//

3g of 3gs kopen?

3g of 3gs kopen? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Binnenkort kan ik mijn abo gaan verlengen. Aangezien ik WM beu ben en Symbian ook wel gezien heb denk ik sterk aan een I-phone. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-12-09, 23:48
Stitch15 Stitch15 is offline
• iOS 4.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 8
Standaard 3g of 3gs kopen?

Hallo,

Binnenkort kan ik mijn abo gaan verlengen. Aangezien ik WM beu ben en Symbian ook wel gezien heb denk ik sterk aan een I-phone.
Nu vraag ik mij alleen af: moet een een 3g of 3gs worden?
Wat gebruik betreft denk ik aan agenda gebruik, sms, mail, bellen en wat internet (meestal thuis, eventueel via Wi-Fi). Via T-mobile zit er best wat prijsverschil tussen een 8GB 3g of een 16GB 3gs. Dat extra geheugen heb ik niet echt nodig, maar hoe zit het met de snelheid?
Ga ik als nieuwe gebruiker spijt krijgen van de 3g?
Graag jullie reactie.
P.S: ik heb op dit forum gezocht maar geen bruikbare reactie kunnen vinden. Mocht iemand een link hebben: graag!
Alvast bedankt, Sander
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-12-09, 02:17
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Een 3gs is echt een stuk sneller dan een 3G

Een 3gs heeft ook meer werkgeheugen, draait net wat soepeler

Zoek maar eens op youtube, staan wel vergelijkingsfilmpjes op, dan zie je dat een 3G met veel applicaties trager opstart.
__________________

  #3  
Oud 30-12-09, 02:26
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 Bekijk bericht
Een 3gs is echt een stuk sneller dan een 3G

Een 3gs heeft ook meer werkgeheugen, draait net wat soepeler

Zoek maar eens op youtube, staan wel vergelijkingsfilmpjes op, dan zie je dat een 3G met veel applicaties trager opstart.
De vraag is, of het daadwerkelijker sneller en soepeler moet als het gaat om smsen, mailen en wat internetten. Ik persoonlijk vind dat je dat verschil alleen merkt wanneer je echt uitbundig gebruik maakt van het internet / apps. Voor basic gebruik is een 3G mijns inziens uiterst geschikt. Doe je het alleen daarvoor ga dan voor de 3G.
  #4  
Oud 30-12-09, 07:18
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

Ik maak dagelijks vreselijk misbruik van mijn 3G en dat vind is soepel en snel genoeg gaan alleen moet je je niet laten afschrikken door de interface want als je deze eenmaal door hebt is het een prachttoestel om mee te werken .
  #5  
Oud 30-12-09, 10:04
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal Bekijk bericht
Ik persoonlijk vind dat je dat verschil alleen merkt wanneer je echt uitbundig gebruik maakt van het internet / apps.
Iemand die eenmaal een iPhone heeft, gaat er toch intensief gebruik van maken, noem het maar een beetje verslaafd.

Zou toch jammer zijn als je er dan pas achterkomt dat je liever een 3GS had gewild
  #6  
Oud 30-12-09, 11:36
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Ik steun Michel15: de iPhone 3GS is echt wel sneller dan een iPhone 3G. Als de TS na verloop van tijd bijvoorbeeld wil gaan jailbreaken en winterboard gebruikt om het thema enzomeer te veranderen, dan is hij beter af met een iPhone 3GS. Ook als je navigeert en muziek luistert tegelijk kan het al eens traag gaan met de iPhone 3G.
  #7  
Oud 30-12-09, 20:21
Stitch15 Stitch15 is offline
• iOS 4.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 8
Standaard

Bedankt voor de (wisselende) reacties!

Jailbreaken ga ik niet snel doen (ivm garantie) en internetten zal ook redelijk beperkt blijven. Navigeren heb ik een TomTom voor, als Ipod gaat ie wel gebruikt worden.
Dus een 3g zou voldoende moeten zijn, als ik de reacties goed samenvat? Ervaren moet ik het natuurlijk zelf, maar dat wordt lastig als je er nog geen hebt..

En over apps die langzamer opstarten: dan moet ik denken aan b.v. 2 sec langere laadtijd? Of draaien apps sowieso trager?
  #8  
Oud 30-12-09, 20:45
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stitch15 Bekijk bericht
Bedankt voor de (wisselende) reacties!

Jailbreaken ga ik niet snel doen (ivm garantie) en internetten zal ook redelijk beperkt blijven. Navigeren heb ik een TomTom voor, als Ipod gaat ie wel gebruikt worden.
Dus een 3g zou voldoende moeten zijn, als ik de reacties goed samenvat? Ervaren moet ik het natuurlijk zelf, maar dat wordt lastig als je er nog geen hebt..

En over apps die langzamer opstarten: dan moet ik denken aan b.v. 2 sec langere laadtijd? Of draaien apps sowieso trager?
Wat je zegt inderdaad. Als ik jouw posts zo'n beetje bekijk en jouw eisenpakket doorneem, dan lijkt is een 3G meer dan genoeg voor jou, naar mijn mening.

Zoiets inderdaad, maar het is niet zo dat apps trager zullen draaien. Althans, het is niet zo dat je app véél langzamer is of niet goed werkt.
  #9  
Oud 30-12-09, 23:19
Stitch15 Stitch15 is offline
• iOS 4.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 8
Standaard

Bedankt. Geloof dat het dan toch "maar" een 3g gaat worden.
Alles beter dan WM toch?
  #10  
Oud 31-12-09, 08:44
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

en jailbreaken kan je gewoon doen heeft geen invloed op je garantie , want dan doe je gewoon een (schone)herstel voor je em wegbrengt en zien ze er niks van
  #11  
Oud 31-12-09, 10:28
Stitch15 Stitch15 is offline
• iOS 4.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 8
Standaard

Ok, bedankt
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
2e hands 3Gs ,32 Gb kopen. ramrod iPhone algemeen 7 19-08-10 13:46
iPhone 3GS Kopen dejong12 Koopinformatie Nederland 41 08-11-09 12:35
Iphone 3Gs Kopen. Zip sp 4 real Koopinformatie Nederland 12 10-10-09 18:51
Iphone 3Gs kopen? jacobdeboer33 Archief 2 14-08-09 00:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:38.