//

iPhone laten opsturen (is een kadootje)

iPhone laten opsturen (is een kadootje) discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Toch maar ff geregistreerd, omdat de helpfunctie geen uitkomst gaf. Een vriend van mij gaat morgen naar de VS en wil daar voor mij een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-01-08, 13:49
Vikash Vikash is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 73
Stuur een bericht via MSN naar Vikash
Standaard iPhone laten opsturen (is een kadootje)

Toch maar ff geregistreerd, omdat de helpfunctie geen uitkomst gaf.

Een vriend van mij gaat morgen naar de VS en wil daar voor mij een iPhone kopen. Ik heb echter totaal geen zin om btw etc te gaan betalen.

Voorheen was er toch een regeling dat op kado's er geen kosten werden berekend? Ik wil mij hierop beroepen, maar vrees dat er toch gezeur gaat komen omdat zoveel mensen zo een ding bestellen uit de VS.

Wat is nu de beste manier om die kosten niet te krijgen. Ik had al bedacht dat hij GIFT of iets dergelijks op de envelop schrijft, maar wat als dit niet genoeg is. Is het dan het beste om alleen de telefoon in een bubblywrap te versturen?

Graag vraag ik jullie advies.

Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-01-08, 14:27
NickLNL NickLNL is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 44
Standaard

Optie 1 ; Hij neemt hem gewoon mee terug in zn koffer (?).

Optie 2 ; Je verstuurd hem als gift en betaalf waarschijnlijk btw.

Dit is al ontelbaar aantal keren voorgekomen op het forum.
  #3  
Oud 13-01-08, 14:30
Vikash Vikash is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 73
Stuur een bericht via MSN naar Vikash
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NickLNL Bekijk bericht
Optie 1 ; Hij neemt hem gewoon mee terug in zn koffer (?).

Optie 2 ; Je verstuurd hem als gift en betaalf waarschijnlijk btw.

Dit is al ontelbaar aantal keren voorgekomen op het forum.

I know, maar het is gewoon niet duidelijk te vinden. Alles staat door elkaar en de zoekfunctie helpt ook niet echt.

Hij gaat daar wonen, dus meenemen is geen optie. Maar als hij alleen de telefoon stuurt in een envelop. Hoe kunnen ze dan weten dat hij nieuw is? Hij gaat hem ook vullen etc.
  #4  
Oud 13-01-08, 14:33
NickLNL NickLNL is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 44
Standaard

Kijk, als jij een telefoon van 300 euro in een envelop (!) wil gaan versturen is dat jou keuze natuurlijk, maar wat ga je daan met de rest van de spullen doen die erbij zitten?

Je loopt hierdoor een heleboel risico, beschadiging, verlies enz, je kunt een envelop volgens mij niet verzekeren.

Ik zou hem gewoon met FedEx of UPS versturen en dan maar BTW betalen.
  #5  
Oud 13-01-08, 14:43
Vikash Vikash is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 73
Stuur een bericht via MSN naar Vikash
Standaard

Wel een speciale envelop he. Zo eentje met zachte binnenkant etc. Via USPS is het pakketje toch ook verzekerd? De rest van de spullen heb ik niet nodig.

Maar wat is nu waar of niet waar over die GIFT regeling?
  #6  
Oud 13-01-08, 14:46
NickLNL NickLNL is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 44
Standaard

Volgens mij is het in prencipe wel waar, maar het gaat tegenwoordig niet meer op. Iedereen kan wel gift op zn pakketje zetten.
  #7  
Oud 13-01-08, 15:42
Vikash Vikash is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 73
Stuur een bericht via MSN naar Vikash
Standaard

En weet iemand hoe het zit met 2de handse producten, moet daarover tax worden betaald?
  #8  
Oud 13-01-08, 15:42
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Via post moet je er vanuit gaan dat je zoiezo moet dokken! Als je hem mee laat nemen is de kans groot dat je hem niet aan hoeft te geven en je dus zo weer 60 euro bespaart

Greetz, Stiruam
  #9  
Oud 13-01-08, 17:50
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam Bekijk bericht
Via post moet je er vanuit gaan dat je zoiezo moet dokken! Als je hem mee laat nemen is de kans groot dat je hem niet aan hoeft te geven en je dus zo weer 60 euro bespaart
Ik heb deze besteld in de us door een particulier en deze laten opsturen in een doos met de us post. Deze is dus gebracht door de post en niet door een koerierdienst waardoor ik de btw uitspaar die ik zou moeten betalen wanneer verzonden per koerierdienst. Kostprijs 295€ voor telefoon en 15 dollar voor opsturen. Op het pakje stond als melding camera.
  #10  
Oud 13-01-08, 17:54
Vikash Vikash is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 73
Stuur een bericht via MSN naar Vikash
Standaard

Waarom Camera? Waarom geen phone?
  #11  
Oud 13-01-08, 17:54
Hapsnap Hapsnap is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 31
Standaard

Je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt:

- Je kunt je pakket op laten sturen en GIFT op de verpakking zetten. Hiermee is een zending met een waarde van 45 euro vrijgesteld van BTW.

- Een gewone zending is vrijgesteld tot en met 22 euro.

- Als je de iPhone opstuurt in een losse envelop, ook een met bubbels, kan ik je garanderen dat hij kapot is.

De mogelijkheden die je hebt:

- Laat hem opsturen met een foutieve waarde vermeld op het pakket. Nadelen: je zending is slechts verzekerd tot de waarde die erop vermeld is. Als jij zegt $50, en je pakket raakt kwijt, zul je ook maar $50 terug krijgen. Tevens is er een grote kans dat je zending wordt onderschept bij de douane. Je zult dan het volle pond aan BTW moeten betalen, alsmede inklaringskosten.

- Je kunt ook er tussenin gaan zitten. Zeg bijvoorbeeld dat het een refurbished iPhone is met een waarde van 200 dollar. Je moet nu wel BTW betalen, maar een stuk minder dan normaal.

Het laatste is wat ik zou doen. Laat je vriend daar een turbosim (of equivalent) aanschaffen, stop die bij de iphone in de doos, laat hem desnoods de folie van de iphone afhalen, etc. Vervolgens laat je hem een zo laag mogelijke waarde erop zetten, maar dit moet nog wel realistisch zijn. Bij mij had mijn verkoper er $50 op gezet, en dat geloofden ze dus mooi niet

De kosten zijn als volgt bij verzending via USPS:
€16,75 inklaringskosten van TNT
19% BTW over het TOTALE bedrag (dus bedrag van de iPhone + verzendkosten)
  #12  
Oud 13-01-08, 17:56
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vikash Bekijk bericht
Waarom Camera? Waarom geen phone?
Dat weet ik niet, dit is gedaan door mijn contact in de states. Missschien om diefstal te voorkomen.
  #13  
Oud 13-01-08, 18:12
Vikash Vikash is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 73
Stuur een bericht via MSN naar Vikash
Standaard

Oei oei, erg moeilijk dus.

Als ik het goed begrijp moet je op gebruikte goederen ook BTW betalen?

Als ik voor het gebruikte telefoon verhaal ga, maakt het dan nog uit of hij de doos mee stuurt? Ik zat eraan te denken dat hij alleen de phone + dock stuurt, in een stevige envelop. Eerst dacht ik eraan dat ze, omdat het een envelop is deze waarschijnlijk niet zullen gaan checken. Nu denk ik er echter aan om 120 dollar used phone erop te laten schrijven.

Wat ik me nu dus eigenlijk afvraag is, wat de beste optie is. Is er een grote kans dat je niet gepakt wordt bij het versturen in envelop? Of is het het beste om gewoon alles plus doosje (maar wel opengemaakt en contacten in de phone gezet) in een doos te versturen (plus 120 dollar erop geschreven).

Er is dus geen gokvrije manier om geen btw te betalen als ik het goed heb?

Ik heb overigens ook collega's die een iphone in Nederland hebben gehaald. Is het dan mogelijk om met hun bonnetje naar de inklaring te gaan en te zeggen dat ik mijne daar was vergeten, maar in NL heb gekocht ofzo (zwak verhaal maarja).

Als laatste vraag ik me af of er mensen zijn die hem zonder douane kosten via USPS binnen hebben gekregen en hoe ze dit dan gedaan hebben.

Thanks again
  #14  
Oud 13-01-08, 18:29
Common.Sense's schermafbeelding
Common.Sense Common.Sense is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: de flevopolder
Berichten: 246
Standaard

Men zal je eerst een betalingsbewijs vragen voor de telefoon wordt doorgestuurd. Achteraf krijg je nog de btw en importkosten op een acceptgiro, reken op 90,- extra dus.

Doorlooptijd versturen - ontvangen 10 dagen tot 3 weken.
  #15  
Oud 13-01-08, 18:33
Vikash Vikash is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 73
Stuur een bericht via MSN naar Vikash
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Common.Sense Bekijk bericht
Men zal je eerst een betalingsbewijs vragen voor de telefoon wordt doorgestuurd. Achteraf krijg je nog de btw en importkosten op een acceptgiro, reken op 90,- extra dus.

Doorlooptijd versturen - ontvangen 10 dagen tot 3 weken.
Maar ik heb dus geen betalingsbewijs, omdat ik er niet voor ga betalen... Het is geen internet aankoop of iets dergelijks.
  #16  
Oud 13-01-08, 18:39
Common.Sense's schermafbeelding
Common.Sense Common.Sense is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: de flevopolder
Berichten: 246
Standaard

Dan wordt het pakketje vaak in beslag genomen tot je het bewijs kan overleggen, zeker bij tntpost.
  #17  
Oud 13-01-08, 18:43
Vikash Vikash is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 73
Stuur een bericht via MSN naar Vikash
Standaard

Maar hoe kan ik het bewijs overleggen als dat niet bestaat...
  #18  
Oud 13-01-08, 18:54
Vikash Vikash is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 73
Stuur een bericht via MSN naar Vikash
Standaard

Nieuw meesterplan! Oeps dubbelpost.

Ik heb nog een iPod mini hier liggne met doos en boekjes. Als ik nu in de iPod mini doos hem de iPhone laat verstoppen? Als ze de iPod zien gaan ze toch niet verder zoeken, of is dit nu erg stout?
  #19  
Oud 13-01-08, 19:54
NickLNL NickLNL is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 44
Standaard

Dat lijkt mij een goed idee, alleen houd er rekening mee dat hij dan ook maar voor een iPod mini verzekerd is.
  #20  
Oud 13-01-08, 20:07
Vikash Vikash is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 73
Stuur een bericht via MSN naar Vikash
Standaard

Okay, maar ik ga er vanuit dat hij niet kwijt raakt of iets dergelijks, is me nog nooit gebeurd.

Er is voor mij nog één onduidelijkheid. Is het verschil nu tussen UPS en USPS dat je bij UPS sowieso btw moet betalen en bij USPS niet (de verschillendheid van de services daargelaten)? UPS komt dus niet bij de inklaring terecht en de pakketjes worden dus niet onderzocht en bij USPS dus wel?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
prijs voor het laten ontwikkelen van een App door een student siardvdbosch Ontwikkelen voor iOS 9 05-05-11 22:18
wie weet hoe je een iphone op een ipod kan laten lijken? haagsegoof iPhone algemeen 15 22-06-10 21:56
ipad laten opsturen via familie 96359635 iPad algemeen 8 04-04-10 12:51
iPhone laten opsturen door familie? Novix Koopinformatie Nederland 6 05-03-08 21:36
kan ik een iPhone uit de US laten werken in belgie (proximus netwerk) ? guided tours Unlock [archief] 4 30-12-07 14:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:33.