iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iphone te doen voor een leek? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/5356-iphone-doen-voor-leek.html)

febe 20-01-08 19:54

iphone te doen voor een leek?
 
Hallo allen,

Op het gevaar af afgeserveerd te worden door de die-hards onder jullie, plaats ik toch deze post.
Ik heb nu 3 dagen lang het forum, de wiki en de faqs doorkruist maar ben daar helaas alleen maar onzekerder van geworden...

Ik sta op het punt een iPhone aan te schaffen, 1.1.2, volgens de gegevens unlocked met een extra simcard en met de volgende toevoeging: Werkt op elk netwerk! Gewoon met Apple Garantie. Geen softwarematige unlock, dus GEEN probleem met een update!
Nieuwste versie 1.1.2

Kan ik hier direct mee aan de slag? Ik lees op het forum alleen problemen over upgraden naar 1.1.3. (niet doen blijkbaar, anders Ibrick en daar zit ik niet op te wachten, ben te afhankelijk van telefoon vanwege werk)

Waar moet ik nog naar informeren, waar moet ik op letten?

Alvast bedankt,
Febe

Marked 20-01-08 19:59

Euh...Febe, niet om iets, maar je geeft zelf alle antwoorden al. :cool:

TIP: koop er gewoon één, probeer het uit, en als het niet bevalt verkoop je 'm weer door. Er is genoeg vraag naar, dus je raakt 'm echt wel weer kwijt.

Succes!

Mark

febe 20-01-08 20:18

Dank je wel Mark. Ik snap je punt. Maar als er staat; 'geen probleem met upgraden' en ik lees hier alleen maar over problemen met upgraden, ga ik twijfelen aan de juistheid van de advertentie. En vermits ik het toestel icm een abonnement ga kopen, zit ik , wanneer ik m doorverkoop dan met een abonement zonder toestel....
Mssn toch maar gewoon de stoute schoenen aantrekken....

stephenvis 20-01-08 20:28

hoi,

Je kan hem nu nog niet updaten, maar dat komt nog wel. Je moet bedenken iedereen hier was eerst een leek, het is niet zo dat wij met iphone kennis zijn geboren ;) dus jij hebt er over een tijdje ook verstand van en het is allemaal niet heel moeilijk :) je kan er gelijk mee beginnen zolang je niet update, veel meer heb je niet nodig en er staan hier heel veel mensen en guides voor je klaar :)

Gewoon de stoute schoenen aantrekken dus ;), Stephen

PS: dat je niet kan updaten is geen probleem, dat kan later en is geen must

Marked 20-01-08 20:28

Ook ik heb gelezen van alle mogelijke problemen. Maar als je gewoon de zaken nalaat die je niet moet doen (zoals updaten via iTunes) en er verder zuinig mee omgaat, dan hoef je geen problemen te verwachten.

Ik heb enkele weken geleden een los toestel gekocht. Als de iPhone straks officieel in NL uitkomt, dan verkoop ik dit toestel weer en schaf er één aan in combi met een abonnement.

Ik ben niet bang dat ik mijn huidige toestel niet kan verkopen, want er zijn genoeg mensen die een iPhone zonder abo willen.

Ik had ook mijn twijfels, maar heb het gedaan en geen moment spijt van mijn beslissing gehad. :D

Celf 20-01-08 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marked (Bericht 44610)
Ik had ook mijn twijfels, maar heb het gedaan en geen moment spijt van mijn beslissing gehad. :D

...maar jij hebt ook hele goeie instructies gehad bij de koop van jouw iPhone :D

Marked 20-01-08 20:37

Citaat:

...maar jij hebt ook hele goeie instructies gehad bij de koop van jouw iPhone https://forum.iculture.nl/../.....es/biggrin.gif
INDERDAAD! En ik dank u daarvoor! :)

Celf 20-01-08 20:37

Febe, misschien kun je een deal met de verkoper maken dat je het toestel bij hem\haar op komt halen met jouw eigen SIM kaartje. Ga je met een werkend toestel de deur uit. Uiteraard ga ik er wel van uit dat het toestel van een betrouwbare "bron" komt en dat je er een gangbare prijs voor moet betalen.

Inderdaad, je zegt het zelf al, als je een werkend toestel hebt met FW 1.1.2 voorlopig nog NIET UPDATEN en gewoon lekker spelen\werken met het toestel totdat een update veilig is.

febe 20-01-08 21:28

Ik heb al afgesproken het toestel persoonlijk op te halen en ben niet van plan weg te gaan zonder zeker te zijn van het feit dat hij werkt. Helaas is de aanbieding alleen geldig icm een abbonnement, dus zal ik daarmee genoegen mee moeten nemen. Ik kan natuurlijk altijd die sim weer in mijn SE 800i stoppen wanneer de iPhone ermee stopt, maar dat is natuurlijk niet mijn insteek.
Wanneer ik de stoute schoenen aantrek, zal ik iig wel vaker op dit forum te vinden zijn, ik voel me er nu al thuis, waarvoor dank! Ik moet aan het begin van de week de knoop doorhakken ivm accordering van het contract door de provider, dan kan ik het toestel zaterdag ophalen...
Als iemand nog tips en/ of suggesties heeft, hoor ik dat graag!
Febe

febe 21-01-08 05:40

Laatste update is dat het een 1.1.2 betreft met turbosim. Het zal dan waarschijnlijk wel om een 4.6 gaan, maar dat heb ik nog niet bevestigd gekregen. Waarschijnlijk wordt men een beetje zot van al mijn vragen daar...
Ik zou alleen een hoekje van de eigen sim moeten halen, maar volgens de wiki hier, moet een turbosim ook nog geprogrammeerd worden.
Vanavond na mijn werk wil ik de bestelling plaatsen en dan ga ik vol spanning afwachten! Ik zou m zaterdag kunnen ophalen, krijg er steeds meer zin in!

Fresh 21-01-08 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door febe (Bericht 44886)
Laatste update is dat het een 1.1.2 betreft met turbosim. Het zal dan waarschijnlijk wel om een 4.6 gaan, maar dat heb ik nog niet bevestigd gekregen. Waarschijnlijk wordt men een beetje zot van al mijn vragen daar...
Ik zou alleen een hoekje van de eigen sim moeten halen, maar volgens de wiki hier, moet een turbosim ook nog geprogrammeerd worden.
Vanavond na mijn werk wil ik de bestelling plaatsen en dan ga ik vol spanning afwachten! Ik zou m zaterdag kunnen ophalen, krijg er steeds meer zin in!

Wat bedoel je met Turbosim? Tegenwoordig worden alle x-sim oplossingen voor het gemak turbosim genoemd, heb ik het idee.
Alleen de Turbosim van Bladox moet geprogrammeerd worden, alle andere x-sims of simfreers kunnen meteen gebruikt worden, zonder programmeren.
Je hoeft je telefoon alleen te activeren en te jailbreaken in 1.1.2.

febe 21-01-08 19:25

Ik heb gevraagd of het om een bladox ging, maar daar geen heel eenduidige reactie op gekregen. Ik ga straks de knoop doorhakken; het wordt spannend....

edit: de stoute schoenen aangetrokken en besteld via kortingopbellen.nl. Zaterdag haal ik m op....
dan horen jullie volgende week wel hoe het is gegaan!

febe 27-01-08 08:43

Goed, om een lang verhaal kort te maken; ik heb gisteren mijn iPhone opgehaald. Wat een plaatje! Met turbosim en al in Nl. Ik kan dus kennelijk gewoon beginnen.....
Maar nu druf ik eigenlijk niks te doen na het lezen van allerlei problemen en gevaar voor updates etc vind ik het al eng om het ding aan mijn laptop te hangen . Heb het maar wel gedaan, want ik moet m toch opladen.
Ben blij met hetforum, maar moet toch zeggen dat ik soms door de bomen het bos niet zie en hoop dat ik me over een poosje meer thuis voel in het iPhone-jargon.

Marked 27-01-08 09:27

Citaat:

Maar nu druf ik eigenlijk niks te doen na het lezen van allerlei problemen en gevaar voor updates etc vind ik het al eng om het ding aan mijn laptop te hangen . Heb het maar wel gedaan, want ik moet m toch opladen.
Ben blij met hetforum, maar moet toch zeggen dat ik soms door de bomen het bos niet zie en hoop dat ik me over een poosje meer thuis voel in het iPhone-jargon.


Gewoon kalm blijven. Belangrijkste is dat je niet op "Update" in iTunes drukt.

Enneuh...gefeliciteerd met je iPhone! Veel plezier ermee! :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:50.