderdag is mijn phone waarschijnlijk door de schoonmaak ploeg mee genomen dus oordeel niet als je het niet weet.
Mochten er nog meer mensen zich aan onze oproep storen mag je hem van ons verwijderen.
We baalen al genoeg dat we hem kwijt zijn en zitten niet op van die wijsneuzen te wachten.

gr Janet

Ik beschuldig je nergens van, maar een factuur van een 3G vragen als het om een US 1G/2G model gaat is niet helemaal netjes....

ceesihc 14-01-09 11:04

ok beiden bedankt.

maaike die link is een service iets die kunnen me niet helpen maar toch bedankt.

gr janet

Maaike_20 14-01-09 11:52

Ok, succes ermee...

Leonk 14-01-09 12:00

Sorry dat ik het zeg maar ik vind dat je wel heftig reageerd Janet.
Mensen proberen je te helpen en als antwoord krijgen ze:

"doe hier maar een slotje op of verwijder het maar hier zitten we niet op te wachten.doe hier maar een slotje op of verwijder het maar hier zitten we niet op te wachten."

Misschien een idee om je facturen beter te bewaren.

tip misschien kunnen ze in een tmobile winkel iets voor je betekenen.

InternetRebel 14-01-09 13:54

Het is wel degelijk fraude om je verzekering een valse factuur te leveren. Of je iPhone nu echt gestolen is of niet, het blijft "valsheid in geschiften".

Maaike_20 14-01-09 14:28

Als ik Cees...was, zou ik toch maar proberen contact te krijgen met de Ebay verkoper.
Wellicht een kans dat je dan een geldige factuur in bezit krijgt.

DeBar0n 15-01-09 02:28

Even wat extra info als je naar de verzekering stapt moet je 9 vd 10x aangifte hebben gedaan bij de politie van diefstal. Deze vragen jou ook om een bon van de telefoon met daarop een IMEI nummer deze gaat in een sms systeem die zodra de tel weer gebruikt gaat worden constant gespamt word met berichtjes van deze telefoon is gestolen... Dus als iemand jou zijn factuur geeft is hij straks de klos met gespamt worden van smsjes..

Maar meestal kan de winkel/leverancier waar ji de telefoon gekocht hebt met 1 simple handeling een kopie bon uitdraaien !

ppl 15-01-09 23:50

Schrijf het bedrijf aan waar de iPhone is aangeschaft voor een kopie factuur. Die zullen ze je vast zonder problemen leveren. Het gebruik van de factuur van iemand anders is onmogelijk omdat daar hele andere gegevens op staan waardoor de verzekering ze al afkeurt plus dat dit gewoon valsheid in geschrifte is (en dat is een vrij zwaar misdrijf). In geval van diefstal vereist een verzekering ook altijd nog een proces verbaal van de politie.

Ergo: aangifte doen en kopie factuur regelen en dat doorsturen naar de verzekering.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:37.