iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Garantie maar geen aankoopbod meer van T-mobile..en toen...? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/42908-garantie-maar-geen-aankoopbod-meer-t-mobile-toen.html)

oortwijn 02-09-09 08:54

Garantie maar geen aankoopbod meer van T-mobile..en toen...?
 
Hallo,

Ik heb in februari dit jaar (2009) bij een t-mobile shop een iPhone met i-150 abbo gekocht. Ik heb nu een tweetal storingen en daarvoor wil ik de garantie op de iPhone aanspreken. Helaas wordt er gevraagd om een aankoopbon welke ik helaas niet meer heb. Beetje dom welllicht.
Wel heb ik een contractbevestiging maar daar staat niet het IMEI nummer van het toestel op.
T-mobile weigert hierom de garantie. Ik heb ook geen pakbon omdat ik het toestel zelf uit de winkel mee heb genomen (en hij is dus niet per post verstuurd).

Heeft iemand advies hoe dit verder te regelen. Ik kan me niet voorstellen dat ik evt reparatie niet onder de garantie kan laten vallen.

Frank

pjotr28 02-09-09 09:33

Om in aanmerking te komen voor garantie moet je aannemelijk kunnen maken dat je een product gekocht hebt bij een leverancier. Met bon is dat het makkelijkst, zonder bon wordt het moeilijker, maar de contractbevestiging lijkt me voldoende.
Dus terug naar de winkel en voet bij stuk houden.
Kijk even bij Consumentenautoriteit - Homepage

oortwijn 02-09-09 21:05

Bedankt voor je reaktie. Uiteraard ben ik in de tmobile winkel geweest en daar weigeren ze de garantie omdat ik de aankoopbon niet meer heb. Het contract heeft geen waarde omdat daar niet het unieke IMEI nummer van de iPhone in vermeld staat. Ik kan dus niet aantonen dat mijn iPhone dezelfde is als die ik in de winkel heb meegekregen. Voor het zelfde geld heb ik de iPhone van mijn buurman. Probleem is hoe deze inpasse te doorbreken wanneer tmobile voet bij stuk houdt.
Frank

XIII 02-09-09 21:44

Zie ConsuWijzer - Lezersvraag Spits over rechten zonder kassabon

signs2007 02-09-09 21:50

T-Mobile moet je iPhone zonder aankoopsbewijs accepteren.
Op elke iPhone zit standaard 1 jaar fabrieksgarantie.

Mocht T-Mobile je iPhone nog steeds niet willen accepteren, dan kun je altijd contact opnemen met Solid-Vission.

Ik kan uit ervaring zeggen dat ik daar perfect, zonder bon, geholpen ben.

Ik had mijn Iphone 3G via Marktplaats gekocht. Thuis aangekomen bleek dat Wi-Fi niet werkte. Ik naar T-Mobile, daar wilde zij mij niet helpen omdat ik geen aankoopsbewijs had. Toen een mail naar Solid-Vission gestuurd. Zij melde mij dat T-Mobile altijd je iPhone in ontvangst moet nemen mits deze nog onder fabrieksgarantie valt. Solid-Vision had mijn Iphone zonder problemen vervangen door een gloednieuwe iPhone 3G.

WDJ 02-09-09 22:17

ik neem aan dat jouw aankoop keurig vermeld staat in het T-mobile systeem. Volgens mij word dat gewoon op naam bijgehouden. Lijkt me een raar verhaal, eerlijk gezegd. Mijn Iphone (ook T-mobile) heb ik gekocht bij een apple-reseller (Icenter in Almere) en daar weten ze PRECIES wat en wanneer ik daar heb gekocht. En zo hoort het ook.

pjotr28 03-09-09 12:28

Ben wel benieuwd om welke t-mobile shop het gaat. Hoeven we daar niet meer te shoppen. Succes

oortwijn 03-09-09 12:37

Heb klantenservice gebeld en mij werd verzekerd dat het wel goed zou komen. Via de post zou ik eea ontvangen. We wachten dus even af. Ging trouwens om almelo....

frankrs6 09-12-09 12:42

Is dit nog gelukt? Heb namelijk hetzelfde probleem, filliaal Waldorpstraat Den Haag. Aan de telefoon zei tmobile tegen mij dat ik in de winkel om een kopie bon moest vragen, en in de winkel zeggen ze dat ze dat niet kunnen... Ik hoor het graag!

batumulia 26-03-10 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frankrs6 (Bericht 391936)
Is dit nog gelukt? Heb namelijk hetzelfde probleem, filliaal Waldorpstraat Den Haag. Aan de telefoon zei tmobile tegen mij dat ik in de winkel om een kopie bon moest vragen, en in de winkel zeggen ze dat ze dat niet kunnen... Ik hoor het graag!

Heb precies hetzelfde probleem. Heb je daar al meer over gehoord? Heb overigens wel een klacht naar T-Mobile verzonden maar dat duurt een dikke 10(!) dagen voordat ze daar een reactie op geven. Wederom stelt T-Mobile mij weer teleur. Had vorig jaar een probleem met mijn iPhone (haarscheurtjes) en had toen de bon nog wel. De vrouw van de winkel had de bon gekopieerd waardoor die bon helemaal zwart uitsloeg zij heeft de kopie aan de reparatie gegeven waardoor ik nu zonder zit.

frankrs6 26-03-10 16:53

Ja, ik kreeg eerst van T-mobile toezegging dat ik de onderzoekskosten van 40 euro niet hoefde te betalen. Haha, daar ging ik natuurlijk niet mee akkoord, ze moeten gewoon onder garante eea afhandelen. Dat Apple moeilijk doet is niet mijn probleem. Uiteindelijk kreeg ik de bevestiging dat eea onder garantie afgewikkeld zou worden, en wonder boven wonder vond ik mijn bon. Heb 'm dus maar met bon ingeleverd, maar het is voor mij wel een les voor de volgende keer...

VyK1ngg 26-03-10 17:58

Waarom niet gewoon langs een Apple Center gaan?
Mocht je nou bv een 3GS hebben, dan is het vanwege het model toch sowieso meteen duidelijk dat het toestel nog geen 2 jaar oud is..
Geldt voor de 3G trouwens ook natuurlijk. Beide modeleen zijn nog geen 2 jaar oud :-)

frankrs6 28-03-10 20:44

Waarom wel langs een apple center gaan? Aan de datum waarop ik m'n contract verlengd heb blijkt duidelijk dat het toestel slechts 13 maanden oud was. Ze doen gewoon graag moeilijk helaas. Als jij het ze uit kan leggen daar, graag ;-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:52.