iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Geen betrouwbare site!!! (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/3983-geen-betrouwbare-site.html)

depl0y 01-01-08 21:28

Tja lastige zaak, 450 euro is nou ook weer niet zo'n lage prijs dat je als leek zou moeten gaan nadenken.

Als de sodemieter je geld terugeisen via PayPal. Dat lijkt me het beste.

Maes39 01-01-08 21:29

Ik stond op het punt om een iphone bij hem te bestellen maar op dat moment werd bekend dat het oplichting was, dus nee ik zou daar nu niet zo snel meer iets bestellen maar ik denk dat dat voor iedereen hier op het forum geldt.

En tuurlijk wordt je wel voorzichtig als je de prijs ziet want het is wel heel erg scherp geprijsd.

Fresh 01-01-08 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes39 (Bericht 34136)
... En tuurlijk wordt je wel voorzichtig als je de prijs ziet want het is wel heel erg scherp geprijsd...

Dat is wel verstandig als je mensen wilt oplichten. Ga je te laag zitten, dan vertrouwd niemand het meer.
Ga je te hoog, dan val je niet meer op tussen de massa.
Er zullen zeker mensen zijn die in eerste instantie niet eens in de gaten hebben dat ze een nepperd hebben ontvangen, maar ook mensen die denken: "Nou, pech". In die gevallen levert zo'n scam-actie toch nog wat geld op.

Het was niet echt slim van hem om hier in het hol van de leeuw te posten, waar de iPhone kennis hoog is.
De geldnood is blijkbaar hoog bij deze verkoper.

Maar goed, dat is allemaal gezien vanuit de ogen van een oplichter. Probeer je gewoon een beetje in dat soort mensen te verplaatsen, zo moeilijk is dat niet.

ironmanixs 01-01-08 21:50

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen!

ironmanixs 01-01-08 22:05

Dit is wel een interessant stukje in hun leverings voorwaarde...

Artikel 8. Garantie
8.1 Indien SCJM producten aan de afnemer levert, is SCJM nimmer tot een verdergaande garantie ten opzichte van de afnemer gehouden dan waarop SCJM ten opzichte van haar toeleverancier aanspraak kan maken. Garantietermijn zal altijd duidelijk op de factuur worden aangegeven.

Reclamaties wegens uiterlijk waarneembare gebreken moeten conform de contractvoorwaarden, doch uiterlijk binnen 2 (twee) dagen na ontvangst van de goederen door de opdrachtgever schriftelijk worden ingediend. Voor Consumenten geldt een termijn van 30 (dertig) dagen. Reclamaties welke door SCJM na het verstrijken van deze termijn worden ontvangen, behoeven niet door SCJM in behandeling te worden genomen.

metck 01-01-08 22:21

Leveringsvoorwaarden, of welke voorwaarden dan ook, die bedrijven stellen zijn alleen en alleen dan geldig als ze niet in strijd zijn met nationale en/of Europese regelgeving.
Bovendien heeft de consument alleen te maken met de partij die hem/haar het product heeft verkocht. In dit geval gaat het dus alleen om SCJM en problemen met eventuele toeleveranciers doen niets af aan de wettelijke verplichtingen die SCJM heeft tov haar klanten.

Michael 01-01-08 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 34130)
Dat mag wel zo zijn Maes39, maar ga jij bij hem een iPhone bestellen?
Zou jij ueberhaupt een iPhone bestellen voor 450 euro die compleet geunlockt is? Bij mij zouden meteen toch wel wat alarmbellen afgaan, ongeacht de verkoper.

Ok genoeg gekat Het is zaak dat het probleem wordt opgelost zeker omdat de verkoper zich hier heeft laten zien. En de site ziet er voor de gemiddelde koper niet onbetrouwbaar uit.
Verder is er geen telefoonnummer te vinden van deze man. Staat wel legaal ingeschreven bij de kamer van koophandel. Dat heb ik al gecontroleerd. En het adres in Breda bestaat niet want ook dat is gechecked.
Laten we hem ook een kans geven naar aanleiding van de mails die zijn gestuurd naar hem. Het zijn tenslotte feestdagentijden.

Davidtamon 02-01-08 10:54

Heey,

Heb hem ook daar besteld en nog niet binnen gekregen ga vandaag proberen bij men
bank het geld te laten terugboeken.
Heb hem ook al verschillende mailtjes gestuurd maar nog niks gehoord.
Heb zijn postcode even gecheckt op postcode.nl en daar staat dat deinzestraat 385
wel bestaat.
Hopelijk laat die snel wat van zich horen. Anders gewoon aangifte doen van heling.

Guest-20201108204737 02-01-08 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Davidtamon (Bericht 34285)
Heey,

Heb hem ook daar besteld en nog niet binnen gekregen ga vandaag proberen bij men
bank het geld te laten terugboeken.
Heb hem ook al verschillende mailtjes gestuurd maar nog niks gehoord.
Heb zijn postcode even gecheckt op postcode.nl en daar staat dat deinzestraat 385
wel bestaat.
Hopelijk laat die snel wat van zich horen. Anders gewoon aangifte doen van heling.

Het lijkt me niet dat hier om heling gaat.

dylotic 02-01-08 13:37

Bedrijfsnaam: Pure Marketing (De ontvanger van deze betaling is Buiten de VS - Gecontroleerd)
E-mail: info@pure-marketing.nl
Totaalbedrag: -€478,40 EUR
Bedrag object: €468,40 EUR
Verzending: €10,00 EUR
Verwerking: €0,00 EUR
Hoeveelheid: 1Object
titel: SCJM DISCOUNT STORE
Objectnummer: Apple Iphone 8GB (simlockvrij)
Datum: 24 dec 2007
Tijdstip: 08:13:30
PSTStatus: Voltooidhttps://www.paypalobjects.com/WEBSCR.../scr/pixel.gif
Verzendadres: Geen adres ingevoerd
Contactgegevens (zakelijk)
URL Klantenservice:https://www.paypalobjects.com/WEBSCR.../scr/pixel.gifhttp://www.pure-marketing.nl
E-mail klantenservice:https://www.paypalobjects.com/WEBSCR.../scr/pixel.gifinfo@pure-marketing.nl
Telefoonnummer klantenservice:https://www.paypalobjects.com/WEBSCR.../scr/pixel.gif+31 0102821603

Deze info heb ik nog kunnen bemachtigen via mijn paypal transactie!

dylotic 02-01-08 13:41

Via google cache heb ik deze achterhaald:

Pure Marketing

en heb ik nog een adres gevonden:

Pure Marketing
Weena 290
3012 NJ Rotterdam

Tel: 010-2821603
Fax: 010-2821222

E-mail: info@pure-marketing.nl

iMan 02-01-08 13:43

Dit bericht is gewist.

iMan 02-01-08 14:27

Dit bericht is gewist.

Davidtamon 02-01-08 15:09

Heey,

Ik heb betaald via ideal en daar staat dat het via mollie bv naar derde gaat
ben nou even aan het navragen waar dat naar toe is gegaan...

Nikooos 02-01-08 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 34130)
Dat mag wel zo zijn Maes39, maar ga jij bij hem een iPhone bestellen?
Zou jij ueberhaupt een iPhone bestellen voor 450 euro die compleet geunlockt is? Bij mij zouden meteen toch wel wat alarmbellen afgaan, ongeacht de verkoper.

Ik kocht mij iPhone ook voor 475. Niet geunlocked en gewoon zelf afgehaald bij de verkoper, maar het is toch een kwestie van geluk hebben. En in dit geval zijn al die mensen echt flink genaaid!!

Ik hoop dat het snel opgelost word voor jullie allemaal!

hjoels 02-01-08 18:31

5 Bijlage(n)
@dylotic
Ik ben vanmiddag nog eens wezen zoeken en heb uiteindelijk nr. 385a gevonden. Hij woont boven een shebby benzinestation op een shebby etage. Videobewaking en alarm. Op de postbus geen naam.
Als ik nog wat voor je kan doen laat het dan weten via prive email.
Bijgaand wat foto's.

Succes verder met het terughalen van je geld.

Harold++

Bijlage 491

dylotic 02-01-08 18:50

Hjoels,

Bedank voor het dedectieve werk :) Begint wel beetje spannend te worden zo.

Had eigenlijk wel een reactie verwacht vandaag. Maar sommige bedrijven
beginnen pas maandag weer. Maar mijn hoop op die reactie begint wel
aardig af te nemen.

hjoels 02-01-08 18:54

@dylotic,
Wellicht kun je nog iets doen met het alarmnummer op de foto: 0318-633828.

Harold++

En die Stefan leest onze berichten ook natuurlijk.................

Dien 02-01-08 19:01

SCJM

Laatste activiteit: 29 december 2007 19:21

Dus meneer heeft wel de foto's gezien, die dylotic gepost heeft, want die zijn op de 28ste gepost. En hij is de 29ste nog online geweest.

iMan 02-01-08 19:03

Dit bericht is gewist.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:28.