//

Iphone halen, dit weekend

Iphone halen, dit weekend discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Oke mensen, ik wil denk ik toch de IPhone uit de VS laten komen, aangezien er een kennis heen gaat dit weekend. Nou heb ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-01-08, 15:42
Rufus Rufus is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard Iphone halen, dit weekend

Oke mensen, ik wil denk ik toch de IPhone uit de VS laten komen, aangezien er een kennis heen gaat dit weekend. Nou heb ik aantal vraagjes:
-Moet die kennis een creditcard bij zich hebben, en moet de IPhone ongeactiveerd gekocht worden?
-Als hij ongeactiveerd is gekocht, kan ik hem dan op mn pc aansluiten zonder dat hij automatisch AT&T activeert ofzo? Zoiets las ik namelijk.
-Als ik hem binnen heb, moet hij dus worden geunlocked en dat soort zaken. Wat zijn de grootste voordelen en nadelen hiervan? Ik heb begrepen als je dit niet doet, je eigenlijk niks aan je IPhone hebt. Klopt ook dat?
-Als ik hem wil laten unlocken etc., zijn daar bepaalde plaatsen voor waar ik dit kan laten doen, en waar het een beetje betrouwbaar is? Ik wil namelijk zelf er niet al te veel aan gaan *****n.

Ik koop hem dus op dit moment zeg maar, is de versie dan wel goed, zodat hij iig geunlocked kan worden?

-Stel, alles werkt, wat voor simkaart moet er dan in. Ik heb nu een prepaid T-Mobile kaart. Past die hierin, en kan ik dan gratis internetten enzo?
Of moet ik een abbo nemen bij T-Mobile?

MVG, Ruud
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-01-08, 15:50
Ocin's schermafbeelding
Ocin Ocin is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 178
Standaard

Tip 1: gebruik de zoekfunctie, bijna alle antwoorden die je stelt zijn alle meerdere keren aan bod gekomen.

Als je vriend naar de VS gaat is het best dat hij op zoek gaat naar een versie met de 1.1.2 firmware aangezien de nieuwere firmware nog niet te jailbreaken valt.
  #3  
Oud 17-01-08, 15:58
Patipod's schermafbeelding
Patipod Patipod is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 224
Standaard

Je kunt de Iphone alleen kopen met een creditcard. Kontant is niet mogelijk. Ik weet niet of hij geactiveerd word als je hem in Itunes aansluit. Hooguit opgeladen. Je kunt er immers niks mee. Hij is niet geactiveerd. Voordeel van het unlocken is natuurlijk dat je hem kunt gebruiken met iedere simkaart. En natuurlijk alle overige funkties. Als je een beetje handig bent kun je hem zelf unlocken. Anders laten doen. Waar? zul je ff moeten zoeken. Afhankelijk van de firmware is unlocken mogelijk. 1.1.2 is nog te doen. De laatste nieuwe 1.1.3 nog niet. Gratis internet via Wi-Fi is altijd mogelijk. Via gprs zul je een internet abbo moeten afsluiten bij je provider. Via prepaid raad ik je aan dit niet te doen. Je bent al gauw door je tegoed heen.
__________________
Eerst Iphone 2G US 8GB, toen Iphone 3G NL 8GB black en nu Iphone 4 16GB black
  #4  
Oud 17-01-08, 17:12
Rufus Rufus is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard

Oke, maar ik lees ook veel over bepaalde andere simkaarten. Kingsim enzo...
Zijn dat methodes om te unlocken?
  #5  
Oud 20-01-08, 03:01
Robinhoedje Robinhoedje is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 13
Standaard

Ok Graag HULP! Een vriend zit momenteel in de states en zou voor m'n vriendin ook een Iphone 1.1.2 meenemen (ik ben al een gelukkige bezitter van een gehackte 1.1.2, BTL 3.9, in het Nederlands). Nu blijkt dat de verkoper uit de Apple store niet aan mijn vriend mocht verkopen (en hij heeft echt geen 5 Iphones met z'n creditcard gekocht). Iemand een idee?
  #6  
Oud 20-01-08, 03:05
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Gewoon meebrengen als het een OTB 1.1.2 is! Niet aansluiten aan de computer i.v.m. de gevaarlijke 1.1.3 update. Eerst lezen en unlocken met een x-sim.
  #7  
Oud 21-01-08, 12:11
cederique cederique is offline
• iOS 3.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinhoedje Bekijk bericht
Ok Graag HULP! Een vriend zit momenteel in de states en zou voor m'n vriendin ook een Iphone 1.1.2 meenemen (ik ben al een gelukkige bezitter van een gehackte 1.1.2, BTL 3.9, in het Nederlands). Nu blijkt dat de verkoper uit de Apple store niet aan mijn vriend mocht verkopen (en hij heeft echt geen 5 Iphones met z'n creditcard gekocht). Iemand een idee?
ik snap niet wrm je niet contant kan betalen :S en wrm hij niet aan hem mag verkopen.
maar stel dat je er toch nog meekrijgt, contacteer me anders eens, mocht ik je betalen, kun je eentje laten me komen voor mij aub, en ik geef u nog een extratje

grtzz
  #8  
Oud 04-02-08, 23:45
Robinhoedje Robinhoedje is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 13
Standaard

Ladies & Gentlemen,

Ben net zelf een dag terug uit de US (New York) en ik heb daar gewoon met Amex-card en ID-card (beiden in NL geregistreerd) de Iphone kunnen kopen op 5th Avenue. Sterker nog: eentje uit week 51 en eentje uit week 3 van dit jaar....Niks over "mogen niet aan buitenlanders verkopen". Uit mijn reisgezelschap zijn nog 3 succesvolle aankopen gedaan.....(niemand heeft dus "0" op zijn/haar request gekregen) . En Cederique, sorry, maar ik heb je bericht te laat gelezen....
  #9  
Oud 05-02-08, 11:25
lando lando is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 2
Exclamation

Kan mij iemand vertellen vanaf welke produktieweek de 1.1.3. op de markt gekomen is ????

thanks
  #10  
Oud 05-02-08, 13:00
francoish francoish is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 4
Standaard

Week drie denk ik.

Maar, Engadget vandaag:

We just received word from multiple sources that the O2 staff has been notified of the 16GB iPhone launch at 1:30pm UK time. Price: £329. That will likely translate to $599 in the US like the original 8GB iPhone.
  #11  
Oud 06-02-08, 19:15
michielmvs michielmvs is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 19
Standaard

ik heb ondertussen veel topics gelezen en ik ga het maar in deze vragen ipv een nieuwe te openen.

mijn oom wil wel een iphone voor me meenemen (over 4 weken) maar ik zou hem graag precies willen kunnen vertellen wat hij allemaal moet doen.

- MOET je met cc betalen of is dat winkel afhankelijk? of kan je ook met je pinpas?
- Als je je iphone gekocht heb hoeft je niet te plekke een abo af te sluiten maar dat doe je thuis (of niet) dus als ze je ter plekke een abo proberen aan te smeren moet je het gewoon ergens anders proberen?
- moet je invoerrechten betalen? ik las in een andere topic dat dit niet hoefde. quote staat onderaan dit bericht. is dit waar?
- als hij hem koopt moet ik maar hopen dat het een bootloader is van <4xxx? en firmware maakt niet uit aangezien je die kan jailbreaken. toch?

ik hoop dat ik me oom goed voorbereid ernaartoe kan sturen.

mvg. michielmvs


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jappe Bekijk bericht
Ach, als je hem zelf uit de VS haalt mag je die gewoon zonder invoerrechten importeren hoor.

Sinds 28 augustus 2007 mag je tot maximaal 430 euro importeren:

Ministerie van Financiën - Implementatie van richtlijn nr. 2006/79EG van de Raad van 5 oktober 2006 inzake de belastingvrijstellingen die van toepassing zijn bij invoer van uit derde landen afkomstige kleine zendingen goederen zonder commercieel kar

Als je hem via Ebay koopt dan gaat dat via pakketservice en dan gaat dit niet in. Maar als je op vakantie bent hoef je je geen zorgen te maken
  #12  
Oud 07-02-08, 11:22
Hanky Dussen Hanky Dussen is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 16
Standaard

Dat van die 430 euro belastingvrij begrijp ik niet....

Als ik op de site van de douane kijk zie ik toch echt staan dat je als particulier voor max. 175 euro goederen mag importeren van buiten de EU. Over het bedrag daarboven moet je invoerrechten (3%) en btw (19%) betalen.
  #13  
Oud 08-02-08, 12:28
michielmvs michielmvs is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 19
Standaard

als ik het dus goed begrijp krijg je zoiezo een AT&T simkaart erbij waarvan zij verwachten dat je hem thuis gaat activeren. Als ik thuis aangekomen ben hoef ik alleen maar even de sim erin te doen? wordt dit ergens uitgelegd, zou iemand mij kunnen linken?

michielmvs
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:53.