iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Ervaringen GSM.nl en FixSupport (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/42465-ervaringen-gsm-nl-fixsupport.html)

Mr-Leo 26-08-09 16:37

Ervaringen GSM.nl en FixSupport
 
Vorig jaar november via GSM.nl een iPhone 3GS gekocht i.c.m. een Telfort abonnement. Na een half jaar ging mijn telefoon kapot. Op 15 juni 2009 heb ik hem daarom na telefonisch overleg naar GSM.NL opgestuurd voor reparatie. De reparatie kon wel 2, 3 weken gaan duren. Tot nu toe geen probleem.

Na 3 weken gebeld om de status van de reparatie op te vragen. (15 minuten in de wacht staan a 30 cpm). Telefoon nog niet klaar, kon nog wel een paar weken duren.

Weer 3 weken later maar weer gebeld. Zelfde verhaal. Telefoon nog niet klaar.

Vorige week maandag (inmiddels 9 weken later) weer proberen te bellen. Moest uitgezocht worden "u wordt terug gebeld". Ben niet gebeld.
Dinsdag weer proberen, ze konden niet in het systeem en ze zouden me terug bellen. 's Middags wel teruggebeld dat ze nog steeds niet in het systeem konden. "Belt u zelf maar even naar het reparatiebedrijf "Fixsupport" welke inmiddels gesloten was.
Woensdag maar bellen naar het reparatiebedrijf. De telefoniste zei dat "de meneer van Fixsupport" (blijkbaar één persoon) er niet was en of ik morgen terug wilde bellen. Donderdag via e-mail contact gehad met Fixsupport die zegt dat ze mijn telefoon niet hebben gehad. Etc.. later toch wel maar doorgestuurd naar een ander reparatiebedrijf etc...

Korte samenvatting:
- GSM.NL heeft mijn telefoon pas na 3 weken opgestuurd naar het reparatiebedrijf Fixsupport. (bron: fixsupport)
- Het reparatie bedrijf ging vervolgens "op vakantie" en is vergeten de zaken over te dragen aan een ander reparatiebedrijf. (bron: fixsupport)
- Nu is mijn telefoon uiteindelijk opgestuurd naar...?? en kan het nog wel 3 weken duren voordat hij terug komt.
- Uiteindelijk wacht ik straks dus 3 maanden op een reparatie.
- GSM.nl vind het heel vervelend maar kan en wil er verder niks aan doen.

Ik wil mijn iPhone terug! :(

marco_sire 27-08-09 08:10

gsm.nl is echt een K*T-bedrijf. jammer dat je er op zo'n manier moet achter komen.....

Mr-Leo 27-08-09 10:28

De prijs* en snelheid van levering was allemaal dik in orde, alleen de aftersales is echt RUK..

* 19.95 voor een iphone 3g 8gb i.c.m. 2 jarig telfort abbo incl onbepert internet voor 32,50 pm.

arabicguy 13-11-09 18:18

wat een slechte bedrijf inderdaad, ik wacht nu ook al meer dan twee maanden op mijn reparatie eind augustus opgestuurd. nog steeds niet binnen en elke week zeggen zij wat anders heel irritant!! Vorige week was het gerepareerd en onderweg naar hen toe, deze week zei ze nee, hij moet nog gerepareerd worden. Ik wacht al sinds september!!! Ik ben niet blij met ze, hun logistiek afdeling werkt ook ZEER langzaam!!!

Zo ben ik weer mijn frustraties kwijt.

Groet,

Johnny

Mr-Leo 13-11-09 18:23

Inmiddels heb ik (na 4 maanden) een nieuwe gekregen. Gewoon een los nieuw toestel zonder doos, in een bubbeltjes envelop zonder brief o.i.d. erbij...

arabicguy 13-11-09 18:27

4 maanden?? ik ga echt niet zo lang wachten hoor??? wat een afschuwelijke mensen. Waarom heeft het zo lang geduurd? Bij mij dacht ze misschien dat het niet gemaakt kan worden, het probleem lag bij mijn Wi-Fi. Wat was er stuk aan die van jou?

Mr-Leo 13-11-09 21:22

Ook mijn Wi-Fi verbinding was kapot. GSM.nl heeft mijn iphone uit Italie gehaald (grijze handel) omdat ze officieel alleen bij T-Mobile te krijgen zijn in NL.

Bij een defect is GSM.nl dus verantwoordelijk voor de reparatie. Hier moeten ze voor betalen dus laten ze je telefoon eerst een tijdje liggen. Bij mij ging het zo:

-Ik stuur telefoon naar GSM.nl
-GSM.nl laat de telefoon een maand liggen
-GSM.nl stuurd de telefoon na een maand naar fixsupport (bedrijf dat iphones buiten de garantie om repareerd)
-Fixsupport heeft het druk, dus daar ligt hij ook een paar weken op de plank
-Fixsupport ontdekt dat ze de telefoon niet kunnen maken
-Fixsupport gaat op vakantie (is blijkbaar een eenmanszaak) en vergeet mijn telefoon over te dragen
-Na paar keer bellen vinden ze m'n telefoon weer terug en sturen ze hem door naar Italie, naar de oorspronkelijke leverancier.
-In Italie komen ze er achter dat hij niet gemaakt kan worden
-Italie stuurd nieuwe iphone op naar fixsupport
-Fixsupport stuurd telefoon door naar mij.

Dan ben je dus zo maar 4 maanden verder.....

arabicguy 16-11-09 16:01

Heb je gsm.nl niet meer opgebeld en enige coulance geëist? Want je betaald wel voor de telefoon.
Status van mijn reparatie tot nu:

- Eind Augustus verstuurd
- Logistiek verwerkt het 2 september en stuurt het naar Fixsupport
- 8 september Fixsupport ontvangen en gaat ermee aan de slag
(had stiekem zelf fixsupport gebeld)
- Ik bel eerste week oktober naar gsm.nl en ze zeggen dat het per 8 oktober verstuurd is ter reparatie (ik snap er niks van het lag toch al bij fixsupport)
- Na heel veel onduidelijke telefoontjes naar gsm.nl bel ik weer naar fixsupport op 16 november en ze zeggen dat ze het per 8 oktober naar Italië hebben gestuurd en dat ze binnen nu en 1,5 week bericht ontvangen van Apple Italië wat er verder gaat gebeuren.

Ik ben bang dat ik de telefoon met kerst nog steeds niet binnen heb en dat vind ik niet normaal. Ik wacht al sinds eind zomer!!

Ik betaal toch voor een duurder abonnement zodat ik de telefoon erbij krijg!?!?

Ik snap niet hoe jij vier maanden heb volgehouden Mr. Leo

Mr-Leo 16-11-09 16:07

Wat moet je dan? Ik heb bijna elke week aan de telefoon gehangen. Dreigen met advocaten worden ze niet warm of koud van. De ene helpdesk muts vind het nog vervelender voor je dan de andere maar ondertussen doen ze niks. Je kunt niet anders dan volhouden. Ja, je kunt langs gaan bij gsm.nl op kantoor, en dan blijven zitten en niet weg gaan tot er een oplossing is o.i.d....

Robert M. 26-11-09 23:32

Heb net even jullie verhaal door gelezen en vroeg me af of de levering wel gewoon flot verliep?

Want ik heb er nu een bestelling lopen sinds oktober. Toen ik de bestelling had geplaats werd ik de volgende dag gebeld door GSM.nl dat de iPhone 3GS uit voorraad was en dat ik hem pas 23 november zou krijgen. Inmiddels 26 november en nog steeds geen iPhone. Dus heb ik even gebeld naar GSM.nl om te vragen wat er precies aan de hand was. Het bleek dat de iPhone uit voorraad is en dat ik op de wachtlijst sta. Waar kon niet worden gezegd, wanneer ik de iPhone nu uiteindelijk krijg ook niet. Het vervelende er aan is, dat een willekeurige T-Mobile shop ze wel op voorraad heeft. Dus daar zou ik hem zo kunnen ophalen!

Vraag me ook af of ik de afspraken die ik met GSM.nl heb misschien kan verbreken en dan via T-Mobile het probeer te regelen.

MVG

Robert

Mr-Leo 26-11-09 23:51

De levering ging extreem snel.

Dag 1 - besteld via internet
Dag 2 - terug gebeld om leveringsafspraak te maken
Dag 3 - bevestiging ontvangen per post van bestelling
Dag 4 - levering door koerier op m'n werk die meteen kopietjes maakte van paspoort ed.

Fresh 27-11-09 00:57

Mr-leo en arabicguy.
Gezien jullie aantal posts vind ik deze ping-pong "discussie" tussen jullie uiterst verdacht.
Ik verwacht heel snel een "eind goed, al goed" verhaal, jullie ook?

Mr-Leo 27-11-09 08:57

Pardon? Nee ik verwacht helemaal geen goed einde. Voor mij is het al afgehandeld met als resultaat dat ik na 4 maanden een nieuwe telefoon heb gekregen. (En verder niks, geen excuus of compensatie) De afwikkeling van het probleem door GSM.nl was ZO slecht dat ik nooit meer bij deze club iets zal kopen en ook iedereen af raad dat te doen.

Ik ben me alleen wel bewust dat zulke drama's voor komen omdat GSM.nl geen officiele dealer is van iphones en ze dus via grijze kanalen moet importeren. Apple is de boosdoener door zo'n exclusief contract af te sluiten met t-mobile. De mensen die wel graag een goede (of i.i.g. andere) provider willen vissen dan achter het net.

Double_A 27-11-09 16:57

Naar aanleiding van deze discussie wil ik een top-ervaring die ik deze week heb gehad graag met jullie delen:

Heb een Iphone 3GS 32GB gekocht via Iphone Service Point (officieel unlocked, volgens mij halen ze de Iphones uit Italie oid). Na 4 weken problemen met de batterij, laadde niet meer op en reageerde niet meer. Gebeld met Iphone Service Point, kon langs komen en kreeg meteen een nieuwe Iphone mee.

Alsof de duvel ermee speelde: een paar weken later weer een probleem: tijdens bellen ging de Iphone op zwart en reageerde niet meer. Weer gebeld. En wederom: langskomen en kreeg meteen een nieuwe Iphone mee.

Echt top hoe zij met defecten omgaan. Op geen enkele manier maken zij het jouw probleem, ze lossen het gewoon op en handelen het zelf af. Toegegeven: het kost wat om 'm bij hen te bestellen, maar beveel het van harte aan.

Zo'n bericht als dit klinkt natuurlijk altijd verdacht ("werkt hij daar soms?") maar ben echt zo blij met de service dat ik de ervaring graag met jullie deel. Hopelijk een aanmoediging voor andere bedrijven om ook fatsoenlijke service te geven!

arabicguy 10-01-10 00:50

Wat fijn om te horen!!

Voor mij is het verhaal nog erger geworden! Ik dacht dat ik blij kon zijn dat ik een nieuwe iphone eindelijk binnen had na 3,5 maand, is het Wi-Fi na 3 weken weer stuk gegaan!!! Nou ik kon wel schreeuwen!?!? Wat moet ik hier nou mee?? Weer opsturen en drie maanden wachten? Ik weet niet of ik weer zo lang zonder mijn telefoon kan. Verder kan ik ook niks van ze eisen of verwachten!!?? Belachelijk dat iemand zo lang moet wachten op een reparatie!!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:47.