iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Wel of niet NU overstappen naar de IPhone? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/51583-niet-overstappen-naar-de-iphone.html)

Mai 22-01-10 01:14

Ik zit met precies hetzelfde dilemma als jou. Ik kijk even aan wat er 27 januari gezegd wordt. Vaak merk ik wel dat KPN duurder is, maarja, die 3 dagen tot feb kan men dan toch nog wel wachten?

FridgeNL 22-01-10 01:52

Mocht KPN de iPhone gaan verkopen mag ik wel hopen dat ze er ook een speciaal abonnement voor uitgeven met een onbeperkte databundel waarin ook de streaming media inbegrepen zit.

Zielco 23-01-10 20:01

Is een 1-jarig abbo geen optie dan?

Zielco 28-01-10 11:24

A.s. maandag zou er dus nieuws van KPN moeten komen... heb even rondgekeken op inet maar er is ook veel speculatie dat als KPN iphones gaat leveren dat alleen aan trouwe (elite) klanten gaat doen..

robvdk 28-01-10 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chippie777 (Bericht 402714)
Ik heb even gebeld met t-mobile.
Nou het is allemaal heel eenvoudig, bij overstappen van mijn huidige abo (flex 20) verlies ik het opgebouwde tegoed. Ik zou dan gaan voor het iphone 150 abo. Dit gaat dan 29,95 per maand kosten en natuurlijk 99,95 voor het toestel (3Gs 16GB). Dus als vaste klant schiet je er niets mee op, alleen hoef je geen aansluitkosten te betalen.
Een andere mogelijkheid was, om mijn flex 20 om te zetten naar flex 25 + een internet bundel van 9,95. De maandelijkes kosten zouden dan op 34,95 komen maar met behoud van mijn huidige te goed en (omdat het flex is) onbeperkt houdbaar te goed.
Ook dan moet er 99,95 betaald worden voor het toestel maar weer geen aansluitkosten. Het grote nadeel is, dat het internet uit die bundel 4 x zo langzaam is als het internet bij het iphone abo.
Kortom, ik weet het nog niet :confused:

ik vind dit wel een goed aanbieding (heb ook flex) dan kun je in ieder geval je bel min onbeperkt meennemen

chippie777 28-01-10 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robvdk (Bericht 409951)
ik vind dit wel een goed aanbieding (heb ook flex) dan kun je in ieder geval je bel min onbeperkt meennemen

Als ik het doe, dan doe ik het niet met deze aanbieding. Immers ik ga 2 jaar lang 5 euro per maand meer betalen, dat is 120 euro extra, ik kan dan welliswaar mijn bel te goed meenemen maar het internet is 4 keer zo langzaam (zou dit hinderlijk zijn?)
Daarnaast moet je niet vergeten dat mijn huidige flex 20 een aanbieding was, ik betaalde 10 euro per maand en kreeg daar dus 20 euro voor. Dus het opgebouwde te goed heb ik maar voor de helft betaald.
Maar goed, eerst maar eens kijken of ik hem ergens kan kopen waar die op voorraad is.

robvdk 28-01-10 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chippie777 (Bericht 409985)
Als ik het doe, dan doe ik het niet met deze aanbieding. Immers ik ga 2 jaar lang 5 euro per maand meer betalen, dat is 120 euro extra, ik kan dan welliswaar mijn bel te goed meenemen maar het internet is 4 keer zo langzaam (zou dit hinderlijk zijn?)
Daarnaast moet je niet vergeten dat mijn huidige flex 20 een aanbieding was, ik betaalde 10 euro per maand en kreeg daar dus 20 euro voor. Dus het opgebouwde te goed heb ik maar voor de helft betaald.
Maar goed, eerst maar eens kijken of ik hem ergens kan kopen waar die op voorraad is.

Je moest bij verlenging naar flex 25 maar 99 euro bij leggen voor een 16g......

chippie777 28-01-10 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robvdk (Bericht 409988)
Je moest bij verlenging naar flex 25 maar 99 euro bij leggen voor een 16g......

klopt, zelfde als bij een i-150 abo. Dat heb ik dus vandaag afgesloten, kon de verleiding niet meer weerstaan en hij was op voorraad :d
Dus ik heb mijn keuze gemaakt, en ben nu ook een iphone eigenaar.

glaantje 28-01-10 17:33

Welkom en gefeliciteerd :)

Hamertej 28-01-10 17:44

Tsja, ik zou hebben gewacht. Ik zelf heb nu een iPhone 3G en wacht ook nog tot juli. Apple moet eigenlijk wel een nieuwe iPhone uitbrengen i.v.m. concurrentie. Dus nog een paar maandjes en je hebt een geweldig nieuw toestel..

Maar ja, eigen keuze

chippie777 28-01-10 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hamertej (Bericht 410088)
Tsja, ik zou hebben gewacht. Ik zelf heb nu een iPhone 3G en wacht ook nog tot juli. Apple moet eigenlijk wel een nieuwe iPhone uitbrengen i.v.m. concurrentie. Dus nog een paar maandjes en je hebt een geweldig nieuw toestel..

Maar ja, eigen keuze

Klopt (waarschijnlijk), maar ik heb NU een geweldig toestel, en als ik twee jaar verder ben dan heb ik weer een ander geweldig toestel en is die van juni/juli 2010 weer minder geweldig.:rolleyes:

Mai 28-01-10 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hamertej (Bericht 410088)
Tsja, ik zou hebben gewacht. Ik zelf heb nu een iPhone 3G en wacht ook nog tot juli. Apple moet eigenlijk wel een nieuwe iPhone uitbrengen i.v.m. concurrentie. Dus nog een paar maandjes en je hebt een geweldig nieuw toestel..

Maar ja, eigen keuze

Ik heb hem net vandaag gekocht, omdat het nu ook een geweldig toestel is. Rond die tijd kan ik hem waarschijnlijk toch verkopen en de nieuwe kopen als die zoveel beter is. Ik wacht af waar ze mee aankomen dan. Tot dan kan ik in ieder geval ook genieten. :)

vasco 01-02-10 16:04

Ik ben aan het twijfelen om nu de 3gs in belgie te gaan halen en dan een vodafone iphone simonly af te sluiten of te wachten op de nieuwe iphone.
Als ik moet wachten tot juni/juli is het me dat waard.
Maar werden ze voorgaande jaren in juni aangekondigd waarop ze in juli te leveren waren? Of worden ze eerder aangekondigd waarop ze in juni/juli te krijgen waren? en zijn ze dan ook direct leverbaar in nl of pas maanden daarna?

Mai 01-02-10 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vasco (Bericht 411366)
Ik ben aan het twijfelen om nu de 3gs in belgie te gaan halen en dan een vodafone iphone simonly af te sluiten of te wachten op de nieuwe iphone.
Als ik moet wachten tot juni/juli is het me dat waard.
Maar werden ze voorgaande jaren in juni aangekondigd waarop ze in juli te leveren waren? Of worden ze eerder aangekondigd waarop ze in juni/juli te krijgen waren? en zijn ze dan ook direct leverbaar in nl of pas maanden daarna?

Je kan er natuurlijk ook nu 1 halen, de komende maanden genieten en deze in juli weer verkopen? ;) Meestal wordt het pas in Juni/Juli aangekondigd en dan is er een run op de nieuwe iPhone, dat ze meestal niet meteen beschikbaar zijn.

wouter1981 01-02-10 16:12

Vorig jaar (3GS), aankondiging was 8 juni, verkrijgbaar vanaf 26 juni. Was toen volgens mij ook redelijk op voorraad.
In 2008 (3G) was de aankondiging op 9 juni en kwam het toestel op 11 juli uit. Er waren er toen veel problemen met verkrijgbaarheid. Heb de mijne pas op 1 augustus gekregen.

vasco 01-02-10 16:12

Dus komt er op neer dat de nieuwe pas in de herfst te krijgen zal zijn?
Nu eentje kopen is inderdaad ook heel verleidelijk.. Maar kan het me dan ook weer niet veroorloven om er veel op te verliezen als ik hem dan verkoop om de nieuwe te gaan halen.

vasco 01-02-10 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 411372)
Vorig jaar (3GS), aankondiging was begin juni, verkrijgbaar vanaf 26 juni. Was toen volgens mij ook redelijk op voorraad.
In 2008 (3G) was de aankondiging ook begin juni volgens mij en kwam het toestel op 14 juli uit. Er waren er toen veel problemen met verkrijgbaarheid. Heb de mijne pas op 1 augustus gekregen.

Dat is dan toch redelijk snel, dacht dat ze dan alleen in landen als Amerika te krijgen waren en pas later hier in ons kleine kikkerlandje

wouter1981 01-02-10 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vasco (Bericht 411374)
Dat is dan toch redelijk snel, dacht dat ze dan alleen in landen als Amerika te krijgen waren en pas later hier in ons kleine kikkerlandje

3GS was op 19 Juni in oa US verkrijgbaar. Dus een weekje eerder.

Nemisis2003 01-02-10 17:04

Reken op ongeveer 350 euro voor het 16 GB 3GS model tweedehands in juni. Misschien nog 450 voor de 32 GB 3GS, maar dan heb je het ook echt gehad. Reken dus minimaal 200 euro verlies, binnen een half jaar.
Als ik jou was zou ik gewoon even wachten op de volgende iPhone. Het schijnt dat dit een A+ update wordt. Dat moet ook wel als je ziet wat de concurrentie i.c.m. Android doet. Als ze nu niet gaan innoveren komen ze achter te lopen op Android.
Daarnaast biedt de 3Gs bijna geen extra functionaliteit t.o.v. de 3G, hij is eigenlijk alleen sneller, maar dit heb je nog bijna nergens nodig. Ook werken AR applicaties nog niet zo handig dat je perse een kompas in je telefoon moet hebben.
Video en iets betere foto's heb ik niet zo dringend nodig dat ik niet nog een half jaartje kan wachten.

vasco 01-02-10 17:24

Dat is best wel veel geld 200euro op 6 maanden, dan kan ik inderdaad beter wachten en de 200euro besparen. Hopelijk zit er op de nieuwe een betere gps want wil er graag tomtom op installeren, en van wat ik zo hoor werkt de gps alleen goed met een tomtom houder met ingebouwde gps en die zijn me toch wat te duur.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:57.