//

Simlockvrij Neckermann.

Simlockvrij Neckermann. discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb via Neckermann een iPhone 3G gekocht. Deze zou simlock vrij zijn. Ik heb recent een fu gedaan van 3.0 naar 3.0.1 en daarna ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-08-09, 14:07
pevo58 pevo58 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Landgraaf
Berichten: 5
Stuur een bericht via MSN naar pevo58
Standaard Simlockvrij Neckermann.

Ik heb via Neckermann een iPhone 3G gekocht. Deze zou simlock vrij zijn. Ik heb recent een fu gedaan van 3.0 naar 3.0.1 en daarna was het toestel niet meer simlock vrij. Neckermann gebeld en die hebben me doorgestuurd naar het bedrijf iFree in Utrecht. Als eerste kreeg ik al de opmerking dat ik geen firmware updates mocht doen !!??!!??. Ik moest de iphone naar hun opsturen en zij maakten hem weer in orde. Kan mij iemand vertellen of dit binnen Neckermann een normale procedure is ??

Peter.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-08-09, 00:06
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pevo58 Bekijk bericht
Ik heb via Neckermann een iPhone 3G gekocht. Deze zou simlock vrij zijn. Ik heb recent een fu gedaan van 3.0 naar 3.0.1 en daarna was het toestel niet meer simlock vrij. Neckermann gebeld en die hebben me doorgestuurd naar het bedrijf iFree in Utrecht. Als eerste kreeg ik al de opmerking dat ik geen firmware updates mocht doen !!??!!??. Ik moest de iphone naar hun opsturen en zij maakten hem weer in orde. Kan mij iemand vertellen of dit binnen Neckermann een normale procedure is ??

Peter.
Nee, dit is geen normale procedure. Neckermann heeft je een toestel verkocht die simlockvrij is, alles wat jij erna ermee doet is jouw verantwoordelijk, niemand, dus iFree en of Neckermann kan jouw niet vertellen dat jij je toestel niet mag updaten/restoren/etc.

Als ik jouw was zou ik hierover een klacht indienen, doe het ook meteen bij Kassa en of een ander consumenten programma/stichting. Dit is natuurlijk niet netjes van ze!

Succes!
__________________
Origineel: iPhone 3G 16GB | Huidige versie: 4.1 Bootloader: ?? | Baseband: 05.13.02 | JB: Pwnage & UL: Ultrasn0w
  #3  
Oud 18-08-09, 12:20
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Voor alle duidelijkheid voor iedereen die een iPhone gaat kopen bij een andere dealer of losse verkoop dan bij T-Mobile krijgt een gejailbreakt (illegale unlock) toestel die na ieder update wordt gelockt en dat was de reden waarom je dat niet mag updaten. Als niet klant van t-mobile,heeft een ieder hier last van.

Laatst gewijzigd door floa1512; 18-08-09 om 12:22.
  #4  
Oud 18-08-09, 12:47
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Hier kan je informatie vinden als je 'm zelf weer wil unlocken..
  #5  
Oud 18-08-09, 18:20
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid voor iedereen die een iPhone gaat kopen bij een andere dealer of losse verkoop dan bij T-Mobile krijgt een gejailbreakt (illegale unlock) toestel die na ieder update wordt gelockt en dat was de reden waarom je dat niet mag updaten. Als niet klant van t-mobile,heeft een ieder hier last van.
Dat is even te kort door de bocht.... Er zijn simlockvrije iPhones te koop die uit bijv. Italië of België afkomstig zijn. Daarvan blijft de unlock bestaan ook na een update.
Verder zijn er (web)shops die abonnementen aanbieden met fabrieksaf simlockvrije iPhones of met T-Mobile abonnement en bijbehorende TM-lock.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #6  
Oud 18-08-09, 18:35
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Ja je hebt gelijk slimmerik.
Als een verkoper tegen jou zegt dat je het niet moet updaten , dan ben je gewaarschuwd. Natuurlijk weet ik ook dat er simlock vrije toestellen zijn.
Het gaat hier erom dat je een gekochte gejailbreakte toestel om de simlock eruit te halen niet moet updaten Anders begind het hele proces van voren aan. Ik ben er en mischien ook voor jou als je hulp nodig hebt met unlocken cq jailbreaken. Toedeloet.
  #7  
Oud 18-08-09, 19:13
pjotr28 pjotr28 is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 51
Standaard

Ik ben ook niet zo slim, maar ik begrijp niet uit de post van de ts dat er vooraf gewaarschuwd is om niet te updaten. Waar lees jij dat uit??

Daarnaast van een bedrijf als Neckermann zou je toch mogen verwachten dat ze geen gekraakte iphones verkopen.
  #8  
Oud 18-08-09, 19:23
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pevo58 Bekijk bericht
Ik heb via Neckermann een iPhone 3G gekocht. Deze zou simlock vrij zijn. Ik heb recent een fu gedaan van 3.0 naar 3.0.1 en daarna was het toestel niet meer simlock vrij. Neckermann gebeld en die hebben me doorgestuurd naar het bedrijf iFree in Utrecht. Als eerste kreeg ik al de opmerking dat ik geen firmware updates mocht doen !!??!!??. Ik moest de iphone naar hun opsturen en zij maakten hem weer in orde. Kan mij iemand vertellen of dit binnen Neckermann een normale procedure is ??

Peter.
Als je hem zelf weer wilt unlocken;
https://forum.iculture.nl/f14/i...-x-fw-3-x.html & daarna https://forum.iculture.nl/f14/i...ck-fw-3-x.html

Laatst gewijzigd door PeterTe; 18-08-09 om 19:48.
  #9  
Oud 18-08-09, 19:56
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Beste Peter , sorry als ik het niet goed begepen hebt en ook niet goed gereageerd heb , maar dat kun je nekkermann best wel aanspreken als ze jou achteraf vertllen dat je niet mocht updaten. Niet mogen opdaten geld alleen voor iPhones die doormiddel van een jailbreak simlock vrij zijn gemaakt. Voor simlock vrije iPhones toestellen uit het buiten land geld dat natuurlijk niet. Als nekkermann je na de (reparatie) weer zegt dat je niet mag updaten , dan mag jij je geld terrug vragen want dan is het niet simlock vrij. Nogmaals mijn oprechte excusse.

Flo.
  #10  
Oud 21-10-09, 13:50
Rsport20 Rsport20 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 47
Standaard

Pfff bij Neckerman kun je de 3GS 16GB zou kopen volledig simlock vrij voor €649 !!
Ga je niet meer moeilijk liggen doen om heel Belgie af te rijden langs elke Mobistar shop.
  #11  
Oud 21-10-09, 13:56
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rsport20 Bekijk bericht
Pfff bij Neckerman kun je de 3GS 16GB zou kopen volledig simlock vrij voor €649 !!
Ga je niet meer moeilijk liggen doen om heel Belgie af te rijden langs elke Mobistar shop.
pas op !!

De toestellen bij neck.nl zijn NIET origineel simlockvrij, maar softwarematig simlockvrij gemaakt. Dus bij een volgende update ben je het haasje !

zie ook : https://forum.iculture.nl/f14/i...eckermann.html

Laatst gewijzigd door mvveelen; 21-10-09 om 14:01.
  #12  
Oud 21-10-09, 14:04
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Arrow

Berichten in de Simlockvrij Neckermann discussie samengevoegd.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #13  
Oud 14-08-10, 15:38
RedBull RedBull is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Niel
Berichten: 89
Stuur een bericht via MSN naar RedBull Stuur een bericht via Yahoo naar RedBull
Standaard

als ik deze neckermann iphone nu upgrade naar de nieuwe 4.0.1

kan ik deze dan opnieuw simlocken???
voor mobistar belgie...
  #14  
Oud 16-08-10, 14:57
humperdinc humperdinc is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 73
Standaard

?!?!?!? waarom zou je dat willen?!?!?!
of er zit en lock op of niet
zonder lock: alle sims in de werlend kunnen gebruiken.
met lock: alleen de sim van de telefoon maatschappij waar je hem gekocht hebt.
Unlock is dus simlocked telefoon met software om hem te gebruiken met andere telefoon maatschappijen.

lees een een wiki door!!!of google eens!!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: Simlockvrij futureiphone Unlock 2 27-09-10 22:32
3gs bij Neckermann AronAjax Koopinformatie Nederland 30 03-11-09 09:24
t mobile simlockvrij Woutair Odido (T-Mobile) 3 04-09-09 14:14
simlockvrij oldlong iPhone algemeen 21 03-03-09 15:35
Neckermann macmichel Koopinformatie Nederland 0 31-01-09 09:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:39.