//

Oplichterij, punten waar je op moet letten

Oplichterij, punten waar je op moet letten discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Dit stukje heb ik een paar dagen op men site gezet. -Goed Nederlands Zorg ervoor dat je kijkt of het wel goed geschreven Nederlands is. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-09-09, 19:05
nielspod's schermafbeelding
nielspod nielspod is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 81
Standaard Oplichterij, punten waar je op moet letten

Dit stukje heb ik een paar dagen op men site gezet.


-Goed Nederlands
Zorg ervoor dat je kijkt of het wel goed geschreven Nederlands is. Er zijn veel oplichters in het Buitenland die via een online vertaalprogramma hun Engelse teksten in het Nederlands vertalen. Natuurlijk kan een echte Nederlander ook een foutje maken, bijvoorbeeld een klein spellingsfoutje bij het typen, maar als het een persoon is die geen Nederlands schrijft kun je het makkelijk zien.
Een voorbeeld hiervan:

Hoi,
Deze telefoons zijn gloednieuw, internationale garantie. New Original /
Original / authentiek.
Vak niet geopend, niet gerenoveerd, niet reconiditined niet Omgebouwde.
scheepvaart is gratis, de telefoons hebben facture.

Ik heb 14 telefoons op dit moment is de prijs van 1 tot 200 euro.

Zij antwoordt me in het Engels? Alsjeblieft?
Met vriendelijke groet,

Tsja, je kunt makkelijk zien dat dit geen Nederlander is, of geen Nederlands schrijft. LET OP: Soms zijn advertenties wel goed in het Nederlands geschreven, maar als je degene een mailtje stuurt is het ietsje minder. Zie het volgende punt voor meer info

- "Graag antwoorden in het Engels"
In het mailtje hierboven zie je het ook al staan, als je dit ziet staan kun je je deal wel vergeten. Soms is een advertentie wel keurig in het Nederlands geschreven, maar als je de aanbieder dan een mailtje stuurt krijg je een Nederlands mailtje terug dat vol met grammatica-fouten zit ("Zij antwoordt me in het Engels?").

- E-Mail adres
Een klein puntje waar je op kunt letten is het E-Mail adres. Dit is een voorbeeld van een E-Mailadres.
- nl.mobile001@....com
- nl.laptop3@....com
Snappen jullie het een beetje, het zijn meestal hele rare adressen die nergens op slaan, let daar ook op.


-Ophalen en verzenden
Vaak staat er in de advertentie dat het product ook op te halen is, maar als je dan contact op neemt met de adverteerder blijkt opeens dat je het product niet kunt afhalen omdat hij bijvoorbeeld op vakantie gaat over een paar dagen. Dit moet je dus echt niet geloven, in de meeste gevallen is dit gewoon een grote leugen.

-Prijs
De prijs is natuurlijk ook een heel belangrijk punt waar je op moet letten. Denk nou niet dat je een nieuwe 3GS voor minder dan €500,- kunt kopen (er kunnen natuurlijk enkele uitzonderingen zijn.)

Weten jullie nog dingen waar je op kunt letten, reageer eventjes
__________________
iPhone 3GS 16GB BLACK

Laatst gewijzigd door nielspod; 24-09-09 om 19:07.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-09-09, 22:03
Frickie Frickie is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 21
Standaard

western union.. via bank,eerst versturen daarna bericht van bank dat t goed is en gestort wordt.. niet intrappen!
Reageren

Labels
oplichter oplichterij


« Opgelicht! | iphone »

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waar moet ik op letten als ik een tweedehands iPhone koop? semih iPhone algemeen 3 01-11-10 18:07
waar moet je op letten bij het kopen van een iphone sportingboy Koopinformatie Nederland 0 26-02-10 20:40
Waar op letten tweedehands Iphone. prep02 Koopinformatie Nederland 11 19-09-08 23:02
Iphone kopen, waar moet ik letten? Geertvangils Archief 2 31-03-08 22:04
Waar moet ik op letten bij een iPhone aankoop? Alternative Junkie Archief 5 18-11-07 14:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:07.