iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Heling? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/57581-heling.html)

Ruben Verhoef 12-04-10 16:21

Heling?
 
Beste,

ik wil een iphone 3gs dus zat ik even op marktplaats te zoeken.

nu kwam ik bij deze advertentie.

ik voel me er niet lekker bij dat hij meerdere iphones/telefoons te koop heeft en denk daarom dat het om heling gaat. of zou dit kunnen?
ik heb ook even gegoogled op zijn naam : Durrani Gaffar kreeg daar niet veel bij maar kwam er wel achter dat er iphones uit india werden gehaald zie deze weblink. kan iemand mij advies geven?
ik heb een bod gedaan voor 290 daar is hij mee akkoord gegaan.

alvast bedankt

Mysteriousgirl_ 12-04-10 16:32

Dit hoeft niet persee heling te zijn maar kan ook gewoon oplichting zijn. Als de prijs te mooi is om waar te zijn, dan is dat het ook. Waarom zou hij voor zo weinig geld iphones verkopen? En een blackberry bold voor 200 euro? :D

Maak in godsnaam geen geld over of wat dan ook en denk gewoon even goed na ;)

Ruben Verhoef 12-04-10 16:34

ophalen
 
ik kan hem bijhem ophalen dus kan ik hem bekijken.
of het de echte 3gs iphone 16 gb is.

Mysteriousgirl_ 12-04-10 16:45

Maar waarom in godsnaam 290 euro vragen voor een toestel wat 600/700 euro waard is.. Zit echt een addertje onder t gras..

Ruben Verhoef 12-04-10 16:46

ik heb nog wat gevonden op google : Verkoop of koop uw website op www.websitestekoop.nl :: www.upsale.nl dat is van hem

kai824 12-04-10 16:48

Oke, dat is mooi. Neem een foto van de echte iPhone en de echte iPhone software mee. Vraag ook of de eigenaar hem aan wil sluiten op zijn computer. Als hij iTunes er op heeft staan staat de iPhone er bij. Maar dat zou ik pas doen als je echt niet zeker bent. Ook kan je de eigenaar vragen om foto's van het apparaat op te sturen, maar dat kunnen ook fake foto's zijn.

Ruben Verhoef 12-04-10 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kai824 (Bericht 437639)
Oke, dat is mooi. Neem een foto van de echte iPhone en de echte iPhone software mee. Vraag ook of de eigenaar hem aan wil sluiten op zijn computer. Als hij iTunes er op heeft staan staat de iPhone er bij. Maar dat zou ik pas doen als je echt niet zeker bent. Ook kan je de eigenaar vragen om foto's van het apparaat op te sturen, maar dat kunnen ook fake foto's zijn.



ik zal dat zeker doen en heb nu een email gestuurd waarin ik ook vraag hoe oud hij is en hoe hij eraan komt.

kai824 12-04-10 17:16

Daar hebben we niet zo heel veel aan. Tenzij dit te maken heeft met de iPhone.
De Marktplaats advertentie is alles behalve betrouwbaar. Hij heeft zelfs de moeite niet genomen om een foto er bij te plaatsen. Ook de naam bevalt me niet, maar dat is iets persoonlijks:rolleyes:

Mysteriousgirl_ 14-04-10 09:44

Ben benieuwd of je al iets meer weet?

Leonk 14-04-10 10:48

altijd ophalen zoiets via marktplaats.

Ruben Verhoef 14-04-10 11:03

Ik heb nog geen mail gehad ik wacht nog af maar ik ben ook verder aan het zoeken (betrouwbare)

Ruben Verhoef 15-04-10 20:29

ik heb nu op een betrouwbare advertentie geboden voor 300 euro en is daarmee akkooord gegaan.
heb alleen 1 vraag voor bij het ophalen: weet iemand hoe je ziet of het een 3gs is en niet een 3g?

casiej 15-04-10 20:41

een kompas app werkend
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Verhoef (Bericht 439072)
ik heb nu op een betrouwbare advertentie geboden voor 300 euro en is daarmee akkooord gegaan.
heb alleen 1 vraag voor bij het ophalen: weet iemand hoe je ziet of het een 3gs is en niet een 3g?


Ruben Verhoef 15-04-10 20:43

dat is inderdaad een goede bedankt.

jullie horen nog van me als alles is gelukt

kai824 15-04-10 20:43

Eerst naar de software kijken, staat er een kompas, dan is het een 3GS. Mag je niet naar de software kijken, dan zou ik het niet doen. Mocht je het wel willen doen zonder naar de software te kijken, kijk dan op de achterkant van de iPhone. Is het woord "iPhone" met donkere, en op zwart half onleesbare letters geschreven, is het een 3G. Mochten de letters glimmend zijn en goed leesbaar, dan is het een 3GS

krieltje12 15-04-10 23:11

Tja, als iets te goed lijkt om waar te zijn, is het waarschijnlijk ook niet waar.

Leonk 15-04-10 23:47

een logisch denkend mens snapt dat je een iPhone 3GS niet voor 300,- kan kopen nergens.Heb ik het wel over een redelijke nieuwe 3GS.
Heb mijn 3G van 1 jaar oud vorige week voor 300,- verkocht.

Mensen trap er nou niet in en spaar gewoon even door.Het is gewoon te mooi om waar te zijn.

hellboysz 16-04-10 00:27

ik zou gewoon even een kijkje nemen!! met een paar vrienden, en dan als het niet in de haak is even politie bellen. hahahaha weer eentje minder!!!!

Suriboy777 16-04-10 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Verhoef (Bericht 439078)
dat is inderdaad een goede bedankt.

jullie horen nog van me als alles is gelukt

Voordat je gaat, let goed op! Wie weet word je beroofd. Daarnaast, check eerst het serienummer/modelnummer.

Ik heb sterk het gevoel dat je opgelicht/beroofd gaat worden.

Ruben Verhoef 16-04-10 08:30

ik heb een deal van 300 euro bij deze advertentie.
ik moet alleen nog weten welke firmware versie erop staat dan ga ik een afspraak maken en samen met mijn vader heen.
zo te zien is ze niet echt thuis in de iphone want ik vroeg namelijk welke firmware versie eropstaat zegt ze er is niks met de soft ware gedaan nog gewoon de gene die erop stond.
dus heb ik haar even uit gelegt hoe je dat kunt bekijken.

Als er versie 3.1.2 opstaat maak ik een afspraak en ga ik het bekijken/kopen.

heel erg bedankt voor jullie reacties en tips.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:18.