iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Opgelicht! (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/4704-opgelicht.html)

ihidde 08-01-08 15:17

Opgelicht!
 
Ik kwam een filmpje tegen op het internet over het oplichten van mensen op Marktplaats.nl is het kijken waard.

Video Dennis Hatzmann - klojo, misbaksel, stuk, ellende, crimineel - Dailymotion Share Your Videos

veel kijk plezier

Magick 08-01-08 16:45

Echt jammer dat zulke mensen actief zijn op het internet :(

Stiruam 08-01-08 16:50

Jha ik heb het ook een paar keer gehad 1x door een Nederlander die een website had waar ik aardig goedkoop toenertijd een iPod mini kocht maar die kwam niet :p geen geld terug maar hij heeft wel 13 maanden vast gezet xD hij had er nogal wat opgelicht

Greetz, Stiruam

Jochem 08-01-08 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 37363)
Jha ik heb het ook een paar keer gehad 1x door een Nederlander die een website had waar ik aardig goedkoop toenertijd een iPod mini kocht maar die kwam niet :p geen geld terug maar hij heeft wel 13 maanden vast gezet xD hij had er nogal wat opgelicht

Greetz, Stiruam

nice;) dat is de bedoeling ook! opsluiten dat soort mensen... probleem is dat als ze vrijkomen meestal gewoon weer beginnen:confused:

Hapsnap 09-01-08 01:16

Bij elke aanbieding die je ziet, denk dan gewoon aan het volgende:

If it sounds too good to be true, it probably is.

Hier kun je jezelf een hoop ellende mee besparen ;)

Magick 09-01-08 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jochem (Bericht 37386)
nice;) dat is de bedoeling ook! opsluiten dat soort mensen... probleem is dat als ze vrijkomen meestal gewoon weer beginnen:confused:

Dan voorwaardelijk vrij, en danwel onder voorwaarde dat er geen toegang tot het internet mag zijn.

Kavinovic 22-09-09 13:42

en wat vinden we hiervan? Iphone op marktplaats...


Hello, Thanks for getting back to me. If we reach an agreement, the product will be delivered directly to your address. I will ship the product from here (Dublin - Ireland) with UPS/TNT/DHL or FedEx Services (recommended by eBay) insured and it will take no more then 2 days.
I have a contract with eBay so this deal must go through them. According with the eBay you have 2 days from the time you receive the product to inspect it and decide if you want to keep it or not.
Here is how it will work:
1. First of all I will need the following details from you:
- Full Name
- Full Shipping Address
2. After I will receive the details from you, I will forward them to eBay.
3. After they will process your info, they will send you the invoice. In the invoice you will receive the details on how to make a refundable payment.
4. eBay will contact me and I will ship the product to you. After you receive the product you will have 2 days to test and verify. If you will buy, then I will receive the payment from eBay .
5. If you will decide that you will not buy the product, eBay will refund you the money and you will send back my product. Please get back to me asap if you decide to buy, and include in your e-mail your full name and address where you want it shipped so I can start the deal with eBay. You will receive all the transaction payment and shipping details from them.
I look forward to hear from you.
Best Regards,



Albert Taco

Undertaxxx 22-09-09 13:59

Als ik even mijn mening mag geven, ik vindt het nog steeds onbegrijpelijk dat mensen voor 'niets' een iPhone willen kopen en daarna gaan aankloppen bij de politie eens ze opgelicht zijn, hoe naïef kan een mens toch zijn. Begrijp me niet verkeerd, oplichting is op geen enkele manier te aanvaarden en/of goed te praten maar hoe zeggen ze dat ook alweer: wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten ?

XIII 22-09-09 15:44

Albert,

een eBay verkoop via Marktplaats? :eek:

Lees dan vooral dit eerst:

Offers to Buy or Sell Outside of eBay
About Transactions Outside of eBay

elbarre 22-09-09 15:48

ik wou onlangs mijn laptop verkopen op 2dehands.be - Gratis zoekertjes - Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen

ik kreeg toen enorm veel mails van mensen die hem wouden voor hun nicht of neef in Nigeria...
Ik moest enkel naam en reknr mailen zodat zij bedrag konden overschrijven, nadien pas moest ik laptop verzenden.

Zijn hier eigenlijk gevaren bij? Ik zelf vertrouw het niet... maar wat kunnen ze doen met je reknr en naam? niet veel toch ? of zie ik het verkeerd?

Bart

Michel15 22-09-09 15:51

Bij het woord Nigeria moet je dus helemaal niks doen.

Het schijnt dat een groot deel van het inkomen daar verdiend wordt met oplichting.

En vooral geen gegevens mailen over je rekeningnummer

Appelpap 22-09-09 22:51

Iemand ervaring met het bedrijf Welkom bij Innovatie Groep Nederland ?
Daar kost de 3 GS 639,- euro, simlockvrij. Er staat wel bij dat je 90 euro extra moet betalen als je 'm af-fabriek simlockvrij wil.
Kan ik m dan gewoon met T - Mobile gebruiken ? En natuurlijk met internet Web n Walk ?

elbarre 22-09-09 23:00

Maarja wat kan iemand met je rekeningnummer en naam doen? Niet veel toch? Anders schrijft niemand nog geld over...

bengek 23-09-09 02:37

je pasje vervalsen en dan telefoon abonnementen en andere dingen aansluiten ofzo?

psilin 24-09-09 12:02

bij nigeria moet ik meteen denken aan de constructie:
-geld wordt netjes overgemaakt en door verkoper op de rekening aangetroffen
-verkoper zend product op ( en denkt het geld ontvangen te hebben )
- bank stort het ontvangen bedrag terug omdat de cheque waarmee betaald is ingetrrokken is ( een voorwaardelijke betaling dus)

resultaat: verkoper is én geld én product kwijt

flashermx 24-09-09 16:50

nou ja je moet gewoon goed opletten.

websites met weinig artikelen
bij rembours een bedrag voor uitbetalen
slecht taal gebruik
te goedkope prijs
enz.

Dat zijn allemaal dingen die niet echt kunt vertrouwen.

Sja en via marktplaats of ebay zeg ik altijd maar alleen ophalen en ter plekke betalen na het product gezien te hebben en dan goed in de gaten houden dat je geen doos met een baksteen ofzo krijgt:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:46.