iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Simlockvrij Neckermann. (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/41795-simlockvrij-neckermann.html)

pevo58 16-08-09 14:07

Simlockvrij Neckermann.
 
Ik heb via Neckermann een iPhone 3G gekocht. Deze zou simlock vrij zijn. Ik heb recent een fu gedaan van 3.0 naar 3.0.1 en daarna was het toestel niet meer simlock vrij. Neckermann gebeld en die hebben me doorgestuurd naar het bedrijf iFree in Utrecht. Als eerste kreeg ik al de opmerking dat ik geen firmware updates mocht doen !!??!!??. Ik moest de iphone naar hun opsturen en zij maakten hem weer in orde. Kan mij iemand vertellen of dit binnen Neckermann een normale procedure is ??

Peter.

EN-IS 18-08-09 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pevo58 (Bericht 338856)
Ik heb via Neckermann een iPhone 3G gekocht. Deze zou simlock vrij zijn. Ik heb recent een fu gedaan van 3.0 naar 3.0.1 en daarna was het toestel niet meer simlock vrij. Neckermann gebeld en die hebben me doorgestuurd naar het bedrijf iFree in Utrecht. Als eerste kreeg ik al de opmerking dat ik geen firmware updates mocht doen !!??!!??. Ik moest de iphone naar hun opsturen en zij maakten hem weer in orde. Kan mij iemand vertellen of dit binnen Neckermann een normale procedure is ??

Peter.

Nee, dit is geen normale procedure. Neckermann heeft je een toestel verkocht die simlockvrij is, alles wat jij erna ermee doet is jouw verantwoordelijk, niemand, dus iFree en of Neckermann kan jouw niet vertellen dat jij je toestel niet mag updaten/restoren/etc.

Als ik jouw was zou ik hierover een klacht indienen, doe het ook meteen bij Kassa en of een ander consumenten programma/stichting. Dit is natuurlijk niet netjes van ze!

Succes!

floa1512 18-08-09 12:20

Voor alle duidelijkheid voor iedereen die een iPhone gaat kopen bij een andere dealer of losse verkoop dan bij T-Mobile krijgt een gejailbreakt (illegale unlock) toestel die na ieder update wordt gelockt en dat was de reden waarom je dat niet mag updaten. Als niet klant van t-mobile,heeft een ieder hier last van.

WDS001 18-08-09 12:47

Hier kan je informatie vinden als je 'm zelf weer wil unlocken..

ButcherJF 18-08-09 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 (Bericht 339703)
Voor alle duidelijkheid voor iedereen die een iPhone gaat kopen bij een andere dealer of losse verkoop dan bij T-Mobile krijgt een gejailbreakt (illegale unlock) toestel die na ieder update wordt gelockt en dat was de reden waarom je dat niet mag updaten. Als niet klant van t-mobile,heeft een ieder hier last van.

Dat is even te kort door de bocht.... Er zijn simlockvrije iPhones te koop die uit bijv. Italië of België afkomstig zijn. Daarvan blijft de unlock bestaan ook na een update.
Verder zijn er (web)shops die abonnementen aanbieden met fabrieksaf simlockvrije iPhones of met T-Mobile abonnement en bijbehorende TM-lock.

floa1512 18-08-09 18:35

Ja je hebt gelijk slimmerik.
Als een verkoper tegen jou zegt dat je het niet moet updaten , dan ben je gewaarschuwd. Natuurlijk weet ik ook dat er simlock vrije toestellen zijn.
Het gaat hier erom dat je een gekochte gejailbreakte toestel om de simlock eruit te halen niet moet updaten Anders begind het hele proces van voren aan. Ik ben er en mischien ook voor jou als je hulp nodig hebt met unlocken cq jailbreaken. Toedeloet.

pjotr28 18-08-09 19:13

Ik ben ook niet zo slim, maar ik begrijp niet uit de post van de ts dat er vooraf gewaarschuwd is om niet te updaten. Waar lees jij dat uit??

Daarnaast van een bedrijf als Neckermann zou je toch mogen verwachten dat ze geen gekraakte iphones verkopen.

PeterTe 18-08-09 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pevo58 (Bericht 338856)
Ik heb via Neckermann een iPhone 3G gekocht. Deze zou simlock vrij zijn. Ik heb recent een fu gedaan van 3.0 naar 3.0.1 en daarna was het toestel niet meer simlock vrij. Neckermann gebeld en die hebben me doorgestuurd naar het bedrijf iFree in Utrecht. Als eerste kreeg ik al de opmerking dat ik geen firmware updates mocht doen !!??!!??. Ik moest de iphone naar hun opsturen en zij maakten hem weer in orde. Kan mij iemand vertellen of dit binnen Neckermann een normale procedure is ??

Peter.

Als je hem zelf weer wilt unlocken;
https://forum.iculture.nl/f14/i...-x-fw-3-x.html & daarna https://forum.iculture.nl/f14/i...ck-fw-3-x.html

floa1512 18-08-09 19:56

Beste Peter , sorry als ik het niet goed begepen hebt en ook niet goed gereageerd heb , maar dat kun je nekkermann best wel aanspreken als ze jou achteraf vertllen dat je niet mocht updaten. Niet mogen opdaten geld alleen voor iPhones die doormiddel van een jailbreak simlock vrij zijn gemaakt. Voor simlock vrije iPhones toestellen uit het buiten land geld dat natuurlijk niet. Als nekkermann je na de (reparatie) weer zegt dat je niet mag updaten , dan mag jij je geld terrug vragen want dan is het niet simlock vrij. Nogmaals mijn oprechte excusse.

Flo.

Rsport20 21-10-09 13:50

Pfff bij Neckerman kun je de 3GS 16GB zou kopen volledig simlock vrij voor €649 !!
Ga je niet meer moeilijk liggen doen om heel Belgie af te rijden langs elke Mobistar shop.

mvveelen 21-10-09 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rsport20 (Bericht 371691)
Pfff bij Neckerman kun je de 3GS 16GB zou kopen volledig simlock vrij voor €649 !!
Ga je niet meer moeilijk liggen doen om heel Belgie af te rijden langs elke Mobistar shop.

pas op !!

De toestellen bij neck.nl zijn NIET origineel simlockvrij, maar softwarematig simlockvrij gemaakt. Dus bij een volgende update ben je het haasje !

zie ook : https://forum.iculture.nl/f14/i...eckermann.html

iMario 21-10-09 14:04

Berichten in de Simlockvrij Neckermann discussie samengevoegd.

RedBull 14-08-10 15:38

als ik deze neckermann iphone nu upgrade naar de nieuwe 4.0.1

kan ik deze dan opnieuw simlocken???
voor mobistar belgie...

humperdinc 16-08-10 14:57

?!?!?!? waarom zou je dat willen?!?!?!
of er zit en lock op of niet
zonder lock: alle sims in de werlend kunnen gebruiken.
met lock: alleen de sim van de telefoon maatschappij waar je hem gekocht hebt.
Unlock is dus simlocked telefoon met software om hem te gebruiken met andere telefoon maatschappijen.

lees een een wiki door!!!of google eens!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:38.