//

Soltix: Ervaringen?

Soltix: Ervaringen? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Heeft iemand (recente) ervaringen met Soltix ? Ik wil graag de carkit bestellen, maar eerst weten wat de levertijd daarvan is. Aangezien op die vraag ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-11-09, 11:38
EricS EricS is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 67
Standaard Soltix: Ervaringen?

Heeft iemand (recente) ervaringen met Soltix?

Ik wil graag de carkit bestellen, maar eerst weten wat de levertijd daarvan is. Aangezien op die vraag via email (nog) niet is gereageerd heb ik gebeld. Het antwoord kon de vriendelijke dame me niet geven, dus zou ik daarover worden terug gebeld. Ook dat is (nog) niet gebeurd .....
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-11-09, 15:25
liang liang is offline
• iOS 5.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 55
Smile Soltix carkit

Ik ben ook van plan deze carkit aan te schaffen. Maar wie heeft er ervaring mee?

Of welk goed alternatief is er? Ik zoek een carkit met een extra USB voor andere apparaten.
  #3  
Oud 27-11-09, 00:20
EricS EricS is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 67
Standaard

Vandaag een email met het verzoek om mijn telefoonnummer zodat ze me terug konden bellen. Dat had ik dus al doorgegeven, maar ok. Later vanmiddag werd ik inderdaad gebeld. Blijkbaar hebben ze te maken met een grote en vervelende systeemstoring afgelopen anderhalve week. Naar verwachting worden vanaf volgende week alle geplaatse bestellingen weer de volgende dag (of de dag daarna) geleverd aldus de Soltix-mederwerker.

Ondertussen heb ik al een alternatief gevonden: Belkin : TuneBase FM met handsfree belfunctie

Twijfel nog welke te bestellen.
  #4  
Oud 27-11-09, 17:29
liang liang is offline
• iOS 5.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 55
Standaard

Ze hebben mij ook nog niet terug gebeld.
Soltix is een productontwikkeling. Ik denk dat hun producten niet zo'n grote markt bestrijken. Dus weinig populatie en weinig ervaringen ermee. Product support is dan niet zo vanzelfsprekend.

Belkin daarentegen heeft een grotere markt.
Ik weet niet of het bekend is. Las gisteren in de krant dat ze een hele serie producten w.o de Tune base FM terughaalden. Er was gevaar voor brand door kortsluiting.
Het goede is dat door de naam en spreiding in de markt er bij dit soort problemen adequaat wordt gehandeld. Hun afbreukrisico is dan te groot.

Tot slot weet ik eigenlijk nog niet hoe de ervaringen zijn in de ppraktijk met deze producten.
  #5  
Oud 27-11-09, 19:06
EricS EricS is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 67
Standaard

Mijn indruk na het telefoongeprek gistermiddag is dat ze Product Support zeker serieus nemen, maar door omstandigheden helaas even niet in staat waren deze naar behoren te leveren.

Inmiddels twijfel ik niet meer, want ik heb de Belkin besteld. Vandaag via de AppleStore voor € 68 én gratis thuis bezorgd!

Inderdaad roept Belin TuneBase-produkten retour, maar dat geldt niet voor dit produkt. Zie hier voor info over de recall
  #6  
Oud 27-11-09, 20:25
liang liang is offline
• iOS 5.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 55
Standaard

Ook ik heb net de BelKin Tune Base FM besteld.

Ben benieuwd
  #7  
Oud 07-12-09, 11:49
mdvanhelden mdvanhelden is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Angry soltix, waardeloze service!

Ik heb op 23 november een carkit besteld bij Soltix voor sinterklaas.
Vandaag (7 december) is 'ie er nog niet!!
Ik ben al anderhalve week aan het bellen en mailen, maar ik word niet teruggebeld.
Vorige week belde ik weer eens terug en toen werd me verteld dat de carkit echt donderdag (3 december dus) geleverd zou worden. De mevrouw aan de telefoon is zeer vriendelijk en voorkomend, maar die werkt bij een callcentre en kan dus geen antwoorden geven.
Ik erger me mateloos vooral omdat ik ook betaald heb op 23 november.
Ik vind het echt GEEN STIJL dat ik niet word teruggebeld of gemaild.
Ik lees hier dat er een storing was, maar dat neemt niet weg dat klanten niet even op de hoogte kunnen worden gesteld, dan had ik iets anders kunnen verzinnen. Nu had ik tot 5 december de hoop dat mijn cadeautje op tijd zou zijn......
  #8  
Oud 07-12-09, 12:54
EricS EricS is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 67
Standaard

Erg vervelend!

De jongedame van het callcenter is inderdaad erg vriendelijk, maar inhoudelijk heb je er niets aan. Wat ik heb begrepen toen ze mij terug belden is dat ze vanweg de systeemstoring (ook) niet bij de klant- en bestelgegevens konden en dus ook geen klanten konden informeren. Als je echter via het callcenter contact hebt gehad en je contactgegevens hebt doorgegeven dan zou het echter niet meer dan netjes zijn om contact met je op te nemen, zoals ze bij mij wel hebben gedaan.

Hopelijk bevalt de carkit je straks wel!
Ben benieuwd, want de Belkin TuneBase blijkt waardeloos .
  #9  
Oud 07-12-09, 13:17
liang liang is offline
• iOS 5.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 55
Standaard

Kun je aangeven waarom je de Tune base FM van Belkin waardeloos vindt?
Ik heb het namelijk ook gekocht




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EricS Bekijk bericht
Erg vervelend!

De jongedame van het callcenter is inderdaad erg vriendelijk, maar inhoudelijk heb je er niets aan. Wat ik heb begrepen toen ze mij terug belden is dat ze vanweg de systeemstoring (ook) niet bij de klant- en bestelgegevens konden en dus ook geen klanten konden informeren. Als je echter via het callcenter contact hebt gehad en je contactgegevens hebt doorgegeven dan zou het echter niet meer dan netjes zijn om contact met je op te nemen, zoals ze bij mij wel hebben gedaan.

Hopelijk bevalt de carkit je straks wel!
Ben benieuwd, want de Belkin TuneBase blijkt waardeloos .
  #10  
Oud 08-12-09, 14:36
EricS EricS is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 67
Standaard

Ook al ontvangen en geprobeerd?

De houder draait als deze in de aansteker, zit dus niet stabiel, terwijl ik de aansteker mee uit het dashboard trek zodra ik de TuneBase verwijder. Hij zit dus wel stevig vast . Dit geldt voor mijn beide auto's!

Daarnaast zijn het volume en de kwaliteit van het geluid tijdens zowel handsfree bellen als het luisteren naar MP3's .

NB. Dit gaat dus off topic over de Belkin TuneBase en niet over de Soltix carkit!
  #11  
Oud 08-12-09, 22:19
Paz Paz is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 246
Standaard

Ik heb mazzel. Heb de Belkin-unit bij Dixons in de uitverkoop gekocht. Was 40, nu voor nog lager:15 euro. Mooie prijs om te proberen, iig een houder en oplader
Heb op 104.1 goede ontvangst, omgeving Utrecht/Amsterdam.
  #12  
Oud 09-12-09, 10:55
liang liang is offline
• iOS 5.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 55
Standaard

Met de pasring krijg ik hem wel gefixeerd.
Volgens de instructies moet je volume van de Iphone op 100% zetten. En dan via de "pro"knop optimaliseren. Het gaat dan beter, maar is niet vergelijkbaar met een directe ingang denk ik. Die heb ik niet op mijn autoradio.
De huidige autoradio's zijn zo goed dat ze op bijna alle frequenties zenders afstemmen. Ik heb hem afgestemd op een freq. waar geen zender op uitzendt, nl 104.1. Daar gaat het redelijk goed.

De mic. is zwak. Dus je hebt toch nog een oortje nodig.
Het blijft een compromis. Anders had ik een duurdere optie met inbouw van een Parrot moten nemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EricS Bekijk bericht
Ook al ontvangen en geprobeerd?

De houder draait als deze in de aansteker, zit dus niet stabiel, terwijl ik de aansteker mee uit het dashboard trek zodra ik de TuneBase verwijder. Hij zit dus wel stevig vast . Dit geldt voor mijn beide auto's!

Daarnaast zijn het volume en de kwaliteit van het geluid tijdens zowel handsfree bellen als het luisteren naar MP3's .

NB. Dit gaat dus off topic over de Belkin TuneBase en niet over de Soltix carkit!
  #13  
Oud 09-12-09, 11:09
liang liang is offline
• iOS 5.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 55
Standaard

Wat een goede prijs. Ik heb het bij de Apple store voor 68 euro gekocht.
Wat je volgens mij wel moet nagaan is of dit niet een oude voorraad is die valt onder de terugroepactie.
Bij mij kon Apple Store niet bevestigen of mijn unit uit hun voorraad tot een serie behoorde die onder de terugroepactie valt. Belkin site geraadpleegd en kon daar ook geen uitsluitsel over krijgen. belkin heeft wel type no opgegeven maar geen serienummers. Die serienummers staan overigens niet op het product aangegeven.
Na melding aan Belkin hebben ze me instructies gegeven om het terug te zenden. Dat heb ik maar gedaan. Per slot gaat het om de veiligheid.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paz Bekijk bericht
Ik heb mazzel. Heb de Belkin-unit bij Dixons in de uitverkoop gekocht. Was 40, nu voor nog lager:15 euro. Mooie prijs om te proberen, iig een houder en oplader
Heb op 104.1 goede ontvangst, omgeving Utrecht/Amsterdam.
  #14  
Oud 09-12-09, 12:08
mdvanhelden mdvanhelden is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Standaard soltix carkit ontvangen

ik ben niet meer teruggebeld en heb ook geen persoonlijk mailtje meer ontvangen, dus ik ben eigenlijk nog steeds zwaar teleurgesteld over de service van Soltix.
Er kwam maandag wel een mailtje dat de status gewijzigd was in 'verzonden'
Gisteren kwam de post het pakketje inderdaad brengen.
Ik ben benieuwd....
  #15  
Oud 05-01-10, 20:41
amstel779 amstel779 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
Berichten: 6
Angry Soltix

Beste lezers,

Ik heb helaas wel de carkit besteld bij Soltix op 23 december 2009. Ondanks vele telefoontjes email en een sms bericht naar het 06 nummer dat bij de KvK bekend is krijg ik geen reactie. Ik kan denk ik naar mijn geld en de carkit fluiten. Ik heb mijn zaak bij Kassa gemeld. Mochten er meer gedupeerden zijn dan graag ook bij Kassa melden dan kunnen ze er misschien aandacht aan besteden

Paul Sanou
Ouderkerk aan de Amstel
  #16  
Oud 05-01-10, 20:56
mdvanhelden mdvanhelden is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Standaard

sorry,

ik heb er wel erg lang over gedaan om te reageren....zonder enig antwoord op mijn email is de carkit (dus wel te laat) geleverd.
Maar......mijn man is er erg over te spreken, hij gebruikt 'm alleen als oplader (dus niet als carkit, daar kan ik helaas niets over zeggen), maar hij is redelijk stevig en de iphone blijft goed zitten tijdens het rijden.
  #17  
Oud 05-01-10, 21:09
EricS EricS is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 67
Standaard

Topic niet meer gelezen, omdat ik ondanks abonnement blijkbaar geen melding van nieuwe berichten ontving ..... tot vandaag

Gebruik van de pasring met de Belkin TuneBase is voor mij geen optie, omdat ik de carkit in twee auto's wil gebruiken en ik zonder de pasring zoals geschreven al de aansteker er mee uittrek . Bovendien is de carkit na een paar keer gebruiken er helemaal mee opgehouden . Gelukkig hanteert de AppleStore op dit moment een ruimere retourperiode en de carkit ligt dus te wachten om te worden opgehaald.

@ Paul: ik verwacht niet dat je zowel naar carkit als geld kunt fluiten. Je geduld blijkt echter wel op de proef te worden gesteld bij een bestelling bij Soltix .

De op het eerste oog handige oplossing van een houder/lader op zwanehals rechtstreeks in de aansteker (b)lijkt bij nader inzien niet stabiel te kunnen zijn in combinatie met flexibiliteit (= frequent wisselen voor gebruik in meerdere auto's) . Ik verwacht niet dat het met een Soltix-carkit anders zal zijn.
  #18  
Oud 06-01-10, 21:44
silvain silvain is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 1
Standaard

Op 21 december 2009 besteld en betaald ... sindsdien niets meer gehoord. Email gestuurd, geen reaktie. Herhaaldelijk gebeld, maar nooit teruggebeld.

En dus nog steeds geen carkit .. zal wel niet meer komen :-(

Silvain
  #19  
Oud 08-01-10, 16:43
remcov250 remcov250 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 7
Standaard

Op 21 december had ik voor mijzelf en me broer een carkit besteld. vandaag (8 januari) nog niks binnen. Ik heb meerdere keren gebelt, en de helpdesk zei dat de afdeling van Soltix ons zou terug bellen, echter hebben ze me nog nooit terug gebelt. Ik vind dit zeer matig van Soltix en raad ook iedereen af om hier iets te bestellen.

Momenteel kan ik alleen nog afwachten en hopen dat mijn product wel nog binnen komt.
  #20  
Oud 10-01-10, 19:30
amstel779 amstel779 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
Berichten: 6
Exclamation Soltix

Op de website van Soltix staat een verklaring voor het niet versturen van de bestelde producten en het niet reageren op emails. Ik vind het niet helemaal plausible want ze hadden iedereen kunnen mailen die wat besteld had.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Ervaringen unlock jpbouw Unlock 2 14-07-10 09:22
Iphoneline.nl ervaringen? Gerardus106 Koopinformatie Nederland 3 05-04-10 21:10
Iemand ervaringen met deze accu? soltix r.steffin iPhone accessoires en onderdelen 13 28-08-09 17:42
Ervaringen Tjainie Archief 3 25-08-08 14:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:13.