iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iVoordeel (.nl) (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/58755-ivoordeel-nl.html)

NK1 13-10-10 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NK1 (Bericht 582186)
Woensdag komt de koerier :P Da's toch wel snel!:d

Vandaag is alles keurig afgeleverd :) Wat een gaaf ding!

Wemper 27-10-10 12:03

Nu 10 weken later heb ik eindelijk mijn iphone terug (vorige week woensdag). Ik zal nog even berichten hoe het na mijn laatste post is verlopen.

Wederom meerdere malen gebeld en gevraagd naar leidinggevende. Niet aanwezig, stond op prioriteitenlijst en die waren ze aan het behandelen.
Hierna was ik zo boos dat ik een uitgebreid bericht heb geplaatst op het Radar forum.
Nog geen uur na plaatsing wordt ik door een 020 nummer gebeld. Xlvoordeel. Dat "hij" naar mijn toestel aan het kijken was maar de stof niet kon ontdekken. Hij zou de telefoon met UPS retourzenden en als te gemoet komen krijg ik een IRIS-bon ter waarde van 50 euro.

Nu heb ik eindelijk mijn telefoon weer terug. Ik heb direct gekeken of ik de stofdeeltjes nog kon traceren. Helaas was dat het geval. Zij waren duidelijk te zien op mijn scherm (speciaal ervoor even op zwart gezet).

Nu heb ik net met Apple gebeld en gevraagd: wat nu? Hoe kan ik dit oplossen?
Werd mij verteld dat ik dat maar met mijn provider of leverancier op moet lossen.

Ik kan jullie een ding vertellen: Ik stuur hem NOOIT meer naar Xlvoordeel terug tenzij het apparaat NIET correct meer werkt of alle mankementen duidelijk zichtbaar zijn. Ik leef nog liever dan met stof onder mn scherm en een goed werkende iphone dan zonder telefoon!!

Good luck iedereen en voor iedereen waarbij het wel goed is gegaan!! Tot en met de levering enz gaat het goed maar zodra er zich een defect voordoet, ga naar een apple service punt of wat dan ook!!

to_Erik 27-10-10 14:37

Nou Wemper.... dan ga ik inderdaad mijn hart vasthouden!!! Ik heb maandag mijn Iphone teruggestuurd omdat de home knop niet werkt. Kwam niet meer in het hoofdmenu terug. Soms werkte hij wel, maar merendeels niet. Zeer frustrerend kan ik je vertellen.
Gemaild met XLvoordeel of ze een oplossing hadden. Niet zo 1,2,3, maar moest hem opsturen en dan zou ik hem met 2 - 4 weken weer terug hebben. Maar dan wel goed werkend.
Ik ga ervan uit dat dat ook gaat gebeuren.
We wachten het af.

dingess 29-10-10 14:13

Nadat ik 6 weken geleden mijn defecte Iphone terug heb gestuurd heb ik ein-de-lijk een nieuwe ontvangen waarvan de microfoon wél werkt. He he, het heeft lang moeten duren, maar eind goed al goed. Toch zou ik geen tweede keer iets bij I-voordeel bestellen. Als je een defecte iPhone krijgt en deze terug moet sturen duurt het gewoon veel te lang voordat je weer één hebt en voordat je iets hoort. Zelf bellen met de klantenservice heeft weinig zin, ze beloven allerlei dingen maar komen die niet na. Het enige wat dan helpt is het oefenen van een giet-ijzeren geduld en een oude back-up telefoon ;-)

Santiago 01-11-10 01:51

Destijds wou ik een iPhone 4 bestellen bij XLvoordeel, maar door het ontbreken van zakelijke abonnementen had ik er niks aan. Verder wel snel een vriendelijke medewerker aan de telefoon gehad. Achteraf wel blij dat ik er niks besteld heb, wegens klantenservice.

Wemper 04-11-10 15:20

Mijn probleem met stof onder mijn scherm wordt alleen nog maar erger.
Er zit nu meer stof onder dan een aantal weken geleden en dat terwijl ik hem in een hoesje heb zitten dat beide zijkanten en de onderkant afsluit. Nu is het stof overduidelijk zichtbaar.

Helaas heeft een medewerker van XL voordeel mij vertelt dat de vorige keer het stof niet zichtbaar was en heb ik (tot mijn spijt) genoegen genomen met het retour zenden van mijn Iphone en een Iris cheque van 50 euro (overigens ook niet op tijd ontvangen)

Na mijn vorige contact, heb ik besloten om het nogmaals bij Apple te proberen. Heb contact opgenomen met Apple... Wederom geen resultaat.

Omdat ik via een andere partij aan mijn Iphone gekomen (via Tmoblie wordt het allemaal stukken en stukken beter geregeld) ben kunnen zij niks voor mij betekenen. Het moet allemaal via mijn provider (in dit geval XL voordeel/ Vodafone) geregeld worden.
Wordt van het kastje naar de muur gestuurd en wil het liefste af van mijn Iphone en Vodafone/XL Voordeel.

Het enige voordeel dat deze Iphone heeft is dat hij het tenminste nog doet. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het plezier is me totaal ontnomen en heb ook eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in een van de bovengenoemde partijen!!

Twinky 04-11-10 15:50

@Wemper: heb je ook verzekering?

Wemper 04-11-10 16:30

Nee helaas niet maar het valt dus (bevestiging gekregen) onder de garantie van Apple mits de telefoon niet zichtbaar is open gemaakt. Ik heb met een officiële Apple Authorised Service Providers contact opgenomen en die hebben mij een sprankje hoop gegeven. Zij vertelde mij dat als ik de telefoon opstuur en hij is niet open gemaakt, dit onder de garantie valt en ik binnen twee weken een nieuwe zou kunnen krijgen. Zij repareren niet, maken hem niet open maar bestellen een nieuwe voor me.

Kijk dat is eindelijk eens iets waar ik wat mee kan.

Twinky 04-11-10 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wemper (Bericht 596069)
Nee helaas niet maar het valt dus (bevestiging gekregen) onder de garantie van Apple mits de telefoon niet zichtbaar is open gemaakt. Ik heb met een officiële Apple Authorised Service Providers contact opgenomen en die hebben mij een sprankje hoop gegeven. Zij vertelde mij dat als ik de telefoon opstuur en hij is niet open gemaakt, dit onder de garantie valt en ik binnen twee weken een nieuwe zou kunnen krijgen. Zij repareren niet, maken hem niet open maar bestellen een nieuwe voor me.

Kijk dat is eindelijk eens iets waar ik wat mee kan.

Dat klinkt goed! Dan hoef je niet via iVoordeel. En heb je een vvvbon gratis ;)
Ik hoop dat het lukt en goed afloopt...

jbos 01-12-10 21:13

Ik heb een probleem met mijn lader, als ik deze in de iphone plug dan is de kalibratie van mijn scherm weg. Druk je ergens halverwege op het scherm, reageert ie op de onderste iconen op mijn scherm..

Heb gister gemaild, ben benieuwd of ik snel een reactie krijg. Vind het wel een beetje jammer dat ik ze niet gewoon even kan bellen :S

to_Erik 03-12-10 18:38

6 weken geleden heb ik mijn Iphone aan XLvoordeel teruggestuurd ter reparatie. Na regelmatig heen en weer gemail met de klantenservice, is mij afgelopen maandag toegezegd dat ik een nieuwe Iphone zou krijgen. Helaas.... Tot op de dag van vandaag nog geen Iphone ontvangen. Via het forum van Tros Radar heb ik begrepen dat ik niet de enige ben die een nieuwe telefoon zou ontvangen en deze nog niet heeft gekregen. Ik begin een beetje het vermoeden te krijgen dat we aan het lijntje worden gehouden. Ik ben benieuwd of er nog meerdere mensen zijn die dezelfde ervaring hebben met XLvoordeel.

jbos 06-12-10 16:41

Ik krijg een nieuwe lader van ivoordeel :)
Prima geregeld!

Daantje86 09-12-10 22:30

Het blijft een Kutbedrijf met hoofdletter K zie ik wel. Oplichters zijn het. *paar pagina's terug staat mijn hele uitleg

jbos 09-12-10 23:37

Lijkt me onzin, mijn probleem is binnen een week afgehandeld. Nog geen week geleden.

Daantje86 10-12-10 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jbos (Bericht 612902)
Lijkt me onzin, mijn probleem is binnen een week afgehandeld. Nog geen week geleden.

Als je het tegen mij had: ik ben het levende bewijs ;-)

En zo te lezen gaat het bij veel meer mensen mis...

Weet je wat het is? Mensen met vervelende ervaringen worden altijd door de mensen met de goede ervaringen als "zeur" gezien. Als deze zich eens zouden verplaatsen .... ;-)

to_Erik 10-12-10 09:09

@jbos:
Ik denk dat je een van de weinige gelukkigen (zo niet de enige) bent bij wie binnen een week het probleem opgelost is.

Ik heb 6 weken moeten wachten tot XLVoordeel uiteindelijk besloten heeft een nieuw toestel toe te sturen. Alle ervaringen lezend op dit forum en op het forum van Tros Radar, ben ik niet de enige die deze ellende heeft meegemaakt.
Afgelopen dinsdag heb ik dan uiteindelijk mijn nieuwe Iphone ontvangen. Ik hoop dat deze niet stuk gaat en ik niet nog een keer deze ellende door moet met XLVoordeel. Maar goed... Positief blijven!!!!

jobsss 15-12-10 20:29

Slechte service..
 
3 weken geleden mijn iphone4 retour gestuurd naar xlvoordeel of beter "xlnadeel" ivm het niet willen activeren. Het toestel was dus niet sim-lock vrij. Ik zou binnen 2 tot 4 weken een werkend toestel ontvangen werd mij toegezegd.

Kreeg dus gister een mail met daarin de boodschap dat ze hem weer retour gezonden hebben en dat ik maar met apple op moest lossen.

Ze leveren dus een niet werkend toestel en zijn niet aansprakelijk voor garantie. Lijkt me een beetje de omgekeerde wereld.

Ik zal aansturen op ontbinding van het contract, deze mensen gun ik hun omzet niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:51.