iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Vragen bij het kopen van Iphone 2G (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/34932-vragen-kopen-iphone-2g.html)

Donenzone 03-06-09 15:24

Vragen bij het kopen van Iphone 2G
 
Hallo.
Ik heb een aantal vragen over de ipod 2G voordat ik er eentje aanschaf.
Ik ben van plan er eentje te kopen omdat 3G's erg duur zijn en je voor een 2G minder betaalt. (3G al snel meer dan 400, 2G rond de 200)
Nu zijn mijn vragen

-Is het internet op een 2G minder snel dan op een ipod touch?
- Gaat hij snel stuk? (Wat ik hoorde over de 3G is dat het scherm te barsten kan vallen maar ook de achterkant kan gaan scheuren)
- Is een Iphone 2G 200 euro waard?
- Zijn er veel verschillen? (dan met name grote verschillen, dat de speaker iets harder kan maakt mij niet echt bepaald uit).

Ik hoop dat iemand me zou kunnen helpen. :)

Edit: Nog tips hoe je een 2G van een neppe 2G kan onderscheiden als je er eentje koopt? Zodat je geen neppe koopt.

Bomans 03-06-09 15:40

1. 2G heeft enkel GPRS/EDGE wat merkelijk trager is. Wi-Fi maakt natuurlijk geen verschil.
2. Zelfde scherm, zelfde zorgen. Achterkant van 2G is aluminium, dus geen scheuren.
3. ja, is €200 waard
4. een paar verschillen, zoals 3G, GPS maar dat kan je op de apple site zelf vinden)

tip: haal hem persoonlijk af zo weet je wat je koopt.

StilleW 03-06-09 16:53

Aanvullig om te zien of je een echte hebt, hang 'm aan een PC / laptop en itunes moet 'm herkennen. heb zelf een 2G en mis eigenlijk bijna niets, alleen de GPS functie, maar omdat je ook geen 3G hebt, gebruik je je telefoon niet intensief onderweg. Wanneer je op je werk en thuis draadloos Wi-Fi hebt, kom je niets tekort.
Verder gaat hij echt veel minder snel stuk door de aluminium achterkant, heb 'm al een paar keer op een tegelvloer laten vallen, zelfs een deukje op de achterkant, maar alles werkt nog perfect :) (geen hoesje of case)

Donenzone 03-06-09 17:40

@ Stille W

Maar is hij dan bijvoorbeeld wel handig om even mee te googlen of twitteren? Gewoon van die standaard internet dingetjes.

StilleW 03-06-09 17:41

ja, dat kan er prima mee, net zoals op de 3G. Je moet wel ff kijken naar je data abbonoment dat je erbij hebt ivm met gprs.

Donenzone 03-06-09 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StilleW (Bericht 291585)
ja, dat kan er prima mee, net zoals op de 3G. Je moet wel ff kijken naar je data abbonoment dat je erbij hebt ivm met gprs.


Oke. Hoezo is dit eigenlijk dan?

knaapjen 03-06-09 18:11

200 euro voor een 2G is echt een koopje, ik dacht dat de 2G nog wel 300 a 350 euro waard was...

Donenzone 03-06-09 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knaapjen (Bericht 291595)
200 euro voor een 2G is echt een koopje, ik dacht dat de 2G nog wel 300 a 350 euro waard was...

Zou best kunnen, maar via Marktplaats ligt de prijs rond de 200 euro.

philip14 30-06-10 19:18

hallo
ik heb een vraag als ik de iphone 2G zonder abbonement koop en een sim only abbonemnet neem met surf & e-mail kan ik dan op msn twitter en hyves??
Kan ik dan ook gewoon google enzevoort?
of
moet ik echt een abbonemetn bij me iphone 2g kopen?

philip14 30-06-10 20:16

hallo als je een simlock vrije Iphone 2G heb kan je dan een sim only abonnement met surf & email gebruiken?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:56.