iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 3G (s) VS "no commitment" = Los (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/36376-iphone-3g-s-vs-no-commitment-los.html)

mariusmes 21-06-09 17:36

iPhone 3G (s) VS "no commitment" = Los
 
Over 10 weken ga ik naar amerika (dus kan de dollar nog maar ff zakken :p). Maar ik was dus een beetje rond aan het kijken voor de iphone. Nu las ik net (geruchten) dat iphones in amerika sinds de 3Gs weer te verkrijgen zijn onder de optie "no commitment". Dit betekent dus een los toestel zonder abbo.

Ga ik verder kijken, kom ik dit pdf'je tegen:
http://www.att.com/Common/merger/fil...omers_FAQs.pdf

Waar deze tekst staat geschreven:
Citaat:

It sounds like I don't need a contract to buy iPhone 3G S. Can I buy it and use it on another carrier? We do offer No Commitment pricing, however, iPhones sold in the United States are configured to work only with the wireless services provided by AT&T. Here’s the No Commitment pricing for both devices:
-iPhone 3G S (16 GB): $599
-iPhone 3G S (32 GB): $699
-iPhone 3G (8 GB): $499
-iPhone 3G (16 GB): $549 (while supplies last)
Dit pdf is gehost op de server van AT&T en mag dus als volledig betrouwbaar beschouwd worden (neem ik aan).

Dit is volgens mij dus heel goed niews :D.
Dit betekent (huidige koers):
-394,06€ voor 8gb 3Gs
-459,84€ voor 16gb 3Gs

Dit is dus aanzienlijk goedkoper dan in europa (mist je toevallig al naar amerika gaat :p)

Denneke 21-06-09 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mariusmes (Bericht 305521)
however, iPhones sold in the United States are configured to work only with the wireless services provided by AT&T.

Die regel is niet zo'n goed nieuws he ;)

Dat wil zeggen dat er wel een simlock op zit van AT&T (Telecomprovider daar).

Echter wat ik weet is dat ze em daar deden verkopen met de volgende eisen:
- Amerikaans adres opgeven.
- Te betalen met creditcard op Amerikaanse naam.

Wat dus erg moeilijk wordt voor jou om je iphone te halen en dan zoals je hierboven zelf citeerde... die waarschijnlijke simlock! (Kan me ook vaag iets herinneren dat er een keer een nieuwsitem was over dit onderwerp.)

mariusmes 21-06-09 19:07

Dat zou jammer zijn

Het is even afwachten op ervaringen van anderen. Kan het minimaal proberen, en anders even afwachten tot mijn abbo afloopt en een abbo van t-mobile nemen (volgend jaar januari).

webjo 22-06-09 17:50

beste mede forum mensen, ik vertrek over een twee weken en verblijf daar twee maanden. ik ben voorplan om een los apple ihpone 3gs te kopen,

maar ik had een vraagje over die simlock. als ik in Nederland ben kan ik deze
unlocken zodat ik er een vodafoonkaart in kan doen of wordt dit een probleem ?

ik ben al veel aan het lezen maar had nog niks gevonden en daarnaast ben ik leek op dit gebied omdat ik heb nu een htc als mobiel.

heel erg bedankt

Recycle Bin 12-07-09 13:25

Dat gaat niet. Ik ben in de Apple Store in NY gaan vragen voor een iPhone 3G en je moet laten zien dat je US citizen bent dmv een US citizencard... Ik weet niet of er mensen zijn die het wel is gelukt? Ik ga volgende week proberen in de Apple Store in Boston.

mariusmes 12-07-09 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Recycle Bin (Bericht 322780)
Dat gaat niet. Ik ben in de Apple Store in NY gaan vragen voor een iPhone 3G en je moet laten zien dat je US citizen bent dmv een US citizencard... Ik weet niet of er mensen zijn die het wel is gelukt? Ik ga volgende week proberen in de Apple Store in Boston.

Dank je dat je je ervaringen deelt met ons. Ik ga over 8 weken naar Amerika (NY, LA, SF, LV, en alles daar in de buurt ;) ) . Dan zal ik ook even kijken.

Recycle Bin 12-07-09 16:12

Misschien wil het wel lukken als je zegt dat het als een gift is voor "my cousin in Chicago who is an existing AT&T customer". Ik ga het volgende week proberen en zal jullie op de hoogte houden.

sh4dy 12-07-09 19:36

hallo allemaal
ben vorige week terug gekomen uit new york
naar 2 apple shops gweest.. met verschillende apple medewerkers gepraat maar het is dusdanig niet mogelijk om een losse 3gs mee te nemen.. helaas!
nu hopen dat me pa er 1 uit italie mee kan nemen deze week

gr

PeterTe 12-07-09 20:43

Je hebt een creditcard nodig, een amerikaanse id met foto en een geldige amerikaanse adres om een iphone in de US te kopen.. zou moeilijk worden maar je kunt altijd als je iemand kent die in de US woont vragen off die eentje voor je wilt kopen!

Recycle Bin 13-07-09 01:39

Wat als je zegt dat het een cadeau is voor een amerikaan die AT&T customer is?

him 13-07-09 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Recycle Bin (Bericht 323114)
Wat als je zegt dat het een cadeau is voor een amerikaan die AT&T customer is?

Misschien als je z'n credit card meeneemt + foto id en vertelt waar hij woont.
Denk niet dat ze alleen op je verhaal + mooie blauwe ogen afgaan

Bomans 13-07-09 10:32

Of je spreekt een vriendelijke amerikaan aan op straat die een iphone voor jou wil kopen.

sh4dy 13-07-09 11:41

mja denk je niet dat ze al die smoesjes al kennen? hoeveel mensen hebben dat al geprobeerd.. en ze zien meteen dat je toerist bent..
wat ik ook zei antwoord was altijd no sorry we dont do that/ of we cant help you.

Recycle Bin 13-07-09 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door him (Bericht 323152)
Misschien als je z'n credit card meeneemt + foto id en vertelt waar hij woont.
Denk niet dat ze alleen op je verhaal + mooie blauwe ogen afgaan

Het verhaal is dat het een cadeau is, dus dan kunnen ze daar moeilijk om vragen.
Ik had ergens op de website van AT&T gelezen dat ze daar een uitzondering voor maken en ik moet maar net de goeie verkoper hebben die mijn verhaal gelooft.
Ik hoop alleen niet dat ze me dan zo'n iPhone giftcard aansmeren want daar ben ik niks mee...

knuster 13-07-09 15:32

ben net terug van de USA
los angeles, san francisco, en las vegas kreeg je hem nergens mee. overal moet je kunnen bewijzen dat je amerikaans inwoner bent, een amerikaans adres hebt en je moet betalen met een amerikaanse bankkaart. dus de mensen die daar naartoe gaan, vergeet het maar!!

Recycle Bin 13-07-09 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knuster (Bericht 323314)
ben net terug van de USA
los angeles, san francisco, en las vegas kreeg je hem nergens mee. overal moet je kunnen bewijzen dat je amerikaans inwoner bent, een amerikaans adres hebt en je moet betalen met een amerikaanse bankkaart. dus de mensen die daar naartoe gaan, vergeet het maar!!

Maar je moet een smoes verzinnen om hem mee te krijgen. Zeggen dat je een No Commitment iPhone naar de EU wilt mee nemen gaat inderdaad niet lukken...

RudydG 16-07-09 08:56

Echt, gewoon op straat een vriendelijke Amerikaan aanspreken (of ergens in een hotel), geef hem 20$ fooi en het lukt je wel....

Onslowj 16-07-09 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Recycle Bin (Bericht 323320)
Maar je moet een smoes verzinnen om hem mee te krijgen. Zeggen dat je een No Commitment iPhone naar de EU wilt mee nemen gaat inderdaad niet lukken...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knuster (Bericht 323314)
ben net terug van de USA
los angeles, san francisco, en las vegas kreeg je hem nergens mee. overal moet je kunnen bewijzen dat je amerikaans inwoner bent, een amerikaans adres hebt en je moet betalen met een amerikaanse bankkaart. dus de mensen die daar naartoe gaan, vergeet het maar!!

Ik ben ook net terug uit de USA met 16 GB Iphone 3GS. Niet uit een Apple store of AT&T winkel, want dat gaat inderdaad niet lukken. Maar ga naar een Best Buy, daar doen ze er niet moeilijk over :). Ik heb er inclusief Tax 630 dollar voor betaald omgerekend ongeveer 450 euro en verder de info op deze site gebruikt om hem te kunnen gebruiken met een Nederlandse provider.

mariusmes 17-07-09 16:18

Bedankt om dit te melden onslowj. Ik vind het persoonlijk ook veiliger om het via best buy te kopen dan via craig's list. Dit ga ik in iig proberen. Ik tour langs veel (grote) steden dus ik zal er ongetwijfeld wel een tegenkomen.

Heb je trouwens nog iets speciaals erbij gezegd, of gewoon verteld dat je hem wilde kopen (als buitenlander)?

Onslowj 17-07-09 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mariusmes (Bericht 325719)
Bedankt om dit te melden onslowj. Ik vind het persoonlijk ook veiliger om het via best buy te kopen dan via craig's list. Dit ga ik in iig proberen. Ik tour langs veel (grote) steden dus ik zal er ongetwijfeld wel een tegenkomen.

Heb je trouwens nog iets speciaals erbij gezegd, of gewoon verteld dat je hem wilde kopen (als buitenlander)?

Niets speciaals hoeven te zeggen en gewoon betaald met Nederlandse creditcard, zonder probleem. Ze vroegen wel om een telefoonnummer, toen heb ik een willekeurige op gegeven, deze werkte uiteraard niet. Maar ook dat was geen probleem voor hun, ze zeiden we gebruiken ons eigen telefoonnummer wel en zo werd de koop afgerond. ze wilden graag verkopen, dat kon je goed merken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:03.