//

Bedrieglijke iPhone verkoopsadvertienties

Bedrieglijke iPhone verkoopsadvertienties discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ben ook ééns op zo'n advertentie in gegaan, gewoon om eens te kijken wat het betekent en hoe ver gegaan wordt. Waarom? Omdat er toch ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 22-12-09, 19:16
lambert lambert is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Standaard

Ben ook ééns op zo'n advertentie in gegaan, gewoon om eens te kijken wat het betekent en hoe ver gegaan wordt.

Waarom? Omdat er toch iPhones worden aangeboden tegen heel wat lagere prijzen. En ik kan er zelfs op bezoek gaan want ze wonen in de buurt. Blijkbaar komen die toestellen uit de UK en NL, van abonnementen waarbij het toestel niet (meer) gewenst is.

Mijn verhaal vervolgend, de verkopers woont in London, en hij stuurde zelfs een copie van zijn ID naar me via email. En nu moet er betaald worden, nog altijd via een eBay agent in Romenie, maar wel via de ING bank en niet meer via Cargo bla bla bla. Zo lijkt het al heel wat betrouwbaarder ... denk ik.

Iemand enige ervaring met deze variant?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 22-12-09, 20:38
thomas1 thomas1 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 57
Standaard

Nooit doen want dit is altijd oplichterij.Op MP staan deze verkopers elke dag en trap je erin dan kun je fluiten naar je geld en je iphone.
  #43  
Oud 22-12-09, 21:53
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lambert Bekijk bericht
Ben ook ééns op zo'n advertentie in gegaan, gewoon om eens te kijken wat het betekent en hoe ver gegaan wordt.

Waarom? Omdat er toch iPhones worden aangeboden tegen heel wat lagere prijzen. En ik kan er zelfs op bezoek gaan want ze wonen in de buurt. Blijkbaar komen die toestellen uit de UK en NL, van abonnementen waarbij het toestel niet (meer) gewenst is.

Mijn verhaal vervolgend, de verkopers woont in London, en hij stuurde zelfs een copie van zijn ID naar me via email. En nu moet er betaald worden, nog altijd via een eBay agent in Romenie, maar wel via de ING bank en niet meer via Cargo bla bla bla. Zo lijkt het al heel wat betrouwbaarder ... denk ik.

Iemand enige ervaring met deze variant?
Waarom zou je via eBay betalen? eBay is geen betalingssysteem, maar een veilingssite. Paypal is het betalingssysteem van eBay, en zelfs daarmee zou ik geen iPhone betalen. Heb je nou echt niet door dat dit een scam is?

Stelletje Hollanders ook, denken dat je een 3GS voor 200 euro kunt krijgen.
Nee, dat krijg je niet.

Vuistregel: als je hem niet kunt komen bekijken en cash kunt afrekenen, is het fake.
  #44  
Oud 22-12-09, 21:59
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

Ik ben het helemaal met Thaan eens , je moet em vast kunnen houden en testen , dit geld trouwens voor alles wat je via verkoopsites koopt , beter een 2 tientjes verrijden als voor een flink bedrag gen**it worden , en voor de rest als het te mooi is om waar te zijn , keep dreaming .........
__________________
IF YOU CAN'T HACK IT , IT AIN'T FUN......
  #45  
Oud 22-12-09, 23:13
lambert lambert is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Standaard

LOL, natuurlijk besef ik dat het een scam is. Maar ze gaan weer wat verder, andere bank, zelfs een ID. Wilde ik gewoon even hier neerleggen.
Toch bedankt voor jullie bezorgdheid
  #46  
Oud 22-12-09, 23:16
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

Maar zo zie je ook maar weer hoe ver ze er voor gaan en je toch om als het niet linksom , om dan rechtsom je je geld afhandig te maken , GIJ ZIJT GEWAARSCHUWD ¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡
  #47  
Oud 22-12-09, 23:29
lambert lambert is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Standaard

ah ja, was ik vergeten.
Kijk naar de internet headers van de mails. Hier zie je al het nodige waar de mails vandaan komen.
  #48  
Oud 03-01-10, 03:38
Robbertwb Robbertwb is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard

Over ebay valt wel wat te zeggen, dat je daar de verkoper kan nagaan en zijn reputatie.

Als die al meerdere iphones heeft verkocht zegt het vaak wat over de verkoper, heb zo nu een iphone 3gs zonder problemen en een enkele kleine hebruik kras voor 370 euro met verzendkosten. Top!
  #49  
Oud 05-01-10, 09:05
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

hahaha moet je de laatste zinnetje lezen van de advertentie
** Geïnteresseerde kopers moeten nu contact met ons op **
Apple Iphone 3gs 32GB te koop aangeboden in GSM Nokia (Telecom en GSM) op Speurders.nl
  #50  
Oud 06-01-10, 12:56
oentje13 oentje13 is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Lienden (a.k.a. the middle of nowhere)
Berichten: 54
Standaard

uitkijken voor een zekere VERWIJDERD.
Die "verkoopt" iphones voor 250 euro, maar je mag ze niet opkomen halen, want hij is aan het "verbouwen". Als je geld hebt overgemaakt hoor je niks meer van hem/haar.

Laatst gewijzigd door iCulture; 10-08-10 om 21:24. Reden: Namen verwijderd i.v.m. aansprakelijkheid iPhoneclub.nl
  #51  
Oud 07-01-10, 13:00
toonelsten toonelsten is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 1
Standaard iphone oplichers

kijk eens op OpgelichtopInternet - Index
dan begrijp je de goedkope prijzen wel.
  #52  
Oud 09-01-10, 14:12
meisje1971 meisje1971 is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 16
Standaard apple centre amersfoort

Apple centre amersfoort biedt via marktplaats gloednieuw IPhone 3gs 32gb simlockvrij aan voor 300 euro. Vertellen zelf dat ze rechtstreeks vanaf Apple fabriek komen. Kan alleen maar verstuurd worden. En contacten lopen alleen via email en niet telefonisch.
Iemand ervaring hiermee ?
Wel erg goedkoop en erg verleidelijk.
  #53  
Oud 09-01-10, 14:16
Wook's schermafbeelding
Wook Wook is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meisje1971 Bekijk bericht
Apple centre amersfoort biedt via marktplaats gloednieuw IPhone 3gs 32gb simlockvrij aan voor 300 euro. Vertellen zelf dat ze rechtstreeks vanaf Apple fabriek komen. Kan alleen maar verstuurd worden. En contacten lopen alleen via email en niet telefonisch.
Iemand ervaring hiermee ?
Wel erg goedkoop en erg verleidelijk.

Mocht dit waar zijn dan kocht ik er direct 10. Kan gewoon niet, dit is zeker oplichterij.
  #54  
Oud 09-01-10, 14:54
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

SHIT , klapt weer die roze wolk uit mekaar ...
  #55  
Oud 09-01-10, 16:06
meisje1971 meisje1971 is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 16
Standaard

Het was te verwachten.
  #56  
Oud 16-01-10, 12:53
suzanne123 suzanne123 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard

Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe i-phone met een redelijk abonnement. De prijzen van T-mobile vind ik best wel aan de hoge kant. Ik heb een site gevonden waar je meer smsjes en belminuten krijgt voor een lagere prijs.

http://www.belsimpel.nl/aanbieding_i...ndardVast2jaar

Wat denken jullie? Een goeie?

Groetjes,

Suzanne
  #57  
Oud 16-01-10, 13:30
oentje13 oentje13 is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Lienden (a.k.a. the middle of nowhere)
Berichten: 54
Standaard

Belsimpel.nl | Tweakers.net Pricewatch Shopreviews
Ervaringen met en beoordelingen van Belsimpel.nl - Telecomervaring.nl
dit zegt genoeg denk ik, lijkt me geen oplichter.
(Niet mij de schuld geven als je wel opgelicht wordt.)
  #58  
Oud 16-01-10, 13:41
suzanne123 suzanne123 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard

Bedankt!

En ik zal je niet de schuld geven als ik opgelicht word! Haha! Maar als een oen zegt dat het wel oke zou zijn, vertrouw ik daarop!
  #59  
Oud 16-01-10, 19:02
Nicky75's schermafbeelding
Nicky75 Nicky75 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Brabant....
Berichten: 232
Stuur een bericht via MSN naar Nicky75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzanne123 Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe i-phone met een redelijk abonnement. De prijzen van T-mobile vind ik best wel aan de hoge kant. Ik heb een site gevonden waar je meer smsjes en belminuten krijgt voor een lagere prijs.

Aanbieding! Apple iPhone 16 GB 3GS Zwart nú GRATIS! Met 330 minuten of 330 SMSjes bij T-Mobile!

Wat denken jullie? Een goeie?

Groetjes,

Suzanne
Dit is op het eerste gezicht idd wel goedkoper,alleen is het bij T-Mobile 300 min. en 300 sms-jes en hier is het 330 min. of 330 sms-jes.
Ook ga je na 1 jr. 7 euro extra betalen omdat je dan je korting op je internet kwijt bent.
Je spaart idd 18 euro uit het eerste jaar en 11 euro het tweede jaar,maar je moet ook kijken hoeveel je kwijt gaat zijn aan het bijbetalen van je min./sms-jes als je buiten je bundel zit.
__________________
Standin' my ground
  #60  
Oud 26-01-10, 14:36
pinokkia pinokkia is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicky75 Bekijk bericht
Dit is op het eerste gezicht idd wel goedkoper,alleen is het bij T-Mobile 300 min. en 300 sms-jes en hier is het 330 min. of 330 sms-jes.
Ook ga je na 1 jr. 7 euro extra betalen omdat je dan je korting op je internet kwijt bent.
Je spaart idd 18 euro uit het eerste jaar en 11 euro het tweede jaar,maar je moet ook kijken hoeveel je kwijt gaat zijn aan het bijbetalen van je min./sms-jes als je buiten je bundel zit.
Bij T-Mobile was ik bij relax €35 met W&W 2 jaar €0,00 voor een Iphone 32GB zwart. Heb zelf relax 25 (€18,95 2 jaar) met W&W (1ste jaar 2,95. Daarna €9,95) icm Iphone 32GB zwart voor €119,95 bijbetaling.

Dus het eerste jaar: €21,90 en het tweede jaar: €28,90. Ik ben intotaal voor €729,55 klaar. Een Iphone kost los €675 (België) Voor het abonnement betaal ik maar €54,55 voor 2 jaar.
Reageren

Labels
advertenties, bedrog, goedkope, iphone, oplichters??, valse



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:07.