iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Hoe te contoleren of gesealde iPhone 3GS wel simlockvrij is? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/61313-contoleren-gesealde-iphone-3gs-simlockvrij.html)

SteveLeviathan 10-06-10 02:01

Hoe te contoleren of gesealde iPhone 3GS wel simlockvrij is?
 
Ik heb een gesealde iPhone 3GS gekocht via eBay.
De verkoper gaf in de advertentie aan dat de iPhone simlock vrij is (in hoofdletters).

Is er een manier om te controleren of deze iPhone ook daadwerkelijk simlock vrij is zonder de verpakking te openen? Dus aan de hand van de gegevens op de doos zoals serienummer, IMEI, etc?

Volgens een serienummer check op Apple Serial Number Info // Decode your Mac's serial number! is deze iPhone in week 17 (april) van 2010 geproduceerd.

Chrisl 10-06-10 08:24

Wat belangrijk is om te weten is uit welk land hij komt, of voor welk land hij bestemd is geweest. Maar of je dat aan de buitenkant kan zien weet ik niet.

SteveLeviathan 10-06-10 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 462810)
Wat belangrijk is om te weten is uit welk land hij komt, of voor welk land hij bestemd is geweest. Maar of je dat aan de buitenkant kan zien weet ik niet.

De tekst op de onderkant van de doos is aan de linkerkant Frans en aan de rechterkant Nederlands. Zou het om een Belgische kunnen gaan?

Chrisl 10-06-10 11:23

Dat zou maar zo kunnen, maar zeker weten doe ik het niet

Ruben.cc 10-06-10 11:33

Misschien een domme vraag, maar is er een reden om de verpakking niet gewoon even open te willen maken? Hoe weet je anders zeker dat er sowieso een iPhone in de doos zit? Als je de verkoper niet helemaal vertrouwd zou ik me meer zorgen maken of je wel een (echte) iPhone hebt dan of 'ie wel lock-vrij is.

SteveLeviathan 10-06-10 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben.cc (Bericht 462924)
Misschien een domme vraag, maar is er een reden om de verpakking niet gewoon even open te willen maken? Hoe weet je anders zeker dat er sowieso een iPhone in de doos zit? Als je de verkoper niet helemaal vertrouwd zou ik me meer zorgen maken of je wel een (echte) iPhone hebt dan of 'ie wel lock-vrij is.

De iPhone is een kado voor een familielid en daarom wil ik hem graag in de gesealde verpakking houden zodat hij er ook helemaal nieuw uitziet.
De verkoper lijkt me wel vertrouwd en de iPhone-doos met inhoud lijkt me ook in orde, en aan de hand van de serialnumber check gaat het om een echte.

Ruben.cc 10-06-10 13:52

1 Bijlage(n)
Ik heb even de doos van mijn 3GS erbij gepakt en zoals ik me al meende te herinneren staat op de achterkant ook de naam van de provider. Ik weet niet of dat bij alle providers in alle landen hetzelfde is, maar zo ja dan lijkt dat me misschien een leidraad om er vanuit te gaan dat 'ie simlock vrij is (als er bij jou dus geen provider-naam staat). Misschien kunnen anderen hier (niet T-Mobile) bevestigen of hun provider ook op de doos vermeld staat.

Chrisl 10-06-10 14:07

Denk dat als er T-mobile op staat dat ie niet simlock vrij is, anders is het alleen reclame en nu niet denk ik.

Ruben.cc 10-06-10 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 463021)
Denk dat als er T-mobile op staat dat ie niet simlock vrij is, anders is het alleen reclame en nu niet denk ik.

Ja, precies. Dat bedoelde ik dus ook. Mijn iPhone komt van T-Mobile en dus staat er ook T-Mobile op de doos. Als alle providers dat op deze manier doen en bij SteveLeviathan zou er helemaal niks staan dan neem ik aan dat hij er vanuit kan gaan dat 'ie simlock vrij is.

Chrisl 10-06-10 14:32

Er staat bij TS dus wel T-mobile achterop/onderop. Denk dat het dus geen simlock vrije is.

SteveLeviathan 10-06-10 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 463042)
Er staat bij TS dus wel T-mobile achterop/onderop. Denk dat het dus geen simlock vrije is.

Nee bij de mijne staat er geen provider op.

Ik heb net bericht gehad van de verkoper en hij zegt dat hij twee dezelfde exemplaren geleverd heeft gekregen die allebei simlockvrij moeten zijn en die ene die hijzelf in gebruik heeft genomen is dat dus ook aangezien hij KPN gebruikt.

Ruben.cc 10-06-10 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SteveLeviathan (Bericht 463044)
Nee bij de mijne staat er geen provider op.

Dan lijkt het me redelijk safe toch? :-) Inpakken, strikje erom, kadootje geven en adem inhouden als hij/zij er een SIM-kaart in stopt. :-D

SteveLeviathan 10-06-10 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben.cc (Bericht 463056)
Dan lijkt het me redelijk safe toch? :-) Inpakken, strikje erom, kadootje geven en adem inhouden als hij/zij er een SIM-kaart in stopt. :-D

haha inderdaad, dat ga ik ook maar even doen dan. :D

Chrisl 10-06-10 16:21

Aaah, ik dacht dat die foto van jouw doos was waar T-mobile op staat.

Op mijn (simlock vrije) doos staat ook geen provider.

Ruben.cc 10-06-10 19:18

Nee, dat is mijn doos. :-P

corne64 19-08-10 21:11

Is het zeker dat dit de enige manier is om te controleren of een toestel simlockvrij is of niet?
Hoe is het te controleren als de doos wel opengemaakt mag/kan worden?
Ik kan namelijk een 3GS kopen die nog in gesealde doos zit en waarvan beweerd word dat hij origineel simlockvrij is.

SteveLeviathan 19-08-10 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corne64 (Bericht 537910)
Is het zeker dat dit de enige manier is om te controleren of een toestel simlockvrij is of niet?
Hoe is het te controleren als de doos wel opengemaakt mag/kan worden?
Ik kan namelijk een 3GS kopen die nog in gesealde doos zit en waarvan beweerd word dat hij origineel simlockvrij is.

Als je hem gewoon uit de doos kan halen om te testen en hij doet het met jouw simkaart dan is het goed toch?
Hij kan dan alsnog gelockt zijn op de provider die jij toevallig hebt, maar in NL is dat dus alleen T-Mobile en hun logo staat dan ook zeker wel onderop de doos als hij bij hun vandaan komt.

corne64 19-08-10 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SteveLeviathan (Bericht 537919)
Als je hem gewoon uit de doos kan halen om te testen en hij doet het met jouw simkaart dan is het goed toch?
Hij kan dan alsnog gelockt zijn op de provider die jij toevallig hebt, maar in NL is dat dus alleen T-Mobile en hun logo staat dan ook zeker wel onderop de doos als hij bij hun vandaan komt.

Ok bedankt voor je snelle antwoord.
Ik heb er niet zoveel kaas van gegeten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:33.