//

Orginele iPhone gewonnen maar clone ontvangen...

Orginele iPhone gewonnen maar clone ontvangen... discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste allen, Ik heb donderdag 11 februari een Iphone 3gs 32GB gewonnen op ebay, gewoon een normale aankoopprijs niet extreem goedkoop. Na het winnen wilde ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-02-10, 13:56
Mr.YT Mr.YT is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 4
Standaard Orginele iPhone gewonnen maar clone ontvangen...

Beste allen,

Ik heb donderdag 11 februari een Iphone 3gs 32GB gewonnen op ebay, gewoon een normale aankoopprijs niet extreem goedkoop.

Na het winnen wilde ik wel een bevestiging van de verkoper of het toestel wel een echte orginele apple iphone was. De verkoper antwoorde mij dat het een echte iphone was. Na zijn feedbacks te hebben doorgespit zag ik dat hij 2 maanden eerder een iphone clone had gewonnen op ebay, toen heb ik hem nog expliciet gevraagd of het niet de iphone clone was die hij 2 maanden eerder had gewonnen op ebay.
Dit zou niet het geval zijn, de iphone clone welke hij op ebay gewonnen had was niet voor hemzelf maar voor iemand anders.
En de iPhone welke ik had gewonnen zou zijn eigen orginele iphone zijn.
Toen heb ik via paypal het geld overgemaakt.

Maandag 15 februari UPS aan de deur en bleek het toch die immitatie/clone iphone te zijn welke hij 2 maanden eerder had gewonnen op ebay.

Nu heb ik "een probleem oplossen" gestart met de verkoper.
Waarin ik hem verzoek het geld te retourneren en ik de clone naar hem zal terugsturen. Helaas reageert hij hier niet op.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie?

Alvast bedankt voor de reacties.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-02-10, 14:51
Mike2000 Mike2000 is offline
• iOS 12.1.4
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 28
Standaard

Ik denk dat je via Ebay dit probleem moet gaan oplossen.
Zorg ervoor dat je al de mailtjes die je hebt ontvangen van de verkoper bewaart.

Hopelijk krijg je je geld terug.
  #3  
Oud 15-02-10, 14:56
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Knap waardeloze actie van die gast zeg ! Maar via eBay / Paypal heb je toch een soort kopersbescherming ? Keep us informed !
  #4  
Oud 15-02-10, 18:41
Mr.YT Mr.YT is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 4
Standaard

Ik heb nu een geschil aangemaakt inmiddels ook opgewaardeerd naar een claim... William Hardaway Jr. ebay name : hardawaymachine zegt nu dat het wel degelijk een orginele iPhone is! Ongelooflijk dat hij dit zegt. Hij heeft dit toestel 09 december gekocht, hoe duidelijk is dit :
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...fvi%3D1&_rdc=1


Voor wat ik begrepen heb geeft PayPal hem de kans om voor 25 feb te reageren als hij dit niet doet dan zou ik automatisch de claim winnen en mijn geld terug krijgen. Maar waarschijnlijk zal hij dus aanhouden dat het wel de originele is.

Ik begrijp niet dat mensen mekaar zo belazeren... deze mensen verpesten het voor de goede onder ons.
  #5  
Oud 21-02-10, 10:55
johndoe73 johndoe73 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 67
Standaard

Ik weet niet hoe je paypal financiert; met overboeking van je bankrekening of met een creditcard.

Mijn advies is altijd om het laatste te doen. Uit eigen ervaring weet ik dat geld terugkrijgen bij paypal lastig kan zijn, zeker als de andere partij geen saldo meer heeft in zijn paypal account. Ik heb zelf een vergelijkbare situatie gehad en toen gewoon bij mijn creditcard bedrijf het probleem gemeld. Je creditcard haalt dan het geld terug bij paypal. Vervolgens kreeg ik nog wel een email van paypal dat ik het eigenlijk rechtstreeks via hun moet regelen, maar het werkte wel prima.

Je eigen creditcard is een stuk makkelijker in het terugdraaien van een betaling dan paypal. Je hoort veel mensen die huiverig zijn voor de veiligheid van creditcards, maar ik vind het helemaal ideaal. Heb nu al 3 keer een betaling teruggedraaid en nooit problemen gehad. Probeer dat maar eens met een overboeking of een iDeal betaling...

Let wel even op dat er een termijn is waarbinnen je de zaak moet aanmelden bij je creditcard. Bij mij is dat binnen 30 dagen nadat je het afschrift hebt ontvangen. Ook bijsluiten van emails, printscreens, etc. helpt in een snelle afhandeling.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan mail ontvangen maar niet versturen! Urbancowboy iPhone algemeen 8 21-07-10 21:46
ontvangstbewijs itune ontvangen, maar waar is de ringtone lisa123 Ringtones en Wallpapers 10 02-11-09 21:22
Rare email: iPhone gewonnen??? ladenhollander iPhone algemeen 9 08-03-09 19:00
Status 5, maar geen iphone ontvangen kenx Odido (T-Mobile) 10 26-09-08 08:31
Orginele headset defect - nieuwe kopen maar waar bram87 iPhone algemeen 2 12-03-08 21:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:07.