iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone serienummer check: nep of echt? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/60681-iphone-serienummer-check-nep-echt.html)

Rich87 30-05-10 21:58

iPhone serienummer check: nep of echt?
 
Hallo allemaal

Ik ben van plan een iPhone te gaan kopen via marktplaats. Om er zeker van te zijn dat ik een echte koop heb ik het serienummer aan de verkoper gevraagd. Nu heb ik deze gecheckt bij Apple en krijg ik de volgende melding:

We're sorry, but this is a serial number for a product that has been replaced. Please check your information and re-enter your serial number. If your information is correct, you may need to contact us.

Nu vraag ik me af wat ik aan deze melding op moet maken. De iPhone is namelijk niet duur, 250 euro voor een 3gs 32 gb. Echter weet ik niet of ik het moet vertrouwen vanwege de bovenstaande melding.

Mijn vraag is dus: Wat betekent deze melding en zou ik hem moeten kopen, ja of nee?

Mvg
Richard

wouter1981 31-05-10 08:24

Lijkt me niet pluis. 250 euro voor een 3GS 32GB is te goedkoop..

thirs. 31-05-10 11:34

Klinkt niet alsof het een echte is, dus zal het er niet op gokken. €250 voor een 3GS 32GB is wel zeeer goedkoop.

Rich87 31-05-10 20:03

Zie er toch maar van af dan. De huidige bezitter zegt hem ook niet meer dan een half uur gebruikt te hebben aangezien de bediening hem niet beviel. Beetje vreemd verhaal dus...

iScorpio 31-05-10 20:05

Serienummer kan je hier checken.

Rich87 31-05-10 20:15

Hmm, vreemd, daar geeft hij wel een normale uitslag (zie onderstaand bericht). Maar toch vertrouw ik het niet door de melding van Apple zelf...

Name: iPhone 3GS
Group1: iPhone
Group2: 3GS
Generation:
ModelCode: iphone_3gs
Problems: Many of these phones have a yellow tint on the screen. Please tell us if this phone does or does not suffer from that.
CPU speed: 620MHz
Family name: A1303
Screen size: 3.5 inch
Screen resolution: 480x320 pixels
Colour: Black
Capacity: 32GB
Factory: 86 (China)
External link: Technical specifications by apple-history.com
Model introduced: 2009
Production year: 2009
Production week: 23 (June)
Production number: 7343 (within this week)
Uitbreidingen: Uitbreidingsmogelijkheden van dit apparaat
We are sorry but we don't have any information on this model yet.
Please enter any (extra) information you have on this model in the box below. (Type of Mac, CPU speed):

iScorpio 31-05-10 20:23

Waar heb je dit dan gechecked bij Apple?

Trouwens, 250 euro voor een 3GS 32GB is inderdaad niet te vertrouwen ;)

Rich87 31-05-10 20:24

Op deze site:
https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

robin.b 31-05-10 20:34

Denk dat het een gestolen iphone is, waarvan het serienummer is geregistreerd als een gestolen, vandaar "replaced". Of het is er eentje die eigenlijk gerepareerd moest worden, maar een refurbished voor is teruggegeven. Deze is dan misschien aan een medewerken "meegegeven". Gebeurt ook weleens bij dixons met iPods, weet ik van een vriend van me.

Rich87 31-05-10 20:56

Hmm, dan verwacht ik dat hij gestolen is. Vraag me namelijk af waarom hij hem anders slechts een half uur heeft gebruikt om hem vervolgens weer weg te doen. De bediening kan dan wel tegenvallen, maar als je hem legaal koopt lijkt het me logisch dat je hem toch een paar dagen uittest ;).. Bovendien kon ik m niet bij hem thuis ophalen, wilde hij ergens anders afspreken en wilde hij zijn telefoonnummer niet geven toen ik zei dat ik erover wilde bellen. Geen zuivere koffie lijkt me zo.. :O

robin.b 31-05-10 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rich87 (Bericht 458506)
Hmm, dan verwacht ik dat hij gestolen is. Vraag me namelijk af waarom hij hem anders slechts een half uur heeft gebruikt om hem vervolgens weer weg te doen. De bediening kan dan wel tegenvallen, maar als je hem legaal koopt lijkt het me logisch dat je hem toch een paar dagen uittest ;).. Bovendien kon ik m niet bij hem thuis ophalen, wilde hij ergens anders afspreken en wilde hij zijn telefoonnummer niet geven toen ik zei dat ik erover wilde bellen. Geen zuivere koffie lijkt me zo.. :O

Heeeeeeeeel ver hier vandaan blijven! Geen contact meer mee opnemen!

Rich87 31-05-10 21:14

Dat was inmiddels wel duidelijk ja!! ;) Dan maar wachten tot na de 4g introductie volgende week, dan zullen de 3gs prijzen toch wel dalen denk ik zo..

robin.b 31-05-10 21:16

haha dat sowieso:D

Thaan 31-05-10 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rich87 (Bericht 458506)
Hmm, dan verwacht ik dat hij gestolen is. Vraag me namelijk af waarom hij hem anders slechts een half uur heeft gebruikt om hem vervolgens weer weg te doen. De bediening kan dan wel tegenvallen, maar als je hem legaal koopt lijkt het me logisch dat je hem toch een paar dagen uittest ;).. Bovendien kon ik m niet bij hem thuis ophalen, wilde hij ergens anders afspreken en wilde hij zijn telefoonnummer niet geven toen ik zei dat ik erover wilde bellen. Geen zuivere koffie lijkt me zo.. :O

Heel verstandig. Hoe overduidelijk dit soort oplichting ook is, mensen trappen er helaas toch nog altijd in. Heb zelfs iemand een nep iPhone zien kopen, er heilig van overtuigd dat hij echt is, en vervolgens maar vragen of ik hem niet kon unlocken of Nederlands maken.. Het was een Chinees prulding, leek absoluut niet op een iPhone, maar hij vond de gelijkenis treffend.

Jammer dat dit soort figuren de 2ehands markt voor iPhones (en andere apparten) verzieken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:07.