//

Simkaart lezer Iphone 3G defect -> 428 euro reparatiekosten T-Mobile

Simkaart lezer Iphone 3G defect -> 428 euro reparatiekosten T-Mobile discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb op de dag van de iPhone 3G release in Nederland, het toestel aangeschaft bij een lokale Belcompany en afgesloten met een 2-jarig T-Mobile ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-02-09, 23:27
3rdeye 3rdeye is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 63
Standaard Simkaart lezer Iphone 3G defect -> 428 euro reparatiekosten T-Mobile

Ik heb op de dag van de iPhone 3G release in Nederland, het toestel aangeschaft bij een lokale Belcompany en afgesloten met een 2-jarig T-Mobile abonnement.

Het toestel werkte perfect alleen vertoonde het beeldscherm vanaf het begin al enkele ''luie'' pixels die alleen de kleur rood en blauw weergeven en zichtbaar waren tijdens een zwarte achtergrond. Hiervoor heb ik in September een klacht ingediend, en enkele dagen later een envelop in ontvangst mogen nemen om het toestel in te retourneren. Aangezien het probleem wel te overzien was, en ik niet 1 week zonder toestel kon/wilde zitten, had ik besloten om het toestel in m`n bezit te houden. Overigens heb ik na `n week m`n toestel voorzien van een full body bescherming, de Invisible Shield en ben er zeer voorzichtig mee omgegaan.

Enkele dagen geleden, -zonder enige aanleiding- herkende de iPhone m`n simkaart opeens niet meer..''No simcard inserted'' Ik draaide nog op firmware 2.2, en ik had gelezen dat versie 2.2.1- een baseband +carriersettings update bevatte.

Maar voor ik dit deed, ben ik naar de Belcompany gegaan waar ik m`n toestel heb aangeschaft, en gevraagd om m`n toestel uit te testen met een nieuwe simkaart en eventueel een nieuwe te krijgen. Zij mochten dit niet doen, en alle service en garantie ging via T-Mobile zelf. Ik heb uiteraard thuis wel met `n andere simkaart(en) getest, maar de foutmelding bleef.

Toen toch maar de iPhone gerestored op alle hoop van zegen naar de nieuwste 2.2.1 versie geupdate, met als gevolg dat hij niet meer te gebruiken was aangezien de simkaart opnieuw geactiveerd moet worden alvorens hij te gebruiken is. :/ Het probleem lag dus niet bij de oude firmware versie.

Er zat niets anders op dan het toestel te retourneren met de verkregen envelop. Dit heb ik gedaan naar de officiële partner van T-Mobile, Solid-Vision. Op 18-02-09 heb ik het pakketje op de post gedaan, en 20-02-09 kreeg ik een brief terug met de vermelding: Conclusie reparatie: Vochtschade geconstateerd in toestel. ''Het blijkt dat de door u opgegeven klacht een gevolg is van een defect aan het toestel dat niet wordt gedekt door de garantiebepalingen van de fabrikant/importeur.
* Reparatiekosten daarvoor bedragen 428,40 euro
*De onderzoeks/verzendkosten bedragen 42,50 euro

Vervolgens heb ik naar Solid-Vision gebeld en gevraagd om bewijs van hun constatering, aangezien het naar mijn idee onmogelijk is dat het toestel vochtschade heeft opgelopen, en het tevens heel makkelijk is om te zeggen dat het vochtschade betreft. Dit bewijs is gestuurd aan de hand van een foto via de mail, hieronder zichtbaar:


Verder werd erbij verteld dat er zich twee ''vochtstickers'' in iPhone bevonden, eentje bij de headset, de andere bij de oplader. Bij de oplader-ingang was de sticker rood gekleurd. Best vreemd, aangezien de simkaarttray zich juist aan de bovenzijde, dichter bij de headset van het toestel bevindt..

Hierna heb ik opnieuw gebeld met Solid-Vision, want zo gemakkelijk ging ik hier niet mee akkoord. Na 12 minuten in de wachtlijn te hebben gestaan, krijg ik dezelfde persoon aan de lijn die me het emailtje met de foto had gestuurd.

Na enkele vragen van mijn kant verbond ze me door met de T-Mobile aftersales. " Sorry meneer, maar wij kunnen verder niets voor U betekenen. De schade aan het toestel is niet te repareren en een vervangend toestel of het toestel in de huidige staat terugnemen, is de enige oplossing'' Hier ging ik niet mee akkoord en ik vroeg of dit enige oplossing was dat een groot bedrijf zoals T-Mobile, en tevens premium iPhone reseller, voor me kon betekenen.

Solid-Vision mag de iPhone niet openen, en moeten vanaf de headset-ingang of via de Adapter-ingang zien welke schade het betreft, alleen Apple mag hem volgens hen openen:

Stel ik zou akkoord gaan met de constatering van Solid-Vison, en laat m`n iPhone voor ruim vierhonderd euro repareren. Dan is het niet Solid-Vision die deze reparatie uitvoert, maar Apple. Ze sturen hem dan alsnog naar Apple, en laten `m daar dus repareren.(of leveren een gerefurbished toestel) Deze informatie komt van zowel T-Mobile als Solid-Vison.

Dus wanneer er (grof) geld word betaald, word hij alsnog uitgeleverd aan de producent, Apple. Terwijl ik nu graag Apple zou willen inschakelen van een écht schadeonderzoek, dan is het niet mogelijk. Het verschil tussen deze zaak en bijvoorbeeld Samsung telefoons, is dat deze wel geopent kunnen/mogen worden en onderzocht bij Solid-Vison. Hierdoor is er (volgens hits op google) ook vaker een duidelijkere conclusie in de brief vermeld, zoals: ''vochtschade aan printplaat''.

Ik zou graag jullie mening willen horen hierover
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-02-09, 22:28
iDaniel iDaniel is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Voorschoten
Berichten: 13
Standaard

Wanneer je niet veel wilt betalen en er niet uit komt met t-mobile/apple moet je je toestel naar pdatech sturen. 100% betrouwbaar en succesvol.
Pdatech iPhone Reparatie , htc, MacBook, Notebook Reparatie Service / Den Haag, Nederlands - PDA TECH
Succes!
  #3  
Oud 28-02-09, 23:28
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Met alle respect, maar die water indicators worden toch niet zomaar rood? Het lijkt mij zeer sterk dat zij zelf water over die indicators gooien.

Weet je 100% zeker dat het niet jouw schuld is? Misschien heb je wel een keer bellend door de regen gelopen ofzo.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #4  
Oud 01-03-09, 23:29
zarGon zarGon is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 1
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iDaniel Bekijk bericht
Wanneer je niet veel wilt betalen en er niet uit komt met t-mobile/apple moet je je toestel naar pdatech sturen. 100% betrouwbaar en succesvol.
Pdatech iPhone Reparatie , htc, MacBook, Notebook Reparatie Service / Den Haag, Nederlands - PDA TECH
Succes!
Dit dus. Ik heb ervaring met PDATech (reparatie gebroken scherm). Persoonlijk het pand bezocht. Hier kan je er meer over lezen: REV / DIE / Reparatie iPhone bij PDATech.nl.
  #5  
Oud 02-03-09, 00:35
iDaniel iDaniel is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Voorschoten
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zarGon Bekijk bericht
Dit dus. Ik heb ervaring met PDATech (reparatie gebroken scherm). Persoonlijk het pand bezocht. Hier kan je er meer over lezen: REV / DIE / Reparatie iPhone bij PDATech.nl.
Ik ook had een kapot luidsprekertje. Super gedaan werkt voor HP al monteur om het zo te zeggen heeft alle ervaring, en de spullen om het goed te doen.
  #6  
Oud 04-03-09, 20:28
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

@3rdeye,

Ik kan u met "plezier" (tis maar hoe je het beziet) melden dat een vriend van mij net hetzelfde probleem heeft als jij.

Hij heeft zijn iPhone eergisteren binnengebracht bij een mobistarvestiging, ik zal je proberen op de hoogte te houden van de verwikkelingen in deze "zaak".

Voorlopig kan ik alleen maar zeggen dat de mensen van de mobistarwinkel de iPhone hebben teruggestuurd naar Apple zelf.
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
  #7  
Oud 15-03-09, 12:44
Haagze sf2's schermafbeelding
Haagze sf2 Haagze sf2 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aruba
Berichten: 389
Stuur een bericht via MSN naar Haagze sf2
Standaard

Heb anders nog wel een adres voor je.
man heeft mijn 1e 3G iphone gemaakt.
ding heeft 2 uur in de wasmachine mee gedraaid

koste me 180 euro maar werkt nu nog!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Defect iPhone omgeruild voor een defect iPhone sinanyavuz Odido (T-Mobile) 16 31-03-12 13:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:34.