iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Web&Walk vs I-300 aanbieding (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/39501-web-and-walk-vs-i-300-aanbieding.html)

roob 14-07-09 08:52

Web&Walk vs I-300 aanbieding
 
Ik wil een nieuw abootje aanvragen, want het is weer eens die tijd in de twee jaar... maar, nu snap ik na orrienteren niet meer wat nu wijsheid is.
Je kan 'officieel' de Iphone halen, zoals mij in de winkel verteld bij T-Mobile, Belcompany en telefoonkopen.nl Klopt dit??
Alle andere aanbieders schijnen 'officieuze' aanbieders te zijn, die simlockvrije telefoons importeren uit Belgie, Spanje etc.
Nadeel hiervan is dat er geen garantie over is in Nederland en dat je zelf moet uitzoeken waar je dan garantie op de Iphone moet krijgen. Hier snap ik helemaal niets van trouwens.
Dan ook weer andere rare informatie, je kan b.v. via GSMWEB.nl iphones met andere abonnementen bestellen, zoals web n walk (plus) abonnementen, waar je kennelijk dus ook meer korting mee krijgt op je toestel. Als ik nu een i-300 2 jr abonnement neem met een 32 gb iphone gs, dan kost mij dat 117 euro + 1/2 x aansluitkosten (kosten abo 44,95 / maand). Als ik een flex 300 met web n walk neem, dan kost me dit ook zo'n 45 euro per maand en hoef ik maar 60 euro te betalen en geen aansluitkosten.
Nu heb ik daar weer via de verkoper horror verhalen over gehoord, dat mensen boven hun datalimiet kwamen 2gb terug naar web n walk, weer 2 gb nog een stap terug plus een bepaald bedrag per mb gaan betalen, zodat ze rekeningen kregen van 1000den euro's.
Wat klopt hier nu van en wat is de beste aanbieding?
Zoals ik het nu zelf begrijp kan ik het maar beter via een T-mobile shop of Belcompany halen (even duur).

Bij voorbaat dank!

paas-haas 17-07-09 14:08

Hallo,

Ik zit ook met dit dilemma.
wil graag een Iphone en aan 250 belminuten heb ik genoeg. maar bij T-mobile, Belcompany is er alleen de i150, i300 en de i500 te verkrijgen.
Dus zou ik voor de i300 moeten gaan. echter bij studentmobiel ben ik wel goedkoper uit.
Daarnaast heb ik nog een vraag over het abbonnement. als ik de i300 neem heb ik 300 belminuten maar ook 300 smsjes? of gaat van die 300 het bellen en sms eraf? zo ja hoeveel belminuten lever je in voor 1 smsje te versturen.

Nikooos 17-07-09 14:25

 Verplaatst naar: iPhone Koopadvies en ervaringen

nielsr 17-07-09 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roob (Bericht 323697)
Ik wil een nieuw abootje aanvragen, want het is weer eens die tijd in de twee jaar... maar, nu snap ik na orrienteren niet meer wat nu wijsheid is.
Je kan 'officieel' de Iphone halen, zoals mij in de winkel verteld bij T-Mobile, Belcompany en telefoonkopen.nl Klopt dit??
Alle andere aanbieders schijnen 'officieuze' aanbieders te zijn, die simlockvrije telefoons importeren uit Belgie, Spanje etc.
Nadeel hiervan is dat er geen garantie over is in Nederland en dat je zelf moet uitzoeken waar je dan garantie op de Iphone moet krijgen. Hier snap ik helemaal niets van trouwens.
Dan ook weer andere rare informatie, je kan b.v. via GSMWEB.nl iphones met andere abonnementen bestellen, zoals web n walk (plus) abonnementen, waar je kennelijk dus ook meer korting mee krijgt op je toestel. Als ik nu een i-300 2 jr abonnement neem met een 32 gb iphone gs, dan kost mij dat 117 euro + 1/2 x aansluitkosten (kosten abo 44,95 / maand). Als ik een flex 300 met web n walk neem, dan kost me dit ook zo'n 45 euro per maand en hoef ik maar 60 euro te betalen en geen aansluitkosten.
Nu heb ik daar weer via de verkoper horror verhalen over gehoord, dat mensen boven hun datalimiet kwamen 2gb terug naar web n walk, weer 2 gb nog een stap terug plus een bepaald bedrag per mb gaan betalen, zodat ze rekeningen kregen van 1000den euro's.
Wat klopt hier nu van en wat is de beste aanbieding?
Zoals ik het nu zelf begrijp kan ik het maar beter via een T-mobile shop of Belcompany halen (even duur).

Bij voorbaat dank!

Ten eerste zijn de BC en T-shops niet de enige winkels waar je de iphone officieel kan kopen, zo ook: The Phone House, Telecombinatie en Media Markt. Het is per persoon verschillend wat nou gunstig is, die spook verhalen van het overschrijden van de 2GB met je iphone zijn broodje aap. Dit haal je echt niet zo 1,2,3 binnen per maand. Plus het feit dat je eerst een waarschuwing krijgt als je structureel "misbruik" van de bundel maakt. Jammer dat de verkoper via dat soort verhalen jou bij hun probeerd te laten kopen.

Voor de flex 30 met web'n'walk plus heb je veel minder belminuten dan met de i300 die even duur is. Maar flex heeft wel z'n voordelen t.o.v. de "i" abo's maar is gewoon per minuut veel duurder.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paas-haas (Bericht 325648)
Hallo,

Ik zit ook met dit dilemma.
wil graag een Iphone en aan 250 belminuten heb ik genoeg. maar bij T-mobile, Belcompany is er alleen de i150, i300 en de i500 te verkrijgen.
Dus zou ik voor de i300 moeten gaan. echter bij studentmobiel ben ik wel goedkoper uit.
Daarnaast heb ik nog een vraag over het abbonnement. als ik de i300 neem heb ik 300 belminuten maar ook 300 smsjes? of gaat van die 300 het bellen en sms eraf? zo ja hoeveel belminuten lever je in voor 1 smsje te versturen.


Als je een beetje had gezocht weet je dat het 300 belmin EN 300 sms was.

harrys 20-07-09 10:18

Ik zit hier met dezelfde overwegingen: en ben er inmiddels achter dat de i-abonnementen voornamelijk buiten de bundels pas echt geld gaan kosten. Bij de flex gaat dus alles uit de bundel (ook buitenland) en daarna zijn de gesprekskosten gelijk.
Een overweging op snelheid voor data kan gezien de diverse slechte ervaringen van gebruikers zowiezo niet veel verschillen opleveren.

In mijn overweging zou een flex25 met web en walk een iphone 3gs op 325 euro uitkomen. Het verschil met aankoop van een los toestel in belgie voor 675 levert mij dus maar een voordeel van 350 euro op; maar dan wel twee jaar aan tmob vast.

Ik ben er dus nog niet uit.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:39.