iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   2g of 3g (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/29141-2g-3g.html)

Sophie* 25-01-09 22:47

2g of 3g
 
Ik ben al bijna een week aan het zoeken naar iphones op marktplaats. Ik woon in het noorden en daar is niet super veel keus, en ik had steeds bijna 1, maar dan reageerde de verkoper niet meer.

Nu heb ik inmiddels 2 iphones die ik beide morgen op zou kunnen halen.
De eerste is een 2g, 8 gb met wat lichte beschadigingen op de achterkant, maar ik wil er toch een hoesje o.i.d. om dus die beschadigingen maken mij niet zo heel veel uit. Prijs: 200 euro

En een nieuwe 3g, 16 gb afkomstig Amerika maar heeft wel Nederlandse taal enzo zegt de verkoper. Zit verder natuurlijk geen garantie bij, en hij heeft hem zelf simlockvrij gemaakt. Prijs: 400 euro

Welke zouden jullie doen? Kan echt niet kiezen! Het is wel een groot verschil qua prijs, en die beschadigingen maken mij niet zoveel uit. Maarja, zit er nou echt qua kwaliteit veel verschil tussen de 2g en 3g? En 8gb, daar kun je toch ook veel op kwijt? :)

polowater 25-01-09 22:52

8GB is voldoende, dat heb ik ook.

Verder moet je je afvragen of je écht 3G nodig hebt, als internet netwerk.
Wil je wel GPS?

Gebruik je dit allemaal niet?

Koop dan lekker een 2G, bespaart nog geld ook!
En het krast minder snel, al maakt het je niet veel uit.

Sophie* 25-01-09 23:12

Oke en dan kun je er toch ook een heleboel muziek op kwijt, en misschien wat muziekclips? Of heb je dan niet genoeg gb?

Ik denk niet dat ik GPS zou gebruiken en qua internet bekijk ik wel heel vaak mijn mail op mn telefoon. Dus dat moet wel een beetje snel gaan. Verder zit ik op mijn mobiel niet vaak op internet, alleen soms sites als 9292ov.nl

ViktorV 26-01-09 00:06

Als je veel mail lesst en op inet zit moet je zeker voor de 3G gaan, mits je ook een data bundel bij je Hi abbo hebt.

Sophie* 26-01-09 00:16

Ja ik heb een Hi abbonnement met Hi eindeloos online.
Maar met 2g, is e-mail lezen etc. dan zo langzaam?
Want die 3g is wel even 200 euro duurder :p
En hij komt uit Amerika.. zijn die qua software ofzo ook anders dan de Nederlandse? Of loop ik hier verder geen risico mee?

King1987 26-01-09 00:19

Je kan elke iPhone van over de hele wereld hier gebruiken in het nederlands. Het ligt puur aan jezelf wat je wilt, ik heb voor mn 3G ook een 1e gen gehad (trouwen, heb er weer 1 gekocht :D, maar dat offtopic) en het werkte perfect in combinatie met Hi en mn email. Internetten is gewoon traag in vergelijking met mn 3G. Dus gebruik je puur en alleen email, neem de 1e generatie, wil je er toch meer mee, dan de 3G

Sophie* 26-01-09 00:24

Oké, nouja ik zit heel af en toe op internet op mn mobiel.. dus het is echt vooral voor e-mail en dat is dus prima te doen met 2g begrijp ik? Je mail wordt wel snel binnen gehaald?

King1987 26-01-09 00:25

Kan je instellen, om het kwartier

Sophie* 26-01-09 00:32

Oke dus dat wil prima met de 2g?
En wanneer je een internetpagina opvraagt, duurt dit dan heel lang bij de 2g of valt dit nog enigszins mee?

En zijn dit de 3 verschillen tussen 2g en 3g?
* het uiterlijk
* gps alleen bij 3g
* 3g sneller internet

ButcherJF 26-01-09 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sophie* (Bericht 248621)
Oke dus dat wil prima met de 2g?
En wanneer je een internetpagina opvraagt, duurt dit dan heel lang bij de 2g of valt dit nog enigszins mee?

En zijn dit de 3 verschillen tussen 2g en 3g?
* het uiterlijk
* gps alleen bij 3g
* 3g sneller internet

Klopt, dat is het wel zo ongeveer.

Nog even een waarschuwing: Er zit tamelijk veel kaf onder het koren op MP heb ik gemerkt. Ik ben zelf ook op zoek naar een (tweede, 2G) iPhone. Er is iig één notoire oplichter actief met iPhones. Adverteert in het noorden, maar bij emailcontact blijkt ie net in het zuiden te zijn. Hij wil hem wel opsturen, jaja.
En je kunt nog zo vaak MP inseinen dat het een oplichter betreft, zodra de advertentie verwijderd is, start ie een nieuwe.

Wat je ook veel ziet is dat er geadverteerd wordt met een 3G, terwijl de foto's van een 2G zijn. Kunnen dus nooit eigen foto's zijn van het betreffende toestel. Is het aangeboden toestel dan wel een 3G? Het verschil kun je al gauw zien op de foto's: het laaddock van de 2G is anders, de doos heeft andere tekst en het springboard (homescreen) heeft op een originele 2G geen icoontje van de App Store. Ook zijn sommige icoontjes in de nieuwe firmware anders van vorm.

Kort en goed luidt het advies altijd zelf te halen en nooit te laten opsturen. En neem liefst iemand mee die de verschillende iPhones kent.
Succes!

Sophie* 26-01-09 19:06

Oke en is het heel belangrijk dat er garantie bij zit? Hoe groot is de kans dat je die bij de iphone een keer nodig hebt?

Want bij de 3g 16 gb (400 euro) zit geen garantie, en ik kan ook nog een 3g 8gb voor 375 krijgen waar wel garantie bij zit.

King1987 26-01-09 19:08

tja, dat is het risico wat je ZELF gaat lopen. Dat is niet te beoordelen, want de een heeft wel garantie nodig, de andere niet.

Het zelfde als je een auto koopt, kan met en zonder garantie, maar welk risico loop je dan? Dat weet je ook niet van te voren, het kan goed en slecht uitpakken....

Sophie* 26-01-09 19:14

Ja maar omdat ik hier op het forum ook heb gelezen over haarscheurtjes ofzo. Een telefoon van mij is nog nooit kapot gegaan, maar misschien gaat de iphone wel sneller kapot bij normaal gebruik dan andere toestellen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:38.