//

Advertentie te mooi om waar te zijn?

Advertentie te mooi om waar te zijn? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Op marktplaats heb ik een advertentie gevonden voor een iPhone van 32gb (3GS). Deze is pas in december gekocht en alles zou er nog bij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-01-10, 00:24
sanneps sanneps is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 6
Standaard Advertentie te mooi om waar te zijn?

Op marktplaats heb ik een advertentie gevonden voor een iPhone van 32gb (3GS). Deze is pas in december gekocht en alles zou er nog bij zitten. Aangezien de verkoper problemen heeft gehad bij marktplaats, wil hij de iphone alleen nog maar aangetekend versturen. Hij zegt in zijn advertentie duidelijk dat het geen nep advertentie is en dat hij er vanuit gaat met eerlijke mensen te handelen.

Ik heb hem gemaild met de vraag of het toch mogelijk was om hem op te halen, aangezien ik al voor honderden euro's bedrogen ben bij marktplaats. Het volgende mailtje kreeg ik terug:

Daar heb ik zeker begrip voor ik wil u ook niet verplichten om het per post te doen maar hopelijk heeft u ook begrip voor mij. Het lijkt me dan handig als u anders iets bij u in de buurt zoekt waar u het gelijk kunt ophalen zo niet kan ik het voor u op de post zetten.
Inruil voor vertrouwen wil ik best wel een scan van mijn ID maken en opsturen zodat u weet met wie u te maken heeft.
Mijn broer is receptionist bij de DHL en mag daar gratis paketten versturen. Hij kan het toestel via de Samedayexpress van DHL opsturen het daar vanaf dat moment maar 24 uur voordat u hem in huis heeft.
De kosten daarvoor zijn normaliter erg hoog maar omdat hij daar gratis gebruik van mag maken kunnen wij daar onze voordeel uit halen.
Het is een uitstekende service waar ik vaker gebruik van heb gemaakt dus laat maar weten wat u ervan vindt.


Wat denken jullie, is het te vertrouwen??? Het klinkt zo mooi om waar te zijn, maar het kriebelt helemaal omdat ik het gevoel heb dat het te vertrouwen is. Alleen als het niet te vertrouwen is....
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-01-10, 01:39
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Als hij niks heeft te verbergen kan hij het gewoon op laten halen. Desnoods op een 'neutrale' locatie, de burger king op een station of zo iets ...

Edit: dat DHL-verhaal stinkt, het leest als een scam!

Laatst gewijzigd door remundo7000; 24-01-10 om 01:42.
  #3  
Oud 24-01-10, 03:59
loopezz's schermafbeelding
loopezz loopezz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Horst (Limburg)
Berichten: 132
Standaard

Diegene persoonlijk ontmoeten en anders links laten liggen. Bij zulke dingen waar het gaat om grotere bedragen zou ik het altijd persoonlijk afhandelen (met iemand er bij, die jou helpt).

Anyway, wie zou zomaar een scan van zijn ID kaart opsturen naar een onbekende persoon? (ik voel google.nl)
  #4  
Oud 24-01-10, 08:58
mapje mapje is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 3
Standaard

Is dit die voor 145 Euro? Ik heb er net een uit België gehaald, maar reken voor een 32Gb toch zeker op 550 euro. Volgens mij is alles wat daaronder zit in elk geval niet kuis. Als het te mooi lijkt om waar te zijn is het dat vaak ook ;-)
  #5  
Oud 24-01-10, 10:23
chippie777 chippie777 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 50
Standaard

Wie zo iets verkoopt en niet persoonlijk wil ontmoeten laat ik absoluut links liggen!
Vergeet niet dat een nieuwe iphone toch minimaal 500 euro kost, alles daar onder vormt een zeker risico voor de koper, zeker als je het niet eerst mag zien.
  #6  
Oud 24-01-10, 10:26
Wook's schermafbeelding
Wook Wook is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 114
Standaard

Dat verhaaltje over zijn broer die bij DHL werkt lijkt me ook niet koosjer te zijn. Ik zou het zeker niet vertrouwen.
  #7  
Oud 24-01-10, 11:00
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mapje Bekijk bericht
Als het te mooi lijkt om waar te zijn is het dat vaak ook ;-)
Sluit ik mij helemaal bij aan!
  #8  
Oud 24-01-10, 11:13
thomas1 thomas1 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 57
Standaard

Ik zou het niet doen omdat dit niet niet zuiver aanvoelt.Als je de iphone niet mag ophalen en bekijken klopt het hele verhaal echt niet.Ik zou je willen adviseren ,doe het niet want je gaat de mist in .
  #9  
Oud 24-01-10, 11:26
BYM BYM is offline
• iOS 5.1.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Thuis.
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanneps Bekijk bericht

Ik heb hem gemaild met de vraag of het toch mogelijk was om hem op te halen, aangezien ik al voor honderden euro's bedrogen ben bij marktplaats. Het volgende mailtje kreeg ik terug:

Niet zo schuchter hoor het zijn JOUW centen.
Mag jij nog altijd even zelf bepalen wat daarmee gebeurt?

Mail hem dat je langskomt om te keuren waar je je geld aan uitgeeft, of laat hem lekker aan een ander "verkopen".

Trek uit zijn reactie jouw conclusies .....
  #10  
Oud 24-01-10, 11:30
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Als je al een keer flink besodemietert bent, dan snap ik niet helemaal dat je deze vraag nog stelt. Oplichters waren er, zijn er en zullen er altijd blijven.
No go dus.
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #11  
Oud 24-01-10, 11:48
oc-recom oc-recom is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 59
Standaard

oplichter, vertrouw mij ik heb al eerder met hem onderhandeld. en er kwam een soortgelijk verhaald.. alleen dan was het zijn zus die voor DHL werkte.. EChT waar als het te mooi lijkt.. dan is dat ook vaak zo..ondanks alle goede bedoelingen.. ik zou er alleen mee in zee gaan als ik hem kon ophalen...en dat is hij een iphone 3gs altijd aanteraden..

suc6!

gr tom
  #12  
Oud 24-01-10, 12:23
sanneps sanneps is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mapje Bekijk bericht
Is dit die voor 145 Euro? Ik heb er net een uit België gehaald, maar reken voor een 32Gb toch zeker op 550 euro. Volgens mij is alles wat daaronder zit in elk geval niet kuis. Als het te mooi lijkt om waar te zijn is het dat vaak ook ;-)
Nee, 350 euro geloof ik. Maar dan ga ik hem bij deze mailen dat ik het perse wil zien, anders hoef ik het niet!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn Bekijk bericht
Als je al een keer flink besodemietert bent, dan snap ik niet helemaal dat je deze vraag nog stelt. Oplichters waren er, zijn er en zullen er altijd blijven.
No go dus.
Dat ben ik niet Dat was gewoon meer om zijn reactie te checken.

Laatst gewijzigd door King1987; 24-01-10 om 12:24. Reden: mquote/edit knop gebruiken aub.
  #13  
Oud 24-01-10, 12:49
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanneps Bekijk bericht
Nee, 350 euro geloof ik. Maar dan ga ik hem bij deze mailen dat ik het perse wil zien, anders hoef ik het niet!
Ook 350 euro is nog een veel te lage prijs voor zo'n toestel. Hij heeft de prijs net zo gesteld dat het niet direct door de mand valt maar ook dit stinkt!
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #14  
Oud 24-01-10, 17:42
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik had nog nooit gehoord van de SameDayExpress service van DHL.

De eerste 2 Google resultaten leiden naar OpgelichtopInternet - Index

OpgelichtopInternet - Mw S M S Trentacoste AMSTERDAM 5810100
OpgelichtopInternet - Julian Geesink uit Beetgumermolen/Joran Geesink uit Weert rabo 168781840

In beide gevallen gaat het om verkopers van iPhones die een familielid hebben dat gratis van die DHL service gebruik kan maken...

Lees de links en doe er je voordeel mee!
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #15  
Oud 24-01-10, 17:54
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

niet mogen komen ophalen / testen is bij mij een nogo , klinkt als een scam en btw samedayexpress bestaat niet ( idg niet op internet te vinden of ik moet een nieuwe bril hebben) en al zou je daar werken moet je gewoon het standaard tarief betalen , heb een oud collega bij DHL werken .
__________________
IF YOU CAN'T HACK IT , IT AIN'T FUN......
  #16  
Oud 24-01-10, 18:17
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Mijn advies: NIET DOEN

Wil je een Iphone 3GS kopen op marktplaats, EIS het volgende:
*) Persoonlijk thuis langskomen, met 1 of 2 vrienden voor de veiligheid (beroving)
*) Geen afhandeling op straat, station of weet ik waar dan vaste adres (bekende locatie)
*) Je wilt met zijn of je eigen Itunes account inloggen (klones)
*) Contant afhandelen indien succesvol

Ik wilde een tweedehandse iphone aanschaffen op marktplaats voor mijn vriendin. Maar daar zijn er teveel oplichters actief. Slechts enkele verkopers wilden ingaan op mijn voorstel, na doorvragen bleek het toch louche te zijn. Vervolgens maar gewoon een bij de Belcompany gehaald.

Heb mijn geld wel lief!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Niet te mooi om waar te zijn? (iPhone 3G) eryc Koopinformatie Nederland 1 17-01-11 22:18
Bijna te mooi om waar te zijn??! Dexizzle Koopinformatie Nederland 27 09-06-10 14:14
te mooi om waar te zijn?? bako Koopinformatie Nederland 8 14-02-09 23:00
3g te koop in China, te mooi om waar te zijn vriesfde Koopinformatie Rest van de wereld 4 08-08-08 02:32
Telfort, te mooi om waar te zijn? borgqueenx KPN 6 05-05-08 20:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:42.