//

Bedrieglijke iPhone verkoopsadvertienties

Bedrieglijke iPhone verkoopsadvertienties discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Je kunt nergens een goede deal slaan voor een iPhone 4s. Deze hebben een 'marktwaarde', ook de 2e hands. Dus je moet onthouden:"als het te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #261  
Oud 07-08-12, 10:09
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Je kunt nergens een goede deal slaan voor een iPhone 4s. Deze hebben een 'marktwaarde', ook de 2e hands. Dus je moet onthouden:"als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook.' Blijf weg van 'bedrijfjes' die via marktplaats verkopen. Goede bedrijven hebben geen marktplaats nodig (uiteraard geldt dit niet voor dienstverleners, klusjesmannen ed).

Op het moment dat je een vraag hier op dit forum stelt omdat je een 'onderbuikgevoel' hebt, weet je eigenlijk zelf al dat het niet goed zit.

Misschien kun je beter op de verkoopsectie op dit forum kijken of er een goede verkoper tussen zit. Dit is nog altijd geen garantie.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #262  
Oud 07-08-12, 10:30
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

Over fake gesproken. Deze gasten 'unboxen' 2 iPads gekocht op Ebay. Let even op het ratelende geluid in het begin als ze de doos draaien. Da's al geen goed teken. Je zou je nog af kunnen vragen of het YouTube filmpje zelf al niet een scam is....

Er staat een aantal van deze surprise unboxings op YouTube, waarvan ikzelf denk dat sommige in scène gezet zijn. Maar goed zeker weten zullen we het niet.

In ieder geval wel vermakelijk dan....

Unboxing 2 embty ipad 3G 32GB scam - YouTube

Maar 2 echte iPads in een doos kan ook... Volgens mij ook een fake filmpje of er heeft iemand in China liggen slapen aan de lopende band. Want dit zou toch mooi zijn...

Two iPads in one box. - YouTube
  #263  
Oud 28-09-12, 01:42
ibartS's schermafbeelding
ibartS ibartS is offline
• iOS 6.0
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deleon Bekijk bericht
Maar 2 echte iPads in een doos kan ook... Volgens mij ook een fake filmpje of er heeft iemand in China liggen slapen aan de lopende band. Want dit zou toch mooi zijn...

Two iPads in one box. - YouTube
Die is idd behoorlijk fake je ziet dat hij alleen het zijkantje eraf trekt van het foli het onderste heeft hij er al afgesneden..

Maar het zou wel mooi zijn
__________________
iPhone 2 3.1.3 jb - iPhone 3GS 5.1.1 jb - iPhone 4 5.0.1 jb - Iphone 5 32gb 6.0 - iPad 1 3G Wi-Fi 5.01 jb - Apple TV 2 5.1.1 jb
  #264  
Oud 06-10-12, 17:22
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Standaard

hier nog een bedriegelijke iphone5 verkoop advertentie..
let op dus!!

__________________
iPhone 5s 64GB Gold 8.3 / Apple TV 3 8GB Black 7.2 no JB / Apple Watch Sport 38mm Silver
  #265  
Oud 06-10-12, 17:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scoop1 Bekijk bericht
hier nog een bedriegelijke iphone5 verkoop advertentie..
let op dus!!

http://forum.iculture.nl/f41/kopen-v...-voorraad.html

  #266  
Oud 01-11-12, 11:52
Wook's schermafbeelding
Wook Wook is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 114
Standaard

Ik zou graag mensen waarschuwen voor deze verkoper: Iphone 5 64gb - Te koop | 2dehands.be

Hij biedt iPhones te koop aan aan spotprijzen en wil afspreken in Den Haag. Vermoedelijk wordt je dan gewoon beroofd.
  #267  
Oud 06-01-13, 17:44
Wailer Wailer is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 9
Standaard

Ik doe ook maar een duit in het zakje....zal cast al bekend zijn, maar toch.

Op marktplaats advertenties voor ipads en iphones 4/4s. Nieuw nog in seal. Moeten weg ivm sluiten winkel. Prijs rond €270-€300

Veel van deze advertenties komen uit vlieland, west friesland etc. Altjd maar 1 dag actief.
  #268  
Oud 08-01-13, 22:40
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Afgelopen anderhalve maand heb ik lopen zoeken naar een iPhone 5 via oa marktplaats.
Na een ontelbaar aantal advertenties gezien te hebben, tientalle personen heb aangeschreven of gebeld, en vele "bedrijfjes", imei nummers en bankrekeningnummers gecontroleerd te hebben via allerlij website's en allerlei ontwijkende en de meest rare antwoorden kreeg, kwam ik uit bij 1 verkoper die inging op alle vragen die ik hem stelde en mocht hem uitgebreid testen. Bij aankomst je raad het al zo nep als de nete! Alleen al gezien door de aan knop in te drukken waardoor het scherm verlicht werd! Zag er niet uit het oude via was bijna nog beter, bij wijze van.....
Ben er ook achter gekomen dat het inwoners aantal van schiermonnikoog en Texel met 5000% is toegenomen jeetje wat zal het daar nu over bevolkt zijn.....

Uiteindelijk gewoon 1tje besteld inclusief abbo zodat ik zeker weet dat ik een eerlijke iPhone heb!
Hier een aantal websites voor mensen die wat minder handig zijn.
https://www.sidn.nl/nc/over-nl/whois/ ideaal om te gebruiken om te kijken wanneer websites of in ieder geval het domeinnaam is geregistreerd en wanneer bijv voor het laatst gewijzigd. Zo zal je zien dat 10 tallen websites, vermeld in de advertenties, van zo gezegde bedrijfjes bijv pas een dag bestaan! Laat je niet foppen door een mooie website met aantrekkelijke prijzen en internet keurmerken, tenzij die site ook vermeld staat op de site van het echte keurmerk!
Vertrouw ook niet op een KVK nummer en adres, die worden brutaalweg gekopieerd van een gelijkend bedrijfje zodat het lijkt of alles klopt!
Vaak zijn bijv oa. de algemene voorwaarden en leveringsvoorwaarden domweg gekopieerd waardoor bijv de helft in Nederlands staat vermeld en een deel bijv in het Engels! Rare spelfouten of ja, dat ben ik tegengekomen, leveringsvoorwaarden voor kunstof pijpen?? En dat op een website van een gsm winkel..... Rara....
Www.opgelichtopinternet.nl en www.opgeletopinternet.nl, ook ideaal een community wat zich echt bezig houd met advertenties die (vermoedelijk) niet in de haak zijn. Hier worden ook allerlij gegevens onderzocht en nummers van processen verbaals vermeld, zodat ook jij als gedupeerde van bijv die bepaalde adverteerder de pv nummers van eerdere aangiftes door kan geven aan politie(hoe meer hoe beter).
https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html hier kan je bijv een rekening nummer, iban nummer, email adres, website adres of telefoonnummer invoeren en het systeem controlleerd of het een nummer, of adres is waar al meldingen van bekend zijn. Geeft uiteraard geen 100% uitsluitsel maar toch heb ik er meerdere gegevens uit gekregen met een zo genoemde hit!
En soms gewoon in Google de naam van bijv de webwinkel invoeren, vb is bijv: is iphonetekoop.nl betrouwbaar? Uiteraard is de naam die ik hier schrijf verzonnen.... Dit geeft soms al de nodige informatie....
Al met al een heel verhaal, maar hoop ik toch dat mensen hier wat aan hebben, ik heb er genoeg aan gehad en meerdere rapporten verstuurd naar oa marktplaats.
En ben je opgelicht? Schaam je niet maar doe AANGIFTE!!! Hoe meer mensen dit doen van bijv 1 adverteerder hoe beter....

1 gouden regel en heb hem hier al voorbij zien komen...
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook zo!
Heb je een onderbuik gevoel? Niet kopen!
Niet mogen testen? niet kopen
Niet op laten sturen!
En geen straat verkoop! Denk aan ripdeals en geloof me dat gebeurd (ze weten dat je veel geld op zak heb)

Laatst gewijzigd door xbored; 08-01-13 om 22:50.
  #269  
Oud 03-02-13, 16:01
Brostem Brostem is offline
• iOS 6.1
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 24
Standaard Fraude op internetsite's

Aansluitend wil ik beamen, dat ik mij ook mateloos erger aan die losers !!!
Als ik een redelijk vermoeden heb van fraude, speel ik het spelletje mee.
in de vorm van : we gaan u in den bak steken !!!
Dan krijg ik doodleuk een antwoord als : indien u er 3 koopt krijgt U ook nog een korting, gevolgd met alle specificaties van een i-Phone?
Wie is hier dan de gek ?
Dus, ze verstaan geen woord ervan.
Tenslotte, wonderen bestaan niet, verkopen aan prijzen welke lachwekkend en onmogelijk zijn, dan weten we genoeg .http://forum.iculture.nl/images/smilies/smile.gif

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 februari 2013 om 16:32 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xbored Bekijk bericht
Afgelopen anderhalve maand heb ik lopen zoeken naar een iPhone 5 via oa marktplaats.
Na een ontelbaar aantal advertenties gezien te hebben, tientalle personen heb aangeschreven of gebeld, en vele "bedrijfjes", imei nummers en bankrekeningnummers gecontroleerd te hebben via allerlij website's en allerlei ontwijkende en de meest rare antwoorden kreeg, kwam ik uit bij 1 verkoper die inging op alle vragen die ik hem stelde en mocht hem uitgebreid testen. Bij aankomst je raad het al zo nep als de nete! Alleen al gezien door de aan knop in te drukken waardoor het scherm verlicht werd! Zag er niet uit het oude via was bijna nog beter, bij wijze van.....
Ben er ook achter gekomen dat het inwoners aantal van schiermonnikoog en Texel met 5000% is toegenomen jeetje wat zal het daar nu over bevolkt zijn.....

Uiteindelijk gewoon 1tje besteld inclusief abbo zodat ik zeker weet dat ik een eerlijke iPhone heb!
Hier een aantal websites voor mensen die wat minder handig zijn.
https://www.sidn.nl/nc/over-nl/whois/ ideaal om te gebruiken om te kijken wanneer websites of in ieder geval het domeinnaam is geregistreerd en wanneer bijv voor het laatst gewijzigd. Zo zal je zien dat 10 tallen websites, vermeld in de advertenties, van zo gezegde bedrijfjes bijv pas een dag bestaan! Laat je niet foppen door een mooie website met aantrekkelijke prijzen en internet keurmerken, tenzij die site ook vermeld staat op de site van het echte keurmerk!
Vertrouw ook niet op een KVK nummer en adres, die worden brutaalweg gekopieerd van een gelijkend bedrijfje zodat het lijkt of alles klopt!
Vaak zijn bijv oa. de algemene voorwaarden en leveringsvoorwaarden domweg gekopieerd waardoor bijv de helft in Nederlands staat vermeld en een deel bijv in het Engels! Rare spelfouten of ja, dat ben ik tegengekomen, leveringsvoorwaarden voor kunstof pijpen?? En dat op een website van een gsm winkel..... Rara....
OpgelichtopInternet - Index en OpgeletOpInternet.nl - Forumindex, ook ideaal een community wat zich echt bezig houd met advertenties die (vermoedelijk) niet in de haak zijn. Hier worden ook allerlij gegevens onderzocht en nummers van processen verbaals vermeld, zodat ook jij als gedupeerde van bijv die bepaalde adverteerder de pv nummers van eerdere aangiftes door kan geven aan politie(hoe meer hoe beter).
https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html hier kan je bijv een rekening nummer, iban nummer, email adres, website adres of telefoonnummer invoeren en het systeem controlleerd of het een nummer, of adres is waar al meldingen van bekend zijn. Geeft uiteraard geen 100% uitsluitsel maar toch heb ik er meerdere gegevens uit gekregen met een zo genoemde hit!
En soms gewoon in Google de naam van bijv de webwinkel invoeren, vb is bijv: is iphonetekoop.nl betrouwbaar? Uiteraard is de naam die ik hier schrijf verzonnen.... Dit geeft soms al de nodige informatie....
Al met al een heel verhaal, maar hoop ik toch dat mensen hier wat aan hebben, ik heb er genoeg aan gehad en meerdere rapporten verstuurd naar oa marktplaats.
En ben je opgelicht? Schaam je niet maar doe AANGIFTE!!! Hoe meer mensen dit doen van bijv 1 adverteerder hoe beter....

1 gouden regel en heb hem hier al voorbij zien komen...
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook zo!
Heb je een onderbuik gevoel? Niet kopen!
Niet mogen testen? niet kopen
Niet op laten sturen!
En geen straat verkoop! Denk aan ripdeals en geloof me dat gebeurd (ze weten dat je veel geld op zak heb)
Alleen afhalen of betalen via Pay-Pal !!!
  #270  
Oud 28-09-13, 20:56
MarxBob MarxBob is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 76
Standaard

Dit kan dus nooit! Via deze adverteerder die pools is kan je voor 625 een iphone 5s 32 GB kopen. Die wordt verzonden van polen naar nl
? Apple iPhone 5S 16 ZWART/WIT/GRIJS/GOUD NIEUW GARANTIE - Mobiele telefoons | Apple iPhone - Marktplaats.nl
  #271  
Oud 28-09-13, 23:29
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Op 2dehands.be is het ook een plaag.
En dan reply je op hun e-mail en dan sturen ze krak dezelfde e-mail terug.
Je haalt de fakers er zo uit. Maar ja dat is met alles zo, is gewoon om de eerlijk advertenties onder "druk" te zetten met hun vraagprijs.
  #272  
Oud 29-09-13, 08:49
Brostem Brostem is offline
• iOS 6.1
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 24
Standaard

Op Tweedehands. en Marktplaats staat het bol van frauduleuze advertenties, iedere dag haal ik er een tiental uit ?
Begrijp ook niet waarom de site zelf niets of weinig onderneemt om dit te stoppen.
Zoals eerder aangehaald, sprookjes bestaan niet!
  #273  
Oud 29-09-13, 17:51
boeffie's schermafbeelding
boeffie boeffie is offline
• iOS 17.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Akkrum
Berichten: 191
Standaard

Een week geleden in Zwolle een 5s 16gb voor 560 en een dag later dezelfde maar een andere naam op marktplaats
Dat gelooft toch niemand .
  #274  
Oud 30-09-13, 20:54
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeffie Bekijk bericht
Een week geleden in Zwolle een 5s 16gb voor 560 .....
Dat gelooft toch niemand .
Het zal je verbazen...
__________________
iPhone XI RED 128GB FW13.1.1 || iPad 2017 32GB Wi-Fi FW13.1.1
  #275  
Oud 28-10-13, 21:03
Fruitmania Fruitmania is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 4
Exclamation Gewoon allemaal niet doen. Ga gewoon voor het echie!

Beste Apple liefhebbers,
Als je Apple zaken wilt hebben, iPad, iPhone, iPods, Mac etc., dan weet je dat het duur is. Ga niet proberen om voor dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Koop je spullen bij een " normale" winkel, wacht op aanbiedingen, (Mediamartk, A-Mac stores, Dixons etc.), of spaar wat langer door.

Als iedereen eBay, martkplaats en dat soort sites op het gebied van electronica spullen vermijd dan is het niet meer interessant voor die oplichters.
Het is geen pakje boter wat je via internet besteld.

Natuurlijk zijn er aanbieders die wel serieus zijn, aan jullie de gok om ze eruit te halen... Waarom niet een 100 of 150 Euro meer uitgeven voor een nieuw iDevice? Je hebt je garantie en plek om terug te gaan als het niet goed is.

Nu ben ik niet huiverig om iets via internet / marktplaats te kopen, maar zeker geen cowboy op the world wide web.

Groet Apple liefhebbers.
  #276  
Oud 03-01-14, 16:40
irisverburg irisverburg is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 14
Standaard

Met paypal kan je altijd je geld terug krijgen, het duurt even maar je krijgt het wel terug.
  #277  
Oud 03-01-14, 17:26
Brostem Brostem is offline
• iOS 6.1
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 24
Standaard

Juist, met Pay-Pal krijg je uiteindelijk Uw geld altijd terug ,maar.............
er zijn nu ook al een nepwebsite voor deze ?
Aan U om de de echte eruit te halen
  #278  
Oud 03-01-14, 17:31
irisverburg irisverburg is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brostem Bekijk bericht
Juist, met Pay-Pal krijg je uiteindelijk Uw geld altijd terug ,maar.............
er zijn nu ook al een nepwebsite voor deze ?
Aan U om de de echte eruit te halen

Volgensmij kan je ook terugsturen met ebay. je kan het melden bij ebay dat je een ander pakje gekregen hebt dan wat je eigenlijk zou krijgen.
  #279  
Oud 27-05-14, 17:55
Brostem Brostem is offline
• iOS 6.1
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 24
Standaard

Dus iedereen weet het,maar niemand kan iets ondernemen tegen dit soort( heerschappen )?
Sinds jaar en dag is Sander Rodel actief, en heeft blijkbaar al veel slachtoffers gemaakt, zie maar opgeletopinternet !!
Als ik een brood steel, gegarandeerd de politie op mijn dak, maar deze soort word blijkbaar ongemoeid gelaten ,triestig,zeer triestig
Reageren

Labels
advertenties, bedrog, goedkope, iphone, oplichters??, valse



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:46.