iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   GSM.nl unlocked? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/3385-gsm-nl-unlocked.html)

daviddavid1980 13-01-08 18:25

ik heb 23 dec 07 een iphone bij gsm.nl besteld en ik werd de volgende dag gebeld en hebben we de afspraak gemaakt dat deze op 11 jan zou worden geleverd, ik ben de 10e gebeld door de bezorger voor een afspraak op de 11e en toen had ik heb ik heb helemaal geen problemen met gsm.nl ze reageerde snel op mijn emails en ze beandwoorde mijn vragen netjes en mijn iphone is werkend en volgens afspraak geleverd, alles werkte behalfe youtube maar na het installeren van een youtube fix werkte die ook en ik heb er nederlandse taal op geinstalleerd en dat werkt ook dus ik ben erg tevreden

rplfm 13-01-08 18:37

En is dat inclusief een stealth sim?

Tuurlijk zullen er iPhones zijn die het gewoon doen. Maar ik begreep ook dat er iPhones na een langere tijd terug zijn gekomen. Niet te vroeg juichen dus alhoewel ik voor jou hoop dat dit niet gebeurd natuurlijk. Ben wel weer jaloers dat jij wel een goed werkende iPhone hebt gekregen ;-)

daviddavid1980 13-01-08 18:42

dat is inclusief een stealth sim alleen ik durf de simkaart er niet uit te halen na de dingen die ik hier allemaal lees

spiker 14-01-08 08:40

iphone
 
Nou hij hoort vandaag te komen tussen 8 en 13:00. De koerier heeft mij vrijdag gebeld, we hebben tussen deze tijd afgesproken, alleen toen die het nummer doorgaf van hun telefoon, hing ik perongeluk op en werd ik niet meer terug gebeld (het nummer was prive). ben benieuwd of alles goed gaat. hij zei wel. je kan smorgens dit nummer bellen om te vragen of de bezorging doorgaat, wat ik een beetje raar vind. zou toch gewoon door moeten gaan. nja zit in spanning te w88 hiero

NickNL 14-01-08 09:08

ik heb het ook gedaan en het is idd een beetje spannend maar totaal niet moeilijk of gevaarlijk bij mij is het al 10x gelukt ofzo:)

chefke 14-01-08 14:06

Net Gsm.nl/Bestelmaar gebeld, in tegenstelling tot anderen ben ik snel geholpen. Volgens de medewerker worden iphones besteld obv de aanvragen. Dit duurt normaliter drie weken van aankoop uit amerika tot de unlock en bezorging, er is echter een vertraging in de unlock en kan dus daarom wat langer duren. Nu maar hopen dat hij deze week geleverd wordt.

Faithz 14-01-08 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chefke (Bericht 40487)
Net Gsm.nl/Bestelmaar gebeld, in tegenstelling tot anderen ben ik snel geholpen. Volgens de medewerker worden iphones besteld obv de aanvragen. Dit duurt normaliter drie weken van aankoop uit amerika tot de unlock en bezorging, er is echter een vertraging in de unlock en kan dus daarom wat langer duren. Nu maar hopen dat hij deze week geleverd wordt.

Kon jij nu nog bestellen dan?

rplfm 14-01-08 18:36

Lijkt me sterk aangezien gsm.nl nu zoveel problemen heeft met iPhones. Ik hoor morgenochtend meer (als het goed is) Ik weet dat alles iig geregeld gaat worden dmv omruil of reparatie.

chefke 14-01-08 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Faithz (Bericht 40517)
Kon jij nu nog bestellen dan?

Nee, de bestelling heb ik al gedaan in december

depl0y 14-01-08 19:48

Zucht, het GSM.nl verhaal gaat nog even door... Ik zou vrijdag een tracking nummer van ze krijgen.. natuurlijk niets gehoord.

Vandaag rond een uur of 3 maar een keer gebeld, of ze al een tracking nummer voor me hebben. Nou die gasten kijken in het systeem, maar dat konden ze niet vinden. Ze zouden met 20 minuten later terugbellen..... na 2.5 uur zelf nog maar eens gebeld.

Na een tijdje hadden ze ineens wel een tracking nummer. Heel raar. Maar ja, het tracking nummer werkt (nog) niet op de track en trace site van TNT. Ook vreemd.

Ik zal het trackingnummer vanavond of morgen vroeg nog wel een keer proberen, ik gok dat het dan beter gaat ....

Mag ik een harde ZUCHT?!?

rplfm 14-01-08 20:27

Grappige bij mij was dat ze in het systeem keken en zeiden dat de stealth sim uit de iPhone gehaald zou worden. Maar ik heb 2 weken geleden al een mail ontvangen dat die er al uit was gehaald :S.

Dus het systeem loopt lekker up-to-date of ze liegen het hele zooitje bij elkaar.

depl0y 14-01-08 20:28

Noem het maar grappig :S. Ik ga er eigenlijk gewoon van uit dat ze zijn vergeten dat ding te postten, dus ik hoop dat ie er morgen is.

Ondertussen lig ik ook nog ziek thuis, dus ik hoop dat ik wat te spelen heb morgen.

spiker 15-01-08 08:42

ik heb geen problemen gehad bij gsm.nl, tegen eind december besteld, ik zou de 13e gebeld worden door de koerier, en de volgende maandag (14e) geleverd krijgen. alles is ook zo gegaan. ik heb met de koerier tussen 08:00 en 13:00 afgesproken, en om 12:00 kreeg ik de iphone binnen. dus geen probs bij gsm.nl voor mij

depl0y 15-01-08 08:45

Nou, ik denk dat ik toch nog maar even telefonisch contact met ze opneem vanochtend, om te kijken wat er nu gaat gebeuren. Het nadeel met deze partij is op dit moment, dat ze zich nog aan weinig afspraken hebben gehouden.

Terugbellen op dezelfde dag? Nope
Terugbellen na 20 minuten? Nope
iPhone versturen op 24 dec? Nope
iPhone versturen afgelopen donderdag? Nope
Mij trackingnummer van hierboven sturen? Nope
100 andere terug bel acties? Nope

Het wordt ondertussen een best lange lijst en ik heb gewoon geen duidelijkheid. Het lijkt er op dit moment op dat er een iPhone vermist wordt en ik heb niet het gevoel dat er echt aandacht aan wordt gegeven.

Het zal vast een prima partij zijn en dat ik net pech heb, maar het schiet niet op zo...

Tjedemich 15-01-08 08:48

Ik heb ook best vertrouwen in GSM.nl, maar de administratie is een enorme chaos. Mij iPhone komt komende vrijdag en donderdag wordt ik gebeld. Echt heel erg hard hopen dat alles goed komt!

Gelukkig hadden ze die iPhone van mij al 2 weken geleden ge-unlocked dus daar zou de vertraging niet moeten liggen..

depl0y 15-01-08 12:00

Goh... de story continues..

Vandaag nog maar weer even gebeld met GSM.nl. Gisteren was mij verteld dat hij toch echt vorige week verstuurd was en ik kreeg een trackingnummer.

Het trackingnummer klopte dus niet op de site met TNT en mijn vermoeden was vanochtend bevestigd. "Euh, ja, de telefoon wordt vandaag verstuurd".

Ik heb weer gevraagd om het trackingnummer en dat zouden ze me opnieuw toesturen vandaag.

spiker 15-01-08 12:56

omg jij moet toch de ongelukkigste man op aarde zijn op dit momend depl0y :(

depl0y 15-01-08 12:57

Me, ongelukkigste man niet echt hoor, maar dit wordt ondertussen behoorlijk vervelend.

depl0y 15-01-08 19:37

Je zult het niet geloven, heb ondertussen een tracking code ontvangen en die werkt!

Zou het dan toch gebeuren.....?

rteerlin 15-01-08 20:08

Tja bij gsm.nl wordt je geduld pas echt op de proef gesteld.
Mijn bestelling van 22-11-2007 werd op 11-1-2008 eindelijk bezorgd.
Maar het is het wachten wel waard geweest; wat een geweldige gsm !
Nu alleen nog een hoesje want dat ding is behoorlijk glad en glijdt gemakkelijk
uit je hand.

Tjedemich 17-01-08 13:24

Weet iemand misschien het telefoonnummer van die koeriersdienst?

Alvast bedankt :)

Ram0ng 17-01-08 13:27

2. De koerier zou vandaag langskomen, maar is nog niet geweest. Wat nu?
Indien u gisteren - een dag voor levering - wel gebeld bent door de koerier, dan moet deze nog langskomen. U kunt contact opnemen met de koeriersdienst zodat u kunt nagaan, waar de koerier zich bevindt. Belt u hiervoor 0900 - 111 444 3.

Indien u alleen door ons gebeld bent en níet door de koeriersdienst, dan raden wij u aan contact met ons op te nemen op het nummer 0900 - 500 3000 (€ 0,30 p/m).


Dan zal dat ook wel het nummer zijn?

rplfm 17-01-08 18:16

De mijne is eindelijk onderweg (na ruim 3 weken van reparatie).
Het is een vonkelnieuwe en hij moet morgen in mijn handen liggen. Ik kan (weer) niet wachten ;-)

depl0y 17-01-08 18:51

Eindelijk, ik hoop voor je dat hij er morgen ook echt is!

Tjedemich 18-01-08 15:48

Vandaag zou mijn iPhone geleverd worden. Tussen 1 en 6 want pas na 1 uur zou er iemand thuis zijn. Om kwart over 1 ben ik thuis. Ik luister de voicemail af en hoor dat de koerier heeft gebeld. Hij vraagt of het leveren eerder kan dan 1 uur en ik moet terugbellen als dit niet kan. Met stomme verbazing luister ik de voicemail af. Aan het einde wordt verteld welk nummer ik moet bellen als het niet uitkomt. Met enorme haperingen wordt er een nummer opgenoemd waarvan maar 4 cijfers te horen zijn. Ik kijk nog een keer in de brievenbus en ja hoor.. Daar ligt een briefje waarop staat dat ze om 12.10 uur langs zijn gekomen maar niemand aan hebben getroffen! Enige momenten later bel ik woedend de koeriersdoenst op om ze even de wwarheid te vertellen. Eerder willen komen als er na 1 uur is afgesproken? Ik moet terugbellen terwijl ze weten dat er niemand is? Toch gewoon komen als ze nog van niemand hebben gehoord dat het kan? Aanbellen en dan heel bijdehand een briefje in de bus doen als er niemand open doet? De telefoniste doet alle problemen makkelijk van de hand alsof er niets aan de hand is. Als ik vraag of het later op de dag geleverd kan worden is ook dat antwoord negatief. Ik opper nog met de reden dat er bij een bepaald punt altijd een heen -en terugweg is, maar ook dat ik voor de vrouw bij de telefoon niet genoeg. De koerier zou het veel te druk hebben om langs te kunnen komen.. Er wordt met zeer veel tegenzin van mijn kant een afspraak gemaakt bij het werk voor aanstaande maandag. Nog een laatste keer laat ik mijn onbegrip merken en dan wordt mij nog een zeer prettige dag gewenst...........

Sharky232 18-01-08 16:52

Mijn god, jullie hebben ook ontzettend pech zeg :(

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tjedemich (Bericht 43317)
(...) Toch gewoon komen als ze nog van niemand hebben gehoord dat het kan? Aanbellen en dan heel bijdehand een briefje in de bus doen als er niemand open doet? (...) De koerier zou het veel te druk hebben om langs te kunnen komen.. Er wordt met zeer veel tegenzin van mijn kant een afspraak gemaakt bij het werk voor aanstaande maandag. (...)

Dat is indd een slechte service zeg! Ik denk dat het niet representatief is want ikzelf heb geen problemen gehad en je kan het GSM.nl ook niet echt kwalijk nemen, maar van een koerrierdienst mag je verwachten dat ze doen waar ze goed in zijn: service en serveren. Waanzin, gewoon je eigen tijden doordrukken zonder bevestiging. Blijkbaar was die koerrier te vroeg, leuk maar niet jouw probleem. Hij moet maar wachten, eerst een ander adresje doen of mazzel hebben dat jij de nieuwe afspraak bevestigt. Die kantoorklerk had moeten snappen dat jouw fout niet was...

Tjedemich 18-01-08 16:56

Nee het zit inderdaad wel heel erg tegen. Toch gaat het wel vaak goed aan de reacties op het forum te zien. Drie maal is scheepsrechts hè, dus dan zou die maandag toch echt moeten komen. Nu zou je zeggen dat er écht niks meer fout kan gaan! Maar wie weet ;)

rplfm 18-01-08 18:00

Hij is er. Dit is met de iPhone gepost ;-)

jotte 19-01-08 07:40

Iphone is gewoon zeer tof en heel veeeeeel mensen willen er 1. GSM.NL is de enige die in deze getalen kan beantwoorden voor een redelijk bedrag.

Vodafone is misschien wel een tikje hoog abonnement, maar ja als je een iphone hebt wil je toch bellen en internetten dus een abonnement met internet ben je zowiezo al kwijt en daarom is GSM zo populair.

GSM.nl heeft het gewoon super druk en bestellen de GSM's als deze dan binnen komen worden ze ingepland voor levering. Het probleem hierbij is dat het allemaal zo strak wordt gepland dat op het moment er problemen of iets anders op treed ze in problemen komen. Bij Distributie komt dit wel vaker voor en ik ben van mening dat ruim de meerderheid super tevreden is over GSM.nl en achteraf ook wel snappen waarom er vertragingen zijn. De Iphone werkt probleem loos met die simunlock en alles op versie 1.1.2 en zeer stabiel, dat is toch ook wel wat waard.

rplfm 19-01-08 15:40

Het lijkt wel of je er werkt?
Maar ik ben het deels met je eens. Tuurlijk is de vraag groot en hebben ze het retedruk maar mijn probleem ligt hem dan vooral in de communicatie. Ik heb sinds gisteren mijn iPhone terug na 3 weken van reparatie en toen probeerde ze nog om me 99 euro lichter te maken (is niet gelukt) terwijl zij de veroorzakers waren van het probleem. In die 3 weken heb ik niets van gsm.nl vernomen behalve wanneer ik zelf eens contact op nam en dan mocht ik wel heel blij zijn want van de 10x dat ik iets liet horen werd er maar 2x geantwoord. Ik moest afgelopen week behoorlijk mijn best doen om het toestel deze week terug te krijgen (gefixed).

marcoryn 20-01-08 12:09

Citaat:

Het lijkt wel of je er werkt?
Maar ik ben het deels met je eens. Tuurlijk is de vraag groot en hebben ze het retedruk maar mijn probleem ligt hem dan vooral in de communicatie.
Helemaal mee eens. Er werken een paar enorme toffe mensen. Echt hulde voor de medewerkers. Ik werk zelf ook in een bedrijf met onderbezetting en dat is geen pretje!!!! Ik doe mn best voor alles en iedereen, maar gaat door de drukte wel eens fout.
Ik vind wel dat je na 1 of 2 fouten die onmiddelijk en goed moet herstellen..risico's zijn daarbij voor de baas, want die moet toch echt uiteindelijk met een oplossing komen!!

De communicatie kan beter, want bij een reparatie zeggen dat het hooguit 3 dagen duurt voordat je evt. een ander of gerepareerd toestel krijgt is gewoon te voorbarig!!

Mijn iphone incl. ultrasim werkt weer als een zonnetje en ik ben er erg blij om, want ben erg verslingerd aan dit apparaat.

Ondanks de lange (en vooral DURE) telefonisch wachttijd, toch hulde aan gsm.nl!!

Common.Sense 20-01-08 12:27

Iedereen zo hilarisch over gsm.nl, ik lees alleen over problemen en verplichte afname van een abo. ;)

Sharky232 20-01-08 12:33

Ik ben vooral blij dat ik mijn telefoon binnen heb. Ik vrees voor de dag dat ie opeens stuk gaat en ik GSM.nl moet bereiken ivm de garantie. Sorry maar voor mij geen hulde voor GSM.nl :rolleyes:

Common.Sense 20-01-08 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sharky232 (Bericht 44299)
Ik ben vooral blij dat ik mijn telefoon binnen heb. Ik vrees voor de dag dat ie opeens stuk gaat en ik GSM.nl moet bereiken ivm de garantie. Sorry maar voor mij geen hulde voor GSM.nl :rolleyes:

Volgens mij staat het aanbod ook niet meer op hun site, of kijk ik er overheen?

Sharky232 20-01-08 13:15

Nee, de advertentie was ooit E139, toen 1 week E179 en inmiddels is hij verwijderd maar opnieuw aangekondigd...

Common.Sense 20-01-08 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sharky232 (Bericht 44325)
Nee, de advertentie was ooit E139, toen 1 week E179 en inmiddels is hij verwijderd maar opnieuw aangekondigd...

En voor de daadwerkelijke kosten moet je nog de abbo erbij rekenen.

Sharky232 20-01-08 13:24

Uiteraard. Ik denk dat de prijsverschillen te maken hebben met de grote vraag en de stealthsim die je erbij krijgt.

depl0y 20-01-08 13:28

De stealthsim lijkt me de reden dat hij toen ineens in prijs steeg.

rplfm 20-01-08 19:08

Ik blijf er bij dat GSM.nl zijn klanten slecht behandeld. We kunnen wel blij zijn dat alles goed wordt opgelost maar dat is niet meer dan normaal. Wat niet normaal is is dat je je klanten zo in het ongewis laat zoals ze, zoals nu blijkt, met veel klanten hebben gedaan. En dan ook nog een fout maken en klanten een oplossing bieden van 99 euri. Ik heb dat niet betaald en toch de iPhone opgestuurd gekregen. En voor wat betreft dat dure 0900 telefoongesprek....dat kan ook goedkoper ;-) Ik heb het lokale nummer en een 06 nummer van één van de medewerkers. Als iemand dit nodig heeft omdat je nog wacht op je iPhone....Laat maar weten.

rplfm 20-01-08 19:12

Ik heb trouwens 139,- betaald voor een iPhone met (bruine) stealth sim. Die zwarte stealth sim lijkt nu de oorzaak van alle problemen. En voor de daadwerkelijke kosten moet je niet het volledige abonnement er bij rekenen. Want je krijgt er ook belminuten bij en je maakt gebruik van mobiel internet. Deze aanbieding is absoluut voordeliger dan wanneer de iPhone straks in Nederland wordt geintroduceerd. Dan betaal je 399,00 voor de iPhone en moet je een abo van 50, 60 of 70 euri afnemen met minimaal 100 belminuten, internet en hotspots. Maak daar maar eens een rekensom van.
En de iPhone kopen voor 500 euro is ook een oplossing maar ook daar komen nog belkosten (sim-only) bij. Tel die er dan ook maar bij op en ik denk dat het elkaar niet veel zal ontlopen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:45.