//

In mei een iPhone, of wachten tot september?

In mei een iPhone, of wachten tot september? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey mensen. Ik zit nu vast met een abonnement bij Telfort. Deze loopt in september af. Ik wil erg graag een iPhone en ik kan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-03-09, 15:16
Hostpik Hostpik is offline
• iOS 6.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 26
Stuur een bericht via MSN naar Hostpik
Standaard In mei een iPhone, of wachten tot september?

Hey mensen.

Ik zit nu vast met een abonnement bij Telfort. Deze loopt in september af. Ik wil erg graag een iPhone en ik kan hem volgende maand al hebben als ik mijn abonnement + telefoon aan mijn moeder geef. Dat is zeker handig, maar je voelt hem waarschijnlijk al aankomen.

Ik leef niet onder een steen en ik heb gelezen dat er in juni een nieuwe iPhone aangekondigd wordt (correct me if I'm wrong). Nu is een nieuwe iPhone met nieuwe en verbeterde functies altijd chill, maar de kans bestaat waarschijnlijk ook dat jailbreaken er niet op mogelijk is, aangezien de nieuwe iPhone waarschijnlijk dezelfde beveiliging zal krijgen als de iPod touch 2G. Deze is nog niet helemaal goed gekraakt, dus waarom zou Apple dezelfde beveiliging niet bij haar nieuwe iPhone gebruiken? Een jailbreak is een eis voor mij. Ik kan er niet zonder mee.

Dus wat zeggen jullie? Zal ik voor die iPhone gaan of geduldig wachten op een shiny nieuwe generatie iPhone?

Hostpik.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-03-09, 15:22
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

in juni komt er inderdaad normaal een nieuwe iphone aan met de nieuwe 3.0 firmware.
deze is momenteel al gejailbreakt!!
is natuurlijk een kans dat apple nog wat achterhoud en er een betere beveiliging gaat komen.dat is nu wat koffiedik kijken.
ik wacht op de nieuwe iphone,al dan niet gejailbreakt.
Houd de 2g dan bij om nog wat aan te kl...
__________________
at your service
  #3  
Oud 29-03-09, 15:24
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Om daar nu al over te gaan beginnen is wat vroeg. Als de tijd hier is en Apple komt werkelijk met een nieuwe iPhone (Juni/Juli), dan word er wel over een nieuwe Jailbreak etc. gepraat/gediscussieerd. Het is aan jou zelf de keus: Wil je nu een iPhone 3G of wil je wachten op een nieuwe? Er zijn altijd redenen waarom je de nieuwe zou willen (nieuwe functies etc).
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #4  
Oud 29-03-09, 15:31
Hostpik Hostpik is offline
• iOS 6.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 26
Stuur een bericht via MSN naar Hostpik
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
in juni komt er inderdaad normaal een nieuwe iphone aan met de nieuwe 3.0 firmware.
deze is momenteel al gejailbreakt!!
is natuurlijk een kans dat apple nog wat achterhoud en er een betere beveiliging gaat komen.dat is nu wat koffiedik kijken.
ik wacht op de nieuwe iphone,al dan niet gejailbreakt.
Houd de 2g dan bij om nog wat aan te kl...
Ik weet dat 3.0 jailbroken is, maar het apparaat zal misschien lastiger meewerken.

@iMario
Wat verwacht je van de nieuwe iPhone? Wat voor nieuwe functies zouden er in kunnen zitten? Zouden de kosten ook omhoog gaan of niet? bv
  #5  
Oud 29-03-09, 15:39
Fab1Man Fab1Man is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 329
Standaard

Niet te snel. De beveiliging van de iPod Touch 2G is volledig om zeep geholpen. Elke firmware op de iPhone 2G, 3G en iPod Touch 1G en 2G is te jailbreaken. Dit komt door een hardwarematige bootfout die het Dev-Team misbruikt om een jailbreak uit te voeren.

Een nieuwe iPhone kan al reeds de beveiliging hebben van de iPod Touch 2G, of zelfs al een nieuwe. De iPhone 3G was ook meteen gejailbreaked, maar Apple zal dat deze keer niet zo makkelijk laten gebeuren.
Anderzijds, een jailbreak is voor firmware 3.0 niet eens meer zo heel interessant. Veel functies zijn eindelijk toegevoegd, en met de komst van de nieuwe iPhone zal ook zeker video's maken tot een van de mogelijkheden behoren (gewoon logisch nadenken, en in de firmware 3.0 zit een audio/video-stream API).
  #6  
Oud 29-03-09, 15:40
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

En waarschijnlijk zal hij hetzelfde gaan kosten. Of misschien wel minder. En simlockvrij te halen in Belgie
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #7  
Oud 29-03-09, 16:30
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
En waarschijnlijk zal hij hetzelfde gaan kosten. Of misschien wel minder. En simlockvrij te halen in Belgie
Kan ik nu op mijn iphone die 3.0 zetten?
Ben ik dan niet mijn spellekes en andere zaken kwijt die ik er heb opgezet dan?Heb er niet echt ervaring mee hoe dat allemaal werkt enz...
  #8  
Oud 29-03-09, 17:08
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Nee dit kan niet. En wij geven hier ook geen ondersteuning voor, omdat alleen developers 3.0 mogen draaien.
  #9  
Oud 29-03-09, 19:11
Dennisss Dennisss is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 11
Standaard

heb me iphone deze maand aangeschaft, en vind de functies die er nu zijn al goed genoeg voor mij.

Als je de functies niet goed genoeg vind moet je gewoon lekker wachten.
Vind je de functies die er nu zijn wel voldoende koop hem dan gewoon nu.

Maak een keuze zal ik zeggen
  #10  
Oud 29-03-09, 20:37
Hostpik Hostpik is offline
• iOS 6.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 26
Stuur een bericht via MSN naar Hostpik
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fab1Man Bekijk bericht
Niet te snel. De beveiliging van de iPod Touch 2G is volledig om zeep geholpen. Elke firmware op de iPhone 2G, 3G en iPod Touch 1G en 2G is te jailbreaken. Dit komt door een hardwarematige bootfout die het Dev-Team misbruikt om een jailbreak uit te voeren.

Een nieuwe iPhone kan al reeds de beveiliging hebben van de iPod Touch 2G, of zelfs al een nieuwe. De iPhone 3G was ook meteen gejailbreaked, maar Apple zal dat deze keer niet zo makkelijk laten gebeuren.
Anderzijds, een jailbreak is voor firmware 3.0 niet eens meer zo heel interessant. Veel functies zijn eindelijk toegevoegd, en met de komst van de nieuwe iPhone zal ook zeker video's maken tot een van de mogelijkheden behoren (gewoon logisch nadenken, en in de firmware 3.0 zit een audio/video-stream API).
De beveiliging is misschien om zeep geholpen, maar nog niet voor de consument. En een jailbreak vind ik altijd belangrijk, door bijv. MxTube, numerieke batterij, thema's, SBSettings en Supreme Prefereces. Dat zijn dingen die ik toch heel belangrijk vind en nooit in 3.0 noch een andere versie zullen komen. Ik houd niet van deze onzekerheid :S

@Denisss

Wanneer je een iPod touch hebt, vind je al snel dat een iPhone beter is. Ik had mijn iPod touch 1G gekocht net voor de 2G uitkwam. Je zult wel begrijpen waaom ik heel blij ben dat ik hem voor de komst van de 2G heb gekocht. Misschien is dit ook wel hetzelfde geval met de iPhone. Ik weet het niet.
  #11  
Oud 30-03-09, 11:17
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hostpik Bekijk bericht
Dus wat zeggen jullie? Zal ik voor die iPhone gaan of geduldig wachten op een shiny nieuwe generatie iPhone?
Ik ga even mezelf quoten uit een andere discussie in dit (sub)forum:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 Bekijk bericht
Ik zou eerlijk gezegd niet te veel hoop stellen op een nieuwe iphone die zou uitkomen rond de 3.0 software. Vanuit een marketing standpunt zou het niet noodzakelijk een goede zet zijn.

De gelijktijdige release van 2.0 en de 2de generatie iPhone is redelijk eenvoudig te verklaren. De 1ste generatie iPhone was een stomram van Apple op de markt van gsm toestellen. Het toestel had echter een aantal punten die op zen minst voor verbetering vatbaar waren. (alle first launchers zijn helaas het slachtoffer van een eindeloze klaagzang, simpel weg omdat ze de eerste zijn en dus ook de eerste waarbij minpunten kenbaar zijn)

Traditoneel verliezen first launchers om bovenstaande reden ook steeds de marktleider positie aan concurrenten omdat die kunnen inpikken op de minpunten die de first launcher kenbaar maakt.

Met de 3G iphone en 2.0 firmware was Apple hen echter ruimschoots voor door zowel de hardware matige als software matige "minpunten" aan de iPhone te fixen.

Firmware 3.0 breidt de iPhone 3G echter enorm uit en opent ook de deur voor véél meer addons (zie de demovideo gewoon maar even naar alle bedrijven zoals EA, Johnonson & Johnonson, sportmedia... die hun demo's komen doen) waardoor de iPhone 3G op termijn veel meer mogelijkheden zal hebben nu ook externe bedrijven specifieke addons gaan kunnen ontwikkelen.

Het zou vanuit een marketing standpunt dan ook logischer dat Apple nu eerst de iPhone 3G herpromoot in juli met de nieuwe firmware 3.0 (die toch duidelijk een antwoord biedt op véél vragen uit de markt) en dan in het komende halfjaar de marktevolutie (en vooral de evolutie van de nieuwe vragen uit de markt die door firmware 3.0 zullen ontstaan) analyseert om zo een 3de generatie iPhone hardware matig zoveel mogelijk te kunnen afstemmen hierop.

Argumenteren dat ze vorige keer met de nieuwe firmware ook een nieuwe iphone gelanceerd hebben is een beetje oppervlakkig (en eerder wishful thinking) naar mijn mening. De andere hardware producten worden immers ook maar om de X jaar upgedated en hebben bij mijn weten zelden tot nooit samen gehangen met software updates.

Het zou eigenlijk ook niet zo'n goed idee zijn om 3 jaar op rij een nieuw toestel op de markt te gooien.
Ten eerste gaat je consument het redelijk snel beu worden steeds een "oud" toestel te hebben (zeker voor producten met het profiel van een iPhone) en ten tweede wordt het heel moeilijk om steeds een significant beter product op de markt te brengen. Aangezien Apple vooral trots is op zijn kwaliteits reputatie lijkt vooral dat laatste nogal zwaar door te wegen volgens mij.

....

(PS: sorry als de uitleg wat langdradig is, maar ik heb een thesis over de gsm markt geschreven en heb tijdens mijn verdediging (een week na de lancering van de eerste iPhone) de 3G iPhone voorspelt. Ik zat redelijk juist met de datum en de nieuwe functionaliteiten / prijszettingen / marketingstrategieen... Maar sindsdien draf ik soms wel eens door als mensen erover beginnen )
  #12  
Oud 30-03-09, 13:49
Hostpik Hostpik is offline
• iOS 6.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 26
Stuur een bericht via MSN naar Hostpik
Standaard

Je hebt helemaal gelijk en ik ben het met je verhaal eens. Ik ging eens nadenken wat er allemaal in de nieuwe iPhone kon zitten en ik kwam niet verder dan:

- Meer opslagcapaciteit (zeer zeker)
- verbeterde batterij (mogelijk)
- verbeterde camera (misschien)
- Wireless N internet (betwijfel ik)

Qua opslagcapaciteit zie ik nu al dat ik aan 16 gig genoeg heb. Ik heb nu een 8 gig iPod touch en 6 gig aan muziek. Dit breidt zich natuurlijk uit, maar er is altijd een kleine selectie waar je naar luistert. Een mogelijke 32 gig iPhone heeft voor mij dus niet veel zin

een verbeterde batterij is niet verkeerd. Op een normale schooldag slurpt mijn iPod nu batterijleven. Dit komt vooral door het spelen van games erop en zo. Is dit bij de iPhone 3G hetzelfde, of erger? Ik weet dat als je veel mobiel internet de batterij leegloopt, maar zoveel doe ik dat niet. Zit er nog een verschil tussen batterijleven terwijl je internet met 3G en batterijleven als je internet met Wi-Fi? Er hangt namelijk een heel Wi-Fi netwerk bij mij op school, dus dat moge geen probleem zijn.

Verbeterde camera is leuk en 2 megapixel op een telefoon is voor dit tijdperk erg weinig. Maar hoe vaak zal ik nou een foto maken? Ik ben niet zo'n foto-persoon en als ik er eentje was, kocht ik een Nikon. Ik zoek in een iPhone een telefoon en een iPod in één, geen camera.

Wireless N hoeft van mij ook niet. Ik heb geen router die dat ondersteunt en volgens mij duurt het ook wel even voordat N de standaard wordt.

Het enige waar ik nu nog op hang is de duur van de batterij. Maar ik denk dat er in mei een iPhone in mijn handjes komt
  #13  
Oud 30-03-09, 15:04
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Tenzij je dagelijks rondloopt in een omgeving waar:
  • je frequent getuige bent van dingen waar je naderhand mensen voor grof geld mee kunt chanteren.
  • je een redelijke kans hebt wereldschokkende / veranderende evenementen vast te leggen
  • op regelmatige basis het vrouwelijk schoon spontaan een bikinicarwash/wet tshirt wedstrijd/lesbische orgie aanvangt
... heb je niet echt veel aan een camera in je gsm zeg ik altijd maar (en als dat toch het geval is zou ik idd met een Nikon of ander meer professioneel materiaal rondlopen)

Hooguit als je een ongeluk hebt en foto's nodig hebt voor de verzekering of als je een vlug foto'je van een onnozeliteit wilt nemen ben je er iets mee...

De volgende generatie zal volgens mij:
  • steviger/robuster zijn...
  • compacter zijn: ofwel wordt hij nog iets kleiner (met hetzelfde schermformaat uiteraard) ofwel gaan ze er een klap of schuifmodeltje van maken. (en dan lijkt het schuifmodel me het interessants want die klap dingen is vragen om ongelukjes die eindigen in 2 halve iPhones ipv 1 hele)
Voor de rest hoeft er van mij niets extra meer bij... Hoewel ik relatief zeker ben dat ze er een betere camera en geluidstoestand in gaan steken en een shitload businesstoepassingen. Mogelijk er ook nog een quadbandje van maken....
  #14  
Oud 30-03-09, 15:53
Hostpik Hostpik is offline
• iOS 6.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 26
Stuur een bericht via MSN naar Hostpik
Standaard

Ik ben er uit. In mei zal ik de iPhone gaan halen. Dank je wel Puck, en iedereen! Is het trouwens een goed idee om er eentje te halen bij de T-Mobile winkel, of raden jullie me iets anders aan?
  #15  
Oud 30-03-09, 16:04
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hostpik Bekijk bericht
Ik ben er uit. In mei zal ik de iPhone gaan halen. Dank je wel Puck, en iedereen! Is het trouwens een goed idee om er eentje te halen bij de T-Mobile winkel, of raden jullie me iets anders aan?
Ik ben uit België dus ik ben niet bekend met de contract voorwaarden T-mobile. Maar wat ik je zou aanraden is:
  1. Uit te rekenen hoeveel je momenteel uitgeeft per jaar aan gsmgebruik (abonnement of prepaid) en dan dat bedrag te vermenigigvuldigen met het aantal jaar dat je vast zou zitten aan T-Mobile. (rekening wat marge in voor je verhoogd mobile internet gebruik)
  2. Maak een keuze uit de 8 of 16 versie en google even hoeveel zo eentje in belgie kost.
  3. Tel bedragen (1) en (2) met elkaar op. Nu weet je wat zou kosten (op dezelfde tijdspanne dat je hem onder contract zou horen kopen in nederland) als je een tripje naar de beschaving (aka Vlaanderen) doet om daar eentje simlock vrij te kopen. (sorry kon het steekje niet laten)
  4. dubbel check dat het abonnement bij T-mobile aan je gebruik voldoet. (als je nog extra zou bij moeten betalen moet je dit mee doorrekenen) Dan even uittellen hoeveel het je allemaal zou kosten bij T-mobile over de hele tijdspanne van het contract heen.
  5. Je gaat voor de optie die voor jouw persoonlijke situatie het laatste bedrag uitkomt
(als je geluk hebt dan vind je iemand hier op het forum of via google die het al grotendeels uitgerekend heeft voor je)
  #16  
Oud 30-03-09, 20:31
Hostpik Hostpik is offline
• iOS 6.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 26
Stuur een bericht via MSN naar Hostpik
Standaard

De kosten maken mij niet zoveel uit. Ik wil een abonnement van 30 euro per maand + de 16 gig iPhone wit. Het gaat mij er meer om of het ontvangst bij T-mobile er nog steeds zo slecht is
  #17  
Oud 31-03-09, 09:20
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hostpik Bekijk bericht
De kosten maken mij niet zoveel uit.
Wauw... Luxe.... Dan koop je toch gewoon eentje uit België zodat je ineens eentje hebt die simlock vrij is he...
  #18  
Oud 31-03-09, 14:56
Hostpik Hostpik is offline
• iOS 6.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 26
Stuur een bericht via MSN naar Hostpik
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 Bekijk bericht
Wauw... Luxe.... Dan koop je toch gewoon eentje uit België zodat je ineens eentje hebt die simlock vrij is he...
Mijn vraag is dan; waarom simlockvrij? Heeft dat zoveel voordelen dan? En met de kosten bedoel ik abonnementskosten. Daarin weet ik al wat ik wil.
  #19  
Oud 31-03-09, 15:01
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Voordeel van een simlockvrij toestel: Je kan altijd updaten wanneer de update er is (jailbreak gaat wel weg). Met een gelockt toestel: Je moet meestal iets langer wachten met updaten, maar dat is meestal ook niet erg lang...
  #20  
Oud 31-03-09, 15:27
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hostpik Bekijk bericht
Mijn vraag is dan; waarom simlockvrij? Heeft dat zoveel voordelen dan? En met de kosten bedoel ik abonnementskosten. Daarin weet ik al wat ik wil.
Wel ik weet niet goed hoe dat zit met een iPhone abonnement, maar simlock vrij geeft je wel de ruimte om later ongehinderd van abonnement te kunnen veranderen als er een andere interessante operator is...

En daarnaast zit je ook met het jailbreak/update gedoe...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3GS of wachten tot 4G? doubleoz Archief 2 14-04-10 14:40
Wachten tot Macworld? misterx Koopinformatie Nederland 13 06-01-09 22:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:37.