//

Geld terug voor Iphone 3gs (net gekocht)

Geld terug voor Iphone 3gs (net gekocht) discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi iedereen, Ik heb vorige week voor mijn verjaardag een Iphone 3gs gekregen. Beste cadeau ooit! Maar nu, mijn vriendin had deze besteld via de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-06-10, 02:51
CatchTheFlow CatchTheFlow is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Question Geld terug voor Iphone 3gs (net gekocht)

Hi iedereen,

Ik heb vorige week voor mijn verjaardag een Iphone 3gs gekregen. Beste cadeau ooit!
Maar nu, mijn vriendin had deze besteld via de online shop van mobistar nadat de verkopers in de winkel zeiden dat het onmogelijk was een Iphone te bestellen (Maasmechelen).
Als je dan op de website van Mobistar gaat kijken wordt de 3gs nog altijd aangeprezen als nieuw! Mijn vriendin dacht dus, hé de nieuwe Iphone en had deze dan meteen besteld.


Nu is mijn vraag, kan ik op een of andere manier mijn 3gs terug inruilen of mijn geld terugvragen. Aangezien dit echt een schoolvoorbeeld van misleidende reclame. Ik zou de 3gs toch niet meer echt nieuw noemen als er over 2 weken de Iphone 4 uitkomt.

Of hoe zouden jullie het aanpakken?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-06-10, 08:41
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Op het moment van bestellen was nog niet bekend dat de Iphone 4 zou uitkomen, sterker hij is nog niet uit.

"Nieuw" kan in dit geval ook juridisch betekenen "ongebruikt" dus daar valt niet te halen.
3GS is een ander type dan de 4.

Hoezo misleiding?
  #3  
Oud 08-06-10, 08:47
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

daarnaast heeft de gemiddelde website net als folders ergens staan.

zet en drukfouten onder voorbehoud
  #4  
Oud 08-06-10, 09:26
HowowcanIgo HowowcanIgo is offline
• iOS 11.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Zulte, België
Berichten: 174
Standaard

Euh, hoe denk je dat ze producten verkopen?
Ze konden toch moeilijk hun klanten zeggen om nog even te wachten op de nieuwe Het is een bedrijf hé...

Howow
  #5  
Oud 08-06-10, 09:31
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard

mobistar gaat uw geld nooit teruggeven, de consument in belgie wordt sterk beschermd, echter is er geen sprake van misleiding of verkeerde informatie over het product. Als je toch in juli een iPhone4 wil kopen, dan heb ik maar 1 tip, verkoop de iPhone 3GS zo snel mogelijk, zodat je er nog genoeg geld uitkrijgt (zal zeker lukken aangezien uw iPhone net nieuw aangekocht is)
  #6  
Oud 08-06-10, 09:33
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

tmstt wie gaat er nu een nieuwe 3gs halen als de 4g aangekondigd is? verkopen gaat zo snel niet meer voor een hoog bedrag.

vaak is het zo dat de prijs van een product flink zakt als de opvolger aangekondigd is en snel komt
  #7  
Oud 08-06-10, 09:36
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard

natuurlijk zakt de prijs, maar hou rekening met een aantal zaken; de iPhone is volledig nieuw, zonder simlock, en het is nog onduidelijk wanneer in juli de volgende iPhone in Nederland of België uitgebracht wordt. Vooral Nederlanders bieden vaak hogere bedragen voor een simlockvrij toestel.
En ik spreek uit ervaring. Vorig jaar heb ik na de bekendmaking (van het toestel en de lanceerdatum in Nederland) van de iPhone 3GS mijn iPhone 3G verkocht voor €400 aan een nederlander... mijn iphone 3G was toen bijna een jaar oud...
  #8  
Oud 08-06-10, 10:56
memento__mori memento__mori is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 27
Standaard

Je hebt normaal 7 dagen bedenktijd bij online aankopen, meestal mag de verpakking niet geopend zijn dan. Gewoon contact opnemen met de online mobistar shop als ik u was.
  #9  
Oud 08-06-10, 10:56
stepdec stepdec is offline
• iOS 4.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 6
Standaard

Je heb recht om van de verkoop af te zien als je dit bekend maakt binnen de 7 werkdag via een aangetekende schrijven zonder een geldige reden te moeten opgeven. Mobistar is dan verplicht het toestel terug te nemen en u het volledige bedrag terug te betalen. Alles moet dan wel nog origineel verpakt zijn en je mag de doos nog niet open hebben gedaan.
  #10  
Oud 08-06-10, 12:10
Geronimo85 Geronimo85 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stepdec Bekijk bericht
Je heb recht om van de verkoop af te zien als je dit bekend maakt binnen de 7 werkdag via een aangetekende schrijven zonder een geldige reden te moeten opgeven. Mobistar is dan verplicht het toestel terug te nemen en u het volledige bedrag terug te betalen. Alles moet dan wel nog origineel verpakt zijn en je mag de doos nog niet open hebben gedaan.
Correct.

Voldoe je echter niet aan bovenstaande voorwaarden, dan vrees ik dat je je geld niet meer kan terugkrijgen.

"Nieuw" kan hier imo betekenen "ongebruikt" of ook "de laatste nieuwe", en dat klopt.

Alleen 1 raad: ga nooit uitsluitend af op de meestal subjectieve informatie van de verkoper, raadpleeg altijd meerdere (objectieve) bronnen.
Maar ik ben er zeker van dat je vriendin het heel goed bedoelde .
Wou dat ik zo een vriendin had ;-).
  #11  
Oud 08-06-10, 12:18
CatchTheFlow CatchTheFlow is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard

Ik ben zeker tevreden van min Iphone!
Vind het ook gewoon sneu voor haar dat ze er zoveel voor betaald heeft terwijl die volgende maand veel zal zakken in waarde.

Helaas is de doos al geopend geweest en had ze hem al een tijd voor mijn verjaardag besteld. Dus al langer dan 7 dagen. Als je nu kijkt op de website van mobistar staat er nog altijd 'nieuw'. Ik zie niet echt in hoe die 'nieuw', 'ongebruikt' kan beteken. Dat wil dus zeggen dat alle Iphone 3G die erlangs staan dus 2de hands zijn. Klopt ergens niet.

Maar goed,ik denk dat ik toch gewoon eens ga proberen langs de klantendienst. Zeggen dat ze per ongeluk de foute heeft besteld en hem gewoon wil inruilen tegen in nieuwe + eventuele meerwaarde bijbetalen.

Hopelijk lukt het, anders heb ik toch nog een 3gs
  #12  
Oud 08-06-10, 16:00
Bejito Bejito is offline
 
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 52
Standaard

Kijk even naar de bepalingen van de nieuwe Wet Marktpraktijken in België (dewelke ook koppelverkoop mogelijk maakt). Kernbetoog is dat reclame niet misleidend mag zijn. Een uitleg dat nieuw "ongebruikt" zou betekenen is je reinste onzin. Hier tracht de verkoper duidelijk nog een product aan te prijzen als "nieuw" "meest recent" op de markt. Met de technologische veranderingen is nieuw op elektronica-gebied een zéér relatief begrip en dat vertaalt zich ook zo naar consumenten toe. De Iphone 3Gs is hoe je het ook wil bekijken geenszins "nieuw". Er kan dus wel degelijk van misleiding gesproken worden...Of je dit argument ook gaat kunnen halen t.o.v. zo'n reus zal afhangen van hoe je het wil uitspelen. Ik zou eerst vriendelijk de situatie uitleggen en de zachte dreiging van consumentenrecht en evt. klacht bij Test-Aankoop uitspelen. Nog een laatste tip als je ervoor wil gaan. Zet alles op papier (of via e-mail) naar Mobistar toe en vermijd dus zoveel mogelijk onbewijsbare telefoongesprekken met anonieme medewerkers. Desnoods bel je eerst en stuur je later een bevestiging per e-mail van het gevoerde gesprek. Succes ermee!
  #13  
Oud 08-06-10, 19:32
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Dus als ik in België een zeg nieuwe VW golf bestel met een levertermijn van enkele maanden, en er wordt ondertussen aangegeven dat er een nieuw model/upgrade beschikbaar komt kan je die auto inruilen? Tuurlijk... voer voor een nieuwe mop!

Volgens mij blijft de 3GS notabene gewoon verkocht worden.
Hoe zo opgelicht?

Ik ken een jeugd boekje: Rupsje nooit genoeg.
Je hebt een mooie 3GS en nu wil je toch een 4G...
  #14  
Oud 08-06-10, 19:41
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Volgens mij blijft de 3GS notabene gewoon verkocht worden.
Hoe zo opgelicht?
De aangekochte 3GS wordt niet meer verkocht bij invoering van de iPhone4. Er komt wel een 3GS 8GB (budgetmodel). Dus de 16 en 32 GB 3GS gaan uit de winkel
  #15  
Oud 08-06-10, 20:59
CatchTheFlow CatchTheFlow is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard

Als ze je eerst voor de gek houden met te zeggen dat het een nieuwe VW is en dan 2 dagen later je auto krijgen om dan te horen dat er binnen 2 weken een nieuwe uitkomt is dit toch wel misleidend.
  #16  
Oud 08-06-10, 21:54
xKocer xKocer is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 171
Standaard

Kerel, iPhone 4 is alleen aangekondig, wordt dus niet verkocht. Iphone 3gs is op dit moment de nieuwste iPhone. Dus klagen heeft geen enkel zin, echter moet het wel mogelijk zijn om de toestel terug te retouneren en het bedrag te ontvangen. Mits de doos ongeopend is wat bij jou dus nie het geval is.
  #17  
Oud 08-06-10, 22:13
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Die mythe dat de iPhones wel stevig in prijs gaan zakken als de nieuwe er aan komt, blijft ook de kop maar opsteken. Dat is zelden zo.
Bovendien is de 16 Gb die je vriendin waarschijnlijk heeft gekocht behoorlijk waardevast, want die is straks helemaal niet meer leverbaar.
Daarnaast is de 3Gs gewoon een perfecte telefoon en mist je vriendin helemaal niets omdat ze de nieuwe niet heeft, behalve een cameraatje voorop, waar je voorlopig uiterst weinig aan hebt.
  #18  
Oud 08-06-10, 22:26
Bejito Bejito is offline
 
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Dus als ik in België een zeg nieuwe VW golf bestel met een levertermijn van enkele maanden, en er wordt ondertussen aangegeven dat er een nieuw model/upgrade beschikbaar komt kan je die auto inruilen? Tuurlijk... voer voor een nieuwe mop!

Volgens mij blijft de 3GS notabene gewoon verkocht worden.
Hoe zo opgelicht?

Ik ken een jeugd boekje: Rupsje nooit genoeg.
Je hebt een mooie 3GS en nu wil je toch een 4G...
Nogal een beetje kort door de bocht die vergelijking. Als je de OP hebt gelezen en bijhorende foto hebt geopend, kun je zien dat de 3Gs op de website van Mobistar nog steeds als "nieuw" staat gemarkeerd. Ik vraag mij eerlijk gezegd af wie hier de 3GS nog als nieuw zou beschouwen. Het gaat er dus niet om dat er van een auto, gsm, camera,...een nieuw model verschijnt binnen een al dan niet korte termijn; het gaat erom hoe je als verkoper naar de consument toe een bepaald product aanprijst. "De gemiddeld aandachtige consument" moet door de reclame in staat zijn een juiste inschatting te maken van het product. De OP zijn vriendin is voortgegaan op "nieuw" en "Iphone" en daardoor werd zij "misleid" in haar aankoopkeuze.
  #19  
Oud 10-06-10, 15:15
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all Bekijk bericht
Die mythe dat de iPhones wel stevig in prijs gaan zakken als de nieuwe er aan komt, blijft ook de kop maar opsteken. Dat is zelden zo.
Bovendien is de 16 Gb die je vriendin waarschijnlijk heeft gekocht behoorlijk waardevast, want die is straks helemaal niet meer leverbaar.
Daarnaast is de 3Gs gewoon een perfecte telefoon en mist je vriendin helemaal niets omdat ze de nieuwe niet heeft, behalve een cameraatje voorop, waar je voorlopig uiterst weinig aan hebt.
Hoezo zelden. We hebben maar 1 keer meegemaakt dat er een nieuwe ten opzichte van het oude model een nieuw model is uitgebracht in Nederland.

Hoe kan je dat als zelden beschouwen. We hebben maar 1 keer ervaring gehad met een nieuw model Iphone ten opzichte van het vorige. Aangezien de modellen voor de 3g niet in Nederland zijn uitgebracht. Daarnaast niet zijn vriendin maar hij heeft die Iphone nu. Hij heeft het cadeau gekregen.
__________________
NWO 666

Laatst gewijzigd door nebilem; 10-06-10 om 16:25.
  #20  
Oud 10-06-10, 15:17
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Ik heb ook een rechtzaak gezien van een persoon die een auto had gekocht. Die gozer dacht dat hij een nieuwe auto had gekocht maar bleek een winkeldochter gekocht te hebben. Dus auto was al een aantal jaren oud maar was wel gewoon nieuw en werd ook voor de nieuwprijs verkocht. Die gozer heeft de rechtzaak gewoon verloren. Want auto is nieuw en daarnaast heb je de plicht om dingen uit te zoeken.
Reageren

Labels
geld terug, iphone 4g, klantenservice, mobistar, omruil



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: iphone net gekocht locken? jailbreaken? tbettin Jailbreak 1 04-02-11 22:50
ik kan geen sms ontvangen! Iphone 4 net gekocht Arienne iPhone algemeen 4 04-09-10 23:55
Net een iphone gekocht ! Maar kan niks Attic84 Archief 1 29-04-09 23:11
Net Iphone gekocht, blijft in herstelmodus hangen chaosz iPhone algemeen 9 07-01-09 15:07
Iphone net gekocht, maar is totaal vastgelopen Iniesta iTunes 3 23-08-08 17:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:54.