//

De grote stap

De grote stap discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Na lang nadenken wil ik nu toch echt zelf ook wel een iphone. Mede omdat deze zo goed werkt met mijn macbook. Ik heb een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-11-09, 03:12
Tristanenzo Tristanenzo is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 4
Standaard De grote stap

Na lang nadenken wil ik nu toch echt zelf ook wel een iphone. Mede omdat deze zo goed werkt met mijn macbook. Ik heb een budget van rond de 400 euro, en op marktplaats ben ik al zat goede deals tegen gekomen. Een 3G lijkt me het meest reëel, dus ik focus me vooral daar op. Ik heb alleen een paar vragen waar jullie me enorm mee zouden kunnen helpen.

1. Ik zit op dit moment nog bij een andere provider, moet ik een sim-lock vrije kopen of kan ik dat prima zelf (laten) doen?

2. Ik zou dit ook helemaal fout kunnen hebben hoor, maar ik heb een tijdje geleden gelezen dat er een redelijke grote upgrade qua software is uitgebracht. Dit zou de 3G iets sneller maken en kopiëren/plakken zou makkelijker worden ofzo. Welke update is dit? Moet ik daar rekening mee houden als ik een gejailbreakde versie koop? Ik kan hem namelijk dan niet meer upgraden begrijp ik.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, zodat ik zo snel mogelijk ook zo'n geweldig ding heb.
Alvast bedankt!

Groet,
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-11-09, 07:54
Knap Knap is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 18
Standaard

Ik zou zeker voor een 3gs gaan aangezien de extra mogelijkheden t.o.v. een 3g en zeker omdat hij aanzienlijk sneller is dan een 3g.

knal nog even wat extra's tegen je budget aan of sluit een abbonement af.

Mocht je dit echt niet willen; 3g is ook een fijn ding hoor

Wat betreft de unlock, dit kan beide als ik 't goed heb.

Sinds de sw upgrade naar 3.0+ is het inderdaad mogelijk te kopieren en te plakken, of hij daadwerkelijk de 3g sneller maakt weet ik niet aangezien ik geen 3g meer heb. Mocht je een niet jailbroken iphone kopen is er de mogelijkheid dit zelf te doen.
  #3  
Oud 09-11-09, 15:34
fabulaus fabulaus is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 137
Stuur een bericht via MSN naar fabulaus
Standaard

@Knap: "Knal nog even wat extra's tegen je budget aan" Dat 'wat extra's' is wel de helft van zijn huidige budget. Voor zover ik weet heb je de iPhone 3GS niet voor minder dan 600 euro...
__________________
Appels met peren vergelijken
  #4  
Oud 09-11-09, 22:47
Knap Knap is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 18
Standaard

Oh, nou moet ik daar eerlijk over zijn dat ik dat niet had verwacht. 600 euro is wel heel veel geld.

Ik koop zowieso een telefoon niet los aangezien ik 't een boel geld vind voor iets wat ik ook in een abbonement kan opnemen.
  #5  
Oud 09-11-09, 22:59
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Een 3G is inderdaad wat sneller geworden t.o.v. OS 2.x, Ik gebruik nog steeds m'n 3G en mis de functionaliteiten van de 3GS echt niet, dus als de 3G binnen je budget valt en de 3GS niet zou ik lekker voor de 3G gaan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristanenzo Bekijk bericht
1. Ik zit op dit moment nog bij een andere provider, moet ik een sim-lock vrije kopen of kan ik dat prima zelf (laten) doen?
Je kan prima zelf unlocken. Het verschil is dat je bij elke firmware-update je jailbreak en daarmee je unlock verliest. Echter kan je zodra je nieuwe jailbreak-tools beschikbaar zijn weer jailbreak en unlocken. Dit is (na eenmaal geprobeerd te hebben) vrij eenvoudig, dus ik zou dit niet in de weg laten staan van aanschaf. De laatste tijd heb je waarschijnlijk ook de nodige berichten gelezen over de moeilijkheden met het unlocken van de 3GS, met een 3G heb je hier ook minder last van Momenteel is de laatste firmware te jailbreaken en te unlocken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristanenzo Bekijk bericht
. Ik zou dit ook helemaal fout kunnen hebben hoor, maar ik heb een tijdje geleden gelezen dat er een redelijke grote upgrade qua software is uitgebracht. Dit zou de 3G iets sneller maken en kopiëren/plakken zou makkelijker worden ofzo. Welke update is dit? Moet ik daar rekening mee houden als ik een gejailbreakde versie koop? Ik kan hem namelijk dan niet meer upgraden begrijp ik.
Dat heb je dan verkeerd begrepen () Je kan gewoon updaten in iTunes, maar zoals ik al zei zal je dan opnieuw moeten jailbreaken/unlocken.

PS, deze grote update was van 2.2.1 naar 3.0, maar dat is alweer enige tijd geleden
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #6  
Oud 09-11-09, 23:51
Knap Knap is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 18
Standaard

Tja, het is waar je voorkeur ligt.

Maar het snelheids verschil tussen een 3g en een 3gs is zeer zeker groot.

Je kan 't ontkennen of niet, maar persoonlijk heb ik een hekel aan trage telefoons en zkr qua opstart tijd van diverse programma's.

Maar zoals ik al zei, het is waar je voorkeur ligt
  #7  
Oud 10-11-09, 00:02
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knap Bekijk bericht
Tja, het is waar je voorkeur ligt.

Maar het snelheids verschil tussen een 3g en een 3gs is zeer zeker groot.

Je kan 't ontkennen of niet, maar persoonlijk heb ik een hekel aan trage telefoons en zkr qua opstart tijd van diverse programma's.

Maar zoals ik al zei, het is waar je voorkeur ligt
Als je eenmaal aan een 3GS gewend bent kan ik me voorstellen dat je de 3G als 'traag' ervaart. Mocht je alleen een 3G gewend zijn, heb je dat gevoel niet.
  #8  
Oud 18-11-09, 10:08
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Grappig ik had laatst mijn telefoon voor 450 euro tekoop aangeboden maar geen reacties. is een 3gs 32 gb afgelopen augustug gekocht en een Sena Case. Ik heb hem maar 3 keer mee naar buiten genomen omdat ik het zonde vind om te gebruiken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wie helpt mij stap voor stap fleurbelt Jailbreak 2 28-11-10 23:24
Stap voor stap film op iPad.. pat39 iPad algemeen 10 12-09-10 18:17
Ik durf het bijna niet te vragen, maar wil erg graag stap voor stap instructies. McHenk Archief 1 21-02-08 00:56
Stap voor stap van 1.1.1 naar 1.1.3 MartR80 Archief 2 03-02-08 16:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:26.