iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Iphone 3g 8gb (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/31418-iphone-3g-8gb.html)

Goerez 13-03-09 23:56

Iphone 3g 8gb
 
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een Iphone en vandaag heb ik er 1 gevonden. maar ik heb een probleempje. degene waarvan ik hem wil overkopen woont erg ver van mij vandaan.

de iphone die hij verkoopt is een 3g met 8 gb. hij is ongebruikt.
hij verkoopt hem omdat hij al een andere mobieltje heeft.
de iphone heeft hij gekregen bij een aankoop van een keuken (winkel:keukenkampioen)

maar hij woont dus erg ver van mij, op de site waar hij het aanbied staan wel (echte) foto's van de iphone. maar is het veilig om het gewoon te verzenden via TNT ofzo :confused:

Alvast bedankt! :D

apotheosis 14-03-09 01:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goerez (Bericht 266112)
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een Iphone en vandaag heb ik er 1 gevonden. maar ik heb een probleempje. degene waarvan ik hem wil overkopen woont erg ver van mij vandaan.

de iphone die hij verkoopt is een 3g met 8 gb. hij is ongebruikt.
hij verkoopt hem omdat hij al een andere mobieltje heeft.
de iphone heeft hij gekregen bij een aankoop van een keuken (winkel:keukenkampioen)

maar hij woont dus erg ver van mij, op de site waar hij het aanbied staan wel (echte) foto's van de iphone. maar is het veilig om het gewoon te verzenden via TNT ofzo :confused:

Alvast bedankt! :D

Persoonlijk zou ik mijn iphone nooit verzenden naar iemand.Alleen bij minder dure zaken doe ik dat.
Maar als die persoon dat wil opsturen met een heel bekend bedrijf zoals tnt toch wel is denk ik dan zie ik het probleem niet?
Als je er echt zeker van bent die persoon het zeker zal opsturen kan je het doen.

Als ik mij zelfs niet vergis kan die gast je een nummer geven dan voor tracking van TNT die deze zal krijgen,zo weet jij hoe het ermee zit en wanneer het onderweg is enz......

En wat is ver van uw deur;een uurke rijden is nog zo ver niet als het dat ong zou zijn?

Goerez 14-03-09 01:44

Het is ongeveer anderhalf uur rijden (winschoten). maar mischien kan ik iets afspreken dat hij tegenmoet komt rijden.

btw, wat vinden jullie van de prijs 325 euro voor 3g - 8gb (ongebruikt + Garantie) dat is wel een mooie prijs lijkt mij?

Frazzle 14-03-09 01:51

Dat is een mooie prijs als je het mij vraagt. Toch zou ik in ieder geval de telefoon zelf op gaan halen. Wat is nou anderhalf uur rijden. Zeker als je het over 350€ hebt. Track and trace zegt niets. Misschien stuurt hij wel een doosje zand op.

apotheosis 14-03-09 01:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goerez (Bericht 266135)
Het is ongeveer anderhalf uur rijden (winschoten). maar mischien kan ik iets afspreken dat hij tegenmoet komt rijden.

btw, wat vinden jullie van de prijs 325 euro voor 3g - 8gb (ongebruikt + Garantie) dat is wel een mooie prijs lijkt mij?

Das idd al eindje rijden.Is er zo geen plaats waar je kan afspreken die voor beiden kan en goed uitkomt?
325 euro is weinig geld voor de nieuwste iphone ;).
Mss best voorzorgen dat deze al volledig in orde staat en daarmee bedoel ik dat als je die iphone wil testen jij uw kaartje in die iphone steekt en dan meteen je pincode ingeeft en dan meteen er alles mee kan doen.Je kan niet op veilig genoeg spelen vind ik.

Ik veronderstel het om een iphone gaat die in amerika of ander land is aangekocht?Of ben ik mis?

Goerez 14-03-09 01:56

Ja maar als je 17 jaar bent...:rolleyes:;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 266138)
Das idd al eindje rijden.Is er zo geen plaats waar je kan afspreken die voor beiden kan en goed uitkomt?
325 euro is weinig geld voor de nieuwste iphone ;).
Mss best voorzorgen dat deze al volledig in orde staat en daarmee bedoel ik dat als je die iphone wil testen jij uw kaartje in die iphone steekt en dan meteen je pincode ingeeft en dan meteen er alles mee kan doen.Je kan niet op veilig genoeg spelen vind ik.

Ik veronderstel het om een iphone gaat die in amerika of ander land is aangekocht?Of ben ik mis?

Nee, een Iphone die hij cadeau heeft gekregen bij het aankopen van een keuken.

apotheosis 14-03-09 02:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frazzle (Bericht 266137)
Dat is een mooie prijs als je het mij vraagt. Toch zou ik in ieder geval de telefoon zelf op gaan halen. Wat is nou anderhalf uur rijden. Zeker als je het over 350€ hebt. Track and trace zegt niets. Misschien stuurt hij wel een doosje zand op.

Wij hebben allesins op dat gebied al hetzelfde gedacht.Als het om redelijk wat geld gaat en om zo'n toestel dan kan je niet op veilig genoeg spelen,altijd opletten geblazen sowieso.
Idd altijd het veiligste als je er zelf achter gaat en eerst zelf kan zien en testen of alles oke is.
Ik ga dat tegen iederen altijd blijven herhalen en waarschuwen.Er worden al genoeg mensen in de zak gezet.
Ik ben al zo ervaren in als ik iets 2de hands koop ik perfect weet hoe ik alles moet aanpakken.Ik ga meestal zelfs ook met 2-3 man ernaartoe.

Ik ga je een voorbeeldje geven;persoon A had op een site een brommer gekocht van persoon x.
Tis goed,die vent spreekt een plaats en uur af,allemaal in orde,geen probleem.
Die man komt op de plaats aan,dan nog en opeens komt er 2 man gewapend naar hem toe;die persoon A hebben ze dus bedreigd,heeft zijn geld moeten afgeven en had ook geen brommer mee naar huis.
Hetgeen ze opgegeven hadden als adres om af te spreken bestond wel echt natuurlijk maar was niet hun huis.

Die vent is dus ferm in de zak gezet geweest en zeer veel geld verloren en dus geen brommer mee naar huis.Was die vent met nog 2 kameraden was de kans veel kleiner die 2 mannen die hem bestolen hebben tevoorschijn zouden gekomen zijn en kwamen ze tevoorschijn dan zouden ze volgens mij zelf slaag hebben gekregen want 3 tegen 2 man,ik zou er mij niet gerust bij voelen ;).

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goerez (Bericht 266141)
Nee, een Iphone die hij cadeau heeft gekregen bij het aankopen van een keuken.

Ja,tis juist,was dat effe vergeten.
Tis allesins geen geld jong,das een koopje :-).Ik heb voor de mijne van 8maand oud 390 euro betaald ;).

Goerez 14-03-09 02:08

Maar dat is nu zo irritand, ik wil erg graag een iphone. maar ik heb geen 700/800 euro om er een in de winkel te kopen. en als ik het via marktplaats of 2e hands sites wil kopen moet je er helemaal naartoe(ben 17 dus geen auto). dus weet niet hoe ik dat het beste kan doen, heb naar 2e hands iphones gezocht in mijn omgeving maar nee ...

apotheosis 14-03-09 02:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goerez (Bericht 266145)
Maar dat is nu zo irritand, ik wil erg graag een iphone. maar ik heb geen 700/800 euro om er een in de winkel te kopen. en als ik het via marktplaats of 2e hands sites wil kopen moet je er helemaal naartoe(ben 17 dus geen auto). dus weet niet hoe ik dat het beste kan doen, heb naar 2e hands iphones gezocht in mijn omgeving maar nee ...

Eek,700-800 euro???
Dat zou ik er ook nooit aangeven.
Er bestaat nog altijd iets als de trein nemen ofzo en afspreken aan treinstation ofzo?Neem ne kameraad mee ook dan ben je niet alleen en tis toch iets veiliger ook?
Mocht je nu in belgie wonen dan zou ik je mss wel kunnen helpen aan een 2de hands iphone.;).

Goerez 14-03-09 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 266148)
Eek,700-800 euro???
Dat zou ik er ook nooit aangeven.
Er bestaat nog altijd iets als de trein nemen ofzo en afspreken aan treinstation ofzo?Neem ne kameraad mee ook dan ben je niet alleen en tis toch iets veiliger ook?
Mocht je nu in belgie wonen dan zou ik je mss wel kunnen helpen aan een 2de hands iphone.;).

Haha... ik heb helemaal geen geluk :D bij ons in de (emmeloord) rijden er geen treinen :p

Jongens, is er iemand die dicht bij Poperingen (belgie) woont?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:16.