iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Iphone 4 abonnement of prepaid (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/62010-iphone-4-abonnement-prepaid.html)

newaqua 21-06-10 01:37

Iphone 4 abonnement of prepaid
 
goede avond,

na mijn korte introductie bij het introductie topic, zal ik eens los gaan met een paar vragen die ik graag beantwoord zou willen hebben... :O

*situatie-schets*

ik ben dus 17 jaar oud, trotse bezitter van een Ipod touch 1e gen 8gb. en een samsung g600 telefoon. nou was ik heel tevreden over beide apparaten en had niks te klagen. op een dag vond mijn telefoon dat hij er niet zo zin in had, en begon kwalen te onwikkelen. (afslaan, opnieuw, opstarten, crashen, etc.) nou werd het duidelijk dat het zo niet meer verder kon en de aanschaf van een nieuw toestel was onvermijdelijk. nu ben ik een persoon die altijd iets beters koopt dan dat hij voorheen had en daarom op een vrij dure telefoon uit moest komen. nu ben ik tevens ook een persoon die altijd muziek aan heeft staan, heb dan ook altijd mijn Ipod bij. nu erger ik me er ook aan om 2 apparaten in mijn broekzak te hebben zitten daarom wilde ik ook een telefoon hebben die mijn Ipod kan vervangen, maar daardoor stelde ik gelijk nog hogere eisen aan de telefoon want ik ben echt extreem fan van mijn Ipod. nu raden jullie het al en zoals de titel van dit topic deed vermoeden wil ik nu een Iphone, omdat er op dit moment geen telefoon is die ik liever zou willen en de beter bij mij past. in gebruik omdat ik geen behoefte heb aan een open-scource telefoon. (waarschijnlijk ga ik mijn Ipod wel Jailbreaken als ik eenmaal de Iphone heb... maar dat is nog meer off-topic dan deze situatie-schets :eek: )

*Vragen*

dus dat er een Iphone aan gaat komen is duidelijk... :d nu de Iphone 4 is aangekondigd die natuurlijk, maar zoals jullie als geen ander weten is de Iphone niet de goedkoopste in de telefoon arena en daarom wil ik graag de goedkoopste optie hebben, :) voor wat ik tot nu toe heb begrepen is het voordelig om de Iphone simlock vrij uit het buitenland te halen voor rond de 640 euro (please correct me if I am wrong...) of een abonnement van T-mobile en later Vodafone.

nu zal ik even mijn type gebruiker beschrijven want ik denk dat dit wel belangrijk is om te vermelden. ik sms redelijk veel en bel relatief weinig, tot nu toe altijd prepaid met dus een simlockvrije telefoon. maar omdat ik veel van de functionaliteit van de Iphone verlies als ik niet gebruik van mobiel internet dus dat is echt een must in mijn beslissing. wat ik voorheen had gezien dan vooral bij de 3gs is dat Relax 25 + Web'n walk perfect aansluit bij mijn behoeftes en budget. maar is dit dan ook het goedkoopste? ik zag dat bij de Relax abonnement je minuten en smsjes behouden blijven als je ze niet gebruikt, maar dit vind ik een beetje onduidelijk hoe zit dit precies?
als ik prepaid een telefoon vind wat zijn dan de voordelen boven prepaid want ik lees veel dat ze de Iphone toch maar in het buitenland gaan halen, maar waarom?

ik denk dat dit voor nu wel voldoende is, :p begint wel laat te worden. :cool: ik hoop dat deze vragen binnenkort beanwoord zouden kunnen worden. en ik hoop dat jullie niet te veel probleemen met deze lap tekst hebben gehad... :eek:

Groetjes

mathijsdb 21-06-10 05:55

Goed verhaal, lekker lang :-P

De belangrijkste reden om 'm in het buitenland te halen, is dat hij daar simlockvrij is. Veel mensen vinden dat T-Mobile zuigt, dus halen een simlock-vrije iPhone en regelen hun eigen abonnement. Voor zover ik weet is het wel goedkoper om gewoon bij T-Mobile te gaan, maar om fatsoenlijk gebruik te maken van de bel, sms en mobiel internet betaal ik graag wat meer.

Als je trouwens geen rompeslomp wil en wel een andere provider/operator, dan kan je ook bij websites als phoneshop.nl een iPhone 4 bestellen met andere provider. Zij regelen dan alles voor je, maar dat kost uiteraard meer pegels...

Blaap 21-06-10 07:22

je kan ook kijken naar een los toestel + telfort abonnement. Daar pak je dan gewoon zo'n sms bundel van 1000smsjes bij. Voor internet betaal je relatief weinig (2,50p.m) en je hebt het voordeel van het KPN netwerk.

Ik heb zelf de iphone4 los besteld omdat ik nu wel over voldoende financien beschik om de aankoop te kunnen doen - en samen met verzekeringen, huur van een kamer, collegegeld en wat al niet meer - niet zoveel zin heb ik hoge maandelijkse lasten van t-mobile.

Hoop dat je d'r wat aan hebt :)

mathijsdb 21-06-10 10:03

Let wel op dat die 2,50 voor internet alleen maar de eerste 3 maanden geld, daarna is het (ong) 10 euro per maand! Verder niets dan lof over Telfort...

newaqua 21-06-10 22:04

ok, dat is duidelijke praat :d
ik ben momenteel vodafone klant en heb geen ervaring met t-mobile maar wat voor klachten zijn er dan? (ik had laatst gehoord van klachten over het netwerk en de daardoorvolgende storingen maar ik hoorde erna dat daar aan gewerkt werd om het te verbeteren...)

ik zou het op prijs stellen als mensen persoonlijke ervaringen zouden delen juist waarom ze voor een bepaalde optie gekozen hebben boven de andere, want ik ben wel degelijk berijd meer te betalen voor betere qualiteit en gebruikers gemak...

firestarter 21-06-10 23:11

Aks ik je een tip mag geven:

Als je slim bent dan koop je voor 640 een iphone4 in het buitenland en dan neem je een anwb vodafone abbo op de vodafone website.

Aantal belminuten / SMS Bel + SMS + Web Actieprijs
135 € 9,95
190 € 10,95
300 € 12,95
400 € 14,95
620 € 19,95

Je krijgt dan 24 maanden lang 50% korting op hun abbo. Voor 300 min/sms + web betaal je maar €13,- p.m. Smeer je dan die 640 over die 24 maanden dan betaal je dus iedere maand €20,- aan je iPhone.

Dus je bent eigenlijk voor €3,- p.m. klaar. En over 2 jaar verkoop je je iPhone 4 voor €200,-


Het is niet moeilijk ;)


En vergeet niet dat je dan bij Vodafone zit!!!! ipv Tmobile

newaqua 21-06-10 23:43

dankje voor je reactie, :)

ik heb hier even een korte berekening op los gelaten het kan zijn dat ik ongeleik heb maar hier kwam ik op aan als ik zou gaan voor de vodafone 300

640 euro / 24maanden = 26.66 euro per maand voor de telefoon in principe als ik de telefoon simlock koop...
dan komt daar 13 euro per maand voor het vodafone abbonement

26.66 euro + 13 euro = 39.66 per maand wat over een termijn van 24 maanden 945,- euro kost (ik weet niet of het zo klopt maar... :confused:)

ja, als ik dat zo vergeleik is dat best goedkoop in verhouding tot de andere aanbiedingen die al online staan... ik ben wel erg fan regeling van relax dat je minuten enzo behouden blijven, kan iemand beschrijven wat nou het grote probleem is met t-mobile?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:58.