iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 3G : zwart of wit? voor/nadelen? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/28603-iphone-3g-zwart-wit-voor-nadelen.html)

drease 15-01-09 21:32

iPhone 3G : zwart of wit? voor/nadelen?
 
Hi!
Binnen een maand, maximum, ga ik een iPhone 3g 16GB kopen!
Ik kan er alleen niet uit welke kleur ik moet kiezen, dus vraag ik het aan jullie iPhoneclub leden want ik wil toch de juiste keuze maken.
Mijn probleem is gewoon dat de cracks die in de iPhone komen meer zichtbaar zijn in de witte dan in de zwarte... Maar ik vind net de witte specialer!
Dus wat zouden jullie doen?

Destiny 15-01-09 21:44

Ik heb zelf de witte versie. Ik vind beide versies super mooi, maar vind de witte meer speciaal. De haarscheuren zie je idd snel op de witte versie en minder op de zwarte. Eigenlijk is dit alleen maar een voordeel. Als je op de zwarte een haarscheur hebt zie je hem pas echt als het een echte scheur is geworden. En dan is het moeilijk om garantie te claimen. En daarbij zie je op zwart meteen alle vingerafdrukken. En dat vind ik lelijk ;)

drease 15-01-09 21:45

Maar breng jij dan altijd je iPhone terug naar de winkel om een nieuwe te vragen bij iedere scheur? of wat doe jij dan?

Destiny 15-01-09 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drease (Bericht 244512)
Maar breng jij dan altijd je iPhone terug naar de winkel om een nieuwe te vragen bij iedere scheur? of wat doe jij dan?

Lol. Mijn nieuwe iPhone ligt momenteel klaar in Mobistar Turnhout :p. Ik ga hem morgen ophalen. Dit is de 2e keer dat ik haarscheuren heb en beide keren had ik hem binnen een week weer terug.

drease 15-01-09 21:49

Haha =D daarom vind ik de witte dus een beetje onhandig, dat ze zo vaak verschijnen die scheurtjes... Kan je er eigenlijk iets tegen doen of niet, want heb er al naar gezocht maar vind niets op deze site..

Destiny 15-01-09 21:51

Nee je kunt er helaas niks aan doen. Ik ben ook blij dat ik hem bij Mobistar heb gehaald, want Dynafix ( reparateur voor Mobistar iPhones ) doet helemaal niet moeilijk over de haarscheuren. Ze ruilen hem meteen om.

King1987 15-01-09 21:52

Ik zou voor wit gaan: Zoveel mooier, ik heb ook wel scheurtjes, maar ik breng hem pas na de wintersport weg :)

En je onderscheid je meteen van de 8GB versie :cool:

Destiny 15-01-09 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 244524)
En je onderscheid je meteen van de 8GB versie :cool:

Dat ook ja :p

drease 15-01-09 21:53

Ja, vind hem ook specialer, maar het is zo stom om hem dan na een paar weken al een week kwijt te zijn...maar ik vind die zo mooi!

Destiny 15-01-09 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drease (Bericht 244526)
Ja, vind hem ook specialer, maar het is zo stom om hem dan na een paar weken al een week kwijt te zijn...maar ik vind die zo mooi!

Dan moet je hem gewoon nemen ;)

drease 15-01-09 21:55

Haha =D dat denk ik ook , maar ik erger mij echt aan die scheurtjes =D mm moeilijk

Destiny 15-01-09 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drease (Bericht 244528)
Haha =D dat denk ik ook , maar ik erger mij echt aan die scheurtjes =D mm moeilijk

Voordelen zwart:

- 8GB en 16GB
- Haarscheuren bijna niet zichtbaar
- Voor en achterkant is zwart dus het is meer 1 geheel

Nadelen zwart:

- Ziet heel snel vingerafdrukken
- Niet echt uniek ( aangezien wit alleen in 16GB is )
- "Haarscheuren" zijn pas echt zichtbaar als het een echte barst is. En dan gaan de winkels moeilijk doen als het gaat om garantie.

Voordelen wit:

- Uniek ( Alleen 16GB )
- Chic uiterlijk
- Je ziet vrijwel geen vingerafdrukken

Nadelen wit:

- Je ziet snel haarscheuren
- Vuil en krasjes/deukjes zie je sneller
- iPhone is niet echt 1 geheel. Voorkant is zwart achterkant is wit

drease 15-01-09 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 244531)
Voordelen zwart:

- 8GB en 16GB
- Haarscheuren bijna niet zichtbaar
- Voor en achterkant is zwart dus het is meer 1 geheel

Nadelen zwart:

- Ziet heel snel vingerafdrukken
- Niet uniek ( aangezien wit alleen in 16GB is )
- "Haarscheuren" zijn pas echt zichtbaar als het een echte barst is.

Voordelen wit:

- Uniek ( Alleen 16GB )
- Chic uiterlijk

Nadelen wit:

- Je ziet snel haarscheuren
- Vuil en krasjes deukjes zie je sneller

Bedankt! Ik was echt al lang aan het zoeken naar zo'n schema! Ik ga et eens goed doornemen! Bedankt he!

drease 15-01-09 22:03

Mag ik ook vragen na hoeveel weken de cracks zijn verschenen bij jullie?

Destiny 15-01-09 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drease (Bericht 244535)
Mag ik ook vragen na hoeveel weken de cracks zijn verschenen bij jullie?

Dat is heel moeilijk te zeggen. Als je de telefoon echt heel goed gaat bekijken zie je ze overal wel een beetje. Dat had ik iig. Mijn 1e iPhone 3G had pas last van haarscheuren na 3 a 4 maanden. Mijn 2e iPhone 3G had na 1.5 maand al last van haarscheuren.

ViktorV 15-01-09 22:06

Neem jij maar zwart, dan blijft mijn witte specialer;)
En trouwens totaal geen last van haarscheurtjes

drease 15-01-09 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViktorV (Bericht 244538)
Neem jij maar zwart, dan blijft mijn witte specialer;)
En trouwens totaal geen last van haarscheurtjes

Ho! wou dat ik jou was =D Hoelang heb je je iPhone al? en heb je een hoesje er rond? zo ja, welke?

Destiny 15-01-09 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViktorV (Bericht 244538)
Neem jij maar zwart, dan blijft mijn witte specialer;)
En trouwens totaal geen last van haarscheurtjes

Weet je dat zeker ;) Klinkt misschien raar, maar soms zijn de haarscheuren echt zo moeilijk te zien. Dan moet je bekant een loep erbij nemen.

TTiSoB 15-01-09 22:09

De witte omdat hij zich onderscheid van de 8GB vind ik zo'n absurde gedachte...

komt vast omdat ik een zwarte heb.. ;)

Destiny 15-01-09 22:11

De witte is alleen in 16GB dus hij onderscheid zich wel een beetje. Maar het heeft weinig zin om hier een hele discussie over te voeren :p Daar helpen we niemand mee en kan alleen maar irritant zijn.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:26.