//

iPhone 3G kopen in GB gebruiken in NL

iPhone 3G kopen in GB gebruiken in NL discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, ik ken iemand uit Groot Brittannië (via online game, dus kennen is groot woord) die verkoopt iPhones. hij beweerd dat je gewoon kan bellen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-07-09, 02:49
smakkie smakkie is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 92
Exclamation iPhone 3G kopen in GB gebruiken in NL

Hoi,

ik ken iemand uit Groot Brittannië (via online game, dus kennen is groot woord) die verkoopt iPhones.
hij beweerd dat je gewoon kan bellen met die iPhone in Nederland, misschien met de nodige unlock dingen maargoed...

nou vraag ik me af, is dat waar? is het mogelijk om met een iPhone 3G uit Groot Brittannië te bellen in Nederland (met een NL simkaart uiteraard).

als dat mogelijk is neemt de kans toe dat ik er één koop. dan vraag ik of hij een privé advertensie voor mij wil maken op eBay zodat ik verder geen onnodige risico's loop.

verder ken ik wel iemand die hem voor mij wil Jailbreaken en Unlocken dus dat is het punt verder niet.

Waar het mij vooral om gaat is of hier iemand ervaring heeft met een iPhone 3G uit Engeland.



Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-07-09, 03:08
DeBar0n's schermafbeelding
DeBar0n DeBar0n is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Bollenstreek
Berichten: 77
Standaard

Ik heb hier een iPhone 3G Wit 16gb half jaar geleden in de UK gekocht.

Standaard zijn deze niet simlock vrij maar met behulp van een jailbreaken ultrasn0w kan je je iPhone simlock vrij maken. En kan jr hem hier in Nederland probleeem loos gebruiken.

Let wel op dat je dan niet gelijk standaard kan update met iTunes maar altijd afhankelijk bent van een jailbreaken en ultrasn0w
  #3  
Oud 02-07-09, 03:18
smakkie smakkie is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbinonline Bekijk bericht
Ik heb hier een iPhone 3G Wit 16gb half jaar geleden in de UK gekocht.

Standaard zijn deze niet simlock vrij maar met behulp van een jailbreaken ultrasn0w kan je je iPhone simlock vrij maken. En kan jr hem hier in Nederland probleeem loos gebruiken.

Let wel op dat je dan niet gelijk standaard kan update met iTunes maar altijd afhankelijk bent van een jailbreaken en ultrasn0w
aaaa owkee! super bedankt voor je reactie! zoon bevestiging is altijd prettig!
  #4  
Oud 02-07-09, 12:50
DeBar0n's schermafbeelding
DeBar0n DeBar0n is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Bollenstreek
Berichten: 77
Standaard

Nog even een kleine kanttekening.
Als je van plan bent een iPhone uit de UK te halen.
Doe het dan wel snel wat Apple gaat binnen kort beginnen met firmware 3.1
uit te rollen, en deze kan je weer zoals nu bekend is niet simlock vrij maken.
  #5  
Oud 02-07-09, 13:10
smakkie smakkie is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbinonline Bekijk bericht
Nog even een kleine kanttekening.
Als je van plan bent een iPhone uit de UK te halen.
Doe het dan wel snel wat Apple gaat binnen kort beginnen met firmware 3.1
uit te rollen, en deze kan je weer zoals nu bekend is niet simlock vrij maken.
aa okee bedankt! ik ga er werk van maken! en anders wacht ik 2 weken en dan is 3.1 gehackt en kan het wel mja zo ver laat ik het niet komen!
bedankt voor de tip!
  #6  
Oud 02-07-09, 14:25
DeBar0n's schermafbeelding
DeBar0n DeBar0n is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Bollenstreek
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smakkie Bekijk bericht
aa okee bedankt! ik ga er werk van maken! en anders wacht ik 2 weken en dan is 3.1 gehackt en kan het wel mja zo ver laat ik het niet komen!
bedankt voor de tip!
De kans dat dat gebeuren lijkt me vrij klein.
Zodra 3.1 uitkomt zit hier ook een andere baseband op die niet te unlocken is.
Waarschijnlijk komt er een custom update uit waarin de baseband niet veranderd is.

Ook geen probleem als 3.1 net uit is en je koopt een iphone dan zit hoogstwaarschijnlijk nog geen 3.1 op omdat ze een voorraadje hebben staan
  #7  
Oud 22-07-09, 19:13
DeBar0n's schermafbeelding
DeBar0n DeBar0n is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Bollenstreek
Berichten: 77
Standaard

Iemand enig idee wat de voorraad van de 3Gs in GB is ?
  #8  
Oud 28-07-09, 23:17
profie profie is offline
• iOS 5.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 39
Standaard

16gb is overal uitverkocht..32gb voldoende op voorraad
__________________
Groeten Profie
  #9  
Oud 21-08-09, 02:30
hortenr hortenr is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Standaard iPhone in GB kopen

wat kost de 3gs 32 gb in UK en hoe gaat het kopen daarvan in zijn werk?
  #10  
Oud 21-08-09, 13:26
DeBar0n's schermafbeelding
DeBar0n DeBar0n is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Bollenstreek
Berichten: 77
Standaard

Ga naar: Unblock web sites and bypass filters to view blocked pages

Vul daar deze url in en je kan onbezorgd rond kijken: http://www.o2.co.uk/iphone
En klik links onderin in op Pay&Go
  #11  
Oud 22-08-09, 16:11
profie profie is offline
• iOS 5.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 39
Standaard

Mijn verhaal over mijn twee aanwinsten in Liverpool, Groot-Brittanië: iPhone 3GS

Toen ik in Liverpool op vakante was vroeg ik twee dames van het hotel of ze mij en mijn broer wilden assisteren tijdens het kopen van twee iphones.

Nou, hoe gaat het in z'n werk:

Je kan met je eigen Nederlandse bankpas gewoon (voor de 16gb) £440,40 pond overmaken naar de Apple Store, Carphone Warehouse of de O2-Store. Je moet dan wel een chipje in je bankpas hebben, met mijn oude Postbakpas lukte het namelijk niet.. maar na het overmaken van £440,40 komt het lastige. Je moet verplicht £10,- beltegoed kopen voor de O2-simkaart die je erbij krijgt. Dit kan alleen met een Engels adres en een Engelse bankpas. Dit word apart betaald dus degene de je vraagt te helpen hoeft niet alles te betalen (waarna je t later teruggeeft natuurlijk). Degene maakt 10 euro over naar de winkel en ze activeren je telefoon ter plekke. Hierna heb je een Pay as you go prepaidkaart met iPhone 3GS. Je kan natuurlijk niet je eigen simkaart erin doen. Vind je ergens Wi-Fi en wil je gelijk Apps downloaden? Helaas, want je kan alleen met een engels account inloggen. Nou maakt dat niks uit want na een restore weer thuis bij je computer krijg je alles automatisch in het Nederlands en ook de AppStore wordt Nederlands. Je voert thuis een jailbreak uit met redsn0w-> Dev-Team Blog. Je vult bij manage->sources->ultrasn0w.com in. Simkaart erin naar keuze en klaar. Je betaalt zo rond de €515,- nu voor de 16gb (eigenlijk maar 14,3gb door 3.0 software en cydia(jailbreak)) en zo rond de €625,- euro voor de 32gb). De goedkoopste in heel Europa!

De kunst is om iemand te vinden die je wilt helpen en eventjes £10,- wil overmaken voor je

Succes ermee allemaal!
  #12  
Oud 24-08-09, 10:35
DeBar0n's schermafbeelding
DeBar0n DeBar0n is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Bollenstreek
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door profie Bekijk bericht
Mijn verhaal over mijn twee aanwinsten in Liverpool, Groot-Brittanië: iPhone 3GS

Toen ik in Liverpool op vakante was vroeg ik twee dames van het hotel of ze mij en mijn broer wilden assisteren tijdens het kopen van twee iphones.

Nou, hoe gaat het in z'n werk:

Je kan met je eigen Nederlandse bankpas gewoon (voor de 16gb) £440,40 pond overmaken naar de Apple Store, Carphone Warehouse of de O2-Store. Je moet dan wel een chipje in je bankpas hebben, met mijn oude Postbakpas lukte het namelijk niet.. maar na het overmaken van £440,40 komt het lastige. Je moet verplicht £10,- beltegoed kopen voor de O2-simkaart die je erbij krijgt. Dit kan alleen met een Engels adres en een Engelse bankpas. Dit word apart betaald dus degene de je vraagt te helpen hoeft niet alles te betalen (waarna je t later teruggeeft natuurlijk). Degene maakt 10 euro over naar de winkel en ze activeren je telefoon ter plekke. Hierna heb je een Pay as you go prepaidkaart met iPhone 3GS. Je kan natuurlijk niet je eigen simkaart erin doen. Vind je ergens Wi-Fi en wil je gelijk Apps downloaden? Helaas, want je kan alleen met een engels account inloggen. Nou maakt dat niks uit want na een restore weer thuis bij je computer krijg je alles automatisch in het Nederlands en ook de AppStore wordt Nederlands. Je voert thuis een jailbreak uit met redsn0w-> Dev-Team Blog. Je vult bij manage->sources->ultrasn0w.com in. Simkaart erin naar keuze en klaar. Je betaalt zo rond de €515,- nu voor de 16gb (eigenlijk maar 14,3gb door 3.0 software en cydia(jailbreak)) en zo rond de €625,- euro voor de 32gb). De goedkoopste in heel Europa!

De kunst is om iemand te vinden die je wilt helpen en eventjes £10,- wil overmaken voor je

Succes ermee allemaal!
Toen ik in Januari daar mijn oude 3G aanschafte betaalde ik alles direct contant.
Opwaardeer bonnentje icm met simkaart en iphone direct mee en in het hotel alles in orde gemaakt
  #13  
Oud 24-08-09, 21:44
hortenr hortenr is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Smile

Robbieonline, bedankt voor je heldere uitleg. Een goede vriend werkt in Londen en reist elk weekend heen en weer. Hij zal dit waarschijnlijk voor mij gaan regelen. Ik heb nog één vraag, hoe zit het met de simlock en het updaten? Of is er niet echt sprake van een simlock?

Nogmaals bedankt, hortenr.

EDIT
Profie, ik zat even niet helemaal goed om Robinonline te bedanken, want natuurlijk bedoelde ik jouw uitleg. Ik zat ff niet goed op te letten.

hortenr.


Laatst gewijzigd door King1987; 24-08-09 om 21:53. Reden: edit knop gebruiken aub.
  #14  
Oud 30-08-09, 16:55
hortenr hortenr is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Standaard

Hallo Robbinonline, waar in Londen heb jij daar je iPhone contant afgerekend?
  #15  
Oud 01-09-09, 18:54
splash2220 splash2220 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 30
Standaard

Ik ga van 21 tot 25 september naar Cambridge met school, en daar zijn zo'n 5winkels waar ik de iPhone kan kopen.

Weet iemand of dan firmware 3.1 al op die iPhone's staat??
  #16  
Oud 27-09-09, 20:36
splash2220 splash2220 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 30
Standaard

Net terug uit Cambridge(boven London).

Er waren enkele winkels daar waar je hem kon kopen, Carphonewarehouse en Apple Store deden moeilijk ivm buitenlands blabla.
O2 shop personeel was heel vriendelijk en behulpzaam. 3GS 32GB was in voorraad de 16GB wisten ze niks van en wanneer die kwam ook niet. Daar in de winkel gepind, kreeg nog 10pond gratis beltegoed(wat goed uitkwam omdat de dag voordat ik hem kocht, me oude mobiel kapot ging en ik die simkaart dus niet kon gebruiken).
Geen problemen, en ze hielpen me met activeren.

Gister thuis gelijk gejailbreakt en simlock-vrij gemaakt, en werkt helemaal perfect.

PS: op de iPhone staat OS 3.0.1, maar is geen probleem
  #17  
Oud 01-12-09, 21:50
Maxime89 Maxime89 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Brand New, in box with all accesories.
1 Year Warranty.
100% Original, Unlocked.
Work worldwide on any GSM provider.
Het klopt dus niet dat hij volledig unlocked is en werkt op elke gsm-operator wereldwijd?
PnZ-Gsm - Apple iPhone 3G S 32GB Black
  #18  
Oud 01-12-09, 21:52
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime89 Bekijk bericht
Het klopt dus niet dat hij volledig unlocked is en werkt op elke gsm-operator wereldwijd?
PnZ-Gsm - Apple iPhone 3G S 32GB Black
Voor 200 euro koop je geen echte iPhone
__________________

  #19  
Oud 01-12-09, 21:56
Maxime89 Maxime89 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 Bekijk bericht
Voor 200 euro koop je geen echte iPhone
Dat weet ik wel hoor... Maar het is een officiële winkel?! ...
  #20  
Oud 03-12-09, 00:45
Maxime89 Maxime89 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik heb al een mail gestuurd naar de winkel, maar nog steeds geen antwoord ontvangen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kopen in UK en direct gebruiken? Hoe? nadorst28 iPhone algemeen 3 03-08-10 17:41
ipad 3g kopen in de VS 3G in NL gebruiken ? ducky iPad algemeen 12 02-05-10 15:41
Scooter kopen in nederland gebruiken in belgie Gamebusters Archief 1 24-10-09 20:57
Iphone kopen in Belgie, gebruiken in Nederland Remco99 Overige providers Nederland 4 01-10-09 16:52
IPhone kopen in VS, gebruiken in NL Rufus Koopinformatie USA 7 20-01-08 02:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:17.