//

Garantie maar geen aankoopbod meer van T-mobile..en toen...?

Garantie maar geen aankoopbod meer van T-mobile..en toen...? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb in februari dit jaar (2009) bij een t-mobile shop een iPhone met i-150 abbo gekocht. Ik heb nu een tweetal storingen en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-09-09, 09:54
oortwijn oortwijn is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 4
Standaard Garantie maar geen aankoopbod meer van T-mobile..en toen...?

Hallo,

Ik heb in februari dit jaar (2009) bij een t-mobile shop een iPhone met i-150 abbo gekocht. Ik heb nu een tweetal storingen en daarvoor wil ik de garantie op de iPhone aanspreken. Helaas wordt er gevraagd om een aankoopbon welke ik helaas niet meer heb. Beetje dom welllicht.
Wel heb ik een contractbevestiging maar daar staat niet het IMEI nummer van het toestel op.
T-mobile weigert hierom de garantie. Ik heb ook geen pakbon omdat ik het toestel zelf uit de winkel mee heb genomen (en hij is dus niet per post verstuurd).

Heeft iemand advies hoe dit verder te regelen. Ik kan me niet voorstellen dat ik evt reparatie niet onder de garantie kan laten vallen.

Frank
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-09-09, 10:33
pjotr28 pjotr28 is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 51
Standaard

Om in aanmerking te komen voor garantie moet je aannemelijk kunnen maken dat je een product gekocht hebt bij een leverancier. Met bon is dat het makkelijkst, zonder bon wordt het moeilijker, maar de contractbevestiging lijkt me voldoende.
Dus terug naar de winkel en voet bij stuk houden.
Kijk even bij Consumentenautoriteit - Homepage
  #3  
Oud 02-09-09, 22:05
oortwijn oortwijn is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 4
Standaard

Bedankt voor je reaktie. Uiteraard ben ik in de tmobile winkel geweest en daar weigeren ze de garantie omdat ik de aankoopbon niet meer heb. Het contract heeft geen waarde omdat daar niet het unieke IMEI nummer van de iPhone in vermeld staat. Ik kan dus niet aantonen dat mijn iPhone dezelfde is als die ik in de winkel heb meegekregen. Voor het zelfde geld heb ik de iPhone van mijn buurman. Probleem is hoe deze inpasse te doorbreken wanneer tmobile voet bij stuk houdt.
Frank
  #4  
Oud 02-09-09, 22:44
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Zie ConsuWijzer - Lezersvraag Spits over rechten zonder kassabon
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #5  
Oud 02-09-09, 22:50
signs2007 signs2007 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 167
Standaard

T-Mobile moet je iPhone zonder aankoopsbewijs accepteren.
Op elke iPhone zit standaard 1 jaar fabrieksgarantie.

Mocht T-Mobile je iPhone nog steeds niet willen accepteren, dan kun je altijd contact opnemen met Solid-Vission.

Ik kan uit ervaring zeggen dat ik daar perfect, zonder bon, geholpen ben.

Ik had mijn Iphone 3G via Marktplaats gekocht. Thuis aangekomen bleek dat Wi-Fi niet werkte. Ik naar T-Mobile, daar wilde zij mij niet helpen omdat ik geen aankoopsbewijs had. Toen een mail naar Solid-Vission gestuurd. Zij melde mij dat T-Mobile altijd je iPhone in ontvangst moet nemen mits deze nog onder fabrieksgarantie valt. Solid-Vision had mijn Iphone zonder problemen vervangen door een gloednieuwe iPhone 3G.
  #6  
Oud 02-09-09, 23:17
WDJ WDJ is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Almere
Berichten: 22
Standaard

ik neem aan dat jouw aankoop keurig vermeld staat in het T-mobile systeem. Volgens mij word dat gewoon op naam bijgehouden. Lijkt me een raar verhaal, eerlijk gezegd. Mijn Iphone (ook T-mobile) heb ik gekocht bij een apple-reseller (Icenter in Almere) en daar weten ze PRECIES wat en wanneer ik daar heb gekocht. En zo hoort het ook.
  #7  
Oud 03-09-09, 13:28
pjotr28 pjotr28 is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 51
Standaard

Ben wel benieuwd om welke t-mobile shop het gaat. Hoeven we daar niet meer te shoppen. Succes
  #8  
Oud 03-09-09, 13:37
oortwijn oortwijn is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 4
Standaard

Heb klantenservice gebeld en mij werd verzekerd dat het wel goed zou komen. Via de post zou ik eea ontvangen. We wachten dus even af. Ging trouwens om almelo....
  #9  
Oud 09-12-09, 13:42
frankrs6 frankrs6 is offline
• iOS 2.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 4
Standaard

Is dit nog gelukt? Heb namelijk hetzelfde probleem, filliaal Waldorpstraat Den Haag. Aan de telefoon zei tmobile tegen mij dat ik in de winkel om een kopie bon moest vragen, en in de winkel zeggen ze dat ze dat niet kunnen... Ik hoor het graag!
  #10  
Oud 26-03-10, 17:12
batumulia batumulia is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 101
Stuur een bericht via ICQ naar batumulia
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankrs6 Bekijk bericht
Is dit nog gelukt? Heb namelijk hetzelfde probleem, filliaal Waldorpstraat Den Haag. Aan de telefoon zei tmobile tegen mij dat ik in de winkel om een kopie bon moest vragen, en in de winkel zeggen ze dat ze dat niet kunnen... Ik hoor het graag!
Heb precies hetzelfde probleem. Heb je daar al meer over gehoord? Heb overigens wel een klacht naar T-Mobile verzonden maar dat duurt een dikke 10(!) dagen voordat ze daar een reactie op geven. Wederom stelt T-Mobile mij weer teleur. Had vorig jaar een probleem met mijn iPhone (haarscheurtjes) en had toen de bon nog wel. De vrouw van de winkel had de bon gekopieerd waardoor die bon helemaal zwart uitsloeg zij heeft de kopie aan de reparatie gegeven waardoor ik nu zonder zit.
  #11  
Oud 26-03-10, 17:53
frankrs6 frankrs6 is offline
• iOS 2.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 4
Standaard

Ja, ik kreeg eerst van T-mobile toezegging dat ik de onderzoekskosten van 40 euro niet hoefde te betalen. Haha, daar ging ik natuurlijk niet mee akkoord, ze moeten gewoon onder garante eea afhandelen. Dat Apple moeilijk doet is niet mijn probleem. Uiteindelijk kreeg ik de bevestiging dat eea onder garantie afgewikkeld zou worden, en wonder boven wonder vond ik mijn bon. Heb 'm dus maar met bon ingeleverd, maar het is voor mij wel een les voor de volgende keer...
  #12  
Oud 26-03-10, 18:58
VyK1ngg VyK1ngg is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 7
Standaard

Waarom niet gewoon langs een Apple Center gaan?
Mocht je nou bv een 3GS hebben, dan is het vanwege het model toch sowieso meteen duidelijk dat het toestel nog geen 2 jaar oud is..
Geldt voor de 3G trouwens ook natuurlijk. Beide modeleen zijn nog geen 2 jaar oud
  #13  
Oud 28-03-10, 21:44
frankrs6 frankrs6 is offline
• iOS 2.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 4
Standaard

Waarom wel langs een apple center gaan? Aan de datum waarop ik m'n contract verlengd heb blijkt duidelijk dat het toestel slechts 13 maanden oud was. Ze doen gewoon graag moeilijk helaas. Als jij het ze uit kan leggen daar, graag ;-)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie op tweedehands iPhone van T-Mobile iRobin Odido (T-Mobile) 9 17-02-11 12:02
Garantie van T-mobile maurice1991 Odido (T-Mobile) 7 11-11-10 21:07
Slechte service van T-mobile bij garantie aanvraag ArjanAssink Odido (T-Mobile) 6 22-08-10 16:12
iPhone 3G: Unlock bij T-Mobile maar geen T-Mobile klant? sanders Unlock 10 29-04-10 19:07
heb iphone 3G 3.1.3 ge-jailbreakt met blacksnow, maar heb geen 3Gsignaal van t-mobile lutador Odido (T-Mobile) 1 07-03-10 20:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:44.