iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Goedkoop Iphone 3Gs abonnement T-mobile op GSMSale.nl (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/52151-goedkoop-iphone-3gs-abonnement-t-mobile-op-gsmsale-nl.html)

AJM 16-01-10 14:52

Goedkoop Iphone 3Gs abonnement T-mobile op GSMSale.nl
 
Ik ben op zoek naar een Iphone op de goedkoopste manier.
Vroeger kocht ik altijd 2de hands nieuwe mobieltjes van marktplaats en sloot ik een sim-only er bij af. Nu wou ik dat ook proberen voor de iphone. Ik heb op marktplaats rond gestruind en kwam tot de conclusie dat ik de Iphone 2G 16GB nog wel kon kopen voor 200 euro, maar de 3G(s) werden aangeboden van 300 tot wel 600 euro. Dat vond ik te veel voor een tweede hands model en dacht ik dat een abbonement nu wel eens voordeliger zou kunnen zijn. De standaard Iphone abbonementen van T-mobile de i150 en i300 vind ik niet zo goed;
i-150 € 99,95 € 29,95
i-300 € 29,95 € 44,95

Bij i-150 ben ik bang dat ik snel over mijn te goed heen ga. Ik weet wel dat het 150 min + 150 smsje zijn. Maar omdat ik vaker bel voor een paar seconden (is ook al 1 belminuut) dan sms. (Had een 275min/550sms sim-only abonnement van Hi en daar ging ik ook al over heen). en de I-300 vind ik vrij duur; 44,95 euro in de maand.

Nu kwam ik via een advertentie in de Spits tercht op deze advertentie van GSMSale.nl:
Gratis Apple iPhone 3GS 16GB | Aanbiedingen | GSMsale

Relax 330 min/sms voor 26,95 in de maand 2 Jaar +
Web 'n' Walk Standaard Vast (€9,95 per maand) eerste 12 maanden 3 euro andere 12 maanden 10 euro OF Web 'n' Walk Plus TV Vast (€14,95 per maand) eerste 12 maanden 8 euro andere 12 maanden 15 euro +
GRATIS Iphone 3Gs 16GB

Bij het de Web 'n' Walk Standaard Vast kom je dan uit op het eerste jaar 30 euro in de maand en het tweede jaar 37 euro. Mij lijkt dit een goede aanbieding.

Nu zijn dit mijn vragen aan jullie: Is de Web 'n' Walk Plus TV Vast echt noodzakelijk om de 3G snelheid er uit te halen (TV hoef ik niet op mijn mobiel)? Is het internet wat je bij de i150 of i300 krijgt beter dan Web 'n' Walk Plus TV? Is deze actie goed, of zijn er 'addertjes onder het gras'? Wat raden jullie mij aan om op een goedkope manier de Iphone 3Gs in bezit te krijgen, deze actie of op een andere manier?

Alvast bedankt voor het mee denken met mij!

chippie777 16-01-10 18:37

web and walk standard heeft een download snelheid van 384 Kb per seconde. Bij web and walk plus is het 1 Mb per seconde. De iphone abo's hebben een snelheid van 2 Mb, dat is dus 4 keer zo snel dan het standaard web and walk abo.
Dat is ook de reden dat ik liever voor een speciaal iphone abo maar als belminuten juist belangrijker zijn dan zou je kunnen overwegen een andere abo te nemen.

AJM 16-01-10 20:12

Oke bedankt voor de info! Ik kan er ook voor kiezen dan om geen web and walk te nemen. dan betaal ik 27 euro in de maand voor de 330min/sms en moet ik 80 euro bij betalen voor de iphone zelf. Overal waar ik ben of kom is toch wel Wi-Fi en in Groningen (waar ik woon) zijn ze bezig met een Wi-Fi netwerk voor studenten in de hele stad. Ik las ook dat er met skype gebeld kan worden via een Wi-Fi netwerk, dus dat scheelt ook wel veel geld.

MAAR aan de andere hand kan ik dan beter voor de i150 gaan voor € 29,95 in de maand. Dan moet ik ook geld bij leggen voor de Iphone, wel 30 euro meer, nl 100 euro. Maar dan heb ik wel snel internet.

Kan je dan ook makkelijk het saldo opvragen hoeveel smsjes en belminuten je hebt verbruikt? Want met het i150 moet je toch een soort van evenwicht hebben in je sms en belminuten verbruik.

chippie777 16-01-10 22:09

Ik heb zelf (nog) geen iphone, maar ik vind wel dat als je een iphone wilt je ook internet erbij wilt, anders zie ik echt het nut niet van zo'n prijzig apparaat.
En ja er zijn genoeg applicaties waar je kan zien hoeveel bel minuten/sms'en je nog hebt, kan ook op de site van t-mobile trouwens.

robvdk 16-02-10 10:42

Als je alleen wilt interneten met je iphone heb je dan genoeg aan web en walk standaard


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:47.