//

Overweging iPhone kopen

Overweging iPhone kopen discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik ben toe aan een nieuwe mobiele telefoon, en de keuze is ondermeer gevallen op de iPhone 3GS. Echter zijn er qua specs. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-09-09, 17:08
TOIVIIVIY TOIVIIVIY is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 5
Standaard Overweging iPhone kopen

Beste mensen,

Ik ben toe aan een nieuwe mobiele telefoon, en de keuze is ondermeer gevallen op de iPhone 3GS. Echter zijn er qua specs. enkele dingen die ik ondermaats vind, en nu wil ik graag weten hoe zwaar ik dat mee moet rekenen.

Ten eerste de camera, "slechts" 3.15 MegaPixel.. De meeste andere telefoons hebben toch zeker 5MP of meer in huis. Nu is mijn vraag echter of je die extra grootte wel nodig hebt, of dat de foto's van de iPhone ook prima zijn voor standaard gebruik..
Tweede punt is de scherm resolutie. Het scherm van 3.5" heeft maar een resolutie van 320x480px. Als ik dat bijvoorbeeld vergelijk met de Samsung Jét (resolutie van 480x800 op een 3.2" scherm) dan krijg ik toch mijn twijfels of ik er wel goed film op kan kijken of lekker overzichtelijk mee kan internetten..
Daarnaast is ook de prijs nog een tegenvaller, €575 momenteel voor de 16GB en zelfs €675 voor de 32GB, mits ik m dan in België koop. Dit is voor mij wel een must, want ik wil me niet verplichten aan een abonnement Echter kosten de meeste andere high-end telefoons "maar" 300~400 euro..

Voor dat extra geld heeft de iPhone dan ook wel weer een aantal dingen te bieden die andere telefoons weer niet hebben, zoals bijvoorbeeld multi-touch ondersteuning. Ook kun je na een jailbreak (nog mogelijk bij een nieuwe iPhone momenteel?) veel vrijer bepalen wat je allemaal op je iPhone zet en er mee kunt doen.
Die vrijheid heb je ook met android telefoons, dus dat is ook nog een overweging.

Iemand adviezen over wat te doen?! Ik ben echt snel toe aan een nieuwe telefoon, en wil een goed overwogen keuze..

Ik snap overigens dat er hier overduidelijk veel (als het niet alleen maar) voor de iPhone zullen zijn en dus nogal partijdig zal worden geantwoord
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-09-09, 22:09
Frickie Frickie is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 21
Standaard

zal wel overspoeld worden met negatieve reacties maar.. een samsung jet of omnia!! ook helemaal super!!
  #3  
Oud 24-09-09, 22:11
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Speel maar eens met een iPhone, dan weet je genoeg

Overwegingen die jij noemt, had ik vroeger ook, dacht dat het gehyped werd, maar het totaalplaatje gaat het om en dat klopt.
__________________

  #4  
Oud 24-09-09, 22:22
Frickie Frickie is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 21
Standaard

tis maar net wat je wil met een foon! de ene zweert bij t apple besturingssysteem en de ander bij het windows mobile!
  #5  
Oud 25-09-09, 20:53
TOIVIIVIY TOIVIIVIY is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 5
Standaard

Ik heb ondertussen mijn keuze al gemaakt, en het is toch de Jét geworden
Deze heeft overigens geen Windows hoor

Overwegingen waren uiteindelijk de prijs/prestatie verhouding en het feit dat de iPhone moeilijk te verkrijgen was en (op het moment van kiezen) niet te kraken was..


Toch bedankt voor de reacties, al had ik mijn keuze al reeds gemaakt
  #6  
Oud 25-09-09, 21:42
Frickie Frickie is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 21
Standaard

verstandige keus!! heel mooi toestel! mijn vriend heeft m ook en tis een mooi ding en erg handig in gebruik. idd geen windows mobile..dss dan weer de omnia
  #7  
Oud 25-09-09, 21:57
TOIVIIVIY TOIVIIVIY is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 5
Standaard

Ik ben vooral heel tevreden met het scherm, dat is gewoon prachtig
i.c.m. met de camera lijkt het soms net of je door een glasplaatje kijkt en films erop kijken is ook gewoon goed te doen

Enige nadeel wat ik vind is dat het touchscreen "onthoud" wat jij aan tikt en het vervolgens later alsnog uit gaat voeren. Maar dat is ook een kwestie van wennen denk ik
  #8  
Oud 25-09-09, 23:57
Frickie Frickie is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 21
Standaard

ja beeld is echt super! heel helder!! dat wat je zei over t onthouden.. heb ik ff aan mn vriend gevraagd en dat kun je uitzetten. mooi ding heb je!!
  #9  
Oud 26-09-09, 18:07
TOIVIIVIY TOIVIIVIY is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 5
Standaard

Oh.. hoe zet je dat uit dan?
Want dat zou mij een hoop schelen qua ergernis aan het gebruiksgemak
  #10  
Oud 26-09-09, 23:30
gon1234abcd gon1234abcd is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 112
Standaard

waar kan jij de iphone 3gs 16GB kopen voor €575? ik ben namelijk opzoek naar een goedkope nieuwe 3GS, maar kom niet een lagere prijs dan 715euro tegen.
  #11  
Oud 27-09-09, 00:09
TOIVIIVIY TOIVIIVIY is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gon1234abcd Bekijk bericht
waar kan jij de iphone 3gs 16GB kopen voor €575? ik ben namelijk opzoek naar een goedkope nieuwe 3GS, maar kom niet een lagere prijs dan 715euro tegen.
In België zijn de prijzen een stuk lager dan in Nederland, bovendien is je telefoon dan legaal simlockvrij en heb je volle garantie
Enige nadeel is wel dat je er voor naar België moet
  #12  
Oud 27-09-09, 00:33
Takenzo Takenzo is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 31
Standaard

En er schijnen lange wachttijden te zijn in belgië
  #13  
Oud 27-09-09, 12:23
Frickie Frickie is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 21
Standaard

dat moet je ergens bij je instellingen kunnen wijzigen! waar precies weet ik zo niet, maar het is te doen! want bij mijn vriend doet ie dat niet meer namelijk!
of gewone instellingen of internet opties denk ik!
  #14  
Oud 29-09-09, 19:27
gon1234abcd gon1234abcd is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TOIVIIVIY Bekijk bericht
In België zijn de prijzen een stuk lager dan in Nederland, bovendien is je telefoon dan legaal simlockvrij en heb je volle garantie
Enige nadeel is wel dat je er voor naar België moet
ja ik heb er al voor gekeken, dat is echt geen geld!
alleen naar Belgie gaan is het nadeel wat ik er wel voorover heb, maar ik kan er moeilijk achter komen hoe ik er kom :s ik woon in zwolle en ik heb een OV-kaart waar ik zoveel mogelijk gebruik van wil maken om geld te besparen. weet iemand hoe ik het best kan reizen? (9292ov.nl geeft aan dat ik naar rotterdam moet, en dan van rotterdam rechtstreeks naar Antwerpen. alleen dat is nogal een omweg en dat kost ook nog es aardig duur.)
  #15  
Oud 29-09-09, 19:47
Kokkie76's schermafbeelding
Kokkie76 Kokkie76 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 134
Standaard

Ach als je voor Jan l*l naar Belgie wilt reizen om op de gok een 3gs te scoren ga je gang
Ze hebben de iPhones daar namelijk weinig tot nooit op vooraad. En soms kan je ze alleen maar bestellen via een wachtlijst. Tis maar wat je ervoor over hebt. En die hoge prijzen...tja vraag en aanbod

https://forum.iculture.nl/f18/i...el-3-a-33.html
  #16  
Oud 29-09-09, 20:04
gon1234abcd gon1234abcd is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 112
Standaard

oh dat wist ik dus niet dat ze de iphones weinig/nooit op voorraad hebben
dan maar zorgen dat ik in die wachtlijst kom
en hoe bedoel je, het is maar wat je ervoor overhebt? in Nederland is de 3gs al gauw 200euro duurder. ik heb geen haast met een nieuwe iphone aangezien mn huidige 3G iphone het nog gewoon doet, alleen zit er een grote scheur in het scherm. en aangezien de reparatiekosten zo hoog zijn, en mn iphone 3G al oud wordt, leek het mij een betere keuze om de 3gs te kopen het reizen vind ik ook niet zo super storend, gewoon een keer als ik niks te doen heb heen en weer reizen, dat heb ik wel over voor €200.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G kopen St33n Koopinformatie Nederland 1 09-03-10 17:37
iphone kopen in VS sessomatox Archief 1 04-12-09 21:43
Iphone kopen... HELP!! Fr33k Koopinformatie Nederland 1 15-02-09 17:30
Iphone 3g kopen: help! bramtinmokum Koopinformatie Nederland 2 02-02-09 17:48
iPhone 2 'kopen' of 'niet kopen' ? gemmelos Koopinformatie Nederland 15 13-05-08 16:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:12.