iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   hoe kom ik in aamerking voor garantie? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/31093-kom-aamerking-voor-garantie.html)

frankvh1990 05-03-09 23:23

hoe kom ik in aamerking voor garantie?
 
beste mensen!:D
Ik heb een probleem, ik heb ongeveer 2 maanden geleden 'n iphone 2g overgekocht van iemand. Maar nu is er wat mis met de telefoon (hij blijft vastlopen, heb in ander topic al hulp gezocht, maar tevergeefs!) en wil ik aanspraak doen op mijn garantie. De Iphone was volgens de vorige eigenaar simlock vrij gekocht, alleen merkte ik daar niks meer van toen ik het ding upgedate had dus daarom heb ik 'm gewoon zelf unlockt! Alleen lees ik overal dat Apple daar niet zo van houdt en dat daardoor de garantie vervalt, maar ik dacht achja dan herstel ik 'm gewoon weer. Enfin, nu wil ik het ding opsturen en wil ik het zo over laten komen dat ik er niet mee gerotzooid heb, wat ik in feite ook amper gedaan heb. Ik dacht dus dit doe ik met herstellen. Maar als ze dan zien dat de originele ' simlockvrijheid' weg is, gaan ze dan geen vraagtekens zetten? Ik wil graag van jullie tips en ervaringen hebben, het apparaat is trouwens bij electrosky gekocht!:confused::confused:

groeten Frank van Hoenselaar:):)

npv 06-03-09 08:32

Het lijkt er op dat je iphone dus niet origineel simlockvrij is. Na een update via Itunes zou hij dan weer simlockvrij zijn. Of Apple garantie geeft weet ik niet. Als je de factuur nog hebt zou ik gewoon naar de winkel gaan waar hij gekocht is. Daar moeten ze garantie geven.

Frazzle 14-03-09 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door npv (Bericht 263684)
Het lijkt er op dat je iphone dus niet origineel simlockvrij is. Na een update via Itunes zou hij dan weer simlockvrij zijn. Of Apple garantie geeft weet ik niet. Als je de factuur nog hebt zou ik gewoon naar de winkel gaan waar hij gekocht is. Daar moeten ze garantie geven.

Lijkt mij ook. Als hij restored is kan er niet 'plots' een lock op springen. Als hij restored is kunnen ze ook niet zien dat hij ooit gekraakt is geweest. Daar hoef je niet bang voor te zijn. Maar over de garantie durf ik niets te zeggen.

iMario 14-03-09 01:36

Diegene waarvan je de iPhone had gekocht, die had hem gewoon al simlockvrij gemaakt. Als je hem herstelt met iTunes, dan ziet Apple niet meer dat er een Unlock en/of Jaibreak heeft opgezeten.

frankvh1990 14-03-09 18:49

bedankt voor de reacties, maar ben erachter gekomen dat het apparaatje alleen software garantie heeft! Ik dacht ja ruk, software erop zetten kan iedereen. Dus ik had mijn laatste hoop gevestigd op een downgrade naar versie 1.14 omdat de vorige eigenaar zei dat ie daar bij hem goed op liep. Maar die downgrade krijg ik niet voorelkaar, heb al zoveel tutorials geraadpleegd en blijf maar foutmeldingen krijgen zoals 1604 enzovoort.

groeten:confused:

iMario 14-03-09 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frankvh1990 (Bericht 266363)
bedankt voor de reacties, maar ben erachter gekomen dat het apparaatje alleen software garantie heeft! Ik dacht ja ruk, software erop zetten kan iedereen. Dus ik had mijn laatste hoop gevestigd op een downgrade naar versie 1.14 omdat de vorige eigenaar zei dat ie daar bij hem goed op liep. Maar die downgrade krijg ik niet voorelkaar, heb al zoveel tutorials geraadpleegd en blijf maar foutmeldingen krijgen zoals 1604 enzovoort.

groeten:confused:

Heb je dacht ik ook een oudere versie iTunes voor nodig.

frankvh1990 14-03-09 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 266401)
Heb je dacht ik ook een oudere versie iTunes voor nodig.

ja heb ik al allemaal geprobeerd, maar blijf maar errors krijgen, maarja dit is beetje offtopic lijkt me..
groeten:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:03.