//

dikke noob vraag

dikke noob vraag discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo waarschijnlijk is dit al gevraagd, mijn excuses in dat geval. mijn vader vertrekt morgen voor 3 dagen naar New York aangezien men daar iphones ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-06-09, 22:21
shadowukcs shadowukcs is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard dikke noob vraag

hallo

waarschijnlijk is dit al gevraagd, mijn excuses in dat geval.

mijn vader vertrekt morgen voor 3 dagen naar New York aangezien men daar iphones voor 99 dollar verkoopt (ong 70 euro) heb ik aan hem gevraagd of het mogelijk is om er zo eentje voor mij mee te brengen.


Ik had ook gelezen dat om het te willen laten werken, je zo'n ding moet unlocken of jailbraiken ofzo.

eerste vraag: is zoiets moeilijk? Ik ben een absolute PC noob, ik ben al tevreden als ik mijn PC deftig aangesloten krijg. Ik had al op internet een paar filmpjes gezien van een kerel die zijn iphone helemaal openhaalt enzo en ik even zovan "howla, daar begin ik niet aan". Maar dan lees ik hier dat je ook met een simpel programmatje kan. Hoe zit het nu? kan iedere idioot zijn iphone unlocked?

2) ik heb momenteel een sim kaart van mobistar (in belgie) kan ik die in die iphone steken en mijn gsm nummer behouden? of moet ik veranderen? Zal ik nog steeds kunnen opladen met een kaart of moet ik een abonnement nemen?

3) zal ik alle opties op de iphone kunnen gebruiken? zoals internet en gps?

4) kan itunes erachter komen en mij eventueel een proces aan mijn been doen?

5) hoe zit het met updates? kan ik die gewoon doorvoeren of moet ik eerst een paar weken wachten tot er een nieuwe hack gevonden is ofzo?

6) als mijn pa dan toch in de VS is, is het dan beter om de gewone 3G te kopen of ineens de 3G S? en zijn er grote verschillen tussen (kwa prijs/kwaliteit verhouding)


greetz
Thomas
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-06-09, 22:25
Merkie Merkie is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 198
Standaard

De iPhone wordt alleen verkocht in combinatie met een 24-maanden durend abonnement van minstens $70 per maand in de VS. Dus geen iPhone voor jou vrees ik.
  #3  
Oud 13-06-09, 22:26
shadowukcs shadowukcs is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merkie Bekijk bericht
De iPhone wordt alleen verkocht in combinatie met een 24-maanden durend abonnement van minstens $70 per maand in de VS. Dus geen iPhone voor jou vrees ik.

maar kan je dat door te jailbreaken niet unlocken?
  #4  
Oud 13-06-09, 22:37
Merkie Merkie is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 198
Standaard

Ik denk niet dat je d.m.v. een jailbreak een contract kan ontbinden?

Voor de duidelijkheid: je moet 24*70 + 99 = $1779 betalen wil je een iPhone uit de VS meenemen, geen $99. Als het überhaupt al mogelijk zou zijn, wat denk ik niet zo is.
  #5  
Oud 13-06-09, 22:43
shadowukcs shadowukcs is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merkie Bekijk bericht
Ik denk niet dat je d.m.v. een jailbreak een contract kan ontbinden?

Voor de duidelijkheid: je moet 24*70 + 99 = $1779 betalen wil je een iPhone uit de VS meenemen, geen $99. Als het überhaupt al mogelijk zou zijn, wat denk ik niet zo is.

ja ok. maar dat abonement, dat kan je enkel activeren via itunes (dat is mij toch vertelt). Standaard is dat nog niet geactiveerd (maar je telefoon is er wel voor ingesteld). Daarom dacht ik dus dat je een iphone koopt, dat abonenment niet activeerd, vervolgens je iphone jailbreakt en er gewoon een mobistar kaart insteekt
  #6  
Oud 13-06-09, 22:47
Merkie Merkie is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shadowukcs Bekijk bericht
ja ok. maar dat abonement, dat kan je enkel activeren via itunes (dat is mij toch vertelt). Standaard is dat nog niet geactiveerd (maar je telefoon is er wel voor ingesteld). Daarom dacht ik dus dat je een iphone koopt, dat abonenment niet activeerd, vervolgens je iphone jailbreakt en er gewoon een mobistar kaart insteekt
Iets meer dan een jaar geleden kon dat ja, met de eerste generatie iPhone. Sinds de release van de iPhone 3G kan dat niet meer, je bent verplicht een abonnement af te sluiten als je een iPhone wilt. Je kan beter gewoon een simlockvrije iPhone in België kopen.
  #7  
Oud 13-06-09, 22:48
shadowukcs shadowukcs is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merkie Bekijk bericht
Iets meer dan een jaar geleden kon dat ja, met de eerste generatie iPhone. Sinds de release van de iPhone 3G kan dat niet meer, je bent verplicht een abonnement af te sluiten als je een iPhone wilt. Je kan beter gewoon een simlockvrije iPhone in België kopen.

auw, das spijtig. weet je zeker dat er geen enkele manier is om zo'n iphone uit the USA hier te laten werken?
  #8  
Oud 13-06-09, 22:51
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shadowukcs Bekijk bericht
auw, das spijtig. weet je zeker dat er geen enkele manier is om zo'n iphone uit the USA hier te laten werken?
Er komt vast een unlock van het dev team. Maar wanneer is onbekend. Je kan wel een alternatief als de rebelsim gebruiken om alles te laten werken.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #9  
Oud 13-06-09, 22:51
shadowukcs shadowukcs is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Er komt vast een unlock van het dev team. Maar wanneer is onbekend. Je kan wel een alternatief als de rebelsim gebruiken om alles te laten werken.

en wat is de rebelsim?
  #10  
Oud 13-06-09, 22:54
Merkie Merkie is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shadowukcs Bekijk bericht
auw, das spijtig. weet je zeker dat er geen enkele manier is om zo'n iphone uit the USA hier te laten werken?
Het probleem is dat het onmogelijk is een iPhone te kopen in Amerika en mee te nemen naar Nederland. Tenzij je hem van iemand overkoopt die geen zin meer heeft in zijn iPhone.

Ik heb nergens gezegd dat er geen manier is om zo'n iPhone hier te laten werken.
  #11  
Oud 13-06-09, 23:14
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shadowukcs Bekijk bericht
en wat is de rebelsim?
Je kunt eigenlijk alleen maar hopen dat je een Amerikaan tegenkomt die zijn iPhone 3G beu is en bereid is om zijn iPhone aan jou te verkopen.

Probleem is dat je waarschijnlijk nooit zo iemand zult vinden, die mensen moeten tenslotte nog ruim een jaar van hun abonnement afbetalen.

In een van de zovele vage zijstraatjes in New York bij de Paki's en de Indi's vind je nog wel eens een unlockte iPhone 3G, alleen zijn die prijzen gelijkaardig aan de iPhones hier in België. Ik denk dat je dus gewoon beter eentje koopt in België...
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
  #12  
Oud 14-06-09, 09:49
shadowukcs shadowukcs is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

k, bedankt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 dikke kras KevinTjan iPhone algemeen 4 05-01-11 03:06
Noob vraag inzake kosten vdp101 Odido (T-Mobile) 5 15-11-10 16:35
Heel snelle noob vraag :) segers909 Archief 3 22-03-10 22:49
Dikke vastloper......!!!!! Kan niets meer..!! sjoran Unlock [archief] 28 04-12-07 21:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:00.