iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Iphone, N95 of Android toestel. (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/57669-iphone-n95-android-toestel.html)

Akela Wilmans 13-04-10 18:25

Iphone, N95 of Android toestel.
 
Heren, Dames,

Mijn broer heeft een Iphone en ik vind het een leuk toestel. Sterker nog, de eerste 10 minuten van ontmoetingen gaan over de Iphone en daarna is hij weer met beide benen op de grond.
Goed, ik wil ook een Iphone.

Dus ik ging naar een paar telecom winkels bij mij in de buurt, en daar werd ik vooral ge-enthousiasmeerd over de Android toestellen. Het leek wel of ze die liever verkochten dan een Iphone.

Hun verklaring was vooral: Android is een open systeem, ontwikkeld door Google, en voor de meeste software van Android hoef je niet te betalen. Bij Iphone houdt Apple zelf een vinger in de pap en moet je wel voor software voor op je telefoon betalen.

Nou is voor mij als leek dat natuurlijk moeilijk te controleren, ik heb nog geen Iphone of Android webshop gezien (misschien moet ik even lid worden van Quicktime, kan ik daar alle apps bekijken in de store?). Klopt het dat er voor de Iphone 150.000 applicaties zijn? En voor Android "maar" 30.000? En ik meen dat Quicktime een nogal waardeloos betaal systeem heeft, iets met machtigingen aan de bank en geen Ideal om te betalen.

Wat met er wat mij betreft op een telefoon zitten?

-een camera
-GPS
-een muziekspeler
-kunnen filmen
-geluid op kunnen nemen
-tv kunnen kijken (evt. via internet, mag ook uitzendinggemist zijn hoor, hoeft niet meteen live 1-2-3-rtl4)
-bellen/SMS
-een FM radio of een goede mogelijkheid om via internet te kunen luisteren (dat dan wel weer live)
-samenwerken met mijn blue tooth autoradio (zie verder meer daarover).

Nu heb ik de Nokia 95 8 GB. Qua betrouwbaarheid een enorm fijn toestel, goede foto's, goed geluid, maar er zijn 3 problemen waar ik over val.

1. Slecht display beeld, vooral in direct zonlicht.
2. Vrijwel geen N95 applicaties in de OVI shop, daarbuiten weet ik het niet. Het lijkt me ook een systeem wat aan het uitsterven is.
3.Werkt niet samen met mijn WS164B autoradio van Watssound (kruidvat), een toestel met Bluetooth mogelijkheid. Schijnt nogal een N95 probleem te zijn, zoekt u maar eens op "WS164B".

Dat laatste is natuurlijk uitproberen met ook de Iphone (of een Android).

Kortom, ik vraag u een goed en eerlijk advies. Het is misschien raar van mij om op een Iphone club eerlijk advies te vragen, maar ik hoop dat mensen niet alleen maar verblind zijn door hun Iphone, maar ook de kwaliteiten van andere merken kunnen zien. Het gaat me vooral om onderbouwde argumenten, en ik geloof best dat het kan dat uiteindelijk een Iphone het meest aan mijn wensen voldoet.

Met belangstelling kijk ik uit naar jullie antwoorden!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:14.