//

Bedrieglijke iPhone verkoopsadvertienties

Bedrieglijke iPhone verkoopsadvertienties discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Laatste iphone die ik heb gekocht kostte me 200 euro een 3g 16gb en officieel simlock vrij van t-mobile. Gekocht in arnhem bij een telecom ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #141  
Oud 16-06-10, 11:54
justtouch justtouch is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: spijkenisse
Berichten: 25
Stuur een bericht via MSN naar justtouch
Standaard

Laatste iphone die ik heb gekocht kostte me 200 euro een 3g 16gb en officieel simlock vrij van t-mobile. Gekocht in arnhem bij een telecom zaakje. Iphone was in superstaat alleen geen lader en oorjtes bij.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #142  
Oud 17-06-10, 08:34
Fre87 Fre87 is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 22
Standaard

Deze: Apple iphone 4G 16GB voor 250euro, Telecommunicatie, Oost Vlaanderen | Kapaza

Zeer interessant, maar kan niet echt volgens mij. Heb eens gemaild en kreeg het volgende terug:


Thanks for the enquiry
Good day to you,Yes we sell

32GB Apple iPhone 3Gs.... €200 euro
Shipping cost.....€40

Total Cost.....€240

Buy 3 Unit get 1 Unit free,Plus free shipment


Include in Box
32GB Apple iPhone 3Gs
Apple Earphones with Remote and Mic
Dock Connector to USB Cable
USB Power Adapter
Documentation
Cleaning/polishing cloth
SIM eject tool


This is Brand new unlocked phone sealed in the original company box with complete accessories and also with 1 year international warranty from the manufacturer and 6 Months Return Policy money back Guarantee,

Shipping is Via UPS/FedEx international Courier service and the delivery at your door step is within 48 hour after your payment confirmation

Payment is through Western union money transfer or MoneyGramm.

We are Serious and legit seller and we are ready to treat your order soundly and smoothly the best way a customer deserve ok,all we need to process your order is your full name,shipping address and contact phone number so do reply back now with the details thanks

Awaiting your response,
MARKETINGCELLS LIMITED
LYNTON HOUSE
7-12 TAVISTOCK SQUARE
LONDON
UNITED KINGDOM
WC1H 9BQ
(Marketing Manager)

Eens gegoogled naar hun bedrijf: http://www.jordans.co.uk/
Deze site ziet er dan wel weer proper uit! Tenzij iemand die gegevens gewoon gebruikt om geloofwaardig over te komen...

Laatst gewijzigd door iCulture; 10-08-10 om 20:19. Reden: Naam en telefoonnummer verwijderd.
  #143  
Oud 17-06-10, 08:39
jeroen1995 jeroen1995 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 42
Standaard

Koop nooit dmv betaling via Western Union of MoneyGramm. Dit is wat er altijd wordt geadviseerd op internet. Dus deze aanbieding lijkt me ook niet te kloppen. Niet doen dus.
  #144  
Oud 17-06-10, 08:40
Fre87 Fre87 is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 22
Standaard

Zag er inderdaad helemaal niet juist uit!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen1995 Bekijk bericht
Koop nooit dmv betaling via Western Union of MoneyGramm. Dit is wat er altijd wordt geadviseerd op internet. Dus deze aanbieding lijkt me ook niet te kloppen. Niet doen dus.
  #145  
Oud 17-06-10, 09:27
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Voor 200 Euro koop je geen nieuwe 3GS 32 GB anders wil ik er direct 10
En idd Western Union wordt vaak gebruikt door oplichters
  #146  
Oud 17-06-10, 09:31
Fre87 Fre87 is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 22
Standaard

En deze: eBay.be: Apple iPhone 4 4G HD 32GB Black&White FACTORY UNLOCKED (object 180521799154 eindtijd 20-jun-10 04:32:58 CEST)

Ziet er toch al beter uit?
  #147  
Oud 17-06-10, 10:08
lolsmurf's schermafbeelding
lolsmurf lolsmurf is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: België
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fre87 Bekijk bericht
Je moet ze per 3 kopen? Gek. Ik zou het niet doen.
  #148  
Oud 17-06-10, 10:09
Fre87 Fre87 is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lolsmurf Bekijk bericht
Je moet ze per 3 kopen? Gek. Ik zou het niet doen.
Goh, die krijg je toch direct verkocht weer, die 2? Iedereen wil er 1!
  #149  
Oud 17-06-10, 10:42
lolsmurf's schermafbeelding
lolsmurf lolsmurf is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: België
Berichten: 117
Standaard

Waarom zou iemand er 3 ineens verkopen aan een redelijk lage prijs als hij voor ieder toestel individueel meer kan krijgen?
  #150  
Oud 17-06-10, 19:57
Tinkelbell.36 Tinkelbell.36 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 41
Standaard

Ook ik ging in op een advertentie,
iPhone 3GS 32GB en dit in het Poolse.

Ik kopieer effe wat die schreef:
Hallo,
De prijs voor een telefoon is 150 euro alleen als je minimaal 2 telefoons.
1 telefoon - 200 euro
2 telefoons-300 euro
3 telefoons -430 euro
Voor meer informatie en een goed gesprek met mij contact in het Engels.
-----------------------------------------------------------------------
Hallo, De prijs voor een telefoon is 200 uur euro.Ik ben gelegen in Polen, Warschau en ik zou graag willen weten vanaf het begin als je echt geïnteresseerd bent in purchase.The telefoon worden verzonden via de scheepvaart here.The belastingen zijn inbegrepen in de telefoon prijs, zodat u niet hoeft te betalen niets voor de scheepvaart. De telefoon is origineel,niet een porseleinen kopiëren of fake.The telefoon is helemaal nieuw met volledige garantie (inter nationaliteit garantie, 2 jaar).
The price for one phone is 200 euro.I am located Poland,Warsaw and i would like to know from the beginning if you are really interested in purchase.The phone will be shipped from here.The shipping taxes are included in the phone price so you don't have to pay nothing for the shipping.
The phone is original not a china copy or fake.The phone is brand new with full warranty (inter nationality warranty, 2 years), sealed in original box never open. The phone is unlocked and work worldwide in all network`s. No operator logo. European languages software and user manual. English, German, Dutch, Chinese, French,Spanish,Italian keypads.Because we can not to do the deal face to face,i chose to do the transaction through eBay for our own protection.
They act as a neutral third party so we are protected as far as money is concerned. If you are still interested please get back to me a.s.a.p and if you have any questions about eBay services and the way they do business and handle transactions, I will be more than happy to explain.
Thanks and i wait your email.
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo, De telefoons zijn niet te koop op eBay, ik heb de keuze eBay alleen voor het sluiten van de transactie, omdat veilig is. Als u geïnteresseerd bent om te kopen en kunt u mij precies vertellen hoeveel eenheden te doen die u wilt kopen, zodat ik kan u de prijs Ik zal uitleggen hoe wij u meer zal doen van de transactie. Bedankt
---------------------------------------------------------------------------------
Als we besluiten om door te gaan met deze transactie, zal ik contact opnemen met eBay en hen alle nodige informatie, zodat ze het proces kunnen meteen beginnen. Ik zal moeten uw volledige naam en adres voor. U ontvangt een kennisgeving van eBay kort daarna, samen met alle instructies te volgen en de factuur ook. Betrekking tot de betaling, wordt u geïnstrueerd om het geld te storten op een bankrekening eBay. Ze zullen houden en verzekeren uw geld tot je ontvangt en test de telefoon.Maar ik ben ervan overtuigd dat u de telefoon liefde en willen niet om de telefoon terug, het is goed om te weten dat u hoeft deze tweede optie beschikbaar. Als u verder wilt gaan met de aankoop, gelieve mij uw volledige naam en adres, zodat ik kan gaan starten via eBay de juiste weg. Ik kijk ernaar uit om van u te horen. Bedankt
--------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor het geven van me je info. Ik zal doorsturen naar ebay nu rechts. U zal zich bezighouden ontvangt een kennisgeving van hen met de stappen die u moet volgen om te voltooien. Stuur mij een e-mail na ontvangst van de factuur van hen en vertel me of alles ok zijn. Bedankt PS Let op, na ontvangst van de factuur die u tijd hebt 2 dagen om de betaling te bevestigen ebay, zal ik anders de transactie annuleren.
---------------------------------------------------------------------------------

Dat zijn de mails die ik dus kreeg en kreeg nu ook een mail van ebay met de gegevens en de naam om te storten naar die persoon.

Klopt dit of niet?
Is toch raar dat eBay daarbij ingeschakeld is?Zou vermoeden dat dit wel klopt.

Wat denken jullie?

Groeten
  #151  
Oud 17-06-10, 20:11
haajkoe5000 haajkoe5000 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Antwerpen Belgie
Berichten: 22
Standaard

goedkope iphones bestaan niet.

Het is mogelijk dat iemand zijn account gefraudeerd is door deze Pool.

PS: LOL scheepvaart = shipping
  #152  
Oud 18-06-10, 05:09
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinkelbell.36 Bekijk bericht

Wat denken jullie?

Groeten
Heel duidelijk oplichterij, de vertaling zegt toch al genoeg lijkt me of zijn mensen nou echt zo naïef ?
Bovendien hoef je via eBay helemaal niet zo moeilijk te doen zoals bovenstaande meneer schrijft, en eBay komt er heus niet in voor als 3e partij, grote onzin en pure oplichterij dus
Via bankoverschrijving ben je ook niet beschermd, is precies de reden dat ze geen PayPal accepteren

etc. etc.

Moet ik nog verder gaan ?

Laatst gewijzigd door shapezzz; 18-06-10 om 05:13.
  #153  
Oud 18-06-10, 05:15
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haajkoe5000 Bekijk bericht
goedkope iphones bestaan niet.

Het is mogelijk dat iemand zijn account gefraudeerd is door deze Pool.

PS: LOL scheepvaart = shipping
Klopt heb ik ook gehad, kreeg ooit eens een mailtje wat die Suzuki GSXR1100 moest kosten die ik aanbood op eBay, heb niet eens een motorfiets
  #154  
Oud 22-06-10, 09:53
thirs. thirs. is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Harderwijk
Berichten: 60
Standaard

Marktplaats.nl > Nieuwe iphone 3G S 16 GB op voorraadincl. BTW + Factuur‏ - Telecommunicatie - Mobiele telefoons | Apple iPhone

Erm? Denk niet dat Phone House dit heel erg zal gaan waarderen.


http://link.marktplaats.nl/356918986

Omg.

Laatst gewijzigd door thirs.; 22-06-10 om 10:00.
  #155  
Oud 22-06-10, 11:09
sweet sweet is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 76
Standaard

zou die laatste link verkoper betrouwbaar zijn? een iphone 4 voor die prijs..is niet simlockvrij maar toch..?
  #156  
Oud 22-06-10, 11:40
sweet sweet is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sweet Bekijk bericht
zou die laatste link verkoper betrouwbaar zijn? een iphone 4 voor die prijs..is niet simlockvrij maar toch..?
laat maar net gemaild met de verkoper van de laatste link over de iphone 4. en je kan alleen betalen met western union.. daaaaaag. trappen we mooi niet in
  #157  
Oud 22-06-10, 14:51
Tinkelbell.36 Tinkelbell.36 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 41
Standaard

Je mag hem van mij gerust eens toevoegen en eens luisteren,ik twijfel sterk,precies of die geen oplichter is.

Marketingcells@hotmail.com

Hij is nu online,en laat me iets weten.

Groetjes
  #158  
Oud 22-06-10, 14:57
sweet sweet is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinkelbell.36 Bekijk bericht
Je mag hem van mij gerust eens toevoegen en eens luisteren,ik twijfel sterk,precies of die geen oplichter is.

Marketingcells@hotmail.com

Hij is nu online,en laat me iets weten.

Groetjes
ik zit op een computer zonder msn.. maar ik heb dit gevonden-->

Mugus als Forenspammer????

zijn email adres word daar besproken. helaas is mijn duits niet goed..maar wellicht praten ze erover dat ie uit nigeria of iets is..
  #159  
Oud 22-06-10, 15:00
Tinkelbell.36 Tinkelbell.36 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 41
Standaard

Het gaat om elektronica te worden op grote schaal verspreid als spam op het forum. IP komt uit Nigeria. Mugus Doe het nu in de elektronica-markt ????? klein fragment

Das de vertaling.

Ik mocht 100 euro storten en bij aankomt de 2de 100 euro,en hij beloofde dat het pakket zeker zou aankomen,want stuurde me traceringnummers dat pakjes wel degelijk geleverd worden.

Weet niet of ik het me zou riskeren.

Groetjes
  #160  
Oud 22-06-10, 15:03
sweet sweet is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinkelbell.36 Bekijk bericht
Het gaat om elektronica te worden op grote schaal verspreid als spam op het forum. IP komt uit Nigeria. Mugus Doe het nu in de elektronica-markt ????? klein fragment

Das de vertaling.

Ik mocht 100 euro storten en bij aankomt de 2de 100 euro,en hij beloofde dat het pakket zeker zou aankomen,want stuurde me traceringnummers dat pakjes wel degelijk geleverd worden.

Weet niet of ik het me zou riskeren.

Groetjes
ik zou zeggen doe het niet. want als ik het verder vertaal met online vertaal machine dan zie ik dit "Payment is through Western union money transfer or MoneyGramm." meesten scammers die vragen of je wil betalen met western union etc...
Reageren

Labels
advertenties, bedrog, goedkope, iphone, oplichters??, valse



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:36.