iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Wel of geen garantie? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/30535-geen-garantie.html)

Kersentaart 22-02-09 13:29

Wel of geen garantie?
 
Hey,

ik ga dus vanmiddag eindelijk een gesealde 8 GB zwarte iPhone kopen voor 390 euro bij iemand. Alleen ik krijg hem zonder bon, of nouja hij belooft dat hij woensdag pas de bon heeft en dat ik hem dan bij hem kan ophalen. (Hij woont 10 minuten rijden van mij) Hij klonk verder wel betrouwbaar maar stel ik krijg die bon niet, heb ik dan wel garantie van Apple? Want zoiets zei hij namelijk.

Nouja dit wilde ik even weten.

Met vriendelijke groet,

Lennart

Destiny 22-02-09 13:33

Nee, je moet wel een aankoopbewijs hebben. En het is ook belangrijk om te weten waar de iPhone vandaan komt. Apple geeft namelijk geen wereldwijde garantie op iPhone's. Dus als die iPhone uit Italie komt, krijg je alleen garantie als je hem in Italie inlevert.

Kersentaart 22-02-09 13:35

Oké heel erg bedankt. En stel hij wil de bon woensdag niet geven, wat zou ik dan voor stappen kunnen ondernemen? Of sta ik niet in mijn recht?

TheStijg 22-02-09 19:12

Wacht met het kopen van de iPhone, tot je de bon kan krijgen.

Kersentaart 24-02-09 11:21

Oké, genaait. Ik heb mijn iPhone gekocht hij werkt wel helemaal prima enzo. Ik zou woensdag de bon krijgen, krijg ik net een smsje 'Ik heb de bon niet meer, sorry'. Wat moet ik nu doen? Ik ben nu flink pissig aangezien hij mij 4 keer had beloofd dat ik woensdag de bon zou krijgen.

DouweM 24-02-09 11:35

Zorg dat je je geld terugkrijgt? Als jullie als verkoopsvoorwaarde hadden dat jij de bon woensdag zou krijgen, en hij daar niet aan kan voldoen, heb jij alle recht om te eisen dat de verkoop wordt teruggedraaid...

Kersentaart 24-02-09 11:49

Ja inderdaad dat leek mij ook. Maar toch 390 euro was wel een leuke prijs met of zonder bon. Maar hoe kun je zien uit welk land de iPhone komt? Er staat Duitse & Nederlandse tekst op de achterkant van het doosje ik neem aan dat hij wel gewoon Nederlands is, maar kun je dat via een code ofzo nog duidelijk zien?

deboer 24-02-09 12:15

Je laat je ook wel naaien hoor als je betaalt voor je de bon hebt.

bjklifatih 24-02-09 13:48

Wel of geen garantie
 
Weet niet waar de topic precies moest komen.

Ik heb pas geleden een iphone overgekocht.
Dit is een t-mobile locked iphone.

Die gozer heeft mij een bon beloofd, alleen deze heb ik nooit ontvangen.
Ik heb hem dus gebelt, van ja, je hebt een bon beloofd en nu niks ontvangen?
Hij zegt ja ik koop het van derden over, en zou een bon krijgen, maar heb zelf ook niks gehad.

Ik zit dus nu met een probleem?

Ik heb zijn adres gegevens, en is een mannetje die veel door verkoopt.
Wat kan ik ermee doen?, naast in 1ste instantie vriendelijk vragen.. dit heb ik dus gedaan.

King1987 24-02-09 13:51

@ bjklifatih

Heb de topic's even samengevoegd, niet nodig om er nog 1 te starten ;)

bjklifatih 24-02-09 13:57

Dankje, ik dacht al aan zo iets :P

alvani 24-02-09 15:41

Als de iPhone van T-Mobile Nederland afkomt, zou de verkoper een kopie van de bon op kunnen vragen bij het verkooppunt. Maar als ik jouw verhaal zo lees, zegt mijn gevoel dat de verkoper nooit een bon gehad heeft en jou aan het lijntje heeft gehouden.
Er staat hier op het forum ergens een link naar een Apple website waarop je kunt zien welk serienummer uit welk land komt. Ik kan de link alleen zo gauw even niet vinden.

Marconier 24-02-09 18:54

Volgens mij kun je via deze sit https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do controleren of je iphone uit nederland komt of niet en hoe het verder zit met garantie e.d.

Kersentaart 24-02-09 18:56

Hij zegt dat mijn iPhone nog niet is geactiveerd, maar ik heb hem gewoon gequickpwnd + Yellowsnow gebruikt voor gebruik met een KPN simkaartje. Is dat verder een probleem?

bjklifatih 24-02-09 21:50

Dus gekeken, en garantie tot 15 januari 2010 en NL toestel , mrja kan er niets mee..

BJK_YunuS 03-03-09 20:19

Dit staat er mij bij. Wat betekent die regel 'your product is not eligible ......

Citaat:

2. Warranty information about your iPhone

Our records indicate that your product is covered under Apple's Limited Warranty which is estimated to expire on 18 January 2010.


Your product is not eligible for complimentary phone support.



If you believe that this information is inaccurate, learn how to update your coverage status. Please put your sales receipt in a safe place. You will need it for warranty validation.

en links staat dit:


iPhone 3G
Serial #: mijn nummer
Netherlands
Limited Warranty

alvani 03-03-09 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BJK_YunuS (Bericht 262720)
Dit staat er mij bij. Wat betekent die regel 'your product is not eligible ......

Google (in dit geval Google Translate) is je beste kameraad;):
'Uw product komt niet in aanmerking voor gratis telefonische ondersteuning'

BJK_YunuS 03-03-09 20:43

O, maar ik heb dus gewoon garantie tot 18 januari 2010?

alvani 03-03-09 21:00

Volgens bovenstaande gegevens wel, ja. Maar volgens mij moet je bij Apple ook altijd een aankoopbon overleggen.

BJK_YunuS 03-03-09 21:02

Ik heb een contractbevestiging + een koopovereenkomst getekent door de vorige eigenaar en ik.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:28.