iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iVoordeel (.nl) (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/58755-ivoordeel-nl.html)

Digital rebeL 02-05-10 23:09

iVoordeel (.nl)
 
Allen,

ik vroeg me af of er mensen ervaring hebben met deze website.

Als ik de bundelprijs voor 2 jaar uitreken dan is het goedkoper dan bijvoorbeeld phoneshop.nl maar niet zo goedkoop dat je direct denkt aan oplichting.
Ik heb wel al wat gezocht op naam en of b.v. maar kon zo snel niets vinden, dus bij deze de oproep.

vasco 03-05-10 00:12

Miss een mail sturen naar Vodafone, of hun inderdaad zaken doen met deze site.

gabrielDH 05-05-10 17:12

Ik heb via Ivoordeel gisteren mijn iPhone gekregen. Geen problemen en betalingen via Vodafone waardoor ik het risico wel durfde lopen.
Proces verliep zoals bij een eerder contract bij een andere partij. Nu kan ik eindelijk genieten van de iPhone!

anahari 06-05-10 12:23

Dat vraag ik me ook af inderdaad. Vooral omdat het hier gaat om een rare constructie en het zijn toch "machtigingen" en persoonlijke gegevens die je afgeeft. Staat onderaan als ik op ivoordeel.nl kijk:

i-Voordeel is onderdeel van XL Voordeel B.V. / Postbus 3187 / 5203 DD / 'S-HERTOGENBOSCH / tel: 072- 750 6909 / klantenservice@xlvoordeel.nl

En als ik op bestellen klik zie ik opeens een heel ander adres onderaan staan:
XLvoordeel BV - Zuidplein 36 (H-Tower 4rd Fl.) - 1077 XV AMSTERDAM
Rabobank 1104.76.263 - BTW nummer: NL8198.92.245.B01 - KvK nummer: 34311806 IPHONE002

Verder vind ik ook geen informatie over een site die xlvoordeel.nl heet of iets?!?

EDIT: telefoonnummer is in alkmaar, postbus in Den Bosch en Vestiging/pand in Amsterdam>?!?!?!?!?!?!

Toch klinkt de klantenservice heel professioneel, maar dit kan natuurlijk uitbesteed zijn..

anahari 06-05-10 12:27

Daarbij hebben ze geen eigen voorwaarden, als je op algemene voorwaarden klikt dan kom je bij de algemene voorwaarden voor Vodafone. Snap dat dit verhaal misschien wat vergezocht klinkt voor (wat naïevere) sommige mensen, maar ik bekijk het gewoon vanuit een business perspectief niet als consument ;)

Mari86 07-05-10 12:35

Gister via deze site mijn iphone gekocht. Ik ben meestal ook erg voorzichtig met dit soort sites. Ik ben er echter op gewezen door de medewerkers van een vodafone winkel in Eindhoven. Ze vertelde dat dit gewoon via vodafone liep en betrouwbaar is. Ze hebben me in de winkel aangemeld.
Hopenlijk heb je er iets aan, als er nog gekke dingen gebeuren laat ik het hier weten!

iMario 07-05-10 12:49

Wat moet hier zo goedkoop aan zijn? In totaal kom je nog uit op een bedrag van €826. De aanbieding van €17,50 geldt slechts voor de eerste 6 maanden.

Digital rebeL 07-05-10 13:26

@iMario:
ik heb nooit gezegd dat het "zo goedkoop" is, slechts dat het een goedkopere aanbieding is dan bijvoorbeeld via phoneshop.nl en omdat ik ze niet kende wilde ik weten of er anderen ervaring mee hebben.
Phoneshop.nl kennen de meeste hier wel maar dit zou dus een alternatief kunnen zijn voor simlock-vrije aanschaf van een iPhone (ik heb T-M gehad maar 0 bereik waar ik woon vandaar dat ik een alternatief nodig heb en dus simlock-vrij maar ik heb geen behoefte om (bijna) 600 euro voor te schieten).

anahari 08-05-10 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mari86 (Bericht 448819)
Gister via deze site mijn iphone gekocht. Ik ben meestal ook erg voorzichtig met dit soort sites. Ik ben er echter op gewezen door de medewerkers van een vodafone winkel in Eindhoven. Ze vertelde dat dit gewoon via vodafone liep en betrouwbaar is. Ze hebben me in de winkel aangemeld.
Hopenlijk heb je er iets aan, als er nog gekke dingen gebeuren laat ik het hier weten!

Aah okee, is het dan toch iets van een BV die partner is van Vodafone.. En hoelang duurde het voor je je iPhone in huis had?

Macintouch 08-05-10 15:46

Wel toevallig dat de mensen die er eentje besteld hebben dat in hun eerste post zetten;
Marie68; geregistreerd op 7 mei, bericht: 1. Het bericht is op 7 mei geschreven. Is wel heel toevallig. Dat geld het zelfde voor GabrielDH. Kan ook zijn dat ik het verkeerd zie maar ik vind het wel heel verdacht;)

Digital rebeL 08-05-10 16:11

Ik ben nog van de generatie dat iemand het voordeel van de twijfel krijgt, maar het was helaas ook iets wat mij opviel. Voor mijn gevoel ben ik nog niet echt verder gekomen.
Vriendje van me dacht dat het wel goed zat omdat er een B.V. achter zit en dan kost het in elk geval alvast een dikke 18.000 euro voordat de oplichting werkt, maar ook omdat er op meerdere plaatsen banners staan voor adverteren (die (horen te) worden gecheckt voor ze geplaatst worden).
Tevens was zijn argument dat het logo en trademark van Vodafone worden gebruikt en daar zitten mensen die in de gaten houden of ze niet misbruikt worden en als laatste (maar das makkelijk praten van mijn geld), zou het op zijn slechtst 99 euro kosten omdat het abonnement via VF loopt en er dus verder geen kosten zijn.

anahari 08-05-10 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macintouch (Bericht 449321)
Wel toevallig dat de mensen die er eentje besteld hebben dat in hun eerste post zetten;
Marie68; geregistreerd op 7 mei, bericht: 1. Het bericht is op 7 mei geschreven. Is wel heel toevallig. Dat geld het zelfde voor GabrielDH. Kan ook zijn dat ik het verkeerd zie maar ik vind het wel heel verdacht;)

had ik nog niet eens gezien joh! Net toch bij de t-mobile geweest en meteen family aangezet is toch n groot voordeel ten opzichte van VF.. En meteen in je handen, geen gezeik met postbodes die nooit op t goede moment komen enzzzz

Mari86 08-05-10 20:23

Haha, slim van je gezien. Echter ben ik hier op de site gekomen omdat ik ook op internet wilde checken of er al ervaringen met i-voordeel waren. Je kan jezelf eerst aanmelden en dan wordt je de volgende dag gebeld voor de verdere contract afspraken. Dus ik dacht tussendoor even op internet checke of ik niet genaaid wordt.

Ik kende deze site daarvoor niet en ik heb absoluut geen binding met vodafone of i-voordeel. Ben maar een simpele geneeskunde student die in Maastricht studeerd en in Eindhoven stage loop;)
Ik reageerde om mijn ervaring te delen en in de hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Voor degene die nog steeds niet overtuigd zijn, vertel me hoe ik je kan overtuigen;) haha

Heb mn iphone nog niet binnen, zou 10 dagen duren.

rutgergevers 10-05-10 21:28

vraag het kvk nummer op!

xKocer 10-05-10 22:19

Jullie zijn echt dom bezig als jullie in dit soort ongein intrappen. Denk aub logisch na voordat je iets bestelt. Dit is overduidelijk een vorm van oplichterij. Trap hier aub niet in. Ik kan er simpelweg niet tegen als mensen bedonderd worden.

Mari86 11-05-10 12:43

Waarom zou dit oplichterij zijn? Zouden de medewerkers van de Vodafone winkel hun eigen klanten dan voorliegen? ik hoop dat je ongelijk hebt. Mocht je gelijk hebben zal ik het zo snel mogelijk posten en ga ik verhaal halen bij Vodafone.

xKocer 11-05-10 14:36

Mari, je zet me echt serieus aan het twijfelen. Ik zou bijna denken dat je voor dat site werkt. Je hebt in totaal 3 post en toevallig alle 3 in dit topic?

Geen enkel iemand, met een gezond verstand zou hierin moeten intrappen. Ik heb hier niks te winnen of verliezen, maar ik vind het gewoon triest als men opgelicht wordt.

Mari86 12-05-10 12:00

Het zou me echt een zorg zijn waar mensen hun Iphone bestellen/kopen. Zelf koop ik het ook liever in de winkel ivm met oplichterij en rare contracten vandaar dat ik ook naar de winkel ben geweest. Maar als je beweert dat dit oplichterij is dan ben ik benieuwd waar je dat op basseert! Dit zou namelijk betekenen dat ik, wanneer ze mijn iphone komen brengen, het contract niet zou moeten ondertekenen en de iphone dus niet moet accepteren.

Nogmaals, ik heb geen enkele band met welke telefoonaanbieder dan ook, of je je telefoon nu bestelt bij typhone, pdashop, T-mobile, Vodafone of ergens anders is me echt een zorg.
En waarom ik nergens anders post is omdat ik ergens anders niets zinnigs te melden heb. In dit item wil ik gewoon graag mijn ervaring delen zodat mensen hier iets aan kunnen hebben en graag de ervaringen van andere mensen horen. Dus nogmaals vertel me waarom dit oplichting is.

DjowieD 18-05-10 13:43

Het staat zelfs op de Vodafone site zelf dat ze zaken met dit bedrijf doen. Met een links erbij naar i-voordeel.nl. Dus denk dat nu elke discussie kan uitgesloten worden.

Digital rebeL 18-05-10 14:53

Ik wil iedereen even bedanken voor de input. Ik heb alles even nagelopen en volgens mij is dit gewoon legaal en dus een (prima) alternatief voor PhoneShop.nl als je een simlock-vrij toestel wil.

Zelf heb ik nu nog geen ander abonnement nodig, het verloopt midden juni of juli en dat komt dan weer mooi uit met de volgende generatie iPhone (of niet...).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:33.