iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone kabel (USB) (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/40777-iphone-kabel-usb.html)

iKnidreeg 01-08-09 14:59

iPhone kabel (USB)
 
Hallo,

Mijn originele iPhone kabel, die ik bij aankoop van mijn iPhone gekregen heb, is na een halfjaar zo goed als overleden.

Nu ben ik op zoek naar een nieuwe, en aangezien deze op internet genoeg te vinden zijn, heb ik geen zin om er bij de MediaMarkt €20,- voor te betalen.

Er is groot aanbod qua iPhone kabels op internet, en daarom wil ik jullie vragen wat jullie ervaringen zijn, en welke ik het best kan kopen.

Alvast bedankt

reinier72 01-08-09 15:39

USB kabel
 
Bij DealExtreme heb je ook USB-kabels

Deze kabel kost maar $1,75 en geen verzendkosten DealExtreme: $1.75 2-in-1 Data + Charging Cable for All iPod/iPhone 2G/3G (71.5CM-Cable)

Ik heb al verschillende spullen daar gekocht en heb geen problemen gehad.

Het is geen originele kabel en sommige spullen hebben een beetje 'goedkoop gevoel' maar dat komt natuurlijk dat ze dit ook zijn.

Voor dat geld (ca. 1,50) kan je het gewoon even proberen denk ik zo.....beter dan 20 bij de mediamarkt.

groofoo 01-08-09 17:26

Ik heb deze kabel ook en werkt perfect i.c.m. 3Gs en PC.
Ik heb er ook een besteld voor mijn vriendin haar 3G en ook hier geen problemen mee qua PC.

Ik heb echter ook twee van die universele USB auto sigaretten aansteker pluggen en met beide pluggen werken de kabels niet.
Dus via deze pluggen worden de iphones niet opgeladen, of dit nu aan de pluggen ligt of aan de kabels kan ik niets over zeggen.
Weet wel dat de pluggen de HTC toestellen wel opladen, en dat de kabels de iphones wel oplaad en synchroniseerd via USB van de pc

wvy 01-08-09 18:46

Als je kabel versleten is binnen een half jaar en je hebt de iPhone op een eerlijke mannier verkregen / aangekocht dan heb je ook recht op garantie.
Gewoon online aanmelden bij Apple en een nieuwe kabel zal gratis thuisbezorgd worden.

reinier72 02-08-09 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groofoo (Bericht 332333)
Ik heb echter ook twee van die universele USB auto sigaretten aansteker pluggen en met beide pluggen werken de kabels niet.
Dus via deze pluggen worden de iphones niet opgeladen, of dit nu aan de pluggen ligt of aan de kabels kan ik niets over zeggen.
Weet wel dat de pluggen de HTC toestellen wel opladen, en dat de kabels de iphones wel oplaad en synchroniseerd via USB van de pc

Bij DealExtreme voor 3,5 (en geen verzendkosten) heb je een autolader voor de iPhone

iKnidreeg 02-08-09 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wvy (Bericht 332368)
Als je kabel versleten is binnen een half jaar en je hebt de iPhone op een eerlijke mannier verkregen / aangekocht dan heb je ook recht op garantie.
Gewoon online aanmelden bij Apple en een nieuwe kabel zal gratis thuisbezorgd worden.

Zou je misschien kunnen uitleggen hoe ik te werk moet gaan?

pascalletje 02-08-09 12:43

Ik heb er laatst een paar bij cnn.cn besteld, $6,99 en die werken perfect!

Apple iPhone/iPod OEM USB sync cable - Cellular Nationwide Network - Cellular Accessories - 3G,

wvy 02-08-09 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iKnidreeg (Bericht 332622)
Zou je misschien kunnen uitleggen hoe ik te werk moet gaan?


via deze site aanmelden:

https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

:D

iKnidreeg 02-08-09 17:31

Zou je misschien iets meer uitleg kunnen geven? Ik heb mijn serienummer en land ingevoerd, maar wat zijn de volgende stappen om in aanmerking te komen voor een nieuwe USB kabel?

wvy 02-08-09 17:33

doorgaan en service online aanvragen .. gewoon de stappen volgen en de rest gaat vanzelf ....

iKnidreeg 02-08-09 17:35

Ik kom niet verder dan Service online aanvragen. Ik moet mijn Apple ID en wachtwoord invullen, en de stappen die ik daarna moet volgen snap ik niet helemaal.

Nog een bijkomende vraag: zijn hier kosten aan verbonden?

Bedankt

Stinger 02-08-09 17:36

USB KABEL
 
HEY iKnidreeg
IK WEET NIET VAN WELK LAND JIJ BENT.
MAAR IK KEN EEN HELE GOEDE SITE VOOR 2DE HANDS SPULLEN.
IK GEBRUIK HEM HEEL VAAK EN HEB ER AL HEEL VEEL VAN GEKOCHT.
2dehands.be - Gratis zoekertjes - Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen

LET OP!
STEL DAT JE ER IETS VAN KOOPT MOET JE OPLETTEN DAT DE PERSOON EEN TELEFOON NUMMER HEEFT DAT IS VEEL VEILIGER.

IK HOOP DAT IK JE EEN BEETJE HEB KUNNEN HELPEN
GROETJES
STINGER :)

iKnidreeg 02-08-09 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stinger (Bericht 332800)
HEY iKnidreeg
IK WEET NIET VAN WELK LAND JIJ BENT.
MAAR IK KEN EEN HELE GOEDE SITE VOOR 2DE HANDS SPULLEN.
IK GEBRUIK HEM HEEL VAAK EN HEB ER AL HEEL VEEL VAN GEKOCHT.
2dehands.be - Gratis zoekertjes - Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen

LET OP!
STEL DAT JE ER IETS VAN KOOPT MOET JE OPLETTEN DAT DE PERSOON EEN TELEFOON NUMMER HEEFT DAT IS VEEL VEILIGER.

IK HOOP DAT IK JE EEN BEETJE HEB KUNNEN HELPEN
GROETJES
STINGER :)

Stinger,

Bedankt voor je reactie en advies. Echter ben ik op zoek naar een nieuw product dat niet gebruikt is, en die kan ik op deze site niet vinden.

Ik heb al een aantal sites gevonden waar ze iPhone kabels verkopen, en ben nu bezig de beste eruit te kiezen.

WDS001 02-08-09 17:47

DealExtreme is zeker aan te raden!
Prima service en goedkope spullen! :)

buffelkneer 02-08-09 22:37

Anders es bellen naar Apple zelf ?

iKnidreeg 02-08-09 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door buffelkneer (Bericht 332988)
Anders es bellen naar Apple zelf ?

Daar heb ik al eens ervaring mee gehad, en heb geen zin om daar weer (verloren) tijd in te gaan steken.

Ik had toen namelijk problemen met mijn iPhone en zij konden mij toen op geen enkele manier tegemoet komen. Aantal weken daarna kreeg ik een telefoontje van Apple NL dat ze mij een tegoedbon wouden aanbieden, die ik kon gebruiken om €30,- korting te krijgen bij een aankoop van minimaal €100,-

wvy 03-08-09 08:30

Ik heb duidelijk gemeld hoe je een garantie-claim bij Apple kan indienen en het kabeltje gratis kan laten vervangen. Zelfs via PM heb ik de instructies aan je doorgegeven hoe je dit moet aanvragen bij Apple.

20 euro bij Mediamarkt wil je ook niet betalen.

Tweedehands wil je ook niet.

Blijkbaar wil je wel een nieuw kabeltje maar wil je er zo weinig mogelijk moeite voor doen :p Ik denk dat deze vlieger niet zal opgaan.

(of er zo iemand van het forum gratis een kabeltje willen geven, het nog brengen naar je en met een beetje geluk nog aan je iPhone hangen ook :cool:)

iKnidreeg 03-08-09 11:41

Nee Wvy, dat zie je toch verkeerd.

Jij komt met een oplossing die op het eerste gezicht heel handig is, maar voor iemand die hier onbekend mee is, zijn de stappen die jij in jouw eerste post geeft te weinig om te begrijpen wat je nou precies moet doen. Dat is ook de reden dat ik je een PM gestuurd heb.

€20,- bij de MediaMarkt wil ik ook niet betalen nee. Als je kijkt naar het aanbod op internet en de prijzen die daarbij vermeld staan, ben je niet goed snik als je voor 5x zoveel geld een kabeltje bij de MM gaat halen.

Tweedehands wil ik inderdaad ook niet, omdat die voor de zelfde prijs worden aangeboden als nieuwe, en aangezien ik geen zin heb om om de maand een nieuw kabeltje te kopen, kan ik die beter ergens halen waar ik ook nog eens garantie heb.

Citaat:

(of er zo iemand van het forum gratis een kabeltje willen geven, het nog brengen naar je en met een beetje geluk nog aan je iPhone hangen ook :cool:)
Opzich geen slecht idee :)

Hierbij bied ik mezelf aan als kabel-vanger: Heb je thuis nog een kabeltje in het stof liggen en maak je hier geen gebruik van, dan kun je deze opsturen naar het bij mij aan te vragen adres :cool:

hja 06-08-09 11:35

Weet iemand ook of er kabels van een metertje of 2 te koop zijn en zo ja waar?

iKnidreeg 06-08-09 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hja (Bericht 334527)
Weet iemand ook of er kabels van een metertje of 2 te koop zijn en zo ja waar?

2 meter kabels heb ik nog nooit voorbij zien komen. 1,5 meter zijn wel te koop. Deze kun je (onder andere) hier kopen: iPhoneshopper.nl

Prijs is €6,90 inclusief verzendkosten, duurder vergeleken met andere internetwinkels, maar daar zijn alleen kabels van 1 meter te koop.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:21.