iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Fake of niet? Advies nodig ! (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/31323-fake-niet-advies-nodig.html)

JanR 11-03-09 21:50

Fake of niet? Advies nodig !
 
Hallo,

Via een 2dehands site kwam ik een advertentie tegen met deze afbeelding erbij: http://images.kapaza.com/photos/15800000/15894957.jpg
Jullie, als iPhone-kenners, kunnen jullie zeggen of deze werkelijk echt is?
Zoveel kost hij niet en ik zou hem graag overkopen.
Ik had al gevraagd waarom hij zo goedkoop was en hij zei 'omdat hij uit een ander land komt'. Er zijn nog mensen die em bij hem/haar hebben gekocht en die waren in ieder geval tevreden.
Dus, is hij echt of niet?
Bedankt
Jan

iScorpio 11-03-09 21:51

Wat is de link waar hij te koop staat?

Even mijn spreuk van de week nogmaals gebruiken:

Als het te mooi is om waar te zijn, is het meestal ook niet waar!

LL_Pachito 11-03-09 21:56

Ik vind de doos er heel raar uitzien, het kan komen door de hoek, of de manier waarop het licht op het voorwerp valt. Maar mijn eerste indruk is dat het er niet echt uitziet zoals een echte iPhonedoos eruit hoort te zien....Pas op

iberno 11-03-09 22:32

waarom ga je niet gewoon ff kijken??? ALs dat niet mogelijk is helemaal niet doen... met dit soort dingen (twijfel) doe ik altijd net of ik ff langs wil komen.... als dat dus niet mogelijk is dan weet je dat t niet id. haak is

bako 11-03-09 23:01

zorg dat je een laptop meeneemt met itunes (minstens itunes 7.6)
ga daar heen (als het kan(kan het niet niet doen!)) stop die iphone in je laptop en kijk of itunes hem ziet
ziet hem hem niet probeer op z'n minst een andere usb poort
ziet hij hem egt niet dan is het geen iphone!
let op!
kijk goed naar mijn advies
een iphone kan je alleen syncen met itunes
dus als hij zegt dat het niet zo is dan is het gewoon nep!

alvani 11-03-09 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LL_Pachito (Bericht 265483)
Ik vind de doos er heel raar uitzien, het kan komen door de hoek, of de manier waarop het licht op het voorwerp valt. Maar mijn eerste indruk is dat het er niet echt uitziet zoals een echte iPhonedoos eruit hoort te zien....Pas op

Dat is pecies wat ik ook dacht toen ik de afbeelding zag.
Ik zou dus ook zeggen dat het nep is.

apotheosis 11-03-09 23:55

Njah,alweer zoiets verdachts.
Mensen kunnen nochthans makkelijk betrouwbare mensen vinden toch die nog een perfect werkende iphone verkopen?Beetje geduld en zoeken en dat lukt wel,men wil te snel al dat mooie geloven altijd.
Zoals hier al is gezegd geweest;als je zoiets wil kopen moet je je zelf met je beide ogen kunnen bekijken en testen omdat je dan meteen snel ziet of het een echte iphone is of niet enz......

JanR 13-03-09 17:00

Fake of niet? klik hierzo

venereaz 13-03-09 17:46

@JanR, het is moelijk te zeggen of deze fake is, het is namelijk een foto van internet. Het beste is om de verkoper te mailen en eventueel een afspraak te vragen of op zijn minst foto's van het toestel zelf. Vraag dan ook terwijl naar de firmwareversie zodat je kunt zien hoe makkelijk hij te unlocken valt. Voor de prijs die deze vraagt mag het in ieder geval een echte zijn :)

mvg

Pascal717 13-03-09 18:31

@JanR doen wat venereaz zegt. Dan weet je het zeker :rolleyes:

JanR 13-03-09 18:47

Hij kan me het serienummer geven.
Kunnen jullie daar iets mee??

Grt

apotheosis 13-03-09 19:10

Daar hebk geen idee van.Het enige wat ik weet is,als je iets koopt,zorg ervoor je er zelf gewoon kan achter gaan en zelf kan testen ook,dan zie je met je eigen ogen meteen of het oke is of niet.
Er zijn genoeg mensen nog die hun iphone verkopen.

venereaz 13-03-09 19:27

Hij zegt dat er nog garantie opzit dus kun je hier het serienummer ingeven en zie je het direct. Natuurlijk kan hij dan nog altijd het serienummer van een andere iPhone aan je doorgeven maarja teveel wantrouwen is ook nooit goed :)
https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

iberno 13-03-09 23:50

heb je dat ding nou nog niet gekocht? gewoon afspraak maken, t is weekend!

apotheosis 14-03-09 00:36

Idd,als het niet al te ver is er zelf naartoe gaan en afspreken,daar dan testen en kijken of er niets ernstigs mee mis is en of alles nog werkt enz....En meteen zien ook of het wel de echte iphone is.
Doe dat gewoon en dan weet je meteen hoe het zit.

JanR 14-03-09 09:35

nha.. Volgens mij zijn ze wel echt hoor. Hij koopt ze op van mensen met abbonomenten. Maar als ik beide serienummers ingeef(hij heeft 2 iPhones) krijg ik dit:

Our records indicate this product has not been activated. Learn how to activate your iPhone. Please note that warranty service is not dependent on activating your iPhone. For more information, please contact us.

Hij wist ook nog een imeinummer te zeggen of zoiets?!
Ohja, gaan halen wordt moeilijk: Hij woont in Nederland, ik in Belgie.

iberno 14-03-09 10:43

België is niet zo ver weg.... ik ga ook wel eens naar Antwerpen, gaat makkelijk in dagje op en neer... maar dan zou ik in België zoeken of t risico nemen... succes in ieder geval

JanR 14-03-09 10:52

En als ik nu van mensen koop hier opt forum?
Dat is toch zeker veilig? Niet?

iberno 14-03-09 11:58

er is geen sollicitatie procedure voor mensen die lid worden van dit forum, dus verwacht daarmee geen garanties...

venereaz 14-03-09 12:00

Zoals altijd met aankopen op internet is er een risico, maar een beetje vertrouwen in de mensheid kan echt geen kwaad hoor. Als je die van marktplaats koopt zou ik toch eerst vragen welke firmware het is dan ben je zeker over de unlock-methode.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:45.