//

Voordelen Simlock-vrije iPhone niet duidelijk??

Voordelen Simlock-vrije iPhone niet duidelijk?? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi, Misschien kan iemand mij helpen met de volgende vraag: waarom zijn mensen geinteresseerd in een Simlock-vrije iPhone via het buitenland? Ik heb een 300min ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-10-09, 14:27
FastFreddie FastFreddie is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 4
Standaard Voordelen Simlock-vrije iPhone niet duidelijk??

Hi,

Misschien kan iemand mij helpen met de volgende vraag: waarom zijn mensen geinteresseerd in een Simlock-vrije iPhone via het buitenland?

Ik heb een 300min Vodafone abbo dat over een maand vrijkomt en kan dus overstappen naar T-mobile. Ook ga ik over 3 weken naar Hong Kong en kan daar een 32GB iPhone Simlockvrij kopen (ca 575 euro). Bij het nakijken van de abbo mogelijkheden voor een Simlockvrije iPhone (via Vodafone) vs een standaard iPhone abbo (via T-mobile) zag ik dat het standaard T-mobile abbo goedkoper is. Om t even op een rijtje te zetten:

(1) Simlockvrije iPhone (via Vodafone):
Voor een 300 min abbo is dat 21 per mnd, plus 9.5 voor mobiel internet en 575 voor de 32GB iPhone uit HK; komt uit op 1307 euro voor 2 jr: (24*(21+9.5))+575

(2) standaard iPhone abbo (via T-mobile):
Voor een 300 min abbo is dat 44,95 en 119,95 voor de 32GB iPhone plus 26,50 aansluitkosten, komt uit op 1225 euro voor 2 jr: (24*44,95)+(119.95+26.50)

Het standaard T-mobile abbo is dus 82 euro goedkoper dan Simlockvrij. Bovendien is je iPhone na 1 jr gratis Simlockvrij te maken en krijg je een korting op de aanschaf van een nwe iPhone bij abbo vernieuwing.

Waarom is er dan zoveel discussie over een Simlock-vrije iPhone via het buitenland? Wellicht vanwege de vrijheid om er een kaart naar wens op elk moment in te kunnen steken?

Ik denk zelf overigens wel in HK een iPhone aan te schaffen omdat ik graag die vrijheid van kaartwisselen wil behouden maar verder zie ik (nog) weinig voordelen … of heb ik iets over het hoofd gezien? Dank voor je antwoord in iedergeval!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-10-09, 15:09
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FastFreddie Bekijk bericht
Wellicht vanwege de vrijheid om er een kaart naar wens op elk moment in te kunnen steken?
Klopt als een bus

ik heb hier thuis echt geen bereik met TM, dus dan kan het nog zoveel goedkoper zijn, als je niet kunt bellen heb je daar niks aan
__________________

  #3  
Oud 02-10-09, 15:21
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Misschien omdat men een iPhone wil zónder T-Mobile ? Hoor over T-Mobile teveel slechte verhalen en heb daarom zelf ook een simlockvrij toestel waarbij ik vrije keus heb welke provider ik gebruik.
  #4  
Oud 02-10-09, 15:32
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Een iPhone uit china heeft beperkingen. Volgensmij geen Wi-Fi en nog een paar andere dingen!
  #5  
Oud 02-10-09, 15:42
Admiraal's schermafbeelding
Admiraal Admiraal is offline
• iOS 11.3
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Uithoorn
Berichten: 152
Standaard

Naar mijn mening het grootste voordeel: Het bereik en de snelheid van Vodafone internet zijn veel beter dan die van T-Mobile.

Daarbij, je berekening klopt maar half. Bij je berekening zit je twee jaar aan T-Mobile vast en koop je een los sim only abo bij Vodafone. Als je een sim only abo afsluit voor twee jaar bij Vodafone betaal je maar 17,50 p/mnd en de eerste 6 maanden maar 8,75. Stukkie goedkoper dacht ik zo.

Let wel, als je de iPhone in HK koopt dan loopt je garantie daar, hier heb je dus geen garantie.

EDIT
ff uitrekenen: 6*8,75 + 18*17,50 + 575 = 942,50 euro


Laatst gewijzigd door Admiraal; 02-10-09 om 19:47.
  #6  
Oud 02-10-09, 16:10
Snader Snader is offline
• iOS 13.1.2
• iPadOS 13.1.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 105
Standaard

Vodafone heeft ook nog steeds de Super Sim Only: 200 belminuten of 400 smsjes plus onbeperkt internet voor 13,50 p/maand. Dat is volgens mij de voordeligste oplossing i.c.m. een buitenlandse simlockvrije telefoon in Nederland, in ieder geval toen ik het heb uitgezocht deze zomer...

Om je berekening aan te vullen: (24*13,50)+575= 899 euro.

Of: (24*25,25)+575= 1181 euro voor 450 belminuten of 900 smsjes plus internet (nog steeds goedkoper dan T-Mobile en evenveel belminuten/smsjes (300 belminten + 300 smsjes, alleen de keuze is aan jou of je liever belt of smst).
  #7  
Oud 05-10-09, 11:25
FastFreddie FastFreddie is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 4
Standaard

Allen, veel dank voor de antwoorden Voordelen Simlockvrij zijn nu een stuk duidelijker. Des te meer reden om over paar weken in HK de iPhone te kopen!
  #8  
Oud 05-10-09, 11:26
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FastFreddie Bekijk bericht
Allen, veel dank voor de antwoorden Voordelen Simlockvrij zijn nu een stuk duidelijker. Des te meer reden om over paar weken in HK de iPhone te kopen!
575 simlockvrij voor een 32 gig is niet duur trouwens

pas op voor namaak
  #9  
Oud 05-10-09, 19:00
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

Zou je dat nu wel doen hem in HK halen??!!
Dan zou ik zeggen neem er 1 uit italie of belgie. De beperking geen Wi-Fi lijkt me maar niks. Maar ja je moet het zelf weten he.
  #10  
Oud 05-10-09, 19:58
CherryApple CherryApple is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 22
Standaard

Op het internet lees ik dat de 3G in china zonder Wi-Fi & (3g?!) verkocht werd.
Is dit ook ZEKER zonder Wi-Fi & 3G netwerkfunctie op de IPHONE 3GS?

Want was ook van plan om 1tje te laten overvliegen!

Waar is deze info ergens terug te vinden?
  #11  
Oud 05-10-09, 20:17
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CherryApple Bekijk bericht
Op het internet lees ik dat de 3G in china zonder Wi-Fi & (3g?!) verkocht werd.
Is dit ook ZEKER zonder Wi-Fi & 3G netwerkfunctie op de IPHONE 3GS?

Want was ook van plan om 1tje te laten overvliegen!

Waar is deze info ergens terug te vinden?
Is inderdaad zonder Wi-Fi. Zoek anders even op de nieuwspagina van iPhoneclub naar China, dan vind je gegarandeerd wat meer informatie
  #12  
Oud 05-10-09, 20:59
CherryApple CherryApple is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 22
Standaard

Hm, via deze site Locating iPhone wireless carriers
Bij ASIA- HONGKONG
Carrier offers Internet Tethering
Dit zou toch Wi-Fi moeten zijn niet?
Opvallend is dat China er niet tussenstaat??
Of zie ik hier iets over het hoofd!?
  #13  
Oud 06-10-09, 10:38
FastFreddie FastFreddie is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 4
Standaard

Hong Kong is deel van China maar is een SAR (Special Administrative Region) en krijgt een aparte behandeling. De iPhone is in HK vanaf de 1e generatie Simlockvrij op de markt geweest, het is hetzelfde model dat elders verkocht wordt incl Wi-Fi (zie ook tech specs op Apple HK: Apple - iPhone - Technical Specifications). De iPhone die nu op vasteland China geintroduceerd gaat worden is een apart model waar enige veranderingen op zijn toegepast, zoals bv zonder Wi-Fi. Ik denk dat je met een iPhone uit HK wel goed zit. Dank voor de tips
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: vodafone simlock vrije iphone 4 Tazzoon Unlock 0 07-02-11 19:57
Updaten simlock vrije iPhone 3gs dj-ync iTunes 2 29-10-10 08:35
iPhone 3GS: updaten simlock vrije iphone dj-ync Unlock 0 23-10-10 14:23
simlock vrije iphone. gejailbreakt. updaten ? mm11mm11 iPhone algemeen 5 31-08-10 09:00
simlock vrije iphone 3g 8gb jailbreaken francois.janssen Archief 1 19-10-09 11:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:19.