//

Iphone total los verklaard, waar een nieuwe te kopen

Iphone total los verklaard, waar een nieuwe te kopen discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Iphone clubgenoten, ik heb de volgende situatie en de daarop volgende vraag: (de situatie heb ik al in eerdere topics aangegeven maar de vraag ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-10-09, 21:25
Gerbert Gerbert is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 46
Standaard Iphone total los verklaard, waar een nieuwe te kopen

Hallo Iphone clubgenoten, ik heb de volgende situatie en de daarop volgende vraag: (de situatie heb ik al in eerdere topics aangegeven maar de vraag is nu volledig anders dus ik hoop niet dat dit als 'dubbel' wordt gezien)

Situatie: Op mijn iphone 3gs 32GB Zwart is een paar weken terug een plens bier gekomen door een vriend van mij. Verschillende functies deden het niet meer en mijn vraag was toen waar ik het beste heen kon gaan voor reparatie i.v.m. mijn jailbreak en sim unlock. Ik kreeg toen als advies om naar GSM-PDA repareren: Fixsupport is het juiste adres voor de zakelijke markt te gaan omdat zij zeer goed zouden zijn en vaak geaccepteerd wordt door verzekeringsmaatschappijen.

Vandaag ben ik daar dus geweest en (helaas) is mijn Iphone total los verklaard. De reparatie zou bijna net zo duur zijn als een nieuwe iphone en dan was er ook nog een behoorlijke kans dat de klachten terug zouden komen.

De vraag:

Waar kan ik nu het beste een nieuwe iphone 3GS gaan kopen?
Ik heb vanaf maandag het speciale vodafone super sim only abonnement wat enkel gebruikt mag worden in een iphone, dus de telefoon moet af fabriek simlock vrij zijn of anders geunlocked kunnen worden. Ook wil ik de telefoon kunnen jailbreaken want ik wil niet al die beperkingen van apple.

Als het goed is krijg ik van de verzekering ongeveer 1000 euro dus qua geld is het denk ik niet het probleem.

Ik heb al wel een aantal internet winkels (in Nederland) gevonden die voor rond de 800 euro (soms iets meer/minder) fabrieks simlockvrije iphones aanbieden maar vallen deze ook te jailbreaken?

Alvast bedankt voor de reacties
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-10-09, 21:42
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Normaal gezien is elke iPhone op firmware 3.1 of 3.1.2 te jailbreaken dmv Blackra1n. Met die nieuwe bootrom is dat echter ook niet zeker.

Volgens mij kan dit overzicht je ook wel helpen.
  #3  
Oud 22-10-09, 22:01
Gerbert Gerbert is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 46
Standaard

Ja voor zover ik weet kan dacht ik de nieuwste firmware gewoon gejailbreakt worden, alleen ik had dus inderdaad ook iets gelezen over die nieuwe bootrom.

Hoe groot is de kans dat ik die krijg? En is die totaal niet te jailbreaken of is dat gewoon moeilijker?
  #4  
Oud 22-10-09, 22:09
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Op zoek gaan hier op het forum naar een vrij nieuwe iphone en vragen om de serial die op de doos zit. Tot week 38 ben je vrij zeker van een JB.
  #5  
Oud 22-10-09, 23:03
Gerbert Gerbert is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 46
Standaard

Hoe bedoel je dat? Een 2e hands 3GS kopen van een forum gebruiker of bedoel je het anders?
  #6  
Oud 22-10-09, 23:10
16MRB06 16MRB06 is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerbert Bekijk bericht
Hallo Iphone clubgenoten, ik heb de volgende situatie en de daarop volgende vraag: (de situatie heb ik al in eerdere topics aangegeven maar de vraag is nu volledig anders dus ik hoop niet dat dit als 'dubbel' wordt gezien)

Situatie: Op mijn iphone 3gs 32GB Zwart is een paar weken terug een plens bier gekomen door een vriend van mij. Verschillende functies deden het niet meer en mijn vraag was toen waar ik het beste heen kon gaan voor reparatie i.v.m. mijn jailbreak en sim unlock. Ik kreeg toen als advies om naar GSM-PDA repareren: Fixsupport is het juiste adres voor de zakelijke markt te gaan omdat zij zeer goed zouden zijn en vaak geaccepteerd wordt door verzekeringsmaatschappijen.

Vandaag ben ik daar dus geweest en (helaas) is mijn Iphone total los verklaard. De reparatie zou bijna net zo duur zijn als een nieuwe iphone en dan was er ook nog een behoorlijke kans dat de klachten terug zouden komen.

De vraag:

Waar kan ik nu het beste een nieuwe iphone 3GS gaan kopen?
Ik heb vanaf maandag het speciale vodafone super sim only abonnement wat enkel gebruikt mag worden in een iphone, dus de telefoon moet af fabriek simlock vrij zijn of anders geunlocked kunnen worden. Ook wil ik de telefoon kunnen jailbreaken want ik wil niet al die beperkingen van apple.

Als het goed is krijg ik van de verzekering ongeveer 1000 euro dus qua geld is het denk ik niet het probleem.

Ik heb al wel een aantal internet winkels (in Nederland) gevonden die voor rond de 800 euro (soms iets meer/minder) fabrieks simlockvrije iphones aanbieden maar vallen deze ook te jailbreaken?

Alvast bedankt voor de reacties
Neckermann.com verkoopt simlock vrij.

cheers
  #7  
Oud 22-10-09, 23:18
Gerbert Gerbert is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 46
Standaard

Bedankt voor de reactie(s) (allemaal overigens) maar ik heb hem zelf al gevonden voor 795 euro (32 GB en fabrieks simlockvrij) alleen ik zit even met het probleem of ik hem zeker weten kan jailbreaken...
  #8  
Oud 22-10-09, 23:41
egoovy egoovy is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Heeze
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerbert Bekijk bericht
Bedankt voor de reactie(s) (allemaal overigens) maar ik heb hem zelf al gevonden voor 795 euro (32 GB en fabrieks simlockvrij) alleen ik zit even met het probleem of ik hem zeker weten kan jailbreaken...
Probeer de serial te weten te komen van de Iphone die ze je gaan leveren. 4e en 5e positie geven het weeknummer aan. Voor week 39 zit je safe. Vanaf week 39 kun je geluk maar ook pech hebben. In de nieuwe bootrom is nog geen exploit gevonden waarmee de chain of trust doorbroken kan worden. Een jailbreak voor Iphones met deze bootrom zit er dus (voorlopig) niet in.
  #9  
Oud 23-10-09, 15:36
Gerbert Gerbert is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 46
Standaard

Bedankt voor de reactie maar hoe kom ik dit te weten dan? De doos moet dan open lijkt me? Dat doen de winkels volgens mij niet. Ik weet niet of ik dit hier mag zeggen maar ik heb bij Camera4all.nl de iphone 3GS zwart 32 GB voor 799 euro gevonden (fabrieks simlock vrij) Maar ik denk niet dat zij de doos willen openen om te zeggen wat het serienummer is. En wat zou ik uberhaupt als reden kunnen opgeven, als ik zeg dat ik hem wil gaan jailbreaken dan noteren zij natuurlijk meteen dat ik geen garantie meer verdien
  #10  
Oud 23-10-09, 15:49
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Staan serienummers niet op de doos vermeld aan de buitenzijde?
  #11  
Oud 23-10-09, 15:56
Gerbert Gerbert is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 46
Standaard

Ik zelf heb geen doos dus als iemand dat voor mij zou kunnen bevestigen/ontkennen (en of dat dan ook zo is bij de 3GS dozen) Alvast bedankt
  #12  
Oud 23-10-09, 15:59
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Bevestigd voor 3GS: IMEI en serienummer staan op de doos

Ik weet alleen niet of er nog een 'verpakking' om dit doosje heen zit, maar denk het eigenlijk niet
  #13  
Oud 23-10-09, 16:06
Gerbert Gerbert is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 46
Standaard

Staan de cijfers zegmaar op deze doos (zie link: [IMG]file:///C:/Users/Gerbert/AppData/Local/Temp/moz-screenshot.png[/IMG]http://www.letsgomobile.org/images/reviews/0131/3gs-apple-iphone.jpg)

Zo ja zou iemand mij dan even exact kunnen vertellen om welke cijfers het gaat en waar dan dus exact op gelet moet gaan worden

Dan zal ik zometeen even een aantal bedrijven een mailtje gaan sturen met de vraag of ze dit willen gaan bekijken.

Tips voor de reden die ik zal opgeven waarom ik dat wil weten zijn ook welkom, alvast bedankt maar weer1
  #14  
Oud 23-10-09, 16:07
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Op dat doosje ja, onderkant zit een sticker met alle productinformatie van de betreffende iPhone.
  #15  
Oud 23-10-09, 16:08
Gerbert Gerbert is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 46
Standaard

En op welke cijfers moet er nou exact gelet worden?
  #16  
Oud 23-10-09, 16:11
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerbert Bekijk bericht
Staan de cijfers zegmaar op deze doos (zie link: [IMG]file:///C:/Users/Gerbert/AppData/Local/Temp/moz-screenshot.png[/IMG]http://www.letsgomobile.org/images/reviews/0131/3gs-apple-iphone.jpg)

Zo ja zou iemand mij dan even exact kunnen vertellen om welke cijfers het gaat en waar dan dus exact op gelet moet gaan worden

Dan zal ik zometeen even een aantal bedrijven een mailtje gaan sturen met de vraag of ze dit willen gaan bekijken.

Tips voor de reden die ik zal opgeven waarom ik dat wil weten zijn ook welkom, alvast bedankt maar weer1
Jep en daaromheen zit een plastic doorzichtig folietje. Je moet vragen naar het 4e&5e getalletje van de serial, die vormen samen het weeknummer. Stel dus dat je de volgende serial hebt xxx40xxxx dan is het 40 het weeknummer. Zoals Yzord al zei, probeer er één van week 38 te krijgen of eerder, dan kun je er zeer van zijn..

Ik betwijfel echter of serials worden verstrekt zonder aankoop van dat product..
  #17  
Oud 23-10-09, 16:34
Gerbert Gerbert is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 46
Standaard

Ik heb zelf hier mijn eigen iphone voor me liggen maar ik snap nou nog steeds niet om welke cijfertjes het gaat. Gaat het om het Model No. | FCC ID of IC ID?
  #18  
Oud 23-10-09, 16:38
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerbert Bekijk bericht
Ik heb zelf hier mijn eigen iphone voor me liggen maar ik snap nou nog steeds niet om welke cijfertjes het gaat. Gaat het om het Model No. | FCC ID of IC ID?
Je kijkt nu op je iPhone, staat niet op de achterkant van je iPhone zelf

ga maar eens naar instellingen/info

en dan je serienummer
dan de 4e en 5e positie
__________________

  #19  
Oud 23-10-09, 16:42
Gerbert Gerbert is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 46
Standaard

a ok, mijn fout dus. Ik heb daar eerst 5 cijfers staan gevolgd door allemaal letters. In totaal zijn het 11 tekens, klopt dit? ik heb nu xxx23xxxxxx dus van week 23 is die van mij ? En deze getallen en lettercombinatie staat dus normaal gesproken op de doos van een iphone?

Laatst gewijzigd door Gerbert; 23-10-09 om 16:43. Reden: niet volledig
  #20  
Oud 23-10-09, 16:44
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 16MRB06 Bekijk bericht
Neckermann.com verkoopt simlock vrij.

cheers
helaas, deze zijn ook gewoon jailbroken en niet origineel simlockvrij
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik wil een nieuwe Iphone 4 kopen?? maar is dit een goed idee?? stephaniesmeers Koopinformatie Nederland 7 11-04-11 18:50
waar moet je op letten bij het kopen van een iphone sportingboy Koopinformatie Nederland 0 26-02-10 20:40
Waar een losse iPhone 3G te kopen. iMate Koopinformatie Nederland 12 17-11-08 20:53
Ik ga een iphone kopen.. waar moet ik rekening mee houden? orli Archief 4 16-04-08 21:54
Waar kan ik een Iphone kopen ? Dazzle Archief 4 24-02-08 18:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:45.